Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Birkaç Sorum Olucak Arkadaşlar?.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14545
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 12:06
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Birkaç Sorum Olucak Arkadaşlar?.
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Birkaç Sorum Olucak Arkadaşlar?.
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 18:43
Arkadaşlar aracımla alakalı sorularım olucaktı. sizin engin tecrübelerinizden yaralanmak istedim. soruları numaralandırıcam.
öncelikle aracım 206 feline 1,4 hdi 2006 model ve 71250km de


1. Yağ göstergesine kafam takıldı. araç ilk açılışta ortlama 5sn görünen yağ seviyesi bende hep max. gösteriyor. yanı oooooo adet olan bu semboller hep aynı. kitapçıkta baktım yağ fazlası anlamına geliyor. fakat yağ çubuğunu kontrol ediyorum yağ fazla değil. anlamadım.Ouch?

2. Gösterge panelinden devam etmek istiyorum. aracı dizel olduğu için kontak açtığımda gerekli ışıkların sönmesini bekliyorum ki zaten orda hız göstergesinin altında stop lambası yanıyor. o lamba sönüncede diğer ışıklar sonuyor ve marşa basıyorum fakat araç marştaylen o stop ışığı ara ara yanıp sönüyor.tabi çalıştıktan sonra hiç yanmıyor.kafama takılan çalıştırma esnasında neden yanıp sondüğü? araç yine sorunsuz çalışıyor.

3. 85-90 km arasında araçta titreme oluyor. kimisi lastikten diyor kimisi balanstan. rot balans ayarım düzgün.lastik desenleride birebir. bu arada bu titreme araç boşta ikende yapıor.bi ara turbodan şüphelendim fakat onun maşallahı var ses seda yok. sizce başka ne sebepten olabilir.?

4. 71250 km deyim. herzamanki soru ve yine kullanım tarz olucaktır cevabı fakat pejo 206 ların triger kayışının değişimi kaç km de hala çözebilmiş değilim? baskı balata sağlam sorun yok ama trigerle alakalı süphelerim oluyor. ya koparsa diye. değiştiricem ilk fırsatta ama zamanı bilen arkadaşlarım varmı? daha ilk değişimi olucak. o yüzden servislerin veya sizin hususi ustalarınızın şu km idealdir bu kmlerde değiştirmek şart tarzında söylemleri varmı?


saygılar




Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 19:03
1. O gostergenin dogru calistigi pug ben gormedim Gülme Ona kafayi takmayin ama yag cubugundan durumu kendiniz bizzat gozlemleyin.
4. Herkes farkli bir rakam soyler. Ortalamasi 80-100 bin arasinda bir yerde ya da 5 senede bir degistirmektir. Ben benimkini 90 binde degistirmistim.


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 19:06
1. eğer o lambalar yanıp sönerse yağ fazlasıdır eğer yanık kalıyorsa tamdır
4.kardeşim eğer ne zaman değiştiğini bilmiyorsan veya şüpheleniyorsan git değiştir kafanda dert kalmasın Allah göstermesin yarın ya koparda paraya mal olursa servis göster değiştir derlerse değiştir


-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 19:53
1- yağ müşürü bozuk benimde bazen tam bazen bitmiş gösteriyor. en güzeli kolivann da dediği gibi yağ çubupunu çıkarıp kontrol etmek.
 
2- stop lambası araç çalışıyorken yanıyorsa anormal bir durum olduğunu söylüyor kitapçıkta okumuştum. yanarken yanında başka bir lamba yakıyormu?
 
3- motor kulağından olabilir
 
4- eski araçlarda yani senin benim araçlarda 80.000 yada 4 yıldı ama yeni modellerde 100.000 veya 10 yıl olduğunu söylüyorlar. sendekide benimki gibi eski olduğu için hemen değiştir. ben 70.000 de değiştirdiğimde kayış hafiften deforme olmaya başlamıştı.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 12:07
bilgiler için teşekkür ederim arkadaşlar. bugün servisle görüştüm triger kayışının ortalama değişim kmsi 90.000 olduğunu söylediler. daha vaktim varmış. 2006 model pejoların ortalama triger ömrünün 10 yıl olduğunu söylediler.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 12:09
metin bey titremeyi dediğiniz gibi motor kulağındanmı yapıyor bi araştırıcam. yağ göstergesibne yapacağımız birşey yok ozaman manuel kontrole devam edicez. stop lambası çalışma esnasında yanıp sönerken sadece onla birliklte abs ışığı yakıyor onun dışında çalışırken falan anormal bi durum ışık veya uyarı yapmıyor.
 
