Peugeot dan ürün atağı! İşte yeni 508 ve 308
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15329
Tarih: 05 Kasım 2025 Saat 16:58 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Peugeot dan ürün atağı! İşte yeni 508 ve 308
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Peugeot dan ürün atağı! İşte yeni 508 ve 308
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 13:49

2010 yılı başında yapılan yeni marka projesinin lansmanı kapsamında yeni
ürün stratejisi ve stil çizgilerini yeni görsel kimlik ile birlikte
tanıtan Peugeot, bu hedeflerine ulaşmak yönünde ilk somut adımı 2010
yılında RCZ modelinin lansmanı ile attı. Yeni Peugeot logosunu taşıyan
ilk model olan RCZ pazara sunulduğu ilk günden itibaren coupe modeller
segmentinde liderliği ele geçirdi. Peugeot, güçlü ürün atağını 2011
yılında da sürdürüyor.
İlk olarak Peugeot markasının orta üst segmentindeki yeni imajının
ifadesi olan Yeni Peugeot 508 pazara sunuldu. Tasarımının her aşamasında
ve her alanda kaliteli, yalın ve çarpıcı bir araç olarak tasarlanan
Yeni Peugeot 508, güçlü ve ekonomik benzinli motor seçenekleri, yeni
nesil e-HDi teknolojisi, prestijli ve aerodinamik tasarımı, üst düzey
kalitesi, konforu ve eşsiz sürüş keyfi unsurlarıyla pazara çok güçlü bir
giriş yaptı. Kaliteli zaman sloganı ile lanse edilen Yeni Peugeot
508, Sedan ve SW olmak üzere 2 gövde tipi ile pazara sunuldu. Yeni
Peugeot 508, sürücü ve yolculara sunduğu konfora katkıda bulunan yüksek
teknolojik donanımlarla da asaletini sergiliyor. Versiyona göre standart
veya opsiyonel olarak sunulan Navigasyon, Renkli Head Up ekranı, Dört
bölgeli otomatik klima, Akıllı ışık sistemli yönlendirmeli Xenon
farlar,Viraj aydınlatması, Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi,
Elektronik park fren sistemi, Sürücü için elektrikli bel masajı, Park
mesafe ölçüm sistemi, JBL hi-fi ses sistemi gibi donanımlar 508 in özel
karakterini daha da güçlendiriyor.
Orta segmentin başarılı modeli Peugeot 308 ise Peugeot nun yeni marka
kimliğini sembolize eden çizgilere bürünürken, yenilikçi mikro-hibrid
e-HDi teknolojisinden yararlanıyor ve yakıt tüketimi ile CO2
emisyonlarını kilometre başına 98 g CO2 den itibaren en düşük seviyeye
indiriyor. %15 oranında yakıt tasarrufu dolayısıyla kullanım maliyeti
tasarrufu sunan bu mikro-hibrid teknolojisine ek olarak, CO2 emisyon
düzeyini etkileyen bütün faktörler optimize ediliyor. Yeni Peugeot 308
ile e-HDi teknolojisini hem manuel hem de Auto6R vites kutusu
seçenekleri ile sunan ilk ve tek marka olan Peugeot, bu segmentte
standart ESP donanımı ile de farklılığını ortaya koyuyor. LEDli farları
ile stilin ön plana çıktığı Yeni Peugeot 308, Haziran ayından itibaren
Türkiye pazarına sunulacak.
Yeni Peugeot 508 ile Kaliteli Zaman
Tasarımının her aşamasında ve her alanda kaliteli, yalın ve çarpıcı bir
araç olarak tasarlanan Yeni Peugeot 508, güçlü ve ekonomik benzinli
motor seçenekleri, yeni nesil e-HDi teknolojisi, prestijli ve
aerodinamik tasarımı, üst düzey kalitesi, konforu ve eşsiz sürüş keyfi
unsurlarıyla pazara çok güçlü bir giriş yaptı. Kaliteli zaman sloganı
ile lanse edilen Yeni Peugeot 508, Sedan ve SW olmak üzere 2 gövde tipi
ile pazara sunuldu. Yeni Peugeot 508, sürücü ve yolculara sunduğu
konfora katkıda bulunan yüksek teknolojik donanımlarla da asaletini
sergiliyor. Versiyona göre standart veya opsiyonel olarak sunulan
Navigasyon, Renkli Head Up ekranı, Dört bölgeli otomatik klima, Akıllı
ışık sistemli yönlendirmeli Xenon farlar,Viraj aydınlatması, Anahtarsız
giriş ve çalıştırma sistemi, Elektronik park fren sistemi, Sürücü için
elektrikli bel masajı, Yol bilgisayarı, JBL hi-fi ses sistemi gibi
donanımlar 508 in özel karakterini daha da güçlendiriyor.
Değişen müşteri beklentilerini karşılayan etkin seçimler
Yeni Peugeot 508 modern, stil sahibi, zor beğenen, çevre koruma (düşük
CO2 salımı) bilincine sahip bir müşteri kitlesi ile birlikte profesyonel
müşterilerin de beklentilerini karşılamayı hedefliyor. Aktif, girişken,
deneyimli, modern, statü sahibi, sorumluluklarının bilincinde olan bu
tüketiciler tercihlerini; dinamik, yakıt tüketimi az, performansı
yüksek, kusursuz bir güvenilirlik anlayışıyla, uzun yolculukları
konforlu bir şekilde yapmalarını sağlayacak bir otomobilden yana
kullanıyorlar.
