Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 Beyin Arızası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=1527
Tarih: 28 Mart 2024 Saat 17:59
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 Beyin Arızası
Mesajı Yazan: İsmailAteş
Konu: 307 Beyin Arızası
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2008 Saat 14:06

3o7 1.4 HDI 70 HP bendeki araç.şu güne kadar çok şükür büyük bir arıza vermedi.ufak tefek her arabanın verdiği arızaları çıkarıodu hallediordum.Ama dün gece 2 gibi aracı üsküdar sahile çektim ve saat 5 te aracı çalıştırdığımda herşey normaldi.işin ilginç yanı gaza ne kadar basarsam basayım gaz işlevini yapmıo.devir yükselmio yani.bi süre sonra aldı gazı bu sefer yolda giderken sırayla ABS,HANDBRAKE,BRAKE,AIRBAG FAULT tarzı hataların hepsini verdi.devir ve hız göstergesi hep sıfırda duruo.hararet artar gibi oluo km sayacı durdu göstergedeki bütün ışıklar yanıo torpidodaki hiç bir ışık yanmıo.bu şekilde yavaş yavaş geldim.Yalnız her ihtimale karşı maltepe civrında kontrol etmek istedim kaputu kaldırdığımda akü patlamıştı.bende mecburen öle bıraktım eve getirdim.bu sabah tekrar çalıştırdım bu seferde hidrolik direksiyon gitmişti.Bu arıza daha önceden başına gelen varmı ya da tamiri hakkında bilgisi olan arkadaşlar varmı acaba?

(Aracın tamponunun sol tarafı ve çamurluk bigün önce garaj girişine sürtülmüş.evdekiler sağolsun.Nazar var desem nesine nazar değcek ama oluo gelio başa bir kere...)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Jonnie
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2008 Saat 14:24
Atesh kardesim selamlar,
 
Bu konuda pek bilgim yok,burdaki abilerim arasindada bana laf dusmez ama benimde benzer bir sorunum olmustu,paylasmak istedim seninle.
Ben arabayi 2. el aldim,2004 model 35bin km`deydi.Bir ay bindim hicbir sorun cikarmadi,ondan sonra direkdiyonda bir problem yasadim.Bir anda sertlesti.Hidrolik yagini kontrol ettim ancak yag vardi.Ondan sonra pompanin calismadigini anladik.Bir sure oyle idare ederim diye dusunyordum ancak ertesi gun sarj dinamosu bozuldu,yolda kaldim.
Ondan sonra bu problemleri giderdim,ancak bu seferde simdi fren vakumunda bir problem var.Fren bazen cok sertlesiyo.Bi ara cozucem onuda.
Dedigim gibi fazla bir bilgim yok o konuda,ama birseyler bozuldukca acip ogreniyoruz)
Zannimca bu arizalar birbirine baglantili olabilir.
 
Umarim en kisa surede cozersin,kazasiz belasiz kullanman dilegiyle...
 


Mesajı Yazan: İsmailAteş
Mesaj Tarihi: 10 Ağustos 2008 Saat 14:43
İnş arkadaşım güzelim arabadan soğudum yaa 2 yıldır sorunsuz bin sonra kalk bunlar olsun koyuyo açıkcası.Dediğin gibi bende de ilk şarj dinamosu arıza vermişti.böle böle dewam etti.


Mesajı Yazan: aoc
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2008 Saat 03:12
İstanbul'a gönderiyoruz biz hatalı beyinleri, hazır bu işin membağındayken ilgilen derim... Serviste aracı bilgisayara bağladın mı? Araç ne hatası veriyor ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2008 Saat 12:59
benim aracimda da sarj dinamosu bozuldugunda aynen bu sekilde tum arıza lambaları yanmıştı. şarj dinamosunu değiştirmek için 350 ytl istediler. 160 ytl'ye bir ustaya tamir ettirdim. sorun kayboldu.
aradan iki uc hafta gectikten sonra simdi abs arıza lambası yanıyor ve abs devreden çıkıyor. bakalım bugun araştırmaya başlayacağım sorunu.


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2008 Saat 13:05
İsmail geçmiş olsun yaw.. Gıcık bir problem..  yapacak bir şey yok bilgisayara sokulup detaylı bir kontrol gerekli


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2008 Saat 20:57
aynı arızayı ben de yaşıyorum arkadaşım sorunun tam olarak ne olduğunu anlayabildiniz mi 


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2008 Saat 21:22
Geçmiş olsun yaa.307 ler nesende böle..


Mesajı Yazan: Gntss
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2008 Saat 21:52

307 Gerçeği

Peugeot 307 Satış Sonrası Araştırması( Alıntıdır )

Yollarca bolca görünen ve güzel tasarımıyla bilinen Peugeot 307'nin kalite problemleri fazla tanınmıyor.

