Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

pejo 1.4 x design acil yardım

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15360
Tarih: 04 Temmuz 2025 Saat 20:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: pejo 1.4 x design acil yardım
Mesajı Yazan: bjkamil
Konu: pejo 1.4 x design acil yardım
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 14:48

ARKADAŞLAR GEÇEN GÜN DİK Bİ RAMPAYI ÇIKARKEN BİRDEN STOP LAMBASI VE EL FRENİ LAMBASI YANDI İKAZ SESİ VERDİ.. NE YAPACAĞIMI BİLEMEDİM. SONRA KESİLDİ. DÜN YİNE RAMPA YUKARI ÇIKARKEN YAPTI  NE YAPMAM GEREKİYOR ARACIM BENZİNLİ..

CEVAPLARINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.

-------------
206 1.4 feline 2006 model



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 14:50

el frenin çekili kalmış olabilir o da yol bilgisayarına bağlı 1 diş bile çekili kalsa uyarı yapar.



Mesajı Yazan: bjkamil
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 14:57

YOK DENEDİM YOLDA GİDERKEN EL FRENİ ÇEKİLİ KALINCA STOP UYARISI VERMİYOR. BAŞKA BİR SORUN VAR AMA ANLAMADIM.



Mesajı Yazan: Saleeh
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 15:12
edit.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 15:24
arkadasım el frenı ısıgın yandıysa eger  yenı arabalardakı gıbı  balatan bıterken yanıyodur  yanma sebebıde fren hıdrolıgının bellı bı sevıyede azalıyo olması balata bıterken seviyesi duser baktır bı 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:19

Bana kalırsa senın fren hıdrolıgının sevıyesı bıraz dusuk olabılır. Rampa cıkarken sevıye degısıyor ve sensor ıkaz verıyor olabılır. Duz yerde yapmadıgını soylemen aklıma bunu getırdı...

Ayrıca arkadasım yukarıda balata demıs balata olsa ancak frene basıldıgında yanar ve rampa veya duz hıc farketmeksızın yanması gerekır. Bu yuzden balata olamaz.......... Balata ıkazlı araclarda balatanın ıcınde kablo bulunur. Frene basıldıgında balata ıcındekı kablo dıske degdıgı gıbı devre tamamlanır ve balata bıtme ıkaz lambası yanar. Fren bırakıldıgında soner...


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:24
sımdı soyle bızdekı peo boxerdada kablo var tamam ama o ısık hıdrolık sevıyesıne baglı cunku bıkere bakıma gıttıgınde akıllının bırı  sevıyeyı tamamlamıs hıdrolıgı ve bıgun balata bıttını anlamayınca balata dustu sol ttekerın  ve hıdrolıge baktıgımızda tamamlanmıs o yuzdende ısık yanmamıstı 


Mesajı Yazan: bjkamil
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:31
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Bana kalırsa senın fren hıdrolıgının sevıyesı bıraz dusuk olabılır. Rampa cıkarken sevıye degısıyor ve sensor ıkaz verıyor olabılır. Duz yerde yapmadıgını soylemen aklıma bunu getırdı...

Ayrıca arkadasım yukarıda balata demıs balata olsa ancak frene basıldıgında yanar ve rampa veya duz hıc farketmeksızın yanması gerekır. Bu yuzden balata olamaz.......... Balata ıkazlı araclarda balatanın ıcınde kablo bulunur. Frene basıldıgında balata ıcındekı kablo dıske degdıgı gıbı devre tamamlanır ve balata bıtme ıkaz lambası yanar. Fren bırakıldıgında soner...
GERÇEKTEN DE MANTIKLI GELİYOR KARDEŞİM..  ÇÜNKÜ ARABAYI ALALI 1 YIL OLDU VE ALIRKEN BALATALARI VE DİSK AYNALARINI DEĞİŞTİRDİM. HİDROLİKLE İLGİLİ OLABİLİR. YAĞ DURUMUNU ÖĞRENİP BURAYA YAZICAM. HEM TECRÜBE KAZANMIŞ OLUYORUZ BÖLELİKLE.. TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR. İNŞALLAH DEDİĞİN GİBİ UFAK BİR SORUNDUREmbarrassed


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:31
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

sımdı soyle bızdekı peo boxerdada kablo var tamam ama o ısık hıdrolık sevıyesıne baglı cunku bıkere bakıma gıttıgınde akıllının bırı  sevıyeyı tamamlamıs hıdrolıgı ve bıgun balata bıttını anlamayınca balata dustu sol ttekerın  ve hıdrolıge baktıgımızda tamamlanmıs o yuzdende ısık yanmamıstı 
 
Iddıa etmemekle beraber bır yerde yanlıslık olmalı. Fren hıdrolık kabındakı sensor ıle balatadakı ıkaz ayrı yerlerden gelıyor. Ama aynı ısıgı tetıklıyorlar. Belkı balata ıkaz kablosunda bır sorun vardı...
 