Sağlamlık üzerine kurulu mimari felsefe
En üst seviyede bir mimari etkinlik elde etmek amacı ile yapılandırılan
teknik tercihler, PSA Grubu nun 3. platformu bazında yönlendirildi.
407 ye göre 9,2 cm daha uzun olan dingil mesafesi ile arkadaki yolcular
için son derece cömert oturma alanı sunuldu. Şık tasarım ve daha büyük
bir bagaj hacmi için 407 ye kıyasla 4,3 cm kısaltılmış olan ön dingil
çıkıntısı, daha uzun arka dingil çıkıntısı ile günlük kullanımda
pratiklik sağlandı. Genişlik ve yükseklik başta olmak üzere,
aerodinamiğin iyileştirilmesini sağlayan boyutlar benimsendi.
En üst seviyede aerodinamik, kontrollü ağırlık
Mümkün olan en iyi çevre bilançosunu sağlamak üzere aerodinamizm ile
ağırlık azaltılması öncelikler arasında yer aldı. Yeni Peugeot 508,
bulunduğu segment içinde mükemmel Cx ve SCx değerleri sergiliyor. En iyi
değer 508 Sedan için 0,58 lik bir SCx (0,25 lik Cx), 508 SW için 0,61
SCx (0,26 Cx). Bu rakamlar ile 508 her gövde tipi için segmentinde
sınıf lideri olmasını sağlıyor..
Yeni Peugeot 508; büyüyen boyutlarına rağmen benzer motorlar bazında,
407 ye kıyasla Sedan da 25 kg ve SW da 45 kg daha hafifleyerek
performansını artırdı.
Temel değer kalite
Kalite, Yeni Peugeot 508 in oluşumunda temel unsur oldu. Mümkün olan en
uzun süre yeni kalacak bir araca sahip olma isteği ve maksimum
dayanıklılık arayışı ile yönlendirilen teknik tercihler, yolcular için
son derece konforlu ve prestijli bir iç mekan, iç ve dış tasarımda üst
düzey işçilik ve üretim kalitesi, lansman öncesi reel koşullarda 2
milyon kilometrelik sürüş testinin gerçekleştirilmesi gibi her kademede
yüksek standartlardaki kaliteye ulaşmak için araştırma ve çalışmalar
yapıldı.
Yeni Peugeot 508 ile üretim kalitesi anlamında yeni bir etabın aşılması
amaçlandı. Bu politika ile arzulanan direkt sonuçlardan biri toplam
otomobil sahipliği maliyetinin düşürülmesidir. Bu ise bu segmente dahil
bir aracın satın alınmasında özellikle kurumsal filolar açısından
belirleyici bir faktör oluşturuyor.
Prestijli, dinamik ve zamana meydan okuyan bir tasarım
Dengeli, yalın, aerodinamik hacimler ile tasarlanan Yeni Peugeot 508
şıklık, sağlamlık ve kalite kavramları ile anlam kazanıyor. Yeni Peugeot
508 Sedan ve SW da çizgiler kaput ucundan bagaja kadar uyumlu,
kesintisiz, yalın bir şekilde bütünleşiyor. Her türlü gösteriş ve
fazlalıklardan kaçınılan araçta görünürde cam sileceği fıskiyesi veya
anten bulunmuyor. Yüzeyler aynı hizada ve her parça arasındaki boşluklar
mükemmel bir birleştirme kalitesi elde edilecek şekilde belirlenmiş.
Tüm bunlar prestij, dinamizm, üretim kalitesi kavramlarını ön plana
çıkararak aracın bütününe adeta heykelsi bir stil veriyor.
Estetik kodların değişimi
Yeni Peugeot 508 in ön kısmı, SR1 konsept aracıyla başlatılan estetik
kodların değişimini gözler önüne seriyor. Bu güçlü ve farklı görsel
kimlik daha seçkin, teknolojik ve modern çağrışımlar içeriyor.
Uzun alüminyum kaputun ucunda, yeni Peugeot logosu yer alıyor. Logonun
altındaki karakteristik tek ağız yeni bir boyuta kavuşuyor. Radyatör
ızgarası, karoserden ayrılarak sanki havada asılıymış izlenimi
veriyor. Bu efekt panjuru çepeçevre saran ve Peugeot yazısının görünür
olmasını sağlayacak şekilde kaputun altına uzanan krom çıtadan
kaynaklanıyor.
Özenli çalışmalar sonucu ortaya çıkan farlarda krom ve yarı mat yüzeyler
bir araya getiriliyor. Bi-xenon farlarla donatılmış versiyonlarda, her
biri yedili LED aydınlatmalar bulunuyor. Bu ise 508 in gece ve gündüz
bir bakışta tanınmasına olanak veriyor. Halojen farlı versiyonlarda ise,
görsel olarak gözbebeklerini çağrıştıran bir dizi mercek içeren, yeni Neo teknolojili halojen farlar yer alıyor.
Dengeli bir profil
Versiyona göre sunulan krom çerçeveli camlar, otomobilin önünden arkaya
uzanan akışkan hatlar, güç ve prestij arasında yepyeni bir birlikteliği
oluşturuyor. Yeni Peugeot 508 SW da bulunan segmentinin en geniş
alanına sahip panoramik cam tavan (1,62 m2), ön camın devamında yer alan
alüminyum profil tavan barları karoser ile bütünleşerek aracın özgün
kimliğini vurguluyor.
