Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

triptonik 206'ım kalkışta seri değil?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15084
Tarih: 02 Ağustos 2025 Saat 08:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: triptonik 206'ım kalkışta seri değil?
Mesajı Yazan: emntstn
Konu: triptonik 206'ım kalkışta seri değil?
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2011 Saat 22:09
2004 model triptonik vites 206 sahibiyim. araç kalkarken ayağımı frenden çektiğimde çok aşırı yavaş hareket ediyor ve gazı çok vermedikçe seri bir şekilde kalkmıyor.daha önce 2001 model otomatik vites  kullandım o çok daha seri kalkıyordu.sizce araçta sorun varmı?eğer varsa sebebi nedir?
birde çok yakıyor şehiriçi %13, şehirlerarası %8 yakıyor,araç 1.4
bujiler-filtreler hepsi değişti yinede aynı yakıyor....


-------------
2003 307 1.6 16v triptonik-tartarini
Çorlu-TEKİRDAĞ
Emin TAŞTAN



Cevaplar:
Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2011 Saat 22:18
kardeşim konuyu güncel tut bilgili arkadaşlar dönecektir sana peki bu sorunla ilgili herhangi bir ustaya-servise gösterdin mi arabayı

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: emntstn
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2011 Saat 22:23

göstermedim işin aslı, aslında bu modeli kullananlardan bir bilgi almak istedim.gaz kelebeğini temizletmek işe yararmı diye düşünüyorum acaba?



-------------
2003 307 1.6 16v triptonik-tartarini
Çorlu-TEKİRDAĞ
Emin TAŞTAN


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 24 Mayıs 2011 Saat 23:27
Orjinalini yazan: emntstn emntstn Yazdı:

2004 model triptonik vites 206 sahibiyim. araç kalkarken ayağımı frenden çektiğimde çok aşırı yavaş hareket ediyor ve gazı çok vermedikçe seri bir şekilde kalkmıyor.daha önce 2001 model otomatik vites  kullandım o çok daha seri kalkıyordu.sizce araçta sorun varmı?eğer varsa sebebi nedir?
birde çok yakıyor şehiriçi %13, şehirlerarası %8 yakıyor,araç 1.4
bujiler-filtreler hepsi değişti yinede aynı yakıyor....

5 derecelik bir rampada ayağını frenden kaldırıp geriye kayıp kaymadığını yazman mümkün mü? birde aracın KM sini yazarsan iyi olur.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 02:21
otomatiklerde sakın ani kalkış yapma şanzımanı eline alırsın benimde otomatik bi usta öle demişti şanzuman dağılıyomuş

-------------
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK


Mesajı Yazan: hantsome28
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 07:42
Orjinalini yazan: fTh1234 fTh1234 Yazdı:

otomatiklerde sakın ani kalkış yapma şanzımanı eline alırsın benimde otomatik bi usta öle demişti şanzuman dağılıyomuş

yok öle bişey benim 2004 model 307 sw var..Triptonik..zaman zaman ani kalkışlarda deneme yapıyorum..süper maşallah..Şanzumanı servise götür teste çıksınlar..Ben öle yaptım...bir sorunda çıkmadı


-------------
2004 model 307 SW Triptonik ....hayat üç buçuk ile dört arasında geçer.ya dört dörtlük yaşarsın yada üç buçuk atarsın...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 08:51
selenoit valfler de bi sorun olabilir basıncı iyi veremediğinden dolayı


Mesajı Yazan: emntstn
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 13:01
selenoid valfler ve şansıman yağı yeni değişti,güncellemeleri yapıldı.
aracı rampada park ettiğimde vitesi park moduna aldıktan sonra ayağımı  frenden çektim.az biraz geri gitti.burundan aşağı park ettim bu sefer öne az bişey gitti.

-------------
2003 307 1.6 16v triptonik-tartarini
Çorlu-TEKİRDAĞ
Emin TAŞTAN


Mesajı Yazan: emntstn
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 13:01
birde aracın kmsi 98000

-------------
2003 307 1.6 16v triptonik-tartarini
Çorlu-TEKİRDAĞ
Emin TAŞTAN


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 13:15
Orjinalini yazan: emntstn emntstn Yazdı:

selenoid valfler ve şansıman yağı yeni değişti,güncellemeleri yapıldı.
aracı rampada park ettiğimde vitesi park moduna aldıktan sonra ayağımı  frenden çektim.az biraz geri gitti.burundan aşağı park ettim bu sefer öne az bişey gitti.
 
o hareketi sakın yapma yani park moduna alınca freni bırakıp aracın yükünü şanzımana yükleme. park modunda lastikleri turan tırnaklar kırılırsa araç hareket eder.
 
en güzeli ve mantıklısı aracı "n konumuna getircen el frenini çekicen, freni bıraktıkdan sonra park moduna alıcaksın. ozaman aracın yükü şanzımana değil el frenine biner.
 
parka alıp freni bıraktığında aracın biraz hareket etmesi normaldir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 14:23
Orjinalini yazan: fTh1234 fTh1234 Yazdı:

otomatiklerde sakın ani kalkış yapma şanzımanı eline alırsın benimde otomatik bi usta öle demişti şanzuman dağılıyomuş
alakası yok şanzıman dağılmaz ama şanzımanı zorlamanında bi anlamı yok... çok gerekmedikçe ani kalkış yapmamak şanzımanın sağlığı açısından iyidir

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 15:29
Orjinalini yazan: emntstn emntstn Yazdı:

selenoid valfler ve şansıman yağı yeni değişti,güncellemeleri yapıldı.
aracı rampada park ettiğimde vitesi park moduna aldıktan sonra ayağımı  frenden çektim.az biraz geri gitti.burundan aşağı park ettim bu sefer öne az bişey gitti.