Iyı dusunursen ne demek ıstedıgımı anlarsın. Cunku balata bıtmesınden yanmıs olsa aracın seklının onemı olmaksızın nerede ne sekılde olursa olsun frene basıldıgında balata dıske bastıgında her turlu yanması gerekır. Ama arkadas sadece dık rampa cıkarken yazmıs...


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:33
ama sole bısey bızım aractata yokus cıkarken oluyo yada ınerken frene basmasanda yanıyo hıdrolık azaldıgı zaman normal sıfır balata tak  yanmıyo hıdrolık sevıyesı yukseldıgı ıcın ama bılmıyorum belkı sıstemler farkldır :)


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:35
ayrıca arkadas alalı 1 yıl olmus ve aldıgında balata degısımı yapmıs balatada olabılır :) fren onemlı baktır bence balatalarada:) jantın  benımkıler gıbıyse dıstanda gorebılırsın 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:41
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

ama sole bısey bızım aractata yokus cıkarken oluyo yada ınerken frene basmasanda yanıyo hıdrolık azaldıgı zaman normal sıfır balata tak  yanmıyo hıdrolık sevıyesı yukseldıgı ıcın ama bılmıyorum belkı sıstemler farkldır :)
 
Bak onun sebebıde cok net hemen anlatayım anlayacaksın. Balatanın kalınlıgına bakmıssındır muhtemelen.
 
Soyle dusun. Balatalar hepsı yenı ve hıdrolık sevıyesı normal. Balatalar asındıkca mecburen fren pıstonları dısarı cıkar ve hıdrolık sevıyesı dusmeye baslar. Balatalar ıyıce asındıkca ve rampa gıbı yerlerde hareket ederken egımden dolayı sevıye degıstıgınde ıkaz yanabılır duzluge geldıgınde sonebılır. Anlastık mı ???
 
Bu durumda fren hıdrolıgı eklemeden balata degıstırtılırken balataların gırmesı ıcın mecburen fren pıstonları gerı ıtılır ve sevıye tekrar yukselır. Hıdrolık ıkazıda yanmaz...


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:42
tamam bende onu dıyorumda ayrı yollardan anlatıyoruz arkadasın balatalar degıselı 1 yıl olmus  ıste :D 


Mesajı Yazan: bjkamil
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 17:20
ARKADAŞLAR ÇELİK JANT VAR DIŞARIDAN BAKTIĞIMDA SAĞLAM DURUYOR FREN DE İYİ TUTUYOR. TABİ ARAÇ YÜKLÜ OLDUĞU ZAMAN BİRAZ ZOR TUTTUĞUNU SÖYLEBİLİRİM BİRAZ YÜKLENMEK GEREKİYOR FRENE. SANIRIM DEDİĞİNİZ GİBİ HİDROLİK AZALDI. BALATA TAKTIRDIĞIM YERE GÖTÜRECEM. BAKALIM NE DİYECEK :) DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER İÇİM BİRAZ RAHATLAMIŞ OLDU.Alkış


Mesajı Yazan: romeo_35
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 08:52
Merhaba arkadaşlar bende de aynı sorun var.iki hafta önce diskleri ve balataları değiştirdim.1 gün sonra dik bir rampa çıktım.stop uyarı ışığı ve el freni lambası yandı.önce yazan arkadaşların dediği gibi fren hidroliğini eklemedikleri için böyle oluyor.çünkü yağılan işlem neticesinde biraz eksiliğiyor hidrolik dod 4 hidrolilk tavsiye ediyorlar.(arabamı ilk aldığım (2005 x-desing benzinli) ilk kontak açışta arıza lambalarından stop ikaz ışığı yanıyordu yağ lambasıda yanıyordu marş vurduktan sonra sönüyordu şu an hiç yanmıyor sizdede öylemi yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum ??