Yalın ve teknik arka tasarım
Tamponlarla aynı hizada yer alan bagaj ile GT versiyonunun çift egzoz
çıkışı aracın dinamizmini güçlendiriyor. Yatay krom çıta, difüzörün
altındaki krom şeride paralel olarak bagaj üzerine konumlandırılıyor.
Yeni Peugeot 508 Sedan da, arka stoplardaki çıkıntılı üç kırmızı pençe
üç adet 6 LED aydınlatmasını gizliyor. Bu tasarım, gece kullanımlarında
508 e özel görsel bir imzayı oluşturuyor. Yeni Peugeot 508 SW da ise
stoplar yandığı zaman aydınlanan kırmızı bant dikkat çekiyor.
Modern ve üst sınıf bir iç tasarım
Torpido panelinin stilinde kalite, yalınlık ve işlevsellik unsurları göz
önüne alındı. Torpido panelini oluşturan boşluklar minimize edildi,
multiplex teknolojili gösterge paneli de buna yardımcı oldu.
Kullanılan malzemeler, detaylardaki özenli işçilik, etüt edilmiş
dayanıklılık yolcuların beklentilerine hitap ediyor. Torpido panelinin
üst kısmının yapısı, farklı dekorlar, parlak orta konsol, yarı mat krom
tuşlar Hepsi teknoloji ile birlikte gösterişsiz inceliğin göstergesi.
Prestijli ve de kullanışlı teknolojik donanımlar
Prestijin yeni simgesi Yeni Peugeot 508, sürücü ve yolculara sunduğu
konfora katkıda bulunan yüksek teknolojik donanımlarla da asaletini
yüceltiyor. Versiyona göre standart veya opsiyonel olarak sunulan
Navigasyon, Renkli Head Up ekranı, Dört bölgeli otomatik klima, Akıllı
ışık sistemli yönlendirmeli Xenon farlar,Viraj aydınlatması, Anahtarsız
giriş ve çalıştırma sistemi, Elektronik park fren sistemi, Sürücü için
elektrikli bel masajı, Yol bilgisayarı, JBL hi-fi ses sistemi gibi
donanımlar 508 in özel karakterini daha da güçlendiriyor.
WIP Nav Plus Navigasyon sistemi yüksek çözünürlüklü ekran, hafızada
kayıtlı harita, orta konsol ya da direksiyon üzerinden kontrol, renkli
head up ekranında görüntülenen bilgiler gibi yeni özellikler ile
donatıldı.
Dört bölgeli otomatik klima segmentinde az rastlanan bir özellik olarak
sürücü ve yolculara istedikleri ısı ayarlarını yapmalarına olanak
tanıyor.
Akıllı ışık sistemli aktif Xenon farlar dikkat çekiyor. Ön cama monte
edilmiş bir akıllı kamera yardımı ile karşıdan gelen araç, takip edilen
araç, aydınlatılmış meskun mahaller gibi yor şartları analiz ediliyor ve
mümkün olduğu anda uzun farlar devreye girerek görüş alanını
aydınlatıyor.
Kavşak aydınlatması sayesinde otomobil kısa ve uzun huzmeli farlarla 40
km/sin altında seyrederken, direksiyon açısı da 15 derecenin üzerinde
bir açıda ise ön sis farının ışık huzmesi virajın iç kısmını
aydınlatıyor. Kavşak aydınlatması özellikle şehir içi sürüşte,
kavşaklarda, keskin ve çok virajlı yollarda, park manevralarında büyük
yarar sağlıyor.
Yeni Peugeot 508 SWda, otomobil içindeki yaşam kalitesi, aydınlık ve
dış dünyaya ile bütünleşen geniş panoramik cam tavan ile daha da
artırılıyor.
Referans akustik
Ses izolasyonu ve titreşim sönümleme (aktarma elemanlarının akustik
kapsüllenmesi) çalışmalarına büyük önem verildi. Böylece 508de referans
kabul edilebilecek bir kabin içi sessizliğe ulaşıldı. Standart akustik
ön cam, yürüyen aksam izolasyon blokları (yoldan kaynaklanan gürültü ve
titreşimlerin yayılmasını önleyen), 508 2.2 l HDi FAP 147 kW
versiyonunda motor titreşimlerini azaltmak için aktif titreşim
sönümleyici otomobilin üst segmentine yaraşan iç mekan konforuna büyük
ölçüde katkıda bulunuyor.
Günlük kullanımda pratik ve cömert
İşlevsel bir mimarinin seçilmiş olması, pratik kullanım anlamında son
derece geniş bir iç mekan ve bagaj hacimine olanak veriyor. Geniş
koltuklar her yolcuya özel bir konfor sunuyor. İç mekan ölçüleri Peugeot
607 yi aratmıyor. Peugeot 407 ye kıyasla arka yolcunun dizleri ile ön
koltuk arasındaki mesafe 5,3 cm artırıldı. Böylece, 1,93 m boyundaki iki
kişi biri öne diğeri arkaya rahatlıkla oturabiliyor.
Yeni Peugeot 508 Sedan ın bagajı torpido paneli üzerindeki bir düğme
yardımı veya 508 in dış logosunun 0 rakamı üzerine bastırılarak
açılıyor. Buna karşın, 508 SW un bagaj kapısı otomatik olarak
açılabiliyor.
Bagaj; sağlam kancalar, bagaj filesi, üçgen reflektör yerleştirme
yerleri ile pratik, paralelkenar formuyla kullanışlı ve aynı zamanda son
derece cömert bir yükleme hacmi sunuyor.