Birkaç ay önce yayınlanan TÜV Raporu'ndaysa durum biraz farklı çıktı. Çünkü Peugeot modelleri, birincilikten oldukça uzaktı. Örneğin 806, 1-3 yaş arası otomobillerin kontrol edildiği raporlarda en fazla arıza çıkaran, başka bir deyişle bu yaş grubunun en kötü modeli olarak kayıtlara geçti.

Henüz çok genç bir otomobil olduğundan 307 için herhangi bir istatistik bulunmuyor. Ancak gelen mektuplar bunun tersini söylüyor ve buradaki şikayetler, devre dışı kalan elektrikli camlar gibi basit birer ayrıntı olmaktan uzak. Gerçekten de mektuplarda çok daha ağır arızalar şikayet ediliyor. Bunların en ağırlarından biriyse, özellikle dizel modellerde rastlanan şanzıman arızaları. Motorun ürettiği 250 Nm'lik tork, kalkışlarda sürücüye büyük keyif verse de, bazı dişliler aktarılan bu yüksek güçlere o kadar sempatik yaklaşmıyor ve şanzımanın tamamen bozulması türünden cevaplar veriyor. Sadece kavrama sistemi değişimiyle "kurtarabilmek", şansızlık içinde bir şans olarak kabul edilmeli. 1.4 litrelik HDI dizel motorun makul torku sayesinde şanzıman fazla zorlanmıyor ve bu sorun yaşanmıyor.


Peugeot 307 Genel İncelemesi

1) Paslanmaya yatkın egzoz sistemi, tipik bir Peugeot zayıflığı.


2) Yedek lastiğin zeminde gizlenmesi, kontrollerde unutulmasını ve paslanmayı kolaylaştırıyor.


3) Kablo bağlantılarındaki problemler nedeniyle nem, sık rastlanan bir arıza kaynağı.


4) Ön aks: Hassas aks eklemleri lastiğin kaldırıma çarpılmasıyla deforme olabiliyor.


5) Yüklü kullanılan Break ve SW'de arka amortisörleri kontrol etmek faydalı olacaktır.


6) Kablo ağlarının korumaları yeterince iyi değil.



Peugeot 307'nin Zayıf Noktaları

1) Egzoz sistemi, ilk yıllarda paslanmaya başlıyor. Ülkemizde satılmayan partikül filtreleriyse pasa karşı egzozun kalanından daha dayanıklı.

2) Fren diskleri ve kaliperleri, çoğunlukla şehir içinde kullanılan modellerde hızlı aşınma eğilimi gösteriyor.

3) Aks yatakları, lastiğin kaldırıma çarpmasına karşı çok hassas.

4) İz çubuğu kafaları, sık şehir içi kullanımda aşınabiliyor.

5) Elektrik/elektronik, özellikle suya çok hassas olması nedeniyle çok arıza çıkarıyor.

6) Kavrama ve şanzıman, sık arıza kaynakları arasında.

7) Turbo arızaları, okurların pek de yabancı olmadığı bir problem türü

Elektrik/elektronik sistemindeki fonksiyon arızaları da seyrek rastlanmayan şikayetler arasında ve bunlar gerçekten geniş bir yelpazeye yayılmış durumda. Örneğin motor kontrol üniteleri, sıçrayan sudan etkilenerek arıza çıkarıp aracı yolda bırakabiliyor. Aslına bakılırsa bu problem, kablo bağl

Mesaj: http://www.eklavye.org/307-gercegi-t-3635.html#pid21282 - #1
307 Gerçeği

Peugeot 307 Satış Sonrası Araştırması( Alıntıdır )

Yollarca bolca görünen ve güzel tasarımıyla bilinen Peugeot 307'nin kalite problemleri fazla tanınmıyor.

Birkaç ay önce yayınlanan TÜV Raporu'ndaysa durum biraz farklı çıktı. Çünkü Peugeot modelleri, birincilikten oldukça uzaktı. Örneğin 806, 1-3 yaş arası otomobillerin kontrol edildiği raporlarda en fazla arıza çıkaran, başka bir deyişle bu yaş grubunun en kötü modeli olarak kayıtlara geçti.

Henüz çok genç bir otomobil olduğundan 307 için herhangi bir istatistik bulunmuyor. Ancak gelen mektuplar bunun tersini söylüyor ve buradaki şikayetler, devre dışı kalan elektrikli camlar gibi basit birer ayrıntı olmaktan uzak. Gerçekten de mektuplarda çok daha ağır arızalar şikayet ediliyor. Bunların en ağırlarından biriyse, özellikle dizel modellerde rastlanan şanzıman arızaları. Motorun ürettiği 250 Nm'lik tork, kalkışlarda sürücüye büyük keyif verse de, bazı dişliler aktarılan bu yüksek güçlere o kadar sempatik yaklaşmıyor ve şanzımanın tamamen bozulması türünden cevaplar veriyor. Sadece kavrama sistemi değişimiyle "kurtarabilmek", şansızlık içinde bir şans olarak kabul edilmeli. 1.4 litrelik HDI dizel motorun makul torku sayesinde şanzıman fazla zorlanmıyor ve bu sorun yaşanmıyor.


