Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Lastik Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15525
Tarih: 15 Haziran 2025 Saat 19:33
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Lastik Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Lastik Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 18:26


SIRT : Lastiğin yer ile temas eden bölgesi.

OMUZ :
Sırt ile yanağın birleştiği ve kalın kauçuktan yapılmış bölgesi.

YANAK :
Lastiğin topuk ve omuz bölgesi arasında kalan, lastiğe esneklik sağlayan ve üzerinde markalama ve tanıtıcı bilgiler bulunan bölgesidir.

TOPUK :
Lastiğin janta temas eden vesıkıca bağlanmasını sağlayan bölgesidir.

Lastik kauçuk kord bezi ve çelik teller ile çeşitli kimyasal maddelerin birleşiminden oluşan ve aracın yer ile temasını sağlayan tek ve önemli parçasıdır.

Lastik içerisine basılan hava vasıtası ile takılı olduğu aracın ve üzerindeki yükün taşınmasını sağlar.


HAVA BASINCI
Uygun olmayan hava basıncı ileride tamiri mümkün olmayacak hasarların yanısıra, lastiğin düzensiz ve erken aşınmasına sebep olur. Hava basıncı lastik soğukken ölçülmeli ve mutlaka araç üreticilerinin belirlediği hava basıncı değerlerine uyulmalıdır
ROT AYARI
Aracınızın mekanik ve süspansiyon sistemlerindeki aksaklıklar nedeni ile direksiyon ve araç yönü aynı olmayabilir. Ön düzen bozukluğu sadece lastiklerinizde ekonomik kayba neden olmakla kalmaz aynı zamanda aracınızın süspansiyon ve döner aksamına da zarar vererek zaman içerisinde yüksek mekanik tamir ve bakım masraflarına yol açar
BALANS AYARI
Jant ve lastiğinizin uygun olarak eşlenmemesi hızlı sürüş esnasında zıplama, vuruntu, salgı, yalpa gibi konforsuzluklar hissetmenize neden olacaktır
ROTASYON (Yer Değiştirme)
Lastiklerinizin, araçta takılı oldukları her değişik pozisyonda değişik aşınma hareketlerine maruz kaldıklarıdan, periyodik olarak yerlerinin değiştirilmesi ömürlerini artıracaktır
DİŞ DERİNLİĞİ
Sırt bölgesi lastiğinizin yola basan kısmıdır. Lastik eskidikçe çekiş azalır. Zamanla lastiğiniz üzerindeki desen aşınarak kullanılmaz seviyeye gelir. Diş derinliği 1.6mm'nin altına inmiş lastikleri kullanmak, can ve mal emniyeti bakımından tehlikeli oldugu gibi, bir çok ülkede kanunen de yasaktır
YÜK MİKTARI ve YÜKLEME BİÇİMİ
Araç üreticisinin belirlediği, araç taşıma kapasitesi (istihap haddi) üzerinde yüklemeler; lastiğin çabuk ısınmasına , yanak,omuz ve topuk bölgelerinde arıza vermesine ve hızlı aşınmasına sebep olur.Dengesiz yüklemeler de lastik ömrü üzerinde olumsuz etki yapar
FREN AYARI
Fren sistemlerinizi araç üreticisinin tavsiye ettiği aralıklarla kontrol ettiriniz. Ayarsız frenler,lastiklerde düzensiz ve hızlı aşınmalarına neden olur. Ani ve sert frenlemelerde kuvvet dağılımı lastiğe göre farklı olacağından, blok tipi aşınma olması ihtimali artar
ARAÇ KULLANIM ŞARTLARINA UYGUN LASTİK SEÇİMİ
Araç el kitabında belirtilen ebat ve kat muadilindeki lastikler kullanılmalıdır
ARAÇ HIZI
Araç kullanım hızı arttıkça lastiğin sıcaklığını yükselmesi sebebiyle sırt kauçuğu normale göre daha çok aşınma gösterir
LASTİK EŞLEMELERİ
Aracın tüm lastiklerinin aynı ebat ve yapıda olması gerekir. Aynı aks üzerinde farklı yapı, desen ve aşınmada lastik takılması halinde araç performansı olumsuz etkilendiği gibi lastik düzensiz ve hızlı aşınır
YOL ve İKLİM ŞARTLARI
Düzgün olmayan yol yüzeylerinde ve sıcak yaz aylarında lastik normale göre daha çok aşınma gösterir
SÜRÜŞ ve FREN ALIŞKANLIKLARI ile BAKIM
Bu faktörlere ilave olarak araç kullanıcısının sürüş ve fren kullanım alışkanlıkları ile aracın bakım seviyesi gibi diğer faktörlere de bağlı olarak değişiklikler gösterebilir



