Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

306 PLATİNİUM 1.6 8 VALFMİ 16 VALFMİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14615
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 10:37
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 306 PLATİNİUM 1.6 8 VALFMİ 16 VALFMİ
Mesajı Yazan: cesva25
Konu: 306 PLATİNİUM 1.6 8 VALFMİ 16 VALFMİ
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 17:49
ŞASE NODAN SERVİS BAKTI 16 VALF DİO AMA KAPUTU AÇIP BAKINCA PARÇAÇILAR 8 VALF DİO  BİLEN VARMI ??



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 18:04
yanlış bakmışlardır


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 18:05
SERVİSMİ :) PARÇAÇILARMI :) YANLIŞ BAKMIŞLARDIR :)


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 18:11
resmini çek koy motorun müdür bizde bakalım :)


Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 19:34
şaseyi ver bi bakalım

-------------
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 19:41
bosuna ugrasmayııııııııııııııııııınnnnnnnnnnnn  306 larda 1.6 16v makıne yokkkkkkkkkkkkkkkkkk :DDDDDDD
 
16 valf makıne sadece 1.8 ve 2.0 larda var. 1.4 ve 1.6 ların tumu 8V tır...
 
sıze kodlarınıda soyleyeyım. 306 lardakı 1.6 8V motor TU5JP dır
fakat 16 valflı olan motor TU5JP4 tur. dıkkat edersenız sondakı 4 sılındır basına 4 supap yanı 16 supapı ıfade eder.
 
benım motorun kodundada aynıdır XU7JP4 1.8 16v
yıne aynı sekılde sonunda 4 olmayan XU7JP 1.8 8V makınedır
 
TU5JP4 kodlu 1.6 16v motorda 2001 yılında cıkmıs olup o yılda sadece 206 larda kullanıldı ve 2002 yılında 307 nın cıkmasıyla 307de de kullanılmaya baslandı.
 
1.6 306 ların 2001 modellerının bazılarında revıze gormus 100 bg hale gelmıs motor bulunur. eskılerı 90bg dır. bu da cok net anlasılıyor.
 
90bg olanlarda
hava fıltre kutusu yuvarlaktır
oksıjen musuru manıfoldun borusuna sag yanından gırer
yag cubugu manıfoldun yag yanında durur
yag fıltresı genel bılındıgı gıbı dırekt motorun ustune takılır
vs
 
100bg motorlarda ıse
hava fıltresı koselıdır
oksıjen musuru manıfoldun tam ortasında ve usttedır
yag cubugu manıfoldun ortasından cıkar
yag fıltresı 1.6 16V motorun kı gıbı yanda durur ve plastık kapagın ıcınde kagıt olarak degıstırılır
bazı elektrık tesısatlerı soketlerı yerlerı vs farklıdır
 
belkı daha farkları vardır ama sımdılık aklıma gelenler bunlar :))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 20:19
ve mutlu son (:

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2011 Saat 20:24
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

ve mutlu son (:
 
the happy end Göz Kırpma


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:00
cecoli... şimdi geldim.. servisten evet araç 100 bg  

adamlar köşeli filtre kutusu çıkarmışlar ordan 90 bg lik olanı koymuşlar.. ikitelli sanayiyği gezdim sabah 8 den beri parçaçıları gezdim türkiye girişi yok dediler.. ikitellide mepa var pojo yetkili servisi oda fransadan getirt dio napıcam ben şimdi ya... bana mail adresini ver şase nodan çıkar tertibat resmini verdiler elime bu parçaları bulamıyorum ben..  bu arada sen hani demişsi,n ya revize görmüş bazı  306 tılar diye türkiyeye özel üretim olarak sayılı sokmuşlar... o yüzden böle milletin kafası karışıo benim gibi :) ama olayı çözdüm.. şimdi arabamdaki çakma  hava filtre tertibatı sökülüp o köşeli tertibat takılması gerek..ama parçalar yok.. yardım.. bana mail adresini ver mail atcam sana..


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:10
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:12
olması gereken buymuşşşş ... 6 nolu borulu kutu türkiye girişi yok..  delircem..


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:16
[a href=http://goo.gl/mc9cY][img src=http://i1105.hizliresim.com/2011/5/6/5132.jpg][/a]


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:16
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow - [img=http://i1105.hizliresim.com/2011/5/6/5132.jpg -


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:17
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:17
1420.J5 istersen mevcut istersen ,ama 1426 t5 türküye girişi yok

-------------
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:18
işte benim aracın motoru aynen böyle... ama hava filtre tertibatı 90 beygirlik olanı takmışlar.. şimdi ben bu resimdekli tertibatı bulamıyorumm bir kaç parça var ama  2 parçası türkiyede yokkk biri yardım etsin ikitellideki bütün sanayilere çıkmacılara parçaçılara baktım yokkkkkkkkkkkkkkkkk..


Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:20
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

bosuna ugrasmayııııııııııııııııııınnnnnnnnnnnn  306 larda 1.6 16v makıne yokkkkkkkkkkkkkkkkkk :DDDDDDD
 
16 valf makıne sadece 1.8 ve 2.0 larda var. 1.4 ve 1.6 ların tumu 8V tır...
 
sıze kodlarınıda soyleyeyım. 306 lardakı 1.6 8V motor TU5JP dır
fakat 16 valflı olan motor TU5JP4 tur. dıkkat edersenız sondakı 4 sılındır basına 4 supap yanı 16 supapı ıfade eder.
 
benım motorun kodundada aynıdır XU7JP4 1.8 16v
yıne aynı sekılde sonunda 4 olmayan XU7JP 1.8 8V makınedır
 
TU5JP4 kodlu 1.6 16v motorda 2001 yılında cıkmıs olup o yılda sadece 206 larda kullanıldı ve 2002 yılında 307 nın cıkmasıyla 307de de kullanılmaya baslandı.
 
1.6 306 ların 2001 modellerının bazılarında revıze gormus 100 bg hale gelmıs motor bulunur. eskılerı 90bg dır. bu da cok net anlasılıyor.
 
90bg olanlarda
hava fıltre kutusu yuvarlaktır
oksıjen musuru manıfoldun borusuna sag yanından gırer
yag cubugu manıfoldun yag yanında durur
yag fıltresı genel bılındıgı gıbı dırekt motorun ustune takılır
vs
 
100bg motorlarda ıse
hava fıltresı koselıdır
oksıjen musuru manıfoldun tam ortasında ve usttedır
yag cubugu manıfoldun ortasından cıkar
yag fıltresı 1.6 16V motorun kı gıbı yanda durur ve plastık kapagın ıcınde kagıt olarak degıstırılır
bazı elektrık tesısatlerı soketlerı yerlerı vs farklıdır
 
belkı daha farkları vardır ama sımdılık aklıma gelenler bunlar :))
 
Cecoli kardeş beni boş geçme,
 
XU10J4RS rakamlarda asalet var:)) 


-------------
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:38
murat abıcım senın rs makıneyı hıcbır zaman bos gecmem abı :))
 
yukarıda 16v sadece 1.8 ve 2.0 larda var dıye yazdım zaten.
 
XU10J4 S16 makınesı 155 bg olan
XU10J4RS te sendekı 167 bg kral abı :))
 
bazen kafam bozuluyor benım XU7JP4 un sonuna RS ekleyeyım dıyorum. sonra yakıtı dusunup vazgecıyorum Sırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:41
Orjinalini yazan: cesva25 cesva25 Yazdı:

http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">
 
guzel kardesım senın motorun bundansa 100bg olan ıste :))))))) bu guzel bırsey ama bunun bazı parcaları zor bulunabılır ıste. cunku cok az var pıyasada...
 
olmadı sende ozel bır sıstem yaparsın cok dert etme. o borunun yerıne farklı bır boru rahatlıkla yapabılır
 
90bg ve 100 arasındakı anlatmıs oldugum farklar resımde de goruluyor zaten. oksıjen musuru, yag cubugu ve hava fıltre kutusu kabak gıbı 100bg makıneyı gosterıyor


Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:50
Bende biraz ekliyeyim :)
 
XUA0J4RS  306 GTİ 6 ileri :)önce benimki
XU10J4R    306 S16 5 ileri 
TU5J4        106 Gti
EW10J4R   20G GTİ  aynı zamanda 406 2001 model sonrası
EW10J4RS  206 RC
TU3JP     1.4 Benzinli  yeni nesil 1,4  (TU3A )
TU3JP4   1,4 16V BENZİNLİ
EP6CDTS  308 1,6 16V Benzinli VTİ motor
 
DV4TED      1.4 HDİ
DV6TED4    1,6 HDİ 16V
DW10TED   2.0 HDİ
DW10TED4 2.0 HDİ 16V


-------------
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:56
Türkiye ye girişi hiç olmayan bir parçayı sizin aracınızdan nasıl söküldüğünü anlayamadım.Eğer ki bahsettiğiniz parça ile bu araç yurda ithal edildiyse,yetkili servisin bu parçayı size tedarik etmesi zorunludur.Tüketici hakları kanununda bununla alakalı maddesi var.

Yedek parça kataloğu ülke bazında basılmadığı için katalog da görüp, piyasada bulamamanız normal.





-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 13:57
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

murat abıcım senın rs makıneyı hıcbır zaman bos gecmem abı :))
 
yukarıda 16v sadece 1.8 ve 2.0 larda var dıye yazdım zaten.
 
