206 yay için "işi bilenden" yardım!
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15497
Tarih: 20 Ekim 2025 Saat 11:11 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 206 yay için "işi bilenden" yardım!
Mesajı Yazan: murat206
Konu: 206 yay için "işi bilenden" yardım!
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 09:42
2004 model 206 xt aracım var. Aracımın biraz daha yere yakın olmasını istiyorum. Aracın şuan ki konforunu bozmadan bu işi nasıl halledebilirim. Hangi marka, hangi ebatlarda helezon yay tavsiye edersiniz. Bu yayları sadece önlerimi takacaz, yok sa hem önlere hem de arkalara mı takacaz? Bu arada aracımda orjinal 14" teneke jantlar var. (şu an ki durumu; dışarıdan bakınca aracın yayları görünüyor, yani baya bi yüksek sayılır) Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 09:50
Arkadaşım; Keşke Konu Açmadan Önce Forumu Biraz Araştırsaydın Yay Konusuyla İlgili Bir Sürü Bilgi Elde Edebilirsin Sana Vereceğim Linkte Yeterli Bilgi Mevcut; Yaylar Sadece Önlere Takılır 206 larda Arkaya Yay Takılmaz Torsiyon Mevcut Ona Sadece Ayar Veriyor Ustan, Torsiyonlarını ''Diş'' Diye Tabir Ettiğimiz Düşürme İşlemini Gerçekleştirir. İdeal Olan 1 ''Diş'' Torsiyon Düşürmek
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15428&title=206-yay" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15428&title=206-yay
|
Mesajı Yazan: murat206
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 10:00
albay kardeşim, teşekkürler. Hasas olduğum bi konu var, aracımın şu an ki konforunu kaybetmek istemiyorum. Verdiğiniz linkte arkadaşlar, araba biraz daha sert oluyo diyolar, böbrek taşlarınız dökülür falan dedikleri için :) Özellikle sormak istedim. Hangi ebatta ve hangi marka takarsam konforu etkilemez diye sormuştum.(14" teneke jantlarda)
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Mesajı Yazan: yusuf206
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 11:49
kardeş bendede 14 çelik jant var... bir aydır beri araçtırma içerisindeyim bunun......eibach 3,5mm takarsan çok düşmez ama5.mm takarsanda fazla düşebilir.... ben5 mm taktırcam markada eirbach olacak......
------------- 206 XT 118 HP
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 12:13
3,5 cm ideal çok az süspansiyon kaybın olur, ben 6,5 cm kullanıyorum basık araç yani biraz zor oluyor zahmetli yani 3.5 olur bence :)
------------- 206 RG 2000 206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 12:19
bende de 206 feline var.. gelelim işin konfor meselesine eger konforum düşmesin ama aracım yere yakın olsun diyosan özellikle ve özellikle eıbach 3.5cm pro-kit yay... ama daha şaşalı görüntü olsun aracım tam yere bassın diyosan 5cm sportline yay.tabiki her güzel şeyin birde kötü yanı vardır :) 5cm yayı taktıgın zaman orjinal amartisörlerlede kullanırsan bu durum seni baya bi üzer konfor derecen sıfıra iner,çukurlara girdigin zaman pat küt diye absürt sesler gelir kısacası 5cm lik yay takarsan konfor hiç mi hiç bekleme :) ama eıbach 3.5cm kullan mis gibi ohhhh konfordan ödün verme hemde fazla yere yakın olmaz altını sürtmezsin :) bizzat kullandım iki yayıda o yüzden tavsiyem bu kadar uzun oldu :) ama şu an eıbach 3.5cm pro-kit kullanıyorum çok memnunum :)
|
Mesajı Yazan: murat206
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 12:29
facemelowe Yazdı:
bende de 206 feline var..gelelim işin konfor meselesine eger konforum düşmesin ama aracım yere yakın olsun diyosan özellikle ve özellikle eıbach 3.5cm pro-kit yay... ama daha şaşalı görüntü olsun aracım tam yere bassın diyosan 5cm sportline yay.tabiki her güzel şeyin birde kötü yanı vardır :) 5cm yayı taktıgın zaman orjinal amartisörlerlede kullanırsan bu durum seni baya bi üzer konfor derecen sıfıra iner,çukurlara girdigin zaman pat küt diye absürt sesler gelir kısacası 5cm lik yay takarsan konfor hiç mi hiç bekleme :) ama eıbach 3.5cm kullan mis gibi ohhhh konfordan ödün verme hemde fazla yere yakın olmaz altını sürtmezsin :) bizzat kullandım iki yayıda o yüzden tavsiyem bu kadar uzun oldu :) ama şu an eıbach 3.5cm pro-kit kullanıyorum çok memnunum :) |
Kardeş en pahalısını söylüyosun :) para yalan söylemez :) Benim 14" orjinal jantlar var, yine problem olmaz demi konfor açısından
------------- 2004 206 XT 1.4 16V 90hp manuel (şeytan kırmızısı), KME lpg kit
|
Mesajı Yazan: yusuf206
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 15:56
150 tl civarında eibach marka yay ...bende 4 adet biliodum yayları önlere iki arkalara iki diye .....albay kardeşimize tşk ler..