 
bilgileriniz için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum
saygılar


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 12:12
Orjinalini yazan: pugti pugti Yazdı:

metin bey titremeyi dediğiniz gibi motor kulağındanmı yapıyor bi araştırıcam. yağ göstergesibne yapacağımız birşey yok ozaman manuel kontrole devam edicez. stop lambası çalışma esnasında yanıp sönerken sadece onla birliklte abs ışığı yakıyor onun dışında çalışırken falan anormal bi durum ışık veya uyarı yapmıyor.
 
 
bilgileriniz için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum
saygılar
 
yağ müşürünü değiştirenler aynı sorunun devam ettiğini söylüyor bu yüzden ben yenisi almadım sanada tavsiye etmem.
 
abs ışığına gelince de. Bazen aracı çalıştırdığında abs ışığı devamlı ve stop lambası 3 kere yanıp ikisi beraber mi sönüyor?


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 12:14
sayı olarak takip etmedim ama stop lambası bi kere yanıyor saliselik bi durum aynı şey abs ışığındada oluyor.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 14:03
aynı olay bundan bir ay öncede benim başıma geldi servise gittim akü zayıf dedi yeni akü aldım sorun ortadan kaltı sen istersen bi akünü ölçtür.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 14:09
Orjinalini yazan: pugti pugti Yazdı:

sayı olarak takip etmedim ama stop lambası bi kere yanıyor saliselik bi durum aynı şey abs ışığındada oluyor.
 
aynen akünün değişme vakti gelmiş.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 16:12
aküyü daha 2 ay önce değiştirdim 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 16:13
bu arada bendeki akü 72 amperGülme


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 21:43
yag gostergesi 000000 gosteriyorsa yag seviyesi normaldir motora zarar verebilecek kadar fazla yag varsa 000000 yanip sonerek ikaz verir ve yantarafinda max isigi yanar

stop isigina gelince genelde akuden yapar (ben sifir tudor marka aku aldim 1 ay gecti araci bir hafta calistirmadim aku kendiliginden bosalmis sarza bagladik ve duzeldi) akunun sarzini olcturup anlasilir

titremeyi neden yapar bilmiyorum

tiriger olayini  1.4-1.6 hdilerde 180 bin oldugunda inatlasan bir ben varim en basiti
http://public.servicebox.peugeot.com/" rel="nofollow - http://public.servicebox.peugeot.com/   adresine kayit yaptirip vin/vis (sasi numarasi) numarani girerek bakimlardan zor avrupa sartlarini secersen 180 binde normal avrupa sartlarinda 240 binde degistirmeni tavsiye edildigini gorebilirsin

kucuk bir not benim 125 binde su pompasi kacirmaya baslamis yeni farkettim su anda 127b oldu bir kac hafta sonra mecburen trigerle beraber degistirecegim


-------------


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 22:54
Orjinalini yazan: cerci07 cerci07 Yazdı:

yag gostergesi 000000 gosteriyorsa yag seviyesi normaldir motora zarar verebilecek kadar fazla yag varsa 000000 yanip sonerek ikaz verir ve yantarafinda max isigi yanar

stop isigina gelince genelde akuden yapar (ben sifir tudor marka aku aldim 1 ay gecti araci bir hafta calistirmadim aku kendiliginden bosalmis sarza bagladik ve duzeldi) akunun sarzini olcturup anlasilir

titremeyi neden yapar bilmiyorum

tiriger olayini  1.4-1.6 hdilerde 180 bin oldugunda inatlasan bir ben varim en basiti
http://public.servicebox.peugeot.com/" rel="nofollow - http://public.servicebox.peugeot.com/   adresine kayit yaptirip vin/vis (sasi numarasi) numarani girerek bakimlardan zor avrupa sartlarini secersen 180 binde normal avrupa sartlarinda 240 binde degistirmeni tavsiye edildigini gorebilirsin

kucuk bir not benim 125 binde su pompasi kacirmaya baslamis yeni farkettim su anda 127b oldu bir kac hafta sonra mecburen trigerle beraber degistirecegim
 
güzel abicim ne yaptın sen böyle. ben 70.000 de değiştirdim kaış deforme olmaya başlamıştı 180.000 imkansız