Aklımada gelmişti Gülme D konumundayken yapman gerekiyor.Bizim için geri kaydırma yapmaması önemli,yavaş da olsa ileri haraket ediyorsa kaymaklı ekmek kadayıfı. 98.000 deki aracın balataları çok fazla aşınmış olamaz.Benim şüphem şanzıman yağı seviyesi ya fazla yada eksik gibime geliyor yani bu tam seviye tutmazsa dediğin sıkıntıları göstererek belli eder.Eğer vites D konumunda 5 derecelik eğim de duruyorsa yağ seviyesi geri kaçıyorsa hidrolik ünite.

Birde inşaallah kırmızı yağ koymamışlardır şanzıman şimdi aklıma geldi bak.Serviste değiştiyse sorun yok Mobil koymuşlardır özel serviste değiştiyse %99 kırmızı ATF dir Sinirli


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 16:02
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: emntstn emntstn Yazdı:

selenoid valfler ve şansıman yağı yeni değişti,güncellemeleri yapıldı.
aracı rampada park ettiğimde vitesi park moduna aldıktan sonra ayağımı  frenden çektim.az biraz geri gitti.burundan aşağı park ettim bu sefer öne az bişey gitti.

Aklımada gelmişti Gülme D konumundayken yapman gerekiyor.Bizim için geri kaydırma yapmaması önemli,yavaş da olsa ileri haraket ediyorsa kaymaklı ekmek kadayıfı. 98.000 deki aracın balataları çok fazla aşınmış olamaz.Benim şüphem şanzıman yağı seviyesi ya fazla yada eksik gibime geliyor yani bu tam seviye tutmazsa dediğin sıkıntıları göstererek belli eder.Eğer vites D konumunda 5 derecelik eğim de duruyorsa yağ seviyesi geri kaçıyorsa hidrolik ünite.

Birde inşaallah kırmızı yağ koymamışlardır şanzıman şimdi aklıma geldi bak.Serviste değiştiyse sorun yok Mobil koymuşlardır özel serviste değiştiyse %99 kırmızı ATF dir Sinirli
 
pekı mobıl ne renk??? bu soyledıgın mobıl LT 71141 mı yoksa ATF 320 mı?


Mesajı Yazan: emntstn
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 17:13
valla serviste 19 nisanda selenoid valfler ve yağ değişti.yağ kırmızıydı ve total markaydı.

-------------
2003 307 1.6 16v triptonik-tartarini
Çorlu-TEKİRDAĞ
Emin TAŞTAN


Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 17:21
Orjinalini yazan: Onur Onur Yazdı:

Orjinalini yazan: fTh1234 fTh1234 Yazdı:

otomatiklerde sakın ani kalkış yapma şanzımanı eline alırsın benimde otomatik bi usta öle demişti şanzuman dağılıyomuş
alakası yok şanzıman dağılmaz ama şanzımanı zorlamanında bi anlamı yok... çok gerekmedikçe ani kalkış yapmamak şanzımanın sağlığı açısından iyidir
valla istediniz ustaya sorun aynısı sölicek ani kalkış yapma diyolar...hatta nette gezerkende araştırdım bi ustada öle diyo bence herkes izlesin bilgilensin. http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesli-araclarda-kalkista-nelere-dikkat-edilmeli


-------------
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK


Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 17:21
http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesli-araclarda-kalkista-nelere-dikkat-edilmeli


-------------
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK


Mesajı Yazan: emntstn
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 17:24
paylaşımın için teşekkür ederim...

-------------
2003 307 1.6 16v triptonik-tartarini
Çorlu-TEKİRDAĞ
Emin TAŞTAN


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 17:33
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: emntstn emntstn Yazdı:

selenoid valfler ve şansıman yağı yeni değişti,güncellemeleri yapıldı.
aracı rampada park ettiğimde vitesi park moduna aldıktan sonra ayağımı  frenden çektim.az biraz geri gitti.burundan aşağı park ettim bu sefer öne az bişey gitti.

Aklımada gelmişti Gülme D konumundayken yapman gerekiyor.Bizim için geri kaydırma yapmaması önemli,yavaş da olsa ileri haraket ediyorsa kaymaklı ekmek kadayıfı. 98.000 deki aracın balataları çok fazla aşınmış olamaz.Benim şüphem şanzıman yağı seviyesi ya fazla yada eksik gibime geliyor yani bu tam seviye tutmazsa dediğin sıkıntıları göstererek belli eder.Eğer vites D konumunda 5 derecelik eğim de duruyorsa yağ seviyesi geri kaçıyorsa hidrolik ünite.

