Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

8 Valf ile 16 Valf Arasındaki Farklar. Resimli

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15407
Tarih: 28 Haziran 2025 Saat 00:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 8 Valf ile 16 Valf Arasındaki Farklar. Resimli
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 8 Valf ile 16 Valf Arasındaki Farklar. Resimli
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:32
Arkadaşlar Bir Çoğumuz Valf Farkını Bir Türlü Anlayamıyorduk Uzun Süren Araştırmalarım Sonucu Bu Bilgilere Ulaşmayı Başardım Hepimize Hayırlı Uğurlu Olsun..

16 Valf

--------------------------------------------------------------------

8 Valf


8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf

16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf

Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha istenilen değerlere ulaşıyor. Fakat bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.







Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:34
güzel paylaşım :)



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:35
yasa abı saol bende bunu cok aradım ama bulamadım sunum hos tecrubelı elıne saglık
Alkış


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:37
Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz... 
 
Yalnız vıdeolar guzel... Gülme


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:41
passatta 8 valf 102 hplık motor vardı 2010 modellerinde simdi ne yaptılar bilmiyorum


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:43
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz... 
 
Yalnız vıdeolar guzel... Gülme



Üstad Baş Tacısın Bilmezmiyim... Maksadım Üyelerimiz Resimli Anlatımlara Daha çok Merak Sarıyor Babında Ufak Bir Tanıtım...
Biz Her Zaman Burada Olmayız Belki Ama Emeklerimizden Faydalanan Olur En Azından Usta..
Gülme
Senin Yerini Hiç Bir Video Veya Resim Tutamaz Usta...+100




Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:44
Orjinalini yazan: AlbayDemircan AlbayDemircan Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz... 
 
Yalnız vıdeolar guzel... Gülme



Üstad Baş Tacısın Bilmezmiyim... Maksadım Üyelerimiz Resimli Anlatımlara Daha çok Merak Sarıyor Babında Ufak Bir Tanıtım...
Biz Her Zaman Burada Olmayız Belki Ama Emeklerimizden Faydalanan Olur En Azından Usta..
Gülme
Senin Yerini Hiç Bir Video Veya Resim Tutamaz Usta...+100


 
Estagfurullah saka dıyorum be abı :)) Vıdeolar gercekten cok guzel ve acıklayıcı. Bende de cok seyler varda boyutları buyuk. Merak edebılecek arkadaslar ıcın cok faydalıGöz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 00:02
GKN 1


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 01:14
Çok güzel ve görsel bir paylaşım olmuş.
Teşekkürler.


Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 03:54
Evet çok güzel paylaşım emeğinize sağlık az önce yanımda bi arkadaş vardı hareketli resim üzerinde ufak bir ders verdim. valflerin ne olduğunu bilmiyomuş :))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 05:17
çok faydalı
Alkış


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 07:49
paylaşım için teşekkürler

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:13
ellerine sağlık çok güze4l bir bilgilendirme olmuş.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:51
Orjinalini yazan: kankam_743 kankam_743 Yazdı:

Evet çok güzel paylaşım emeğinize sağlık az önce yanımda bi arkadaş vardı hareketli resim üzerinde ufak bir ders verdim. valflerin ne olduğunu bilmiyomuş :))


Yararlı Oluyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bize


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:51
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

çok faydalı
Alkış


Eyvallah Kardeşim


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:52
Orjinalini yazan: Haksen016 Haksen016 Yazdı:

ellerine sağlık çok güze4l bir bilgilendirme olmuş.


Gereken Önemi Verdiğiniz İçin Ben Teşekkür Ederim Usta


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:52
Orjinalini yazan: oguzhan29 oguzhan29 Yazdı:

paylaşım için teşekkürler

Eyvallah..Cool


Mesajı Yazan: werty
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:58
çok faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.

-------------
2004 - 206 QUİCKSİLVER 1.6 16V 110HP Benzin, 128000 km Mobil 1 New Life 0-40, Bridgeston Adrenalin 195/55/15


Mesajı Yazan: Selim Engin EREN
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 09:04
albayım rütbenin hakkını vermiş:)

-------------
peugeot205gtı1.9 amarıcan met. mavi.benzin


Mesajı Yazan: ErcaNKarşI
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 09:15
bu güzel anlatımınla faydalı payşalımın için teşekkür ederim :)

-------------
06 BK 6032   1999 Model 306XS 1.6- Manuel - Gri
Tel : 05334194902
Msn : techno_erc@hotmail.com
Desibel Çılgınlığı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 09:21
Orjinalini yazan: werty werty Yazdı:

çok faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.


