8 Valf ile 16 Valf Arasındaki Farklar. Resimli
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15407
Tarih: 28 Haziran 2025 Saat 00:18 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 8 Valf ile 16 Valf Arasındaki Farklar. Resimli
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 8 Valf ile 16 Valf Arasındaki Farklar. Resimli
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:32
Arkadaşlar Bir Çoğumuz Valf Farkını Bir Türlü Anlayamıyorduk Uzun Süren Araştırmalarım Sonucu Bu Bilgilere Ulaşmayı Başardım Hepimize Hayırlı Uğurlu Olsun..
16 Valf
 --------------------------------------------------------------------
8 Valf

8
VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her
silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem. 4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf
16
VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her
silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem. 4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf
Valflerin
sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile
silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu
olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha istenilen
değerlere ulaşıyor. Fakat bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem
motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve
yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az
yaktığı da ifade edilemez.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:34
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:35
yasa abı saol bende bunu cok aradım ama bulamadım sunum hos tecrubelı elıne saglık
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:37
Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz...
Yalnız vıdeolar guzel... 
|
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:41
passatta 8 valf 102 hplık motor vardı 2010 modellerinde simdi ne yaptılar bilmiyorum
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:43
CeCoLi Yazdı:
Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz...
Yalnız vıdeolar guzel...  |
Üstad Baş Tacısın Bilmezmiyim... Maksadım Üyelerimiz Resimli Anlatımlara Daha çok Merak Sarıyor Babında Ufak Bir Tanıtım... Biz Her Zaman Burada Olmayız Belki Ama Emeklerimizden Faydalanan Olur En Azından Usta..
 Senin Yerini Hiç Bir Video Veya Resim Tutamaz Usta...+100
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:44
AlbayDemircan Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz...
Yalnız vıdeolar guzel...  |
Üstad Baş Tacısın Bilmezmiyim... Maksadım Üyelerimiz Resimli Anlatımlara Daha çok Merak Sarıyor Babında Ufak Bir Tanıtım... Biz Her Zaman Burada Olmayız Belki Ama Emeklerimizden Faydalanan Olur En Azından Usta..
 Senin Yerini Hiç Bir Video Veya Resim Tutamaz Usta...+100
|
Estagfurullah saka dıyorum be abı :)) Vıdeolar gercekten cok guzel ve acıklayıcı. Bende de cok seyler varda boyutları buyuk. Merak edebılecek arkadaslar ıcın cok faydalı 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 00:02
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 01:14
Çok güzel ve görsel bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.
|
Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 03:54
Evet çok güzel paylaşım emeğinize sağlık az önce yanımda bi arkadaş vardı hareketli resim üzerinde ufak bir ders verdim. valflerin ne olduğunu bilmiyomuş :))
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 05:17
çok faydalı
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 07:49
paylaşım için teşekkürler
------------- PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
|
Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:13
ellerine sağlık çok güze4l bir bilgilendirme olmuş.
------------- 2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:51
kankam_743 Yazdı:
Evet çok güzel paylaşım emeğinize sağlık az önce yanımda bi arkadaş vardı hareketli resim üzerinde ufak bir ders verdim. valflerin ne olduğunu bilmiyomuş :)) |
Yararlı Oluyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bize
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:51
metin Yazdı:
çok faydalı
|
Eyvallah Kardeşim
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:52
Haksen016 Yazdı:
ellerine sağlık çok güze4l bir bilgilendirme olmuş.
|
Gereken Önemi Verdiğiniz İçin Ben Teşekkür Ederim Usta
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:52
oguzhan29 Yazdı:
paylaşım için teşekkürler
|
Eyvallah..
|
Mesajı Yazan: werty
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 08:58
çok faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.
------------- 2004 - 206 QUİCKSİLVER 1.6 16V 110HP Benzin, 128000 km Mobil 1 New Life 0-40, Bridgeston Adrenalin 195/55/15
|
Mesajı Yazan: Selim Engin EREN
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 09:04
albayım rütbenin hakkını vermiş:)
------------- peugeot205gtı1.9 amarıcan met. mavi.benzin
|
Mesajı Yazan: ErcaNKarşI
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 09:15
bu güzel anlatımınla faydalı payşalımın için teşekkür ederim :)
------------- 06 BK 6032 1999 Model 306XS 1.6- Manuel - Gri Tel : 05334194902 Msn : techno_erc@hotmail.com Desibel Çılgınlığı
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 09:21
werty Yazdı:
çok faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler. |
dereli34 Yazdı:
albayım rütbenin hakkını vermiş:) |
ErcaNKarşI Yazdı:
bu güzel anlatımınla faydalı payşalımın için teşekkür ederim :)
|
Ben Teşekkür Ederim Abilerim
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 09:52
CeCoLi Yazdı:
Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz...