Yeni Peugeot 508 Sedan ın bagaj hacmi 545 litre (VDA standardına göre
515 dm3), Peugeot 508 SW da ise 660 litre (560 dm3 VDA) değerine
ulaşıyor. Bu rakamlar 407 sedan ve SW versiyonlarına kıyasla sırasıyla
108 ve 112 dm3 VDA daha geniş.
2/3-1/3 parçalı koltuk sırtlarının tek bir hareketle yatırılmasıyla, düz
zemin üzerinde açığa çıkan alan sırasıyla 508 Sedan da 1.533 litre
(1.339 dm3 VDA) ve 508 SWda 1. 817 litre (1. 556 dm3 VDA) hacim
değerlerine ulaşılmasını sağlıyor.
Motor-Şanzıman Grupları
Peugeot nun VTi ve THP benzinli ile HDi FAP dizel motorlar konusundaki
bilgi birikimi ve AR-GE çalışmaları ile 508 performans ve CO2 salımı
bazında liderler arasına yer alıyor. Yeni Peugeot 508 in zengin motor
seçenekleri Euro 5 normuna sahip.
Yeni Peugeot 508 benzinli motor gamı 1.6 VTi 120 hp Auto6R, 1.6 THP
156hp ve 1.6 THP 156hp Otomatik seçeneklerinden; HDi FAP dizel motor
gamı ise 1.6 HDi 112 hp, 1.6 e-HDi 112 hp Auto6R, 2.0 Hdi 163 hp
Otomatik ve 2.2 Hdi 204 hp Otomatik seçeneklerinden oluşuyor.
e-HDi Teknolojisi : Keyif ve Performans
Yeni Peugeot 508, Marka için e-HDi teknolojisi ile yeni nesil STOP &
START sisteminin ilk kez kullanıldığı model oldu. Aynı zamanda hızlı,
işlevsel ve sessiz çalışan e-HDi ile şehir içinde %15 e varan yakıt
tüketimi ve CO2 salım kontrolü sağlandı. Bu teknoloji, kullanıcının
mümkün olan en düşük yakıt tüketiminden yararlanması için otomatik vites
değiştirme seçeneği sunan 6 ileri robotize şanzımana sahip 1.6 HDi FAP
motor ile sunuluyor.
Lansmanda karma parkurda 4,4 l/100 km yakıt tüketimi ile sadece 115 g/km
salım değeri sergileyen bu yeni teknoloji, özel kumandalı hava giriş
kanatçıklarının kullanıma alınmasıyla yakın gelecekte 110 g/km ve 4,2
l/100 km eşik değerlerinin de altına inecektir.
Yeni 2.2 l HDi FAP BVA6 Motor: Güç, Teknoloji, Prestij
150 kW (204 hp) güç ve 2 000 d/d da 450 Nm tork üreten yeni 2.2 l HDi
FAP motor, özel yürüyen aksam ve frenler ile donatılan «GT» versiyonu
Peugeot 508 gamını taçlandırıyor.
Bu motor şanzıman grubu; titanyumdan üretilmiş turbo-kompresör türbini,
sürtünmelerin minimize edilmesi, VoltControl, sekiz delikli
piezo-elektrik enjektörler, optimize yanma odaları vb. teknolojik
yenilikler, yeni altı ileri otomatik vites kutusu sayesinde (yeni bir
AM6), yüksek canlılık sergilerken, - %33 gibi net düşüş gösteren tüketim
ve daha düşük CO2 salımıyla, daha yüksek performanslar sergiliyor.
Made by Peugeot - İleri sürüş keyfi
508 ürün gamı bünyesinde iki tip yürüyen aksam bulunuyor.
406,407 Peugeot özellikle bu segmentte sürüş keyfi açısından her zaman
vazgeçilmez referans olarak görülmüştür. Peugeot, Yeni 508 ile iki
farklı tip yürüyen aksam kullanarak sürüş keyfinde çok daha ileri
gitmeyi hedefliyor. Bu hedefe ulaşmak için, McPherson tipi yeni ön takım
geliştirilerek ağırlık 407 ye kıyasla 12 kg azaltıldı.
508 GT de ise bağımsız mafsallı çift üçgen salıncaklı bir ön takım
kullanıldı. Çift üçgen salıncak ile süspansiyon ve direksiyon
fonksiyonlarının birbirinden bağımsız hale getirilmiş olması araca üst
düzey stabilite ile sürüş hassasiyeti sağlıyor.
Bu tercih, 2.2 l HDi FAP 150 kW (204 hp) motorun performans ve
otomobilinin dinamik kapasitesine karşı son derece hassas olan müşteri
profilinin beklentileri ile uyumlu olarak gerçekleştirilmiştir.
Arkada, gamın tamamında çift salıncaklı arka dingil takımı kullanıldı.
Bu boyuna ve enine kuvvetler ayırımı, mükemmel verimlilik, maksimum
hassasiyet ve titreşim sönümleme sağlamak için tasarlanmıştır.
Yepyeni direksiyon ve fren sistemleri
Dişli kremayer tipindeki elektro-hidrolik direksiyon sarf edilecek gücün
sürekli adaptasyonunu sağlıyor ve düşük hızlarda manevra yapmayı
kolaylaştırıyor. Müşterilerin beklentilerine bağlı olarak, daha az ya da
daha çok yönlendirici iki farklı süspansiyon tipiyle Peugeot markasının
bilgi birikimine uygun şekilde, hassas ve yol hakkında bilgilendirici
bir karakter gösteriyor.
