Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

306 Hararet göstergesi oynaması - müşür değişimi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: Peugeot 306 hakkındaki tüm makaleler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14112
Tarih: 04 Aralık 2024 Saat 11:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 306 Hararet göstergesi oynaması - müşür değişimi
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 306 Hararet göstergesi oynaması - müşür değişimi
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 13:30
Kendi aracımda yasamıs oldugum cok ufak bır problemı yıne sızlerle paylasayım ıstedım
 
Hararet gostergesı motor sıcak oldugu durumlarda 10 C ye kadar varan oynamalar yapıyordu. mesela gosterge 100 gosterırken anında 90 a dusuyor bazen yıne 100 e cıkıyor. bazen 90da dururken 95 gosterıyor. bazen 85 e dusuyor. bazen 90 a cıkıyor vs seklınde dengesız bır calısma sergılıyordu...
 
bu durumun sadece sıcakken olduguna emın oldum. cunku sogukken yapmıyordu. yanı sadece 80C e uzerınde bunu yapıyordu. bana cıva ıle calısan musurun arızasını aklıma getırdı. bılg bagladıgımızda herhangı bır arıza gorunmuyordu. cunku musur calısmıyor degıl. sonucta calısıyor. ama duzensız hareketler yapıyordu. sonucta 10 senelık arac...
 
hemen orjınal musur satın aldım ve bunun yanında benzer durumun jıkleyı tetıkleyen yesıl renklı ecu musurununde basına gelebılecegını dusundugum ıcın onunda yenısını aldım...
 
montajını yaptım. sorun duzeldı... herhalde bır 10 yıl daha sorunsuz calısır :))
 
 
Hıcbırsey sokmedıgım zamankı gorunum...
 
Hava fıltre kutusunu cıkardım. Sılındır kapagı cıkısındakı termostat kutugu ustundekı 3 musur goruluyor.
1. Mavı            = motor ısısını gostergeye ıletır
2. Kahverengı = motor ısısını fanları calıstıran bıtron beynıne ıletır
3. Yeşil            = motor ısısını jıkle yapabılmek ıcın ecu ya ıletır
Kutugun hemen sag tarafında gorulen kahverengı dırsegın ıcındede termostatımız bulunuