Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Motor sıcakken marş almıyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15474
Tarih: 24 Kasım 2024 Saat 09:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Motor sıcakken marş almıyor
Mesajı Yazan: eyup ozturk
Konu: Motor sıcakken marş almıyor
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2011 Saat 12:08
Merhaba,
 
2004 model 307 1.4 hdi aracım var. bir ay öncesine kadar problemsiz olan aracım bir ay önce problem çıkarmaya başladı. problemim şu, aracı çalıştırıp gidiyorum, ne kadar gittiğim önemli değil 20km gidince de, 1km altında gidincede aynı problemi yaşatıyor. neyse, aracı çalıştırıp gidiyorum. mesela bir marketin önünde duruyorum, motoru kapatıp iniyorum, marketten pet suyumu alıp çıkıyorum, anahtar kontağa giriyor, ekrandaki ışıklar sönüyor, marşa basıyorum, gır gır gır gır gır marş basıyor ama motor çalışmıyor. tekrar deniyorum, gene aynı sonuç. 10dk bekleyip tekrar marşa bastığımda normal çalışıyor ve gidiyorum bir dahaki durağıma kadar. orada da stop ettikten sonra 10-15dk içinde tekrar çalıştırmak istersem aynı problem.
 
2 servise gittim, biri beyin arızası dedi, 1 haftamı yedi. diğeri hortum dedi, hava kaçıran yakıt hortumunu çıkardı gösterdi, değiştirdi, bolca gezip test etti, yapıldı diye aracımı aldım, gene stop ediyor, birde üstüne abs hatası da vermeye başladı.
 
şunu  da belirteyim, arıza ,full akaryakıttan depoyu doldurup 100-150km gittikten sonra ortaya çıktı. acaba yakıttan mı diye düşünmeden edemiyorum.
 
sizce arıza neden kaynaklanabilir?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2011 Saat 12:56

Motor sicakligina bagli olarak bu sorunu yapabilecek aklima gelen hususlar sunlar:

1) Krank sensoru- Motor sicakligina bagli olarak bozukluk gosterebilirler.

3) Yakit sistemindeki hava, tikaniklik.

4) Enjektorler.




Mesajı Yazan: eyup ozturk
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2011 Saat 13:07

bende pompayı düşündüm ama pompa arızasını sadece motor sıcakken yapması soğukken yapmaması , 10dk sonra normal çalışması kısmı nedeniyle pompayı elemiştim.



Mesajı Yazan: muntehaozen
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2011 Saat 14:21
Bendede aynı sorun var.Servise gittim bunun için orada stop ettim tekrar çalıştırmak gerekti marşa bastığında çalışmadı pc bağladılar falan katalizör dediler bana.bi 10 dk falan bekleyince tekrar çalışıyor yardımcı olur belki.Değiştirmedim katalizörü 600 tl civarında fiyat verdiler ama kısa süreliğine kapatmamaya dikkat ediyorum.


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2011 Saat 15:28
Orjinalini yazan: eyup ozturk eyup ozturk Yazdı:

bende pompayı düşündüm ama pompa arızasını sadece motor sıcakken yapması soğukken yapmaması , 10dk sonra normal çalışması kısmı nedeniyle pompayı elemiştim.


Bence doğru tespit.Motor sıcakken stop edin marşa bastığınızda çalışmıyorsa,mazot pompasının üzerine 2-3 litre su dökün.(Tabi biri marşa basacak bu esnada)Bu şekilde motor çalışırsa Pompa elemanı sizlere ömür.




-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2011 Saat 15:41
Orjinalini yazan: muntehaozen muntehaozen Yazdı:

Bendede aynı sorun var.Servise gittim bunun için orada stop ettim tekrar çalıştırmak gerekti marşa bastığında çalışmadı pc bağladılar falan katalizör dediler bana.bi 10 dk falan bekleyince tekrar çalışıyor yardımcı olur belki.Değiştirmedim katalizörü 600 tl civarında fiyat verdiler ama kısa süreliğine kapatmamaya dikkat ediyorum.