-------------
romeo_35


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 09:38
Orjinalini yazan: bjkamil bjkamil Yazdı:

ARKADAŞLAR ÇELİK JANT VAR DIŞARIDAN BAKTIĞIMDA SAĞLAM DURUYOR FREN DE İYİ TUTUYOR. TABİ ARAÇ YÜKLÜ OLDUĞU ZAMAN BİRAZ ZOR TUTTUĞUNU SÖYLEBİLİRİM BİRAZ YÜKLENMEK GEREKİYOR FRENE. SANIRIM DEDİĞİNİZ GİBİ HİDROLİK AZALDI. BALATA TAKTIRDIĞIM YERE GÖTÜRECEM. BAKALIM NE DİYECEK :) DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER İÇİM BİRAZ RAHATLAMIŞ OLDU.Alkış
 
Arkadasım forum kuralları geregı buyuk harf ıle yazı yazmak uygun bır davranıs degıl. Bundan sonra yazılarına kucuk harf kullanarak devam etmenı rıca edıyorum :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 09:40
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Bana kalırsa senın fren hıdrolıgının sevıyesı bıraz dusuk olabılır. Rampa cıkarken sevıye degısıyor ve sensor ıkaz verıyor olabılır. Duz yerde yapmadıgını soylemen aklıma bunu getırdı...

Ayrıca arkadasım yukarıda balata demıs balata olsa ancak frene basıldıgında yanar ve rampa veya duz hıc farketmeksızın yanması gerekır. Bu yuzden balata olamaz.......... Balata ıkazlı araclarda balatanın ıcınde kablo bulunur. Frene basıldıgında balata ıcındekı kablo dıske degdıgı gıbı devre tamamlanır ve balata bıtme ıkaz lambası yanar. Fren bırakıldıgında soner...
kopyala- yapıştır Thumbs Up


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 10:00
bendede oluyordu fren hidrolik yağı seviyesinden birşey değil korkma :) aynı olay motor ışığıyla yanarsa radyatör suyu seviyesinden veya sensörün bozuktur oda kışın yapıyor ama genelde.

-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: bjkamil
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 10:56
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: bjkamil bjkamil Yazdı:

ARKADAŞLAR ÇELİK JANT VAR DIŞARIDAN BAKTIĞIMDA SAĞLAM DURUYOR FREN DE İYİ TUTUYOR. TABİ ARAÇ YÜKLÜ OLDUĞU ZAMAN BİRAZ ZOR TUTTUĞUNU SÖYLEBİLİRİM BİRAZ YÜKLENMEK GEREKİYOR FRENE. SANIRIM DEDİĞİNİZ GİBİ HİDROLİK AZALDI. BALATA TAKTIRDIĞIM YERE GÖTÜRECEM. BAKALIM NE DİYECEK :) DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER İÇİM BİRAZ RAHATLAMIŞ OLDU.Alkış
 
Arkadasım forum kuralları geregı buyuk harf ıle yazı yazmak uygun bır davranıs degıl. Bundan sonra yazılarına kucuk harf kullanarak devam etmenı rıca edıyorum :))
İşyerinden yazıyodum patrona yakalanma korkusu ile caps lock açık kalmış farketmedim.. kusura bakmayın  Kahkaha


Mesajı Yazan: semsword
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:12
Selamlar. Ben de bu kış gösterge sorunu yaşadım. Arabanın önce abs ışığı yanık kalıyordu, sonra hararet göstergesi tavan yapıp stop lambası yandı, bir kaç gün sonra araba yolda giderken bujileri ıslanmış gibi devri düşüp stop etti tekrar çalıştırınca yola devam ettim ama motor arıza lambası yandı bir süre, sonra hız göstergesi 110Km hızdayken sıfır gösterdi.... Bir gün farkettim ki paspasın altı deli gibi ıslak (kısa devre yapması fikri de bir filmi seyrettikten sonra aklıma geldi ve arabaya koştum)!! Uzun uğraşlar sonucu buldum ki kapıdan su almış... Kapı plastiğini söktüm (zaten hoparlörden soğuk hava da geliyordu kışın) kapı içini temizleyip alttaki deliklerini açıp garip bir muşambayla kapladım. Arabanın herşeyi düzeldi... Bu ıslanma olayı da aracın sapıtmasına neden olabiliyor. Hatta ilk kontrol edilmesi gereken nokta diye düşünüyorum... Paylaşayım dedim...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net