------------- 206 XT 118 HP
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 01:52
yusuf206 Yazdı:
150 tl civarında eibach marka yay ...bende 4 adet biliodum yayları önlere iki arkalara iki diye .....albay kardeşimize tşk ler.. |
150 tl ye aldıgın çin malı eıbach yay kardeş :) türkiyede merdiven altı diye tabir edilen sanayilerde yapıyolar o yayları,bizzat bu işle ugraşan abilerim var biliyorum Ankara Şaşmazda :) orjinal eıbach zaten kendini belli ediyo kutusunda vırtı zırtı içinden çıkan kullanma kılavuzu takma talimat listesi vs vs bandrollü kutu daha vs vs iste sana sayıyım yani :) orjinal eıbachlar 200 den başlıyo :) eger ankaradaysan bi gün buluşalımda sana çakma eıbach yapılan yeri gösteriyim aklın hayalin durur valla :) Aman arkadaşlarım abilerim kardeşlerim dikkat edin piyasada çok replica eıbach yay var... hatta bir atasözü varda aklıma gelmedi ucuz etin yahnisi yavan olur muydu neydi :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 01:54
murat206 Yazdı:
facemelowe Yazdı:
bende de 206 feline var..gelelim işin konfor meselesine eger konforum düşmesin ama aracım yere yakın olsun diyosan özellikle ve özellikle eıbach 3.5cm pro-kit yay... ama daha şaşalı görüntü olsun aracım tam yere bassın diyosan 5cm sportline yay.tabiki her güzel şeyin birde kötü yanı vardır :) 5cm yayı taktıgın zaman orjinal amartisörlerlede kullanırsan bu durum seni baya bi üzer konfor derecen sıfıra iner,çukurlara girdigin zaman pat küt diye absürt sesler gelir kısacası 5cm lik yay takarsan konfor hiç mi hiç bekleme :) ama eıbach 3.5cm kullan mis gibi ohhhh konfordan ödün verme hemde fazla yere yakın olmaz altını sürtmezsin :) bizzat kullandım iki yayıda o yüzden tavsiyem bu kadar uzun oldu :) ama şu an eıbach 3.5cm pro-kit kullanıyorum çok memnunum :) |
Kardeş en pahalısını söylüyosun :) para yalan söylemez :) Benim 14" orjinal jantlar var, yine problem olmaz demi konfor açısından |
bende ilk yayları aldıgım zaman 14lük orjinal kara jantla kullanıyodum gayet iyiydi.snradan 15 o.z aldım şimdi daha memnunum yani... sen sen ol 3den 5den kaçma (sonra pişman olursun) eıbach yada hr markalı yayları al... ben fk marka yayı kullandım allah belasını versin geri söktürdüm...
|
Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 02:25
fk kullandım ben 3 sene. Baya sert bi yay ama 4 cm olmasından görüntüsü ve çukur tümsekte kullanması en ideal yay. Ama 3.5 eibach en konforlusudur.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2011 Saat 23:37
berko Yazdı:
fk kullandım ben 3 sene. Baya sert bi yay ama 4 cm olmasından görüntüsü ve çukur tümsekte kullanması en ideal yay. Ama 3.5 eibach en konforlusudur.