Orjinalini yazan: dereli34 dereli34 Yazdı:

albayım rütbenin hakkını vermiş:)


Orjinalini yazan: ErcaNKarşI ErcaNKarşI Yazdı:

bu güzel anlatımınla faydalı payşalımın için teşekkür ederim :)


Ben Teşekkür Ederim AbilerimGülme


Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 09:52
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz... 
 
Yalnız vıdeolar guzel... Gülme


üstad OHC ile SOHC arasında bir fark olmaması lazım, OHV demek istemiş olabilir misin?


-------------
206 Quik


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:06
8 valf araçlar kalkışta seridir birden tork üretir şehiriçi kullanımda daha az yakar,şehiriçi kullanımda 8 valf araçlar tavsiye edilir.
16 valf araçlar torku daha yavaş üretir bu yüzden 8valfe göre daha az seridir motorun gücünü 2800 devirden sonra gösterir ve uzun yol yapanlar için tavsiye edilir çünkü 16valf motorlar randıman araçlarıdır ve motor devirini aldıktan sonra kolay kolay bayılmaz 2800 devirden sonra tork üretimi 8 valf araçlara göre daha fazladır.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:15
Orjinalini yazan: d3n1s d3n1s Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz... 
 
Yalnız vıdeolar guzel... Gülme


üstad OHC ile SOHC arasında bir fark olmaması lazım, OHV demek istemiş olabilir misin?
 
Evet soyledıgın uzere OHC ve SOHC aynı. Basında sadece "Sıngle" kelımesı var. Sıngle yazmayan OHCta da tek zaten :))
 
Ama OHC yazan motor bılıyorum. Mesela Ford Taunus :))
 
Bazı motorlar ustten eksantrıklı olmaz. Mesela eskı tofas motorlar alttan eksantrıklı olup yukarı kadar uzanan pıyonlar ıle supapları calıstırırdı. Bu durum daha eskı teknolojıdır. Daha sonra OHC veya SOHC motorlar cıktı arkasından DOHC vs devamında Vtec vs Göz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:21
teşekkürler albayımThumbs Up


Mesajı Yazan: trtolgi
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:25

paylasım için tesekkürler



-------------
bir başkadır 307


Mesajı Yazan: Selim Engin EREN
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:30
Orjinalini yazan: Bahadır32 Bahadır32 Yazdı:

8 valf araçlar kalkışta seridir birden tork üretir şehiriçi kullanımda daha az yakar,şehiriçi kullanımda 8 valf araçlar tavsiye edilir.
16 valf araçlar torku daha yavaş üretir bu yüzden 8valfe göre daha az seridir motorun gücünü 2800 devirden sonra gösterir ve uzun yol yapanlar için tavsiye edilir çünkü 16valf motorlar randıman araçlarıdır ve motor devirini aldıktan sonra kolay kolay bayılmaz 2800 devirden sonra tork üretimi 8 valf araçlara göre daha fazladır.
bir faydalı bilgi daha.okudukça öğreniyoruz..paylaşılanlar için teşekkürler.

-------------
peugeot205gtı1.9 amarıcan met. mavi.benzin


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:32
Orjinalini yazan: Bahadır32 Bahadır32 Yazdı:

8 valf araçlar kalkışta seridir birden tork üretir şehiriçi kullanımda daha az yakar,şehiriçi kullanımda 8 valf araçlar tavsiye edilir.
16 valf araçlar torku daha yavaş üretir bu yüzden 8valfe göre daha az seridir motorun gücünü 2800 devirden sonra gösterir ve uzun yol yapanlar için tavsiye edilir çünkü 16valf motorlar randıman araçlarıdır ve motor devirini aldıktan sonra kolay kolay bayılmaz 2800 devirden sonra tork üretimi 8 valf araçlara göre daha fazladır.

İşte tam da benim soracağım soruydu aslında.16v motorlar neden düşük devirlerde hantal üst devirlerde daha ataktır diyecektim ki güzel bir açıklama olmuş.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:38
Thumbs Upiyi anlatım olmuş

-------------
pug 206 1.4 75 hp 8v 1999
zavoli sıralı lpg


Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 11:18
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: d3n1s d3n1s Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz... 
 
Yalnız vıdeolar guzel... Gülme


üstad OHC ile SOHC arasında bir fark olmaması lazım, OHV demek istemiş olabilir misin?
 