10 dk bekleyince zaten mazot soğuyup katılaşmaya başlıyor ve eleman onu yakalayıp çekebiliyor.

O kadar hassas bir parçadır ki lanet,aşınmalarına mikroskop ile bakılıyor.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2011 Saat 16:31
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: muntehaozen muntehaozen Yazdı:

Bendede aynı sorun var.Servise gittim bunun için orada stop ettim tekrar çalıştırmak gerekti marşa bastığında çalışmadı pc bağladılar falan katalizör dediler bana.bi 10 dk falan bekleyince tekrar çalışıyor yardımcı olur belki.Değiştirmedim katalizörü 600 tl civarında fiyat verdiler ama kısa süreliğine kapatmamaya dikkat ediyorum.

10 dk bekleyince zaten mazot soğuyup katılaşmaya başlıyor ve eleman onu yakalayıp çekebiliyor.

O kadar hassas bir parçadır ki lanet,aşınmalarına mikroskop ile bakılıyor.
 
okadar sıkıntılı bir parça demek.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2011 Saat 17:07
Yani evet.Serçe parmağın boyu kadar,ondan daha ince motor çalışırken dakikada 2000 devir dönen bir parça.Geçen gün bizim şirket araçlarından transporter ın da başına aynı şey gelmişti, 50 TL ye krom kaplattırmıştık. Tabi pompa açılınca illa yanına ilave bir şeyler çıkıyor mesela,contaları,pulları,segmanları vs vs bana toplam da 680 e mal oldu. 

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: eyup ozturk
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2011 Saat 13:10
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: eyup ozturk eyup ozturk Yazdı:

bende pompayı düşündüm ama pompa arızasını sadece motor sıcakken yapması soğukken yapmaması , 10dk sonra normal çalışması kısmı nedeniyle pompayı elemiştim.


Bence doğru tespit.Motor sıcakken stop edin marşa bastığınızda çalışmıyorsa,mazot pompasının üzerine 2-3 litre su dökün.(Tabi biri marşa basacak bu esnada)Bu şekilde motor çalışırsa Pompa elemanı sizlere ömür.



deneyeceğim.. de nerede bu mazot pompası yahu? :)


Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2011 Saat 15:49
1 km gitsende 20 km gitsende aynı demişsin. 1km gidince hareret artıyor mu?

-------------
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2011 Saat 17:04
Orjinalini yazan: eyup ozturk eyup ozturk Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: eyup ozturk eyup ozturk Yazdı:

bende pompayı düşündüm ama pompa arızasını sadece motor sıcakken yapması soğukken yapmaması , 10dk sonra normal çalışması kısmı nedeniyle pompayı elemiştim.


Bence doğru tespit.Motor sıcakken stop edin marşa bastığınızda çalışmıyorsa,mazot pompasının üzerine 2-3 litre su dökün.(Tabi biri marşa basacak bu esnada)Bu şekilde motor çalışırsa Pompa elemanı sizlere ömür.



deneyeceğim.. de nerede bu mazot pompası yahu? :)
arka koltugu kaldır yuvarlak bı kapak var onu cıkarttıgında gorursun :) sanırım oydu :)))

-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: eyup ozturk
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2011 Saat 22:41
araçta yakıt pompası yokmuş, vakumla çekiyor yakıtı. arıza beyinde çıktı.. 450tl ye benimkini verip çıkma aldım,, sökme takma derken 525tl ye hallettim..
destek olan herkese teşekkürler...


Mesajı Yazan: _gaziakkaya
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2023 Saat 14:10
Merhabalar bu konuyu daha önce okudum çözümü bulunca yazmak istedim
Bende de aynı arıza oluştu önce vak vak değiştirdim. Sonra mazot filtresini çözüm bu ikiside değil 
Arkadaşlar enjektörleri temizlettim bütün sorun gitti 2 enjektör doğru çalışmıyormuş



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net