|
berko kardeşimize katılıyorum bak bu konuda... fk yay dıştan bakılınca gerçekten aracın yere yaklaştıgını görebiliyosun. ama gel gelelim aracı kullandıgın zaman,çukurlara girdigin zaman hayal kırıklıgı işte orda başlıyor ve keşke almasaydım dedigin oluyor :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2011 Saat 23:43
facemelowe Yazdı:
yusuf206 Yazdı:
150 tl civarında eibach marka yay ...bende 4 adet biliodum yayları önlere iki arkalara iki diye .....albay kardeşimize tşk ler.. |
150 tl ye aldıgın çin malı eıbach yay kardeş :) türkiyede merdiven altı diye tabir edilen sanayilerde yapıyolar o yayları,bizzat bu işle ugraşan abilerim var biliyorum Ankara Şaşmazda :) orjinal eıbach zaten kendini belli ediyo kutusunda vırtı zırtı içinden çıkan kullanma kılavuzu takma talimat listesi vs vs bandrollü kutu daha vs vs iste sana sayıyım yani :) orjinal eıbachlar 200 den başlıyo :) eger ankaradaysan bi gün buluşalımda sana çakma eıbach yapılan yeri gösteriyim aklın hayalin durur valla :) Aman arkadaşlarım abilerim kardeşlerim dikkat edin piyasada çok replica eıbach yay var... hatta bir atasözü varda aklıma gelmedi ucuz etin yahnisi yavan olur muydu neydi :) | 300 tl saydım orjin alman menşei eıbach 3.5cm pro-kit
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2011 Saat 23:48
by_ersin Yazdı:
facemelowe Yazdı:
yusuf206 Yazdı:
150 tl civarında eibach marka yay ...bende 4 adet biliodum yayları önlere iki arkalara iki diye .....albay kardeşimize tşk ler.. |
150 tl ye aldıgın çin malı eıbach yay kardeş :) türkiyede merdiven altı diye tabir edilen sanayilerde yapıyolar o yayları,bizzat bu işle ugraşan abilerim var biliyorum Ankara Şaşmazda :) orjinal eıbach zaten kendini belli ediyo kutusunda vırtı zırtı içinden çıkan kullanma kılavuzu takma talimat listesi vs vs bandrollü kutu daha vs vs iste sana sayıyım yani :) orjinal eıbachlar 200 den başlıyo :) eger ankaradaysan bi gün buluşalımda sana çakma eıbach yapılan yeri gösteriyim aklın hayalin durur valla :) Aman arkadaşlarım abilerim kardeşlerim dikkat edin piyasada çok replica eıbach yay var... hatta bir atasözü varda aklıma gelmedi ucuz etin yahnisi yavan olur muydu neydi :) | 300 tl saydım orjin alman menşei eıbach 3.5cm pro-kit
|
yani 300 tl eıbach için normal bi fiyat :) dışarda satılan çok çin malı eıbach yaylar var dikkatinize.
|
Mesajı Yazan: 48gs306
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2011 Saat 23:48
arkadaşım benden sana tavsiye yay alacagım diye ugraşma.benim tamircim aracın amasör komple söktü.tornacıda işlem uyguladı yayları kesmeden istedigim yere kadar indirdi hem orjinallıgı bozulmadı hemde yay masrafına girmedim hemde süspansiyon aynı şekilde oldu sert degil.ama sizin için nasıl yaptıgını ayrıntılı şekilde ögrenip sizinle paylaşacagım.
------------- peugeot 306 1.6 griffe
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2011 Saat 23:51
48gs306 Yazdı:
arkadaşım benden sana tavsiye yay alacagım diye ugraşma.benim tamircim aracın amasör komple söktü.tornacıda işlem uyguladı yayları kesmeden istedigim yere kadar indirdi hem orjinallıgı bozulmadı hemde yay masrafına girmedim hemde süspansiyon aynı şekilde oldu sert degil.ama sizin için nasıl yaptıgını ayrıntılı şekilde ögrenip sizinle paylaşacagım.
|
buyur işte kazaya davet :) sen o yapılan işlemi iyi bişey olarak mı görüyosun... o senin dedigin işlemi nerdeyse herkez biliyor.(yayı kestirme,yayı ısıtma,yayı sıkıştırma vs gibi) ama orjinal yaylar performans yayları kadar kalın ve sert degil,işte bu yüzden allah göstermesin yarın birgün yaylarında egilme bükülme hatta ve hatta kırılma gibi olaylar başına gelir dostum..dikkat et ve bu işlemi uygulatma... sen bildigimiz orjinal yayı sıkıştırıyosun bu olacak işmi şimdi :) o orjinal yayı sıkıştırırsın,oda çukurlarda 1 esner 2 esner bilemedin 15 esner sonra dayanamaz carttttttttt diye yarılır ortadan :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 14:37
buyur işte kazaya davet :) sen o yapılan işlemi iyi bişey olarak mı görüyosun... o senin dedigin işlemi nerdeyse herkez biliyor.(yayı kestirme,yayı ısıtma,yayı sıkıştırma vs gibi) ama orjinal yaylar performans yayları kadar kalın ve sert degil,işte bu yüzden allah göstermesin yarın birgün yaylarında egilme bükülme hatta ve hatta kırılma gibi olaylar başına gelir dostum..dikkat et ve bu işlemi uygulatma... sen bildigimiz orjinal yayı sıkıştırıyosun bu olacak işmi şimdi :) o orjinal yayı sıkıştırırsın,oda çukurlarda 1 esner 2 esner bilemedin 15 esner sonra dayanamaz carttttttttt diye yarılır ortadan :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 14:57
facemelowe Yazdı:
buyur işte kazaya davet :) sen o yapılan işlemi iyi bişey olarak mı görüyosun... o senin dedigin işlemi nerdeyse herkez biliyor.(yayı kestirme,yayı ısıtma,yayı sıkıştırma vs gibi) ama orjinal yaylar performans yayları kadar kalın ve sert degil,işte bu yüzden allah göstermesin yarın birgün yaylarında egilme bükülme hatta ve hatta kırılma gibi olaylar başına gelir dostum..dikkat et ve bu işlemi uygulatma... sen bildigimiz orjinal yayı sıkıştırıyosun bu olacak işmi şimdi :) o orjinal yayı sıkıştırırsın,oda çukurlarda 1 esner 2 esner bilemedin 15 esner sonra dayanamaz carttttttttt diye yarılır ortadan :)
| + 999 
|
Mesajı Yazan: HRMNKY
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 16:39
Vogtland 3.5cm yada bulabilirsen 4cm'lik yayı da son derece güzel bir yaydır.Tavsiye ederim.