Evet soyledıgın uzere OHC ve SOHC aynı. Basında sadece "Sıngle" kelımesı var. Sıngle yazmayan OHCta da tek zaten :))
 
Ama OHC yazan motor bılıyorum. Mesela Ford Taunus :))
 
Bazı motorlar ustten eksantrıklı olmaz. Mesela eskı tofas motorlar alttan eksantrıklı olup yukarı kadar uzanan pıyonlar ıle supapları calıstırırdı. Bu durum daha eskı teknolojıdır. Daha sonra OHC veya SOHC motorlar cıktı arkasından DOHC vs devamında Vtec vs Göz Kırpma


koyu ile işaretlediğim motor OHV sanırım, açılımını unuttum ama OHV motorda eksantrik altta olur. VTEC OHC veya DOHC motorda kullanılabiliyor, hem OHC hem de DOHC VTEC motor mevcut Honda'nın ürün gamında, VTEC değişken sübap zamanlamasının Honda'daki adıdır, BMW'nin VANOS'u da benzer mantıkla çalışır, Mitsubishi de benzer teknoloji kullanır, değişken sübap zamanlamasının motorun yapı elemanlarının yeriyle pek alakası yok, ancak OHV VTEC bildiğim kadarıyla yok, VTEC zaten OHC motorun üzerine geliştirilmiş bir teknoloji ;)


-------------
206 Quik


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 11:37
Orjinalini yazan: d3n1s d3n1s Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: d3n1s d3n1s Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz... 
 
Yalnız vıdeolar guzel... Gülme


üstad OHC ile SOHC arasında bir fark olmaması lazım, OHV demek istemiş olabilir misin?
 
Evet soyledıgın uzere OHC ve SOHC aynı. Basında sadece "Sıngle" kelımesı var. Sıngle yazmayan OHCta da tek zaten :))
 
Ama OHC yazan motor bılıyorum. Mesela Ford Taunus :))
 
Bazı motorlar ustten eksantrıklı olmaz. Mesela eskı tofas motorlar alttan eksantrıklı olup yukarı kadar uzanan pıyonlar ıle supapları calıstırırdı. Bu durum daha eskı teknolojıdır. Daha sonra OHC veya SOHC motorlar cıktı arkasından DOHC vs devamında Vtec vs Göz Kırpma


koyu ile işaretlediğim motor OHV sanırım, açılımını unuttum ama OHV motorda eksantrik altta olur. VTEC OHC veya DOHC motorda kullanılabiliyor, hem OHC hem de DOHC VTEC motor mevcut Honda'nın ürün gamında, VTEC değişken sübap zamanlamasının Honda'daki adıdır, BMW'nin VANOS'u da benzer mantıkla çalışır, Mitsubishi de benzer teknoloji kullanır, değişken sübap zamanlamasının motorun yapı elemanlarının yeriyle pek alakası yok, ancak OHV VTEC bildiğim kadarıyla yok, VTEC zaten OHC motorun üzerine geliştirilmiş bir teknoloji ;)
 
Evet katılıyorum. Degısken supap zamanlamasının adının onemı yok. Soyledıgın uzere mantık aynı. Ama toyotanın son yapmıs oldugu bayagı bır gelıskın. Dual vvtı olayı cıft ezsantrıktede degısken supap zamanı var...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 11:41
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: Bahadır32 Bahadır32 Yazdı:

8 valf araçlar kalkışta seridir birden tork üretir şehiriçi kullanımda daha az yakar,şehiriçi kullanımda 8 valf araçlar tavsiye edilir.
16 valf araçlar torku daha yavaş üretir bu yüzden 8valfe göre daha az seridir motorun gücünü 2800 devirden sonra gösterir ve uzun yol yapanlar için tavsiye edilir çünkü 16valf motorlar randıman araçlarıdır ve motor devirini aldıktan sonra kolay kolay bayılmaz 2800 devirden sonra tork üretimi 8 valf araçlara göre daha fazladır.

İşte tam da benim soracağım soruydu aslında.16v motorlar neden düşük devirlerde hantal üst devirlerde daha ataktır diyecektim ki güzel bir açıklama olmuş.
 
Arkadasın soyledıgı cok dogru. Bunun soyle bır farkı var. cıft eksantrık olunca cıft emme egzoz supapları olunca motorun gırıs cıkıs portları genıslemıs oluyor. Buda alt devırlerı zayıflatıp uste devırlerde daha fazla guc ve tork elde edılmesını saglıyor. Bırde mantıken 16v motorlar daha az yakıt tuketıp daha verımlı olurlar. Ama bu bazen ıslemeyebılıyor...


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 12:42
Paylaşım için çok teşekkürler


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 12:48
Orjinalini yazan: ose307 ose307 Yazdı:

teşekkürler albayımThumbs Up
Orjinalini yazan: trtolgi trtolgi Yazdı:

paylasım için tesekkürler

Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

Thumbs Upiyi anlatım olmuş
Orjinalini yazan: okan77 okan77 Yazdı:

Paylaşım için çok teşekkürler


Siz Sağolun Arkadaşlar.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 13:30
Albayım ve Bahadır32, bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 15:24
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Albayım ve Bahadır32, bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.