Yeni Peugeot 508 in dinamizmine paralel olarak ön fren sistemi; 283 x 26
mm, 304 x 28 mm hatta 2.2 l HDi FAP 150 kW versiyon için 340 x 30 mm
olmak üzere üç farklı boyutta tasarlandı. Arka frenlerde ise, gamın
tamamında 290 x 12 mm diskler kullanıldı.
Yeni Peugeot 508 ler CDS (dinamik denge kontrolü), AFU (acil fren
yardımı) ve REF (elektronik fren gücü dağıtıcısı) fonksiyonlarını içeren
son nesil ESP sistemi ile donatıldı. Sistem aynı zamanda rampada kalkış
yardım sistemi (Hill Assist) ile yola hakimiyetin azalması durumunda
daha iyi kalkış ve çekiş sağlayan akıllı bir çekiş kontrolünü içeriyor.
Üst düzey güvenlik
508 yol tutuşu Head-up Display, akıllı ışık sistemli xenon farlar,
sürüşe duyarlı yönlendirmeli farlar gibi ileri teknolojili donanımları
ile üst düzey birincil güvenlik sergiliyor. Araç aynı zamanda
segmentinin en yüksek seviyesinde bir ikincil güvenlik sağlayacak
şekilde tasarlandı.
Yeni Peugeot 508de etkin koruma sağlamak amacı ile sürücü ve yolcu ön
hava yastığı, yan ve perde hava yastıkları, arka koltuklarda iki adet üç
noktalı noktalı Isofix bağlantısı bulunuyor.
Ön koltuklar, arkadan çarpışma riskinin sonuçlarını en iyi şekilde minimize edecek yeni tip entegre kafalıklarla donatıliyor.
Zengin donanımlar
Yeni Peugeot 508, Access, Active, Allure ve GT olmak üzere 4 farklı
ekipman seviyesi ile pazara sunuldu. Access donanım seviyesinde ön, yan,
perde hava yastıkları, arka park sensörü, 16 alüminyum alaşım jantlar,
ESP, EBD, AFU, Hill Assist hız sınırlama / sabitleme sistemi,
elektrikli ön ve arka camlar, çift bölgeli otomatik klima, ön sis
farları, direksiyondan kumanda edilebilen Radyo CD / MP3, Bluetooth
telefon kiti, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, yol bilgisayarı ve çok
fonksiyonlu deri direksiyon simidi standart olarak sunulurken yağmur
sensörlü otomatik silecekler, otomatik yanan farlar ve kendiliğinden
kararan iç dikiz aynasından oluşan Görüş Paketi ile 17 Alüminyum
Jantlar opsiyonel olarak sunuluyor.
Active donanım seviyesinde Accesse ilave olarak ön ve arka park
sensörü, elektrikli katlanan yan aynalar, Görüş Paketi, elektrikli
koltuklar ve 17 alüminyum alaşım jantlar (Sadece SWda) standart olarak
yer alıyor. Head up ekranı, Sunroof, dört bölgeli otomatik klima,
Navigasyon, yarı deri elektrikli ön koltuklar ve17 alüminyum alaşımlı
jantlar ise opsiyonel olarak sunuluyor.
Allure ekipman seviyesinde Activee ek olarak park mesafe ölçüm sistemi,
elektronik park freni, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, Head up
ekranı, deri koltuklar, dört bölgeli otomatik klima, akıllı ışık
sistemli Xenon farlar, 17 alüminyum alaşım jantlar standart olarak
bulunurken, Sunroof, Navigasyon, ısıtmalı ön koltuklar, Güvenlik Paketi
ve 18 alüminyum alaşımlı jantlar opsiyonel ekipmanlar olarak dikkat
çekiyor.
508 ürün gamının en üst ekipman seviyesi olan ve 2.2 Hdi 204 hp Otomatik
motor seçeneği ile sunulan GT versiyonunda ise Alluree ilave olarak
18 alüminyum alaşım jantlar, yarı deri koltuklar,ısıtmalı ön koltuklar
ve ayarlanabilir baldır desteği standart, sunroof ve 19 alüminyum
alaşımlı jantlar , Nappa deri koltuklar, hafıza fonksiyonlu ön
koltuklar, masaj fonksiyonlu sürücü koltuğu ise opsiyonel olarak
sunuluyor.
Yeni Peugeot 308
Teknolojik, etkin ve şık
Orta segmentin başarılı modeli Peugeot 308, Peugeotnun yeni marka
kimliğini sembolize eden çizgilere bürünürken, yenilikçi mikro-hibrid
e-HDi teknolojisinden yararlanıyor ve yakıt tüketimi ile CO2
emisyonlarını kilometre başına 98 g CO2 den itibaren en düşük seviyeye
indiriyor. %15 oranında yakıt tasarrufu dolayısıyla kullanım maliyeti
tasarrufu sunan bu mikro-hibrid teknolojisine ek olarak, CO2 emisyon
düzeyini etkileyen bütün faktörler optimize ediliyor. Yeni Peugeot 308
ile e-HDi teknolojisini hem manuel hem de Auto6R vites kutusu
seçenekleri ile sunan ilk ve tek marka olan Peugeot, bu segmentte
standart olarak sunulan ESP donanımı ile de farklılığını ortaya koyuyor.
LEDli farları ile stilin ön plana çıktığı Yeni Peugeot 308, Haziran
ayından itibaren Türkiye pazarına sunulacak.