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 23:27
bana servis 90.000 de değiştirmen normal dedi ben ısrar ettim gerek yok dediler. önce bursa nilkar yetkili servise sordum.sonra içim rahat etmedi benim kendi servisime söyledim onlarda 90bnden önce değiştirmek lüzümsuz dedi. fakat 90.000 yap veya yapma sene sonu değişmesi şart. araç 2006 model 5-6 yıl ömrü varmış. 


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 23:29
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: cerci07 cerci07 Yazdı:

yag gostergesi 000000 gosteriyorsa yag seviyesi normaldir motora zarar verebilecek kadar fazla yag varsa 000000 yanip sonerek ikaz verir ve yantarafinda max isigi yanar

stop isigina gelince genelde akuden yapar (ben sifir tudor marka aku aldim 1 ay gecti araci bir hafta calistirmadim aku kendiliginden bosalmis sarza bagladik ve duzeldi) akunun sarzini olcturup anlasilir

titremeyi neden yapar bilmiyorum

tiriger olayini  1.4-1.6 hdilerde 180 bin oldugunda inatlasan bir ben varim en basiti
http://public.servicebox.peugeot.com/" rel="nofollow - http://public.servicebox.peugeot.com/   adresine kayit yaptirip vin/vis (sasi numarasi) numarani girerek bakimlardan zor avrupa sartlarini secersen 180 binde normal avrupa sartlarinda 240 binde degistirmeni tavsiye edildigini gorebilirsin

kucuk bir not benim 125 binde su pompasi kacirmaya baslamis yeni farkettim su anda 127b oldu bir kac hafta sonra mecburen trigerle beraber degistirecegim
 
güzel abicim ne yaptın sen böyle. ben 70.000 de değiştirdim kaış deforme olmaya başlamıştı 180.000 imkansız

aracinin motoru ne? ben 1.4 hdi ve 1.6 hdi ler icin 180b dedim benzinliler icin degil. ben 125 bini gecince kontrol ettim fiestaninkini sifirdan farki yoktu suanda 133500 de


-------------


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 23:30
1,4 hdi yukarıda belirtmiştim


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 09:03
dizellerde zincir gibi yada ona benzer bişey vardır herhalde. bildiğimiz kayış olsa okadar dayanacağını sanmıyorum.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 09:26
pejolardaki zincir değil. benim bildiğim zincir opel ve mercedeslerde var


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 13:05
Orjinalini yazan: pugti pugti Yazdı:

pejolardaki zincir değil. benim bildiğim zincir opel ve mercedeslerde var
 
birde nissan ve mıtsubıshi de var


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 13:10
tabi fiatın bile birkaç modelinde var değişkenlik göstern bi çok markada vardır. 


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 13:20
Orjinalini yazan: pugti pugti Yazdı:

pejolardaki zincir değil. benim bildiğim zincir opel ve mercedeslerde var
 
c4 de de varmış bide bizim emektar broadway da bile vardı (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 13:49
aslında en sağlamı zincir belki yeni nesil arabaların çoğundada var. plastiğe oranla iki kat daha uzun ömürlü diye duydum


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 13:51
evet.
 
geçen yeni C4 e bakayım dedim konuştuk ettik adam aracı aldığında ilk bakıma 20.000 de gelicen diyince şok oldum (: triger için 180.000 de gelicen diyor. adamlar çok iddalılar.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2011 Saat 17:44
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

evet.
 
geçen yeni C4 e bakayım dedim konuştuk ettik adam aracı aldığında ilk bakıma 20.000 de gelicen diyince şok oldum (: triger için 180.000 de gelicen diyor. adamlar çok iddalılar.

pejo ve citroenlerde zincir yok hepsi kayisli ama THP leri bilmiyorum.


-------------



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net