Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

LPG / DIZEL

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14510
Tarih: 19 Temmuz 2025 Saat 18:33
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: LPG / DIZEL
Mesajı Yazan: ihsan1000
Konu: LPG / DIZEL
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 02:23
Arkadaslar  yakit, sigorta, vergi, service masraflarini ve can güvenligini düsünerek
Lpg veya dizel mi mantikli, ne dersiniz



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 02:28
bana kalırsa dizel derim


Mesajı Yazan: ihsan1000
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 02:34
senelik 60.000 km yapiyorum benim külüstür ile, su an dizel, ama LPG bazi ülkelerde hic yok sayilir.


Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 04:06
bence lpg dizel yakıt olarak ekonomik olabilir ama bakım masrafları da iki katına çıkıyor,ayrıca arızalarının çözümleri daha pahalı,dikkat edilmesi gereken bir makina, peugeotun fabrika çıkışı lpg li ürettiği ama maalesef ülkemize göndermediği araçlar,bunların başında benim gözdem 406. Lpg işlemi çok önemli titizlikle işinin ehli insanlar tarafından uygulandığı taktirde,sorun çıkarması min. düzeyde bir ihtimal olarak kalır,performas içinde sıkıntı olmaz.

Hedefiniz olan 2,7 hdi 607 den ise Türkiyede çok sınırlı sayıda var,bunun dışında 2,2 hdi ları daha yaygın. ama vergi avantajını düşünerek,silindir hacmini 2.0 ın altında tutmakta fayda var Türkiye şartlarında.


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 08:24
abiler beyler benim şahsi fikrim dizel oldumu tek kişi kullanacak eşinizdi annenizdi yeğeniz di kullandımı araba duman oluyor devirli kullanmak lazım +bakım masrafları pahalı+parçaları pahalı benim gibi senede maks:20binkm yapan adama lpg biçilmiş kaptan 0 benzinli araç aldım onada garantiyi bozmadan lpg taktırıcam hemen paşa paşa gezicem

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 11:13
aslında fazla yol yapmayan için lpg hem performansta dizelden iyi bundan önceki araç lpg liydi şimdiki 307 1.4 hdi eski aracım 307min canını okur :) ama 307 nin 110 hp olanlarını isterdim lpgde sevmediğim otoparklarda gir çık sıkıntı felan

-------------
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 11:21
Sırıtmatabıkı benzınlı /LPG li neden diye sorarsanız benzının pahalı olması veya cok yakması vs. sebebler degıl valla egzoz sesını özledim :D sırf o yuzden ıstıyorum arkadaslar gelıyor sahınle doganla hava basıyo ben kalıyorum oyle Sırıtma mod yapacaksan benzınlı araca yapacaksın performans bakımından dızel bence gayet ıyı gaza yuklendıgınde gaza verdıgı tepkı falan ınanılmaz ama dedıgım gıbı sırf egzozdan dolayı lpg dıyorum :D

-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: ali öncü
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 11:33

çok km yapan için dizel ortalama ve altında yapan için benzinli derim



Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 13:46
dizel öneririm kardeşim

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 14:46
Valla ben dizel kullanıcısıyım daha önce hiç LPG'li araç sahibi olmadım ancak kullandım. Ben dizelin çıkardığı masraflardan bıktım yok enjektörler kirlenir, yok fazla yakar neden yaktı diye birsürü masraf edersin modifiye edersin egsoz eksik kalır vs. yani ben memnun değilim. İstediğim fiyatı veren olursa LPG/benzinli 206 almayı düşünüyorum.


-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 19:16
ıste bakın her ınsanın beklentılerı yonunden tercıhlerıde farklı  :)))
bana sorarsanız bende benzınlı motoru alıp lpg takmayı tercıh ederım edıyorumda :))
 
dızel motora kımse benzınlı motordan daha ıyı oldugu ıcın bınmıyor. sadece az yakıt tukettıgı ıcın kullanıyor. masrafları ve arıza cıkarma rıskı cok daha yuksek olması kesındır...
 
benzın ucuz olsa bak bakalım kım dızele bıner :DDDDDDDDD


Mesajı Yazan: tarkankarabas
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 20:28
benzin uygun olsa lpg de dizel de yaya kalır aslında. buna rağmen bu günkü şartlarda lpg 1. dizel 2. tercihim olur. benzinliyi saymıyorum çünkü lpg olunca zaten benzinlide olmuş oluyor :)

insanda teknoloji şansı olacak. kimileri vardır ne alsa nerden alsa bozuk çıkar kimileri de çöpten çıkanı bile arızasız kullanır. yani lpg sorunları tamamen doğru montaj ve kısmetle kesinlikle yaşanmaz ve tasarrufun tadına varılır.

-------------
2000 peugeot 206 1.4 xr otomatik kırmızı
atiker fast lpg


Mesajı Yazan: taskin
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 20:37

Kesinlikle dizel fakat dizel bakımları ve kullanımı tıtızlık ister. Ekonomiye bakıldıgı zaman belki aazda olsa dizelden ekonomik olabilir ama lpğ sabah ilk çalıştırıldıgında benzin kullanıyor belli bir ısıya ulaşana kadar kapalı otoparklarda sorun otopark aramak zor iş, bagaj kısıtlanıyor veya stepne yük oluyor, garanti kısımlarında problemler olabiliyor muaynesı bıraz sıkıntılı geçiyor ve 5 yıl gibi bir zamanda kazan kısmı değişmesi gerekiyor ve sadece kazanla kalınmıyor beyin uyum saglamadıgı için kople değişiyor....... Dizellerin en buyuk sıkıntısı yakıt ve bakım tıtızlık istiyor... ben benzinli 206 kullandım şimdi dizel var asla benzinli aracımı aratmadı...