------------- Peugeot 206 X-Line 1.4 HDI
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2011 Saat 23:27
by_ersin Yazdı:
facemelowe Yazdı:
buyur işte kazaya davet :) sen o yapılan işlemi iyi bişey olarak mı görüyosun... o senin dedigin işlemi nerdeyse herkez biliyor.(yayı kestirme,yayı ısıtma,yayı sıkıştırma vs gibi) ama orjinal yaylar performans yayları kadar kalın ve sert degil,işte bu yüzden allah göstermesin yarın birgün yaylarında egilme bükülme hatta ve hatta kırılma gibi olaylar başına gelir dostum..dikkat et ve bu işlemi uygulatma... sen bildigimiz orjinal yayı sıkıştırıyosun bu olacak işmi şimdi :) o orjinal yayı sıkıştırırsın,oda çukurlarda 1 esner 2 esner bilemedin 15 esner sonra dayanamaz carttttttttt diye yarılır ortadan :)
| + 999 
|
ersin ustam biz böyle işlerle ugraşmayalım tercihimizi eıbach'tan yana yapalım...haksızmıyım ama 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 15:06
HRMNKY Yazdı:
Vogtland 3.5cm yada bulabilirsen 4cm'lik yayı da son derece güzel bir yaydır.Tavsiye ederim. |
hocam bırakın böyle markları ya hep kaliteden ödün veriyo yani :) h&r ve eıbach en güzeli pejo için :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 15:14
aynen dostum.. hatta cumartesi günü baybarsın arabayada yaptırdık.. tercihimiz eıbach oldu... araç hemde pejo partner.. 3,5 taktık onada.. süper oldu çokta memnun..
facemelowe Yazdı:
by_ersin Yazdı:
facemelowe Yazdı:
buyur işte kazaya davet :) sen o yapılan işlemi iyi bişey olarak mı görüyosun... o senin dedigin işlemi nerdeyse herkez biliyor.(yayı kestirme,yayı ısıtma,yayı sıkıştırma vs gibi) ama orjinal yaylar performans yayları kadar kalın ve sert degil,işte bu yüzden allah göstermesin yarın birgün yaylarında egilme bükülme hatta ve hatta kırılma gibi olaylar başına gelir dostum..dikkat et ve bu işlemi uygulatma... sen bildigimiz orjinal yayı sıkıştırıyosun bu olacak işmi şimdi :) o orjinal yayı sıkıştırırsın,oda çukurlarda 1 esner 2 esner bilemedin 15 esner sonra dayanamaz carttttttttt diye yarılır ortadan :)
| + 999 
|
ersin ustam biz böyle işlerle ugraşmayalım tercihimizi eıbach'tan yana yapalım...haksızmıyım ama  |
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 15:16
facemelowe Yazdı:
HRMNKY Yazdı:
Vogtland 3.5cm yada bulabilirsen 4cm'lik yayı da son derece güzel bir yaydır.Tavsiye ederim. |
hocam bırakın böyle markları ya hep kaliteden ödün veriyo yani :) h&r ve eıbach en güzeli pejo için :) |
biraz araştır kardeşim ahkam kesmeden önce, vogtland ile koni'nin üreticisi aynı diyeceğim ama şimdi sen koni'yi de kötülersin bana 
Yay alacak arkadaşlar, KW H&R Eibach Vogtland OMP Apex SPAX, bunlar dışında başka markalara pek prim vermeyin
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 15:35
yok abi ya neden ahkam kesiyim aşk olsun :) senin saydıgın markaları bende saydım zaten :) hani benimkisi bi öneri :)
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 15:38
facemelowe Yazdı:
yok abi ya neden ahkam kesiyim aşk olsun :) senin saydıgın markaları bende saydım zaten :) hani benimkisi bi öneri :) |
sen vogtland için "bırakın böyle markaları hep kaliteden ödün veriyo yani" dedikten sonra ben o mesajı yazma ihtiyacı hissettim, şimdi de aynı markaları ben de saydım diyosun, hem vogtland'ı kötüledin hem de kaliteli mi diyosun anlamadım ben?
