Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Su Eksiltme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14853
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 17:26
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Su Eksiltme
Mesajı Yazan: sace
Konu: Su Eksiltme
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 11:18

Selam arkadaşlar. Geçenlerde aracımın su eksilttiğini farkettim. Servise götürdüm bir sorun var mı diye baktırmak için. Usta su ilave etti ve 10 gün sonra gel, yine eksiltirse araştırırız dedi. 2 hafta sonra eksilme falan olmadı ama başka bir şey için ustaya uğradığımda yine de gösterdim. Sonrasında aradan 1 ay falan geçti, baktım su yine çok fazla eksilmiş. Sabah işe giderken su ilave ettim, İş çıkışı ustaya götürdüm, durumu anlattım. Contalarda hafif bir ıslaklık vardı. Kuruttu havayla. Sonra aracı sıkıştırmak için bir tur attı geldi, contalar yine ıslanmıştı. Usta contaların değişmesi gerektiğini söyledi. Conta yakma değil ama contaların eskimesiyle alakalı olabileceğini söyledi. 450 tl masraf çıkardı. Eğer kapak taşlanırsa da ki eğer öncesinde araca hararet yaptırılmışsa gerekebilir dedi, + 200 tl toplamda 650tl . Benim sorum, bu sorunu başka türlü nasıl giderebilirim. Bir arkadaşa sordum tıkayıcılardan atarız düzelir dedi. Tıkayıcılar böyle durumlarda işe yarar mı? Bilgisi olan ya da bu durumla daha önce karşılaşan arkadaşlardan yardım bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Not: Araç 122bin de. 103bin de triger değişmiş. Şu ana kadarki kullanımımda herhangi bir hararet yükselmesi falan olmadı.



-------------
2002 307 XR 1.6 ege mavi



Cevaplar:
Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 11:28
aynı sorun benm arkadasmdada var üst kapak contasnın su sızdırıyor araba sürekli antfrizli su hemde bariz belli tıkayıcı kesebilir ama şansın varsa yani şans işi belki keser ama kesmesse ustanın dediği masrafları yapmak zorundasın yada her hafta su antrfiz ekliceksin aracına başka çaresi yok
inş tıkayıcı atarsnız sorun düzelir ama bu kalıcı bi düzelme olmaz;)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 11:30
bu arada mevcut suyunuz kahverengi bi haldemi? su motora karışıyor büyük bi ihtimalle araç conta yakmış olabilir.


Mesajı Yazan: sace
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 12:27
Orjinalini yazan: pugti pugti Yazdı:

bu arada mevcut suyunuz kahverengi bi haldemi? su motora karışıyor büyük bi ihtimalle araç conta yakmış olabilir.
Suya baktım kahverengi değil, antifrizden dolayı mavimsi.

-------------
2002 307 XR 1.6 ege mavi


Mesajı Yazan: toprakk
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 14:51
araç %90 conta yakmış.

-------------
2003 model 206


Mesajı Yazan: tilbe307
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 15:01
conta yakmış araç yürür mü ? nasıl farkedeceğiz conta yaktığını

-------------
2010 3008 1.6 VTİ 120 HP PRİNS LPG


Mesajı Yazan: flash296
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 16:08
arkadaşım conta yakan araba tabiikide yürür.. fakat senin problemin gibi su sızdırma efendime  söyliyim, hararette sorunlar falan gibi problemler olur.. sen onu tıkayıcıyla falan uğraşma. git çontanı yaptır. kafan rahat eder... tıkayıcı kullanrsan aman su eksilttimi, acaba eksiliyomu, acaba oldumu gibi sorular sorup durursun kendine...

-------------
"ölüm" gaz pedalına basan ayakta, "hayat" diraksiyonu tutan kollardadır... bunun eğlencesi ise "ÖLÜMÜNE" BASIP "HAYATA" TUTUNMAKTIR !!!