Ben Teşekkür Ederim Usta Yardımcı Olabiliyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bana


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 15:28
simdi 8v kotu mu oluyor yanı :((( 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 15:31
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

simdi 8v kotu mu oluyor yanı :((( 
 
Kotu degılde o yapının gucu o kadar. 16V olunca daha fazla guc elde edılebılıyor. 1.6 110bg 206 kullanırsan aradakı farkı anlarsın Göz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 16:01
Orjinalini yazan: AlbayDemircan AlbayDemircan Yazdı:

Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Albayım ve Bahadır32, bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.

Ben Teşekkür Ederim Usta Yardımcı Olabiliyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bana
Amacımız zaten bildiklerimizi paylaşıp bilmediklerimizi öğrenmek bende diğer arkadaşlarıma teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 17:44
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

simdi 8v kotu mu oluyor yanı :((( 
 
Kotu degılde o yapının gucu o kadar. 16V olunca daha fazla guc elde edılebılıyor. 1.6 110bg 206 kullanırsan aradakı farkı anlarsın Göz Kırpma

Arada okadar fark varmıdır?


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 17:58
durum ortada sadece güç değil motor aynı zamanda daha sessiz çalışır yapılan ölçümlerde Db olarak 16V daha az gürültülü çalışır az yakar çok kaçar :))
 
artık kimse 8V almaz heralde :D


-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: murat deniz
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 20:26
kaç zamandır merak ettiğim konuydu. paylaşım ve faydalı bilgiler için teşekkürler.

-------------
2004 PEUGEOT 206 x-linE 1.4 75 bg benzin / Ariane 15" jant + 185 55 15 goodyear efficientgrip   0 RH +
kara böcükk :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:06

8 valf şehiriçinde daha az yakar çünkü daha kolay toparlar araç kendini 16 valf ise uzun yolda daha az yakar.8 valf gideceğim diye yırtınırken 16 valf uzar gider. Gülme



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:14
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

simdi 8v kotu mu oluyor yanı :((( 
 
Kotu degılde o yapının gucu o kadar. 16V olunca daha fazla guc elde edılebılıyor. 1.6 110bg 206 kullanırsan aradakı farkı anlarsın Göz Kırpma

Arada okadar fark varmıdır?
 
Var abıcım var :)) Ama senın arac otomatık ya tam cekısını hıssedemıyorsun


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:16
Orjinalini yazan: Erbin Erbin Yazdı:

durum ortada sadece güç değil motor aynı zamanda daha sessiz çalışır yapılan ölçümlerde Db olarak 16V daha az gürültülü çalışır az yakar çok kaçar :))
 
artık kimse 8V almaz heralde :D
 
Ben ses farkı olayına pek katılmıyorum. 8V olupta saat gıbı sessız calısan motorlarda var yanı...
 
Bu durum bıraz motorun yapısıylada alakalı


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:35
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

simdi 8v kotu mu oluyor yanı :((( 
 
Kotu degılde o yapının gucu o kadar. 16V olunca daha fazla guc elde edılebılıyor. 1.6 110bg 206 kullanırsan aradakı farkı anlarsın Göz Kırpma

Arada okadar fark varmıdır?
 
Var abıcım var :)) Ama senın arac otomatık ya tam cekısını hıssedemıyorsun

Malesef aracın otomatik oluşu performansı çok dizginliyor. Gerçe ara hızlanmaları tatminkar ama dediğim gibi alt devirlerde resmen yığılıyor.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:40
Onur abıcım soyle dıyeyım. Bu 1.6 110bg 206nın yaklasık olarak benım makıne ıle denk kuvvetı var. Ara hızlanmalar olsun son surat olsun vs


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 10:37
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Onur abıcım soyle dıyeyım. Bu 1.6 110bg 206nın yaklasık olarak benım makıne ıle denk kuvvetı var. Ara hızlanmalar olsun son surat olsun vs

Son sürat olayında kuvvetle muhtemel senin yanına yaklaşamaz benim araç.Düz yolda max 190 bilemedin çok sıkıştırırsan 200 km/h üzerine çıkamıyor.Ancak eğim olması şartı ile 210 ları görüyor.Senin aracın bir videosunu görmüştüm düz yolda 210 la gidiyordun.

http://www.youtube.com/watch?v=TVMjA6EUwyU" rel="nofollow - http://www.youtube.com/watch?v=TVMjA6EUwyU  

Benim aracın ara hızlanması bu şekilde.Video Gelibolu-Keşan arasındaki eğimsiz tamamen düz yolda çekildi.Belki senin makine ile benimki arasında yada otomatik ve düz arasındaki farkı daha iyi anlatır.

Unutmadan araç LPG de çalışıyordu.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net