Yüksek teknolojinin yücelttiği şık çizgiler
Peugeot 308, yeni çizgileriyle Peugeot markasının yeni stil kodlarını
incelikle içeriyor. Karoseri ile mekanik birbirlerine en yakın şekilde
uyum gösteriyor. Yeni Peugeot 308 LEDli ön farlarının simgelediği gibi
daha teknolojik bir zarafete doğru değişim gösteriyor. 308in genlerinde
her zaman var olan dinamizm ve heyecan, özellikle titanyum maskeli yeni
Xenon farlarla keskinleşen bakışlarında veya özel GTi versiyonunda
kendini daha net şekilde gösteriyor.
Yeni çizgiler otomobilin atletik hatlarını vurgulamak için mekaniğe
mümkün olduğu kadar yaklaşıyorlar böylece ön panjur tasarımını yeniden
yorumlanıyor. Stil aksamları Yeni Peugeot 308den yayılan şıklığı
artırıyor. Yarı mat kromdan bir çerçeve ve parlak siyah veya kromlu
olabilen yatay baretler ile bu yeni ön tasarım daha da güzelleştiriyor.
Otomobilin görsel olarak genişletilmesine katkıda bulunan ön tamponun
alt bölümü, versiyonlara göre farklı biçimde tasarlanan bumerang
şeklindeki çift fonksiyonlu (gündüz ve stop farları) yeni farlar
içeriyor. Bu farlar tamamen entegre olup, sis farı yuvalarının üst
kenarıyla ahenkli şekilde tamamlanıyorlar. Değişken şiddetteki LEDlerle
bir ışık kılavuzundan oluşan farlar bir yandan yeni 308de kullanılan
üst düzey teknolojiyi simgelerken, hem gündüz hem de gece özgün bir
görsel imza oluşturuyor.
Üst bölümde V şeklindeki kaput, 308in özgün dışavurumunun önemli
unsurlarından biri olarak ön plana çıkıyor. Yeni tasarımıyla Peugeot
markasının amblemi kaputun ucunda krom çerçeveli yeni bir siyah parlak
fon üzerinde yer alıyor.
Ön bölümün dinamizmi otomobilin yan tasarımında da görülüyor. Ön
çamurluklardan başlayan bir stil çizgisi, tampona doğru uzanmadan ve
kasanın alt bölümünde yolunu tamamlamadan önce, kasa yanlarını ve arka
stopları boydan boya kat ediyor. Tasarım akıcılığı, aşağıya doğru uzanan
bir kasa çizgisini izleyen yan camlı yüzey ile arka kelebek cam
direklerinin üzerine taşan panoramik arka camla daha da belirgin hale
geliyor.
Öte yandan, Yeni Peugeot 308in genel görünüşünü belirginleştirmek için
ön tampon hizasından başlayan bir kasa altı çizgisi arka farlara kadar
uzanıyor. Otomobil yola oturmuş, tüm dinamik niteliklerini tam anlamıyla
değerlendirmeye hazır görünüyor. 16 veya 17 alaşımlı jantlar veya GTi
versiyonu için Fırtına Grisi yeni jantlar aynı hareket içinde yer
alıyorlar. Bu dinamizm hissi arka tasarımla daha artıyor.
Gövdeyi saran tampon sadece sağlamlık ve algılanan kalite özelliği
sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda bir hava difüzörünü hatırlatan bir
stil parçası ve egzoz çıkışlarını çağrıştıran ve versiyonlara göre
kromlu da olabilen iki insert sayesinde sportiflik de ekliyor.
Yeni Aslan logosu bagaj kapağının ortasında yer alırken, bir yarı mat
krom çubuk yatay kasa çizgisinin üzerinden geçerek 308in arka yüzüne
yeni bir denge sağlıyor.
Akışkan ve prestijli bir iç mekan
Stilistler, 308in mimarisinin serbest bıraktığı iç hacimlerin azami
ölçüde değerlendirilmesine önem verdiler. Dolayısıyla dışa doğru geniş
bir görüş alanı sunmak için, özellikle eğimli ve ön cam direkleriyle
hemen hemen simetrik bir torpido paneli tasarlandı.
Öte yandan, bu iç bölümü, çok yüksek bir kalite hissiyle tamamen üst gam
tarzında işleme konusunda belirgin bir istek vardı. Bunun sonucu
olarak, akışkan, pürüzsüz, şık, esnek kaplama, deri döşeme, krom, lake
siyah malzemeler gibi versiyonlara bağlı olarak kaliteli malzemelere
geniş yer veren bir torpido paneli doğdu.
Finisyona gösterilen özen ve otomobilde rahatlık kaygısı en küçük
ayrıntılara kadar kendini gösteriyor. Gam seviyesine göre, kapı
panoları, cephe kaplamaları, direksiyonun parmak dayama yerlerini , vs.
yeni dekorlarla giydirildi. Aynı şekilde GTi versiyonunun koltukları,
kırmızı dikişler, sırtlığın üst bölümünde özel bir yazı ve GTi
yazısını taşıyan alüminyum direksiyon ile süslendi. Koyu renk (Fırtına
Grisi) jantlarla ve deşarjlı lambaların titanyum maskesi ile uyum
içindeki karartılmış arka camlar bu versiyona 1.6 l THP 200 hp motorunun
dinamik potansiyeli ile tamamen uyumlu sportif ve güçlü bir kimlik
kazandırıyor.
Geniş ve aydınlık bir iç mekan
İç mekan, hakim olan ferahlık ve aydınlık hissinin yolculukları uzatmayı
teşvik edecek şekilde düşünüldü. İç boyutlar ve tasarımcıların
yolcuların yaşam alanını genişlemek amacıyla maksimum alan yaratmak
üzere gösterdikleri özen 308in kendi sınıfında en geniş kabinli
otomobiller arasında yer almasını sağlıyor.