Yalnız vıdeolar guzel...  |
üstad OHC ile SOHC arasında bir fark olmaması lazım, OHV demek istemiş olabilir misin?
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:06
8 valf araçlar kalkışta seridir birden tork üretir şehiriçi kullanımda daha az yakar,şehiriçi kullanımda 8 valf araçlar tavsiye edilir.
16 valf araçlar torku daha yavaş üretir bu yüzden 8valfe göre daha az seridir motorun gücünü 2800 devirden sonra gösterir ve uzun yol yapanlar için tavsiye edilir çünkü 16valf motorlar randıman araçlarıdır ve motor devirini aldıktan sonra kolay kolay bayılmaz 2800 devirden sonra tork üretimi 8 valf araçlara göre daha fazladır.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:15
d3n1s Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz...
Yalnız vıdeolar guzel...  |
üstad OHC ile SOHC arasında bir fark olmaması lazım, OHV demek istemiş olabilir misin?
|
Evet soyledıgın uzere OHC ve SOHC aynı. Basında sadece "Sıngle" kelımesı var. Sıngle yazmayan OHCta da tek zaten :))
Ama OHC yazan motor bılıyorum. Mesela Ford Taunus :))
Bazı motorlar ustten eksantrıklı olmaz. Mesela eskı tofas motorlar alttan eksantrıklı olup yukarı kadar uzanan pıyonlar ıle supapları calıstırırdı. Bu durum daha eskı teknolojıdır. Daha sonra OHC veya SOHC motorlar cıktı arkasından DOHC vs devamında Vtec vs 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:21
teşekkürler albayım
|
Mesajı Yazan: trtolgi
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:25
paylasım için tesekkürler
------------- bir başkadır 307
|
Mesajı Yazan: Selim Engin EREN
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:30
Bahadır32 Yazdı:
8 valf araçlar kalkışta seridir birden tork üretir şehiriçi kullanımda daha az yakar,şehiriçi kullanımda 8 valf araçlar tavsiye edilir.
16 valf araçlar torku daha yavaş üretir bu yüzden 8valfe göre daha az seridir motorun gücünü 2800 devirden sonra gösterir ve uzun yol yapanlar için tavsiye edilir çünkü 16valf motorlar randıman araçlarıdır ve motor devirini aldıktan sonra kolay kolay bayılmaz 2800 devirden sonra tork üretimi 8 valf araçlara göre daha fazladır. |
bir faydalı bilgi daha.okudukça öğreniyoruz..paylaşılanlar için teşekkürler.
------------- peugeot205gtı1.9 amarıcan met. mavi.benzin
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:32
Bahadır32 Yazdı:
8 valf araçlar kalkışta seridir birden tork üretir şehiriçi kullanımda daha az yakar,şehiriçi kullanımda 8 valf araçlar tavsiye edilir.
16 valf araçlar torku daha yavaş üretir bu yüzden 8valfe göre daha az seridir motorun gücünü 2800 devirden sonra gösterir ve uzun yol yapanlar için tavsiye edilir çünkü 16valf motorlar randıman araçlarıdır ve motor devirini aldıktan sonra kolay kolay bayılmaz 2800 devirden sonra tork üretimi 8 valf araçlara göre daha fazladır. |
İşte tam da benim soracağım soruydu aslında.16v motorlar neden düşük devirlerde hantal üst devirlerde daha ataktır diyecektim ki güzel bir açıklama olmuş.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:38
iyi anlatım olmuş
------------- pug 206 1.4 75 hp 8v 1999 zavoli sıralı lpg
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 11:18
CeCoLi Yazdı:
d3n1s Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz...
Yalnız vıdeolar guzel...  |
üstad OHC ile SOHC arasında bir fark olmaması lazım, OHV demek istemiş olabilir misin?