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 21:11
Orjinalini yazan: taskin taskin Yazdı:

Kesinlikle dizel fakat dizel bakımları ve kullanımı tıtızlık ister. Ekonomiye bakıldıgı zaman belki aazda olsa dizelden ekonomik olabilir ama lpğ sabah ilk çalıştırıldıgında benzin kullanıyor belli bir ısıya ulaşana kadar kapalı otoparklarda sorun otopark aramak zor iş, bagaj kısıtlanıyor veya stepne yük oluyor, garanti kısımlarında problemler olabiliyor muaynesı bıraz sıkıntılı geçiyor ve 5 yıl gibi bir zamanda kazan kısmı değişmesi gerekiyor ve sadece kazanla kalınmıyor beyin uyum saglamadıgı için kople değişiyor....... Dizellerin en buyuk sıkıntısı yakıt ve bakım tıtızlık istiyor... ben benzinli 206 kullandım şimdi dizel var asla benzinli aracımı aratmadı...

 
dızel konusunda soyledıklerınde haklısın ama lpg konusunda yanlısların var.
 
kazan dedıgın depo 5 yılda degısmıyor 10 yıl
sıstemınde degısmesıne gerek yok. cunku deponun uyum saglamaması gıbı bır durum yok...
sıralı sıstemler ılk calısmada benzın kullansada ortalama %40 tasarruflu oluyor. bu noktadakı yakıt degerı denk guctekı dızel makınaya es olabılıyor.


Mesajı Yazan: 307P
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 21:13
Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

Sırıtmatabıkı benzınlı /LPG li neden diye sorarsanız benzının pahalı olması veya cok yakması vs. sebebler degıl valla egzoz sesını özledim :D sırf o yuzden ıstıyorum arkadaslar gelıyor sahınle doganla hava basıyo ben kalıyorum oyle Sırıtma mod yapacaksan benzınlı araca yapacaksın performans bakımından dızel bence gayet ıyı gaza yuklendıgınde gaza verdıgı tepkı falan ınanılmaz ama dedıgım gıbı sırf egzozdan dolayı lpg dıyorum :D

olm sen zaten o dizeli benzinli gibi kullanıon ahha Kahkaha


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 21:30
bugun avcılarda bırısı 1.3 dızel astra h kasayı modlamıs. blow off egzoz falan koymus ama egzozdan teneke gıbı ses cıkıyor. ondan sonra zırt pırt cuf cuf ne o oyle yaa :))


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 22:41
1.4 fiestanin 2002 yilindan bu yana motoruna yaptigim masraf motor kayisi bir kac kasnak ve bilye ile birlikte 100 binde+ 120 binde enjektor pullari kendim degistirdim su anda 133 500 de + 5 kadar hava filtresi 6 yag filtresi 2 defada mazot filtresi degistirdim bu dizelin masrafi neresinde Göz Kırpma
ama benzinli kadar rahat degil orasi kesin gurultusu cok
paran bolsa benzin yoksa dizelden sasma benzin fiyatindan korkmasam benzinli alirdim  

-------------


Mesajı Yazan: isodogu
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 23:21

bir dizel kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim tabiiki akaryakıt fiyatları beni dizele yönlendirdi benzinlinin sessizliği sorunsuzluğu elbette inkar edilmez ancak benzinli olmak kaydıyla bu rahatlık sözkonusu lpg işin içine girince ne kadar sorunsuz denilsede  ufak tefek sıkıntılar oluyor (rolanti,otopark,+ benzin maliyeti,araç seçmesi v.s)10 yıl lpg li araç kullandım 4 yılı sıralı sistem avantajlarınıda dezavantajlarınıda gayet iyi biliyorum ama herşeyin orjinali en güzeli ,benzin ucuz olsa çoğu kimse dizeli tercih etmeyeceği gibi LPG yide tercih etmezdi çevre kirliliği emisyon değerleri pek çoğumuzun umurunda değil %99.9 lpg taktıranlarda çevreyi koruma endişesiyle taktırmıyor LPG yi dediğim gibi 10 yıl boyunca lpg kullandım ama aklımın bir köşesinde ne kadar güvenli denilsede soru işaretleri vardı.uzatmayayım ideal şartlarda en güzeli büyük hacimli atmosferik benzinli olmadı turbo benzinli daha sonra turbo dizel en son küçük hacimli benzinli veya LPG sıralamasını yaparım



Mesajı Yazan: dinoco
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 23:51
dieselin performansını hiç birşeye değişmem..

-------------
2002 xt bva otomatic 206
1.4 8v yalnızca benzinli :)


Mesajı Yazan: dbmaster
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 03:38
bende senede 60.000 km yapan biri olarak kesınlıkle dizel öneririm.

-------------
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 11:07

Ben hep diyorum zaten. Varsa da dizel yoksa da dizel. Otogaz da neymiş. Arabanın kralı dizel olanı. Otogaz sistemli arabayı kimseye tavsiye etmedim, etmem de.




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net