Mesajı Yazan: aslanparcası
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 17:28
Tıkayıcılar benim bildiğim radyatör gibi elemanlardaki çatlaklar için kullanılıyor daha çok. eğer araç contadan su kaybediyorsa burada yüksek basınç etksiyle su kaybı oluşuyordur bu tıkayıcınında basınç altında işe yarayacağını pek zannetmiyorum ayrıca bu tıkayıcı rayatör kanaları gibi dar kesitlerde zamanla sorun yaratabilir. Aracın conta yakması işin yüksesk hararatlebirsüre kullanılması gerekir ve öyle çok kolay conta yanmaz. Ayrıca conta değişimi için 450Tl bence çok fazla bir rakam. Üst kapak contası 15-20tl gibi bir rakamdır ve işçiliğide uzun süren ve zor bir iş değildir.


Mesajı Yazan: flash296
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 17:37
ne 15-20 sinden bahsediyosun hacı abii !  80 lira. ayrıca işçiliği falan 500 lira tutar.. ayrıca üst kapak açılırsa ne olduğu daha basit ve kolayca ortaya çıkar...

-------------
"ölüm" gaz pedalına basan ayakta, "hayat" diraksiyonu tutan kollardadır... bunun eğlencesi ise "ÖLÜMÜNE" BASIP "HAYATA" TUTUNMAKTIR !!!


Mesajı Yazan: aslanparcası
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 19:24
Arkadaşım silindir kapak contası 80tl dersen itiraz etmem,  ama burada mevzu bahis üst kapak contası yanlış okumadıysam.  Aç bir pejo parçacısına üst kapak contası kaç para diye sor, aynı şekilde silindir kapak contası değişiminden bahsedersen işçilik zor ve uzun ama üst kapak contası değişimine 500tl işçilik dersen insanları yanıltırsın; ne işle meşgulsün flash296?


Mesajı Yazan: flash296
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2011 Saat 20:15
ok... kardeşim... ismim altan. ben silindir kapak contasından bahsetmiştim... senin dediğin doğru !

-------------
"ölüm" gaz pedalına basan ayakta, "hayat" diraksiyonu tutan kollardadır... bunun eğlencesi ise "ÖLÜMÜNE" BASIP "HAYATA" TUTUNMAKTIR !!!


Mesajı Yazan: cnrars
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2011 Saat 15:38
aynı sorun bende de var su kahve rengi geliyor,  4-5 günde bir su değişiyorum neden olabilir? araçt hararet vs. yok, altta karter muhafaza var, bugün baktım o da ıslanmış.


Mesajı Yazan: sinan34
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2011 Saat 14:23
SIVI RADYATÖR TIKAYICILARI VAR BEN 5 ARACA KOYDUM MÜKEMMEL SONUÇ TAVSİYE EDERİM



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2011 Saat 17:12
Orjinalini yazan: sinan34 sinan34 Yazdı:

SIVI RADYATÖR TIKAYICILARI VAR BEN 5 ARACA KOYDUM MÜKEMMEL SONUÇ TAVSİYE EDERİM



çok sağlıklı değil. ben denedim sonuç alamamıştım


Mesajı Yazan: leolev
Mesaj Tarihi: 19 Mayıs 2011 Saat 23:42
Arkadaşlar silindir kapak contası yandığında bariz belirtileri olur.bunlar :
1)motor yağında renk değişimi normal motor yağı bal rengidir conta yakmış bir arabada bu renk yağa su karışımından dolayı grimsi bir hal alır yağ köpüklenir
2)araçta güç düşüklüğü oluşur.
3)araç ilk çalışmada zorluk çıkarır
4)egsoz dan beyaz duman atma olur bu beyaz duman soğuk ve nemli gecelerden sonrada yapar ama kısa sürer contası yanan araçta uzun süreli ve yoğun olur
5)soğutma suyunda yağlanmalarda görülebilir 
 


Mesajı Yazan: beveta
Mesaj Tarihi: 20 Mayıs 2011 Saat 02:07
senin aracında olan sorun üst kapak contası dill... 2.secenek bi tıkanıklık varsa peteklerindeki  hortumlarının bağlantı noktalarında bu suyu yavaş yavaş tahliye etmesi... hararet yüksekse sürekli bi tıkaıklık var demek ve zaten suyun buharlaşıp uçabilirde... 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net