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 15:44
woglant kullanıcılarından alınan yorum %80 başarısız 206'lar için ama :) ama h&r olsun eıbach olsun omp olsun apex olsun sparco olsun bunlara lafım yok sadece woglant biraz kafamda soru işaretleri bıraktı benim.. bende zamanında woglant alacaktım forumda kullanıcı yorumlarını gördükten snra vazgeçtim eıbach aldım... heee şimdi memnunum eıbach'dan :)
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 15:52
facemelowe Yazdı:
woglant kullanıcılarından alınan yorum %80 başarısız 206'lar için ama :)ama h&r olsun eıbach olsun omp olsun apex olsun sparco olsun bunlara lafım yok sadece woglant biraz kafamda soru işaretleri bıraktı benim.. bende zamanında woglant alacaktım forumda kullanıcı yorumlarını gördükten snra vazgeçtim eıbach aldım... heee şimdi memnunum eıbach'dan :) |
206 için Eibach Vogtland'dan iyidir, başka araç için tam tersidir. Vogltand'ın nesinden memnun olmadıklarını da merak ediyorum doğrusu. Zaten yay modifikasyonu amortisörsüz yapılmamalı, her yay da her amortisörle uyumlu çalışmayacaktır. Vogtland Koni ile mükemmel uyumludur mesela, çünkü ikisi de aynı fabrikada üretilir, dolayısıyla amortisörün damping eğrisi ile yayın damping eğrisi %99'luk bir örtüşme sağlar. Neyse, 206'nın orjinal amortisörleriyle Vogtland yay uyuşmuyor demek oluyor bu.
Bu arada aramızda merak edenler olabilir, benim aracımda 50 mm Eibach ve Weitec spor amortisör kiti var, bir kaç ay sonra Coil-Over getirteceğim. Dükkanım falan da yok, Vogtland'ın ne üreticisini ne de TR distribütörünü tanırım. Tek sorunum şu ki insanlar bilmeden kullanmadan ahkam kesiyor, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi oluyor. Bilmediğimiz konularda atıp tutmak yerine sussak daha iyi olur sanki?
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 15:56
d3n1s Yazdı:
facemelowe Yazdı:
woglant kullanıcılarından alınan yorum %80 başarısız 206'lar için ama :)ama h&r olsun eıbach olsun omp olsun apex olsun sparco olsun bunlara lafım yok sadece woglant biraz kafamda soru işaretleri bıraktı benim.. bende zamanında woglant alacaktım forumda kullanıcı yorumlarını gördükten snra vazgeçtim eıbach aldım... heee şimdi memnunum eıbach'dan :) |
206 için Eibach Vogtland'dan iyidir, başka araç için tam tersidir. Vogltand'ın nesinden memnun olmadıklarını da merak ediyorum doğrusu. Zaten yay modifikasyonu amortisörsüz yapılmamalı, her yay da her amortisörle uyumlu çalışmayacaktır. Vogtland Koni ile mükemmel uyumludur mesela, çünkü ikisi de aynı fabrikada üretilir, dolayısıyla amortisörün damping eğrisi ile yayın damping eğrisi %99'luk bir örtüşme sağlar. Neyse, 206'nın orjinal amortisörleriyle Vogtland yay uyuşmuyor demek oluyor bu.
Bu arada aramızda merak edenler olabilir, benim aracımda 50 mm Eibach ve Weitec spor amortisör kiti var, bir kaç ay sonra Coil-Over getirteceğim. Dükkanım falan da yok, Vogtland'ın ne üreticisini ne de TR distribütörünü tanırım. Tek sorunum şu ki insanlar bilmeden kullanmadan ahkam kesiyor, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi oluyor. Bilmediğimiz konularda atıp tutmak yerine sussak daha iyi olur sanki?
|
evet bende orjinal amartisötde kullanacagım için almadım zaten :) biliyorum dükkanın filanda yoksa seni azda olsa tanıdım yani görüşmüşlügümüz var senle :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 16:07
kimsenin ahkam kestiği yok burda, facemelowe de görüşlerini yazmış. sadece öneri sunmuş kimsenin yakasına yapışıp zorla bu yayı alcan demiyor.. tamam bir bilgi eksikliği olabilir ama bir insan bir işi yapmadan bir çok kez araştırıyor.. üstün kötü gidipte hemen biri bişe önerdi o kişi şuraya yönlendirdi küt hemen yapayım diyen olmayacağını düşünüyorum.. ahkam kesmek atıp tutmak sözler kullanmak yerine daha yumuşak kelimeler kullansan daha güzel olurdu dostum.. bu siteye neden bağlandığımı açıkça sölemek gerekirse kimsenin birbirini kırmadığı için her görüşe saygıyla bakıldığı için.. herkes anlayışlı olduğu için.. bir üyemizin bir sıkıntısı olduğunda hemen diğer üyelerin yardımcı olmak istemesi için burdayım... d3n1s bu arada bir sürü yay yazmışsın Vogtland + eıbach her yerde ciddi anlamda öneriyorlar işi bilen kişiler. benim merak ettiğim konu şu bu iki marka aynı yerdemi üretiliyor ?