Böylece önde dirsek genişliği 1.464 mm ye ulaşıyor, arka bölümde, aynı
ölçüler 1.471 mm oluyor. Geniş alan hissi, 308 in iç bölümünde
düzenlenen çok sayıda pratik eşya yerleştirme gözü ile daha da
artırılıyor. Kabin içinde yaşamı kolaylaştıran ve yolculara ayrılan
oturma alanının genişliğini etkilemeyen toplam 42 litrelik yerleştirme
bölümü mevcut.
Yeni Peugeot 308 yolcuları panoramik cam tavan sayesinde güneşli bir
iç mekandan yararlanabilecekler. Panoramik cam tavan toplam camlı
yüzeyin 4,86 m²ye çıkmasına yol açıyor. Bu donanımın bir bölümü olan
elektrikli bir perde sayesinde otomobilin iç aydınlığını ayarlamak
mümkün oluyor.
Seyahati daha da zevkli hale getirmek üzere çift bölgeli otomatik bir
klima mevcut. Klima aynı zamanda iç mekanda hidrokarbür kokularını da
sınırlıyor. Yeni Peugeot 308 otomobilde üst düzey keyif ve konfor
sunuyor.
Çevre etkinliği
Peugeot 308, sürüş özellikleri ve sürüş keyfi anlamında liderliğini
sürdürürken çevre etkinliği konusunda da referans olmayı hedefliyor. CO2
salımlarının azaltılması Yeni Peugeot 308 projesinin başlıca
amaçlarından biri oldu. Bu husus her düzeyde çevre etkinliği arayışı ile
kendini gösteriyor. Yakıt tüketimini etkileyen tüm etkenler optimize
edildi:
- araç ağırlığı ortalama 25 kg azaltıldı;
- yuvarlanma direnci ultra düşük 16" lastikler kullanılıyor;
- alternatörün çalışması optimize ediliyor;
- hidrolik direksiyon (GEP) kontrolü iyileştirildi;
- Yakıt tüketimine etki eden en önemli unsurlardan hava sürtünme katsayısı 0,28 Cx ile segment rekoru bir seviyeye sahip,
- e-HDi mikro-hibrid teknolojisi kullanıldı;
- 1.6 l e-HDi FAP 112 hp BMP6 versiyonunda 98 g/km CO2 ile segment
rekoru kırılıyor (homologasyon aşamasında olan bu motor seçeneği 2011
yazında satışa sunulacak; lansmanda aracın 104 g/km CO2 emisyon değeri
olacak).
Mikro hibrid e-HDi Teknolojisi
Peugeot 508 den sonra, Yeni Peugeot 308 in 1.6 l HDi FAP 112 hp Euro 5
versiyonunda yenilikçi mikro-hibrid e-HDi teknolojisi ile son nesil STOP
& START sistemi ilk kez kullanılıyor. Gam kalbinde konumlanan bir
motor seçeneğinde bu yenilikler, maksimum sürüş keyfi için segmentte
bir ilk olan robotize manuel vites kutulu ve manuel vites kutulu iki
farklı versiyonda sunuluyor.
Bu yenilik 1.6 l HDi Euro 5 diesel motorun STOP & START fonksiyonunu
sağlayan tersinir bir alternatör ile eşleştirilmesi prensibine
dayanıyor. Yavaşlama fazında enerji kazanımı sağlayan alternatör kumanda
sistemi (Volt Control) ve enerjiyi stoklayan ve kalkışta ilâve bir
enerji sağlayan hibrit batarya (e-booster) ile desteklenen e-HDi
sistemi, şehir içinde yakıt tüketiminin %15 azaltılması, standart karma
parkurda CO2 emisyonlarının 5g/km düşürülmesi, takviyeli marş motorlu
bir STOP & START a kıyasla motorun %40 daha hızlı yeniden
çalıştırılması (400 ms), manuel bir vites kutusu ile 20 km/s hızdan
itibaren motorun durdurulması (kumandalı vites kutusunda 8 km/s) ve STOP
& START kullanım keyfinin artırılması (çalışma sessizliği, titreşim
olmaması) gibi çok önemli avantajlar sağlıyor.
Kullanılan ikinci nesil tersinir alternatör 2,2 kW bir güce sahip olup
600 bin kez yeniden çalıştırmayı mümkün kılıyor. Ayrıca, sürücü istediği
takdirde STOP & START fonksiyonunu gösterge tablosundaki push
butonu ile devreden çıkarabiliyor.
1.6 e-HDi FAP 112 hp
Bu teknolojiyi geniş çapta yaymak üzere, e-HDi teknolojisi yeni 308 de
iki vites kutusu (manuel veya otomatik) ile eşleştirilebilen gamın
kalbindeki 1.6 l HDi FAP 112 hp motor seçeneği ile sunuluyor. E-HDi
teknolojisi şimdiye kadar sadece BMP6 otomatik vites ile sunulduğundan,
bu seçenek de bir ilk oluşturuyor.
Bu yeni teklif sessiz seyir aşamalarını artırmak suretiyle sürüş
keyfinin maksimize edilmesini sağlıyor. Manuel bir vites kutusu ile
motorun 20 km/s den itibaren durdurulması mümkün oluyor.
Eksiksiz son nesil motor gamı
CO2 emisyonlarını azami ölçüde azaltmak üzere, ister benzinli (VTi veya
THP motorlar) ister dizel versiyonlar (yeni HDi Euro 5 motorları)
sözkonusu olsun Yeni 308 en son nesil motorlarla donatıldı.