Peugeot 307 Genel İncelemesi

1) Paslanmaya yatkın egzoz sistemi, tipik bir Peugeot zayıflığı.


2) Yedek lastiğin zeminde gizlenmesi, kontrollerde unutulmasını ve paslanmayı kolaylaştırıyor.


3) Kablo bağlantılarındaki problemler nedeniyle nem, sık rastlanan bir arıza kaynağı.


4) Ön aks: Hassas aks eklemleri lastiğin kaldırıma çarpılmasıyla deforme olabiliyor.


5) Yüklü kullanılan Break ve SW'de arka amortisörleri kontrol etmek faydalı olacaktır.


6) Kablo ağlarının korumaları yeterince iyi değil.



Peugeot 307'nin Zayıf Noktaları

1) Egzoz sistemi, ilk yıllarda paslanmaya başlıyor. Ülkemizde satılmayan partikül filtreleriyse pasa karşı egzozun kalanından daha dayanıklı.

2) Fren diskleri ve kaliperleri, çoğunlukla şehir içinde kullanılan modellerde hızlı aşınma eğilimi gösteriyor.

3) Aks yatakları, lastiğin kaldırıma çarpmasına karşı çok hassas.

4) İz çubuğu kafaları, sık şehir içi kullanımda aşınabiliyor.

5) Elektrik/elektronik, özellikle suya çok hassas olması nedeniyle çok arıza çıkarıyor.

6) Kavrama ve şanzıman, sık arıza kaynakları arasında.

7) Turbo arızaları, okurların pek de yabancı olmadığı bir problem türü

Elektrik/elektronik sistemindeki fonksiyon arızaları da seyrek rastlanmayan şikayetler arasında ve bunlar gerçekten geniş bir yelpazeye yayılmış durumda. Örneğin motor kontrol üniteleri, sıçrayan sudan etkilenerek arıza çıkarıp aracı yolda bırakabiliyor. Aslına bakılırsa bu problem, kablo bağlantılarının iyileştirilmesiyle rahatça ortadan kaldırılabilir.

Hata mesajlarıyla sürücüsünün canını sıkan yol bilgisayarı da arıza kaynaklarından biri olarak gösteriliyor. Yazık, çünkü bu kadar başarılı bir imaja sahip bir model, kesinlikle daha fazlasını hak ediyor.

antılarının iyileştirilmesiyle rahatça ortadan kaldırılabilir.

Hata mesajlarıyla sürücüsünün canını sıkan yol bilgisayarı da arıza kaynaklarından biri olarak gösteriliyor. Yazık, çünkü bu kadar başarılı bir imaja sahip bir model, kesinlikle daha fazlasını hak ediyor.

 
bşka bi siteden alıntıdır..



-------------
I'm the car tuner.. Not cartooner..


Mesajı Yazan: ala_21
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2010 Saat 22:04
SeLam Arkadaşlar 206'nın beyni 1.4 dizel 307 '!ye Olurmu Aceba!!


Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2010 Saat 22:26
VALLA KORKTUM BU 307 DEN ACABA SATSAMMI KAÇ PARA KAÇ PARA


Mesajı Yazan: selfat8
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2010 Saat 22:55
hayret hem 307 kullan hemde bu kadar kötüleyin burda burda yazanları 307 almak isteyen biri okusa adamın gözü korkar be yazık hemde cok sonra da bedevaya satın kim alır


Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2010 Saat 23:02
Orjinalini yazan: selfat8 selfat8 Yazdı:

hayret hem 307 kullan hemde bu kadar kötüleyin burda burda yazanları 307 almak isteyen biri okusa adamın gözü korkar be yazık hemde cok sonra da bedevaya satın kim alır

DOSTUM BURDA YAZDIKLARI ARIZALAR SERVET SAYILIR BENİM İÇİN korktum ya


Mesajı Yazan: selfat8
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2010 Saat 23:15
istediginiz arac sitelerine bakın hepsi aynı bu tur sitelere insanlar aracları arza yapınca
 sorunu olunca girerler iyi yanlar yazılmaz benim arac  2004 model eksozu hala fabrika cıkışı
80000 km de diskler orjinal nerde 307 gerceyi başka alıntı varmı sagda solda yazık coluk cocuk 307 ye biner oldu 


Mesajı Yazan: 307P
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2010 Saat 00:57
Harbiden ne kötülemişsiniz yahu.Bende de 307 var gayet memnunum.Geçmiş olsun umarım kısa sürede halledersin.