d3n1s Yazdı:
facemelowe Yazdı:
woglant kullanıcılarından alınan yorum %80 başarısız 206'lar için ama :)ama h&r olsun eıbach olsun omp olsun apex olsun sparco olsun bunlara lafım yok sadece woglant biraz kafamda soru işaretleri bıraktı benim.. bende zamanında woglant alacaktım forumda kullanıcı yorumlarını gördükten snra vazgeçtim eıbach aldım... heee şimdi memnunum eıbach'dan :) |
206 için Eibach Vogtland'dan iyidir, başka araç için tam tersidir. Vogltand'ın nesinden memnun olmadıklarını da merak ediyorum doğrusu. Zaten yay modifikasyonu amortisörsüz yapılmamalı, her yay da her amortisörle uyumlu çalışmayacaktır. Vogtland Koni ile mükemmel uyumludur mesela, çünkü ikisi de aynı fabrikada üretilir, dolayısıyla amortisörün damping eğrisi ile yayın damping eğrisi %99'luk bir örtüşme sağlar. Neyse, 206'nın orjinal amortisörleriyle Vogtland yay uyuşmuyor demek oluyor bu.
Bu arada aramızda merak edenler olabilir, benim aracımda 50 mm Eibach ve Weitec spor amortisör kiti var, bir kaç ay sonra Coil-Over getirteceğim. Dükkanım falan da yok, Vogtland'ın ne üreticisini ne de TR distribütörünü tanırım. Tek sorunum şu ki insanlar bilmeden kullanmadan ahkam kesiyor, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi oluyor. Bilmediğimiz konularda atıp tutmak yerine sussak daha iyi olur sanki?
|
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 16:54
by_ersin Yazdı:
kimsenin ahkam kestiği yok burda, facemelowe de görüşlerini yazmış. sadece öneri sunmuş kimsenin yakasına yapışıp zorla bu yayı alcan demiyor.. tamam bir bilgi eksikliği olabilir ama bir insan bir işi yapmadan bir çok kez araştırıyor.. üstün kötü gidipte hemen biri bişe önerdi o kişi şuraya yönlendirdi küt hemen yapayım diyen olmayacağını düşünüyorum.. ahkam kesmek atıp tutmak sözler kullanmak yerine daha yumuşak kelimeler kullansan daha güzel olurdu dostum.. bu siteye neden bağlandığımı açıkça sölemek gerekirse kimsenin birbirini kırmadığı için her görüşe saygıyla bakıldığı için.. herkes anlayışlı olduğu için.. bir üyemizin bir sıkıntısı olduğunda hemen diğer üyelerin yardımcı olmak istemesi için burdayım... d3n1s bu arada bir sürü yay yazmışsın Vogtland + eıbach her yerde ciddi anlamda öneriyorlar işi bilen kişiler. benim merak ettiğim konu şu bu iki marka aynı yerdemi üretiliyor ?
d3n1s Yazdı:
facemelowe Yazdı:
woglant kullanıcılarından alınan yorum %80 başarısız 206'lar için ama :)ama h&r olsun eıbach olsun omp olsun apex olsun sparco olsun bunlara lafım yok sadece woglant biraz kafamda soru işaretleri bıraktı benim.. bende zamanında woglant alacaktım forumda kullanıcı yorumlarını gördükten snra vazgeçtim eıbach aldım... heee şimdi memnunum eıbach'dan :) |
206 için Eibach Vogtland'dan iyidir, başka araç için tam tersidir. Vogltand'ın nesinden memnun olmadıklarını da merak ediyorum doğrusu. Zaten yay modifikasyonu amortisörsüz yapılmamalı, her yay da her amortisörle uyumlu çalışmayacaktır. Vogtland Koni ile mükemmel uyumludur mesela, çünkü ikisi de aynı fabrikada üretilir, dolayısıyla amortisörün damping eğrisi ile yayın damping eğrisi %99'luk bir örtüşme sağlar. Neyse, 206'nın orjinal amortisörleriyle Vogtland yay uyuşmuyor demek oluyor bu.