Yeni Peugeot 308, yakıt tüketiminde de referans oluşturuyor. 308 HB 1.6 l
e-HDi FAP 112 hp BMP6 versiyonu 98 g/km CO2 emisyon değeri ile segment
rekoruna sahip. Halen homologasyon aşamasında olan bu versiyon 2011
yılının yaz aylarında satışa sunulacak, lansmanda ise 104 g/km CO2
emisyon düzeyiyle satışa sunuluyor. Güç kademeleri 98 hp ile özel GTi
versiyonunda 200 hp arasında değişen 4 benzinli motor ile 92 hp - 163 hp
arasındaki 4 dizel motordan oluşan motor yelpazesi de optimize edilerek
çevre yönünden etkin, eksiksiz bir motor gamı tüketicinin beğenisine
sunuluyor.
Böylece, gam kalbindeki versiyon manuel vites kutulu 308 HB 1.6 l HDi
FAP 92 hp sadece 110 g/km e düşürülen CO2 emisyonuyla dikkat çekici bir
şekilde konumlanıyor.
Mevcut 5 motor ile farklı vites kutusu kombinasyon olanakları (manuel,
kumandalı manuel, otomatik), her müşteriye kendisine en çok uyan
versiyonu seçme imkanı sağlayacak.
Euro 5, benzinli 3 motor seçeneği:
- 1.6 l VTi 120 hp 5 ileri manuel vites kutusu veya otomatik vites kutusu ile;
- 1.6 l THP 156 hp 6 ileri manuel vites kutusu veya otomatik vites kutusu ile birlikte ;
- 1.6 l THP 200 hp 6 ileri manuel vites kutusu ile birlikte (sadece GTi versiyonunda).
Euro 5, dizel 2 motor seçeneği:
- 1.6 l HDi FAP 92 hp 5 ileri manuel vites kutusu ile birlikte ;
- 1.6 l e-HDi FAP 112 hp 6 ileri manuel vites kutusu veya otomatik kumandalı vites kutusu ile birlikte ;
Peugeot bilgi birikimi ile geliştirilen yürüyen aksam ve süspansiyon
Sürüş keyfi konusunda markanın değerlerine sadık kalan yeni 308, sürüş
özellikleri alanında liderliğini korumaya kararlı. 308 i referans haline
getiren unsurlar sert kasa yapısı, McPherson tipi ön süspansiyonlar,
esnek kirişli arka süspansiyon, çek valfli hidrolik amortisörler,
elektrikli pompa grubu (GEP) ile kumanda edilen değişken asistanslı
direksiyon, 302 x 26 mm ye kadar geniş ölçüde boyutlandırılmış disk
frenler (önde hava kanalcıklı) ve standart ABS, elektronik fren gücü
dağılımı, acil fren yardımı ve flaşörlerin otomatik yanması gibi
özelliklerle destekleniyor. Ayrıca standart olarak sunulan ESP Bosch 8.1
ile Peugeot, bu segmentte farklılığını ortaya koyuyor.
Her alanda üst düzey güvenlik
Birincil, ikincil veya üçüncül güvenlik konusunda Yeni 308 her zaman en üst düzeyde konumlanıyor.
İlk planda mükemmel kasa sertliği yürüyen aksamın etkin şekilde
çalışmasını, dolayısıyla birincil güvenliği sağlıyor. İkincil güvenlik
için, kasa yapısı özellikle öndeki üçlü güç yolu sayesinde, en ciddi
darbelere direnç gösterecek şekilde boyutlandırıldı. Belirli bölümlerde
THLE tipi saç ve çok katlı takviye elemanlarının kullanımı, bir yandan
otomobilin toplam ağırlığının kontrol altında tutulmasını sağlarken,
yolcuları koruma düzeyinin de yükseltilmesini sağlıyor.
Kasa yapısının üstünlüklerine ek olarak, araçta 8 hava yastığı,
takıldığını veya açıldığını sesli uyarılı 3 noktalı emniyet kemerleri ve
Isofix bağlantısı gibi etkin tutma güvenlik sistemleri de sunuluyor.
Yeni Peugeot 308 2007 deki lansmanından bu yana yaklaşık 900 000 adet
satılan 308 ailesinin başarı öyküsünü sürdürmeyi hedefliyor.
Kaynak : Otomobil Gazetesi
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: trtolgi
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 14:08
paylasım için tesekkür ama oku oku bitmez bu
------------- bir başkadır 307
|
Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 14:29
paylaşım için teşekkürler
------------- PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
|
Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 14:43
sabırsızlıka beklıyorum yenı 308 bakalım ıstenılenı verebılecekmı gti turkıyeye gelır ınsallah
------------- peugeot 307 1,6 16v 110 hp technoplus uranüs yeşili brc lpg kıt simota air intake kit otto spec egzos eicbah 3,5 pro kıt yay,17 ınc rc jant marshal 215 45 17 matrac lastik 0505 603 85 79
|
Mesajı Yazan: frenzy
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 16:37
308i zaten severdim. Sanırım şimdi daha da çekici olmuştur. Ama bence 120lik benzinli motora 6 ileri vites koysalarmış çok iyi olurmuş. Bi de iç tasarımda çok fazla değişikliğe gidilmemiş galiba..
------------- 307 1.6 Envy
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 21:15
|
308'in ön tasarımı çok iyi olmuş ya. Fotoğrafta 508'den daha kaslı duruyor. :)
|
|