Mesajı Yazan: xMEGANx
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2010 Saat 01:27

ulen ben 5 yaşındayken babam peugeot kullanıyodu şimdi babam vefat etti ben peugeot 307 HDI 1.6 Makyajlı 2007 model araç kullanıyorum ve inanın bu sorunların hiç birini biz ailecek ne gördük ne duyduk.. nasıl oluyor acaba bu aracı kötüleyerek ellerinize ne geçiyor yada size ne geçiyor anlamış değilim hala ????? !!!

not: araç beyazdır görenler selektör yapsın. 34 EU 8105


-------------

AIRBUS 307
-Peugeot 307 1.6 HDI 2007 Alp Beyaz Makyajlı Kasa


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2010 Saat 05:13
Bu bir sanstir.
Herkesin apandisti patlayacak diye bir kanun yoktur ama patladimi niye bende patladi denilmiyor.
Bence de sizin aracinizda tek bir yerde problem var ve onun yuzunden butun sistemi etkiliyor. Aku patladigina gore acaba akude mi problem vardi?


Mesajı Yazan: ondererden
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2010 Saat 21:28
bende 1.6 xs 5 kapı VAR ATEŞ KIRMIZI, KIM NEDERSE DESIN 307 BIR TUTKUDUR, ASTRACILAR FOCUSCULAR GOLFCULER KIRMIZI ISIKTA YANINIZDA DURDUGUNDA EZIKTIRSırıtma,  VE DIKKAT EDIN BOYLE BI YARISMA ISTEGI,  KENDINI GOSTERME ISTEGIYLE KARSILASIRSINIZ. KISACASI 307 NIN KARIZMASI YETER, AYRICA ARABANIN PARCASI PAHALI FALAN DEGIL, AYRICA 307 C SEGMENTİNİN EN GENIS IC HACMINE SAHIP ARACTIR BU YUZDEN BASKA BIR ARAC ALDIGINIZDA VEYAA BINDIGINIZDE KENDINIZI KOTU HISSEDEBILIRSINIZ:) 307 NIN EN DOMAMIMSIZI BILE ASTRADAN DONANIMLIDIR EN ONEMLI SEY GUVENLIKTIR BENCE VE ARABAMDA KENDIMI COK GUVENDE HISSEDIYORUMSleepy. ARABA ARIZA YAPIYORSA KULLANIM VEYA BAKIM HATASI VARDIR BOSUNA KIMSE 307 YI KOTULEMESIN, GITSIN BASKA BIR ARABA ALSIN...Sleepy


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2010 Saat 22:27
Orjinalini yazan: İsmailAteş İsmailAteş Yazdı:

3o7 1.4 HDI 70 HP bendeki araç.şu güne kadar çok şükür büyük bir arıza vermedi.ufak tefek her arabanın verdiği arızaları çıkarıodu hallediordum.Ama dün gece 2 gibi aracı üsküdar sahile çektim ve saat 5 te aracı çalıştırdığımda herşey normaldi.işin ilginç yanı gaza ne kadar basarsam basayım gaz işlevini yapmıo.devir yükselmio yani.bi süre sonra aldı gazı bu sefer yolda giderken sırayla ABS,HANDBRAKE,BRAKE,AIRBAG FAULT tarzı hataların hepsini verdi.devir ve hız göstergesi hep sıfırda duruo.hararet artar gibi oluo km sayacı durdu göstergedeki bütün ışıklar yanıo torpidodaki hiç bir ışık yanmıo.bu şekilde yavaş yavaş geldim.Yalnız her ihtimale karşı maltepe civrında kontrol etmek istedim kaputu kaldırdığımda akü patlamıştı.bende mecburen öle bıraktım eve getirdim.bu sabah tekrar çalıştırdım bu seferde hidrolik direksiyon gitmişti.Bu arıza daha önceden başına gelen varmı ya da tamiri hakkında bilgisi olan arkadaşlar varmı acaba?

(Aracın tamponunun sol tarafı ve çamurluk bigün önce garaj girişine sürtülmüş.evdekiler sağolsun.Nazar var desem nesine nazar değcek ama oluo gelio başa bir kere...)
senin bu şikayetin akü zayıflığına benziyor galiba akü zayıf olunca ki sen patlamış diyorsun abs airbag ve diyer bütün lambalar yanar


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2010 Saat 22:31
Orjinalini yazan: ala_21 ala_21 Yazdı:

SeLam Arkadaşlar 206'nın beyni 1.4 dizel 307 '!ye Olurmu Aceba!!
olmazflaşınada program atsan olmuyo ben taktım birtane 206ya 307 yi beyin içi sıcaklık diye arıza verdi çoook uğraşman lazım



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net