Bu arada aramızda merak edenler olabilir, benim aracımda 50 mm Eibach ve Weitec spor amortisör kiti var, bir kaç ay sonra Coil-Over getirteceğim. Dükkanım falan da yok, Vogtland'ın ne üreticisini ne de TR distribütörünü tanırım. Tek sorunum şu ki insanlar bilmeden kullanmadan ahkam kesiyor, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi oluyor. Bilmediğimiz konularda atıp tutmak yerine sussak daha iyi olur sanki?
|
|
|
Orjinalini yazan: HRMNKY
Vogtland 3.5cm yada bulabilirsen 4cm'lik yayı da son derece güzel bir yaydır.Tavsiye ederim. |
hocam bırakın böyle markları ya hep kaliteden ödün veriyo yani :) h&r ve eıbach en güzeli pejo için :)
| bu sebepten ötürü ahkam kesiyor dedim, "bırakın böyle markaları ya hep kaliteden ödün veriyo yani" ne demek? kullanmadığı ve bilmediği bir ürün hakkında kaliteden ödün veriyo derse bilmeden fikir sahibi olmuş olur, haksızsam söyle.
Eibach ve Vogtland aynı fabrikada üretiliyor demedim zaten Koni ile Vogtland aynı fabrikada üretiliyor dedim?
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 16:58
d3n1s gönüllerimiz bir olsun ... ben sana üstü kapalı bişe rica eddim be kardeşim....
d3n1s Yazdı:
by_ersin Yazdı:
kimsenin ahkam kestiği yok burda, facemelowe de görüşlerini yazmış. sadece öneri sunmuş kimsenin yakasına yapışıp zorla bu yayı alcan demiyor.. tamam bir bilgi eksikliği olabilir ama bir insan bir işi yapmadan bir çok kez araştırıyor.. üstün kötü gidipte hemen biri bişe önerdi o kişi şuraya yönlendirdi küt hemen yapayım diyen olmayacağını düşünüyorum.. ahkam kesmek atıp tutmak sözler kullanmak yerine daha yumuşak kelimeler kullansan daha güzel olurdu dostum.. bu siteye neden bağlandığımı açıkça sölemek gerekirse kimsenin birbirini kırmadığı için her görüşe saygıyla bakıldığı için.. herkes anlayışlı olduğu için.. bir üyemizin bir sıkıntısı olduğunda hemen diğer üyelerin yardımcı olmak istemesi için burdayım... d3n1s bu arada bir sürü yay yazmışsın Vogtland + eıbach her yerde ciddi anlamda öneriyorlar işi bilen kişiler. benim merak ettiğim konu şu bu iki marka aynı yerdemi üretiliyor ?
d3n1s Yazdı:
facemelowe Yazdı:
woglant kullanıcılarından alınan yorum %80 başarısız 206'lar için ama :)ama h&r olsun eıbach olsun omp olsun apex olsun sparco olsun bunlara lafım yok sadece woglant biraz kafamda soru işaretleri bıraktı benim.. bende zamanında woglant alacaktım forumda kullanıcı yorumlarını gördükten snra vazgeçtim eıbach aldım... heee şimdi memnunum eıbach'dan :) |
206 için Eibach Vogtland'dan iyidir, başka araç için tam tersidir. Vogltand'ın nesinden memnun olmadıklarını da merak ediyorum doğrusu. Zaten yay modifikasyonu amortisörsüz yapılmamalı, her yay da her amortisörle uyumlu çalışmayacaktır. Vogtland Koni ile mükemmel uyumludur mesela, çünkü ikisi de aynı fabrikada üretilir, dolayısıyla amortisörün damping eğrisi ile yayın damping eğrisi %99'luk bir örtüşme sağlar. Neyse, 206'nın orjinal amortisörleriyle Vogtland yay uyuşmuyor demek oluyor bu.
Bu arada aramızda merak edenler olabilir, benim aracımda 50 mm Eibach ve Weitec spor amortisör kiti var, bir kaç ay sonra Coil-Over getirteceğim. Dükkanım falan da yok, Vogtland'ın ne üreticisini ne de TR distribütörünü tanırım. Tek sorunum şu ki insanlar bilmeden kullanmadan ahkam kesiyor, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi oluyor. Bilmediğimiz konularda atıp tutmak yerine sussak daha iyi olur sanki?
|
|
|
Orjinalini yazan: HRMNKY
Vogtland 3.5cm yada bulabilirsen 4cm'lik yayı da son derece güzel bir yaydır.Tavsiye ederim. |
hocam bırakın böyle markları ya hep kaliteden ödün veriyo yani :) h&r ve eıbach en güzeli pejo için :)
| bu sebepten ötürü ahkam kesiyor dedim, "bırakın böyle markaları ya hep kaliteden ödün veriyo yani" ne demek? kullanmadığı ve bilmediği bir ürün hakkında kaliteden ödün veriyo derse bilmeden fikir sahibi olmuş olur, haksızsam söyle.