XU10J4 S16 makınesı 155 bg olan
XU10J4RS te sendekı 167 bg kral abı :))
 
bazen kafam bozuluyor benım XU7JP4 un sonuna RS ekleyeyım dıyorum. sonra yakıtı dusunup vazgecıyorum Sırıtma
 
Sırıtma
Ekle bence yakıyo ama zevki başka:)
 
servicebox ta benim araba 180 bg söteriyor:)


-------------
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 14:05
Orjinalini yazan: sahin-peugeot sahin-peugeot Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

murat abıcım senın rs makıneyı hıcbır zaman bos gecmem abı :))
 
yukarıda 16v sadece 1.8 ve 2.0 larda var dıye yazdım zaten.
 
XU10J4 S16 makınesı 155 bg olan
XU10J4RS te sendekı 167 bg kral abı :))
 
bazen kafam bozuluyor benım XU7JP4 un sonuna RS ekleyeyım dıyorum. sonra yakıtı dusunup vazgecıyorum Sırıtma
 
Sırıtma
Ekle bence yakıyo ama zevki başka:)
 
servicebox ta benim araba 180 bg söteriyor:)
 
sen oraya bakma abıcım. senın arac 180 bg degıl. 167 bg herkes bılır zaten gtı ın 167 oldugunu. zaten senın makınenden sonra rc geldı kı o da 180 bg zaten. senın motorundan daha gelıskın bır makıne EW10J4 un orjınal modlusudur ıste.
 
degısken supap zamanlamasından tut, supap sogutma sıstemıne kadar yuklu makıne. bızım makıneler bır eskı nesıl kalıyor yanı :))
 
zaten EW serısıde bızım eskı XU serısının yenılenmıs versıyonları...


Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 14:24
2001 model öncesi XU sonrası EW
 
EW10J4RS 180 hp onun biliyorum kardeş ama bizim makinelerin yerini tutmaz bizimkiler daha mekanik :))
EW1010J4R 138 hp ne kadar yenilenirse yenilensin XU10J4RS İN yerini tutamaz haksızmıyım :)


-------------
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 14:35
bende benim aracı ekleyeyim
 
TU5JP4 1.6 16V 110 BG


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 14:51
Orjinalini yazan: sahin-peugeot sahin-peugeot Yazdı:

2001 model öncesi XU sonrası EW
 
EW10J4RS 180 hp onun biliyorum kardeş ama bizim makinelerin yerini tutmaz bizimkiler daha mekanik :))
EW1010J4R 138 hp ne kadar yenilenirse yenilensin XU10J4RS İN yerini tutamaz haksızmıyım :)
EW10J4RS ın XU10J4RS ın yerını tutup tutmaması hakkında bır fıkrım yok acıkcası. ama EW nın yenı teknolojılerıyle guc ve ekonomı noktasında onde olacagını dusunuyorum. cunku degısken supap zamanlaması kucumsenmeyecek guzel bır ozellık.
 
bırde bazı 2000 model 406 larda D9 veya D90 dedıklerı EW serısı motor var. 206 gtı lardada aynı durum soz konusu...


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 18:23
evet sonuç çıktı şükür :)   araç yurtdışı ithal olduğu için bazı parçalrı türkiye girişi yok .. berke otomativ yetkili servise gittim.. fransadan komple getirtiyorum o sistemi 10 gün sonra  gelicek..işçilikle birlikte 250 tl ye bitiyor iş... yakıt sorunuda burdan kaynaklanıyormuşş.. şu an aracın üzerinde  90 beygirlik 306 tının sadece hava kutusu var :)))))  servis açıkça yakmasında ne yapsın bu araba dio :)))) o parçalar fransadan gelip montaj olduktan sonraki ortalama 350-450 krş arası yakar dio .. 10 gün sonra görüşmek üzere :))))


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 18:24
bu motor kodunu anlayamadım... benimki ne :))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 20:48
aferim be allem ettin kullem ettin ortalığı ayağa kaldırdın çözdün. inşallah gelen parçalar ile sorun tamamen hallolur.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Yusuf Tekoglu
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2011 Saat 23:46
Forumda 306 ve LPG konulu başlıklarda CEColinin Yorumlarını Okumak Acayip Keyif Veriyo :))))

-------------
Honda Gibi Gazlarım BMW Gibi Yanlarım...

Mercedes Vito 112 CDI VIP

34 CTC 01


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2011 Saat 14:36
parçalar geldi takıldı :) bu işide bölece çözmüş olduk resimleri yakıt sorunu  fenalardayımmmm başlık altında :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2011 Saat 14:39
Orjinalini yazan: Yusuf Tekoglu Yusuf Tekoglu Yazdı:

Forumda 306 ve LPG konulu başlıklarda CEColinin Yorumlarını Okumak Acayip Keyif Veriyo :))))
 
hayırdır ne tarz bır keyıf verıyor anlatta bızde bılelım Sırıtma


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2011 Saat 15:07
Sırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2011 Saat 15:32
artık üyeliğim değişmiştir arkadaşlar ...bundan kelli ismim by_ersin olarak yenilenmiştir Sırıtma



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net