Kaynak : Oto Magazin



Cevaplar:
Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 19:39
çok güzel paylaşımlar Albayım teşekkür ederiz .Lastikler aracın en önemli parçalarından birisi ben bizzat yaşadım bundan önceki aracımda lastikler baya bir diş erimesi olmuştu satacağım diye almıyordum virajın birine girdim haffi hızla 50 gbi araç kaydı ama allahtan yanımda felan araç yoktu geri yola soktum hemen gidip bir çift sıfır dunlop almıştım.

-------------
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 19:44
Lastık ısı cok onemlıdır. Yol ıle temasımızı saglar. Frende yol tutusta cekıste her zaman lastık cok onemlıdır.......
 
Albayım elıne saglık her zamankı gıbı :))


Mesajı Yazan: voodoo
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 20:02
guzel paylasimmis eline saglik......

-------------
2001 206
2.0 GTI
Antwerpen


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 21:19
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Lastık ısı cok onemlıdır. Yol ıle temasımızı saglar. Frende yol tutusta cekıste her zaman lastık cok onemlıdır.......
 
Albayım elıne saglık her zamankı gıbı :))
Orjinalini yazan: mdincer34 mdincer34 Yazdı:

çok güzel paylaşımlar Albayım teşekkür ederiz .Lastikler aracın en önemli parçalarından birisi ben bizzat yaşadım bundan önceki aracımda lastikler baya bir diş erimesi olmuştu satacağım diye almıyordum virajın birine girdim haffi hızla 50 gbi araç kaydı ama allahtan yanımda felan araç yoktu geri yola soktum hemen gidip bir çift sıfır dunlop almıştım.
Orjinalini yazan: voodoo voodoo Yazdı:

guzel paylasimmis eline saglik......


Ben Teşekkür Ediyorum Kardeşlerim...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 21:30
Tesekkurler.
Onerilerde de belirttigim gibi, forumda bu tarz bilgilerin konulacagi kendine has bir basligin olmasi gerekiyor. Cok onemli konular bunlar.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 21:33
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Tesekkurler.
Onerilerde de belirttigim gibi, forumda bu tarz bilgilerin konulacagi kendine has bir basligin olmasi gerekiyor. Cok onemli konular bunlar.


Usta Bu Konuda Sana Katılıyorum Bu Tür Yararlı Bilgileri Bir Başlık Altında Toplamamız Lazım...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 23:28
önemli bir konu. emeğinize sağlık


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 23:34
paylaşım için teşekkürler kardeşim çok güzel

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2011 Saat 10:20
Güzel paylaşım. Teşekkürler. Bu Tür Yararlı Bilgilerin güncelliğinin de hiç kaybolmaması lazım ki yeni kaydolan üyelerimizin dikkatini çeksin.
 
Orjinalini yazan: AlbaYDemircaN AlbaYDemircaN Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Tesekkurler.
Onerilerde de belirttigim gibi, forumda bu tarz bilgilerin konulacagi kendine has bir basligin olmasi gerekiyor. Cok onemli konular bunlar.


Usta Bu Konuda Sana Katılıyorum Bu Tür Yararlı Bilgileri Bir Başlık Altında Toplamamız Lazım...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net