Eibach ve Vogtland aynı fabrikada üretiliyor demedim zaten Koni ile Vogtland aynı fabrikada üretiliyor dedim zaten?
|
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 17:07
by_ersin Yazdı:
d3n1s gönüllerimiz bir olsun ... ben sana üstü kapalı bişe rica eddim be kardeşim.... |
abicim ben seni anladım merak etme lafın yerine ulaştı ancak bilmeden kullanmadan bir şeyleri kötüleyenlere oldum olası sinir oluyorum, internet ortamı da malesef böyle insanlarla dolu. Sonuçta birileri o kişinin bilmeden/kullanmadan kötülediği malın ticaretini yapıyor, o maldan ekmek yiyor. Böyle forumlarda da birisinin çıkıp kulaktan dolma "bu kötüdür" demesi yeter, zamanla yer eder insanların kafasında "bu mal kötü" diye.
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 17:29
ama ben neye dayanarak bunu dedim : Kullanıcılardan aldıgım yorumlara dayanarak woglantı tavsiye etmem dedim :) bunda gerilecek bi durum yok ki abicim :)
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 17:31
facemelowe Yazdı:
ama ben neye dayanarak bunu dedim : Kullanıcılardan aldıgım yorumlara dayanarak woglantı tavsiye etmem dedim :)bunda gerilecek bi durum yok ki abicim :) |
sorun şu: sen "tavsiye etmem" demedin, sen vogtland'ı kaliteden ödün vererek üretim yapmakla itham ettin. Tavsiye etmem deseydin sana tek kelime etmezdim.
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 17:34
tamam bu konuyu kapayalım.. rica ediyorum.. yoksa uzar gider... markalar belli zaten isteyen istediği markayı alır.. kullanır yaşar beğenir yada beğenmez ortamı yumuşatalum artukkkk uşaklar ...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 17:34
Abi görende seni woglant'ın türkiye distribütörü zannedecek şimdi :) neyse ortamı germeye gerek yok deniz abicim :) kusura bakmayın :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 17:40
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 17:41
facemelowe Yazdı:
Abi görende seni woglant'ın türkiye distribütörü zannedecek şimdi :)neyse ortamı germeye gerek yok deniz abicim :) kusura bakmayın :) |
benim derdim markayla değil senin kullandığın kelimeyle, yoksa babamın oğlu değil vogtland'ın ne kendisi ne de distribütörü, daha önce de belirttim zaten. Sana da kastım, kişisel garezim falan olamaz, kardeşimsin. Kullandığın kelimeleri biraz daha özenli seçmeni, bilmediğin herhangi bir şey hakkında yorum yapmamanı, üretimiyle/kalitesiyle ilgili fikir beyan etmemeni isterim, hepsi bu.
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2011 Saat 17:43
d3n1s Yazdı:
facemelowe Yazdı:
Abi görende seni woglant'ın türkiye distribütörü zannedecek şimdi :)neyse ortamı germeye gerek yok deniz abicim :) kusura bakmayın :) |
benim derdim markayla değil senin kullandığın kelimeyle, yoksa babamın oğlu değil vogtland'ın ne kendisi ne de distribütörü, daha önce de belirttim zaten. Sana da kastım, kişisel garezim falan olamaz, kardeşimsin. Kullandığın kelimeleri biraz daha özenli seçmeni, bilmediğin herhangi bir şey hakkında yorum yapmamanı, üretimiyle/kalitesiyle ilgili fikir beyan etmemeni isterim, hepsi bu.
|
ya abi ne adamsın ya  tamam kusura bakma gerçekten :)
|
Mesajı Yazan: Baybars
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2011 Saat 09:51
by_ersin Yazdı:
aynen dostum.. hatta cumartesi günü baybarsın arabayada yaptırdık.. tercihimiz eıbach oldu... araç hemde pejo partner.. 3,5 taktık onada.. süper oldu çokta memnun..
facemelowe Yazdı:
by_ersin Yazdı:
facemelowe Yazdı:
buyur işte kazaya davet :)
sen o yapılan işlemi iyi bişey olarak mı görüyosun...
o senin dedigin işlemi nerdeyse herkez biliyor.(yayı kestirme,yayı ısıtma,yayı sıkıştırma vs gibi)
ama orjinal yaylar performans yayları kadar kalın ve sert degil,işte bu yüzden allah göstermesin yarın birgün yaylarında egilme bükülme hatta ve hatta kırılma gibi olaylar başına gelir dostum..dikkat et ve bu işlemi uygulatma...
sen bildigimiz orjinal yayı sıkıştırıyosun bu olacak işmi şimdi :)
o orjinal yayı sıkıştırırsın,oda çukurlarda 1 esner 2 esner bilemedin 15 esner sonra dayanamaz carttttttttt diye yarılır ortadan :) | + 999 
|
ersin ustam biz böyle işlerle ugraşmayalım tercihimizi eıbach'tan yana yapalım...haksızmıyım ama  |
|
Zaten yay kesilmedi yeni spor yay takıldı
------------- PEUGEOT Partner 1.6 HDI Tepee Comfort Origin 0532 430 79 22
|
|