|
Evet soyledıgın uzere OHC ve SOHC aynı. Basında sadece "Sıngle" kelımesı var. Sıngle yazmayan OHCta da tek zaten :))
Ama OHC yazan motor bılıyorum. Mesela Ford Taunus :))
Bazı motorlar ustten eksantrıklı olmaz. Mesela eskı tofas motorlar alttan eksantrıklı olup yukarı kadar uzanan pıyonlar ıle supapları calıstırırdı. Bu durum daha eskı teknolojıdır. Daha sonra OHC veya SOHC motorlar cıktı arkasından DOHC vs devamında Vtec vs  |
koyu ile işaretlediğim motor OHV sanırım, açılımını unuttum ama OHV motorda eksantrik altta olur. VTEC OHC veya DOHC motorda kullanılabiliyor, hem OHC hem de DOHC VTEC motor mevcut Honda'nın ürün gamında, VTEC değişken sübap zamanlamasının Honda'daki adıdır, BMW'nin VANOS'u da benzer mantıkla çalışır, Mitsubishi de benzer teknoloji kullanır, değişken sübap zamanlamasının motorun yapı elemanlarının yeriyle pek alakası yok, ancak OHV VTEC bildiğim kadarıyla yok, VTEC zaten OHC motorun üzerine geliştirilmiş bir teknoloji ;)
------------- 206 Quik
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 11:37
d3n1s Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
d3n1s Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Albayım burada hoca duruyor sorsana bana :)) Aynı seylerı ogrencılere anlatıp duruyoruzz...
Bırde OHC motorlar var. Ustten Eksantrıklı Motor anlamında...
Bunun yanında Sılındır Basına 5 supaplı motorlarda var. Mesela Passat 1.8 Turbo makıneler 4 sılındır 20V tır. 3 emıs 2 egzoz...
Yalnız vıdeolar guzel...  |
üstad OHC ile SOHC arasında bir fark olmaması lazım, OHV demek istemiş olabilir misin?
|
Evet soyledıgın uzere OHC ve SOHC aynı. Basında sadece "Sıngle" kelımesı var. Sıngle yazmayan OHCta da tek zaten :))
Ama OHC yazan motor bılıyorum. Mesela Ford Taunus :))
Bazı motorlar ustten eksantrıklı olmaz. Mesela eskı tofas motorlar alttan eksantrıklı olup yukarı kadar uzanan pıyonlar ıle supapları calıstırırdı. Bu durum daha eskı teknolojıdır. Daha sonra OHC veya SOHC motorlar cıktı arkasından DOHC vs devamında Vtec vs  |
koyu ile işaretlediğim motor OHV sanırım, açılımını unuttum ama OHV motorda eksantrik altta olur. VTEC OHC veya DOHC motorda kullanılabiliyor, hem OHC hem de DOHC VTEC motor mevcut Honda'nın ürün gamında, VTEC değişken sübap zamanlamasının Honda'daki adıdır, BMW'nin VANOS'u da benzer mantıkla çalışır, Mitsubishi de benzer teknoloji kullanır, değişken sübap zamanlamasının motorun yapı elemanlarının yeriyle pek alakası yok, ancak OHV VTEC bildiğim kadarıyla yok, VTEC zaten OHC motorun üzerine geliştirilmiş bir teknoloji ;)
|
Evet katılıyorum. Degısken supap zamanlamasının adının onemı yok. Soyledıgın uzere mantık aynı. Ama toyotanın son yapmıs oldugu bayagı bır gelıskın. Dual vvtı olayı cıft ezsantrıktede degısken supap zamanı var...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 11:41
monur Yazdı:
Bahadır32 Yazdı:
8 valf araçlar kalkışta seridir birden tork üretir şehiriçi kullanımda daha az yakar,şehiriçi kullanımda 8 valf araçlar tavsiye edilir.
16 valf araçlar torku daha yavaş üretir bu yüzden 8valfe göre daha az seridir motorun gücünü 2800 devirden sonra gösterir ve uzun yol yapanlar için tavsiye edilir çünkü 16valf motorlar randıman araçlarıdır ve motor devirini aldıktan sonra kolay kolay bayılmaz 2800 devirden sonra tork üretimi 8 valf araçlara göre daha fazladır. |
İşte tam da benim soracağım soruydu aslında.16v motorlar neden düşük devirlerde hantal üst devirlerde daha ataktır diyecektim ki güzel bir açıklama olmuş. |
Arkadasın soyledıgı cok dogru. Bunun soyle bır farkı var. cıft eksantrık olunca cıft emme egzoz supapları olunca motorun gırıs cıkıs portları genıslemıs oluyor. Buda alt devırlerı zayıflatıp uste devırlerde daha fazla guc ve tork elde edılmesını saglıyor. Bırde mantıken 16v motorlar daha az yakıt tuketıp daha verımlı olurlar. Ama bu bazen ıslemeyebılıyor...
|
Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 12:42
Paylaşım için çok teşekkürler
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 12:48
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 13:30
Albayım ve Bahadır32, bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 15:24
badires Yazdı:
Albayım ve Bahadır32, bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler. |
Ben Teşekkür Ederim Usta Yardımcı Olabiliyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bana
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 15:28
simdi 8v kotu mu oluyor yanı :(((
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 15:31
60de106 Yazdı:
simdi 8v kotu mu oluyor yanı :((( |
Kotu degılde o yapının gucu o kadar. 16V olunca daha fazla guc elde edılebılıyor. 1.6 110bg 206 kullanırsan aradakı farkı anlarsın 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 16:01
AlbayDemircan Yazdı:
badires Yazdı:
Albayım ve Bahadır32, bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler. |
Ben Teşekkür Ederim Usta Yardımcı Olabiliyorsak Birbirimize Ne Mutlu Bana
|
Amacımız zaten bildiklerimizi paylaşıp bilmediklerimizi öğrenmek bende diğer arkadaşlarıma teşekkür ederim.