Birde inşaallah kırmızı yağ koymamışlardır şanzıman şimdi aklıma geldi bak.Serviste değiştiyse sorun yok Mobil koymuşlardır özel serviste değiştiyse %99 kırmızı ATF dir Sinirli
 
onur abi böyle dedin de aklıma geldi.
 
geçen ışıklarda bekliyorum yaklaşık 15-20 derecelik bir yokuştu, arabada 3 kişiyiz freni bıraktım bırak geri kaydırmayı ileri hafif hafif yürümeye başladı (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: dinoco
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 18:16
evt bu iyiye işarettir. arac dogru olanı yapıyor.
ayrıca bendede 1,4 otomatik 206 var tam otomatik..
gazı dipledigimde cok seri oluyor..
onun dısında cok sakin kalkıyor ve gec hızlanıyor.
ama ben cok memnunum


-------------
2002 xt bva otomatic 206
1.4 8v yalnızca benzinli :)


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2011 Saat 20:27
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: emntstn emntstn Yazdı:

selenoid valfler ve şansıman yağı yeni değişti,güncellemeleri yapıldı.
aracı rampada park ettiğimde vitesi park moduna aldıktan sonra ayağımı  frenden çektim.az biraz geri gitti.burundan aşağı park ettim bu sefer öne az bişey gitti.

Aklımada gelmişti Gülme D konumundayken yapman gerekiyor.Bizim için geri kaydırma yapmaması önemli,yavaş da olsa ileri haraket ediyorsa kaymaklı ekmek kadayıfı. 98.000 deki aracın balataları çok fazla aşınmış olamaz.Benim şüphem şanzıman yağı seviyesi ya fazla yada eksik gibime geliyor yani bu tam seviye tutmazsa dediğin sıkıntıları göstererek belli eder.Eğer vites D konumunda 5 derecelik eğim de duruyorsa yağ seviyesi geri kaçıyorsa hidrolik ünite.

Birde inşaallah kırmızı yağ koymamışlardır şanzıman şimdi aklıma geldi bak.Serviste değiştiyse sorun yok Mobil koymuşlardır özel serviste değiştiyse %99 kırmızı ATF dir Sinirli
 
pekı mobıl ne renk??? bu soyledıgın mobıl LT 71141 mı yoksa ATF 320 mı?

Sarı renkte Cem,aynen yazdığın gibi Mobil LT71141.Eskiden ESSO (Amerikan) LT71141 adında Türkiye ye ithal ediliyordu ve servisler bunu kullandığı gibi şanzımanın ilk banttan çıktıktan sonrasında içine konulan yağdır.Sonradan ne oldu bilmiyorum ESSO nun ithalatı durdu Türkiye için.Fakat Mobil firması ESSO dan aldığı yağı kendi markasıyla ithal etmeye başladı.Özelliği tam sentetik ve ısıya karşı daha mukavemetli olmasıdır.

AL4 ler bu konuda çok nazlıdır ve içinden ne yağ çıkarsa aynısını koymak zorundasın.Mesela şanzıman revizyon oldu,içi ve Tork Konverter tamamen temizlendi ve içine ELF ATF kondu.Ondan sonrada içine konan yağın aynısını koyman lazım ki kimyasallarından dolayı tepkime yapmasın.İşte benim forumda hep anlatmak istediğim buydu bu lanet şanzımanlar sınıfının en iyileri ve kolay kolay arıza yapmazlar.Bilinçsiz tüketici ve ustaların elinde harab olurlar.

Sonrasında da otomatik şanzıman alınmaz,otomatik şanzıman kötüdür,otomatik şanzıman üzer vs.vs. diye yazar dururuz.Normal şartlar da düz şanzımana göre bakım maliyetleri daha düşüktür,usulene uygun kullanırsa 200-300 bin km sadece balatalarını değiştirerek hiç bir revizyon gerektirmez.

Sözün özü,performans arayanlar otomatik vitesi düşünmesin,hep dip gaz yapacaklar,ani kalkış,patinaj çektirecekler yine otomatik şanzımanı akıllarından bile geçirmesin derim.Otomatik şanzımanı konfora önem verenler,rahatına düşkün olar,limitleri dahilinde kullanacaklara tavsiye ederim.

Otomatik aracım var fakat performanslı kullanmak isterim derseniz o zaman sabırlı olun ve aracınızın vitesi 2 ye attıktan sonra istediğiniz şekilde limitlerini zorlasın. aaa yok illa otomatik olacak ama performansı da olsun diyenler için de AL4 size göre değil bunun için Amerikan araçlarına yönelin,yada elektronik devre içermeyen otomatikleri düşünsün.Göz Kırpma

Umarım bu yazımla ukalalık etmemişimdir.Sürç-i lisan ettiysem affola..


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net