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 17:44
CeCoLi Yazdı:
60de106 Yazdı:
simdi 8v kotu mu oluyor yanı :((( |
Kotu degılde o yapının gucu o kadar. 16V olunca daha fazla guc elde edılebılıyor. 1.6 110bg 206 kullanırsan aradakı farkı anlarsın  |
Arada okadar fark varmıdır?
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 17:58
durum ortada sadece güç değil motor aynı zamanda daha sessiz çalışır yapılan ölçümlerde Db olarak 16V daha az gürültülü çalışır az yakar çok kaçar :))
artık kimse 8V almaz heralde :D
------------- 206 RG 2000 206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black
|
Mesajı Yazan: murat deniz
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 20:26
kaç zamandır merak ettiğim konuydu. paylaşım ve faydalı bilgiler için teşekkürler.
------------- 2004 PEUGEOT 206 x-linE 1.4 75 bg benzin / Ariane 15" jant + 185 55 15 goodyear efficientgrip 0 RH + kara böcükk :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:06
8 valf şehiriçinde daha az yakar çünkü daha kolay toparlar araç kendini 16 valf ise uzun yolda daha az yakar.8 valf gideceğim diye yırtınırken 16 valf uzar gider. 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:14
monur Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
60de106 Yazdı:
simdi 8v kotu mu oluyor yanı :((( |
Kotu degılde o yapının gucu o kadar. 16V olunca daha fazla guc elde edılebılıyor. 1.6 110bg 206 kullanırsan aradakı farkı anlarsın  |
Arada okadar fark varmıdır? |
Var abıcım var :)) Ama senın arac otomatık ya tam cekısını hıssedemıyorsun
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:16
Erbin Yazdı:
durum ortada sadece güç değil motor aynı zamanda daha sessiz çalışır yapılan ölçümlerde Db olarak 16V daha az gürültülü çalışır az yakar çok kaçar :))
artık kimse 8V almaz heralde :D |
Ben ses farkı olayına pek katılmıyorum. 8V olupta saat gıbı sessız calısan motorlarda var yanı...
Bu durum bıraz motorun yapısıylada alakalı
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:35
CeCoLi Yazdı:
monur Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
60de106 Yazdı:
simdi 8v kotu mu oluyor yanı :((( |
Kotu degılde o yapının gucu o kadar. 16V olunca daha fazla guc elde edılebılıyor. 1.6 110bg 206 kullanırsan aradakı farkı anlarsın  |
Arada okadar fark varmıdır? |
Var abıcım var :)) Ama senın arac otomatık ya tam cekısını hıssedemıyorsun |
Malesef aracın otomatik oluşu performansı çok dizginliyor. Gerçe ara hızlanmaları tatminkar ama dediğim gibi alt devirlerde resmen yığılıyor.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:40
Onur abıcım soyle dıyeyım. Bu 1.6 110bg 206nın yaklasık olarak benım makıne ıle denk kuvvetı var. Ara hızlanmalar olsun son surat olsun vs
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 10:37
CeCoLi Yazdı:
Onur abıcım soyle dıyeyım. Bu 1.6 110bg 206nın yaklasık olarak benım makıne ıle denk kuvvetı var. Ara hızlanmalar olsun son surat olsun vs |
Son sürat olayında kuvvetle muhtemel senin yanına yaklaşamaz benim araç.Düz yolda max 190 bilemedin çok sıkıştırırsan 200 km/h üzerine çıkamıyor.Ancak eğim olması şartı ile 210 ları görüyor.Senin aracın bir videosunu görmüştüm düz yolda 210 la gidiyordun.
http://www.youtube.com/watch?v=TVMjA6EUwyU" rel="nofollow - http://www.youtube.com/watch?v=TVMjA6EUwyU
Benim aracın ara hızlanması bu şekilde.Video Gelibolu-Keşan arasındaki eğimsiz tamamen düz yolda çekildi.Belki senin makine ile benimki arasında yada otomatik ve düz arasındaki farkı daha iyi anlatır.
Unutmadan araç LPG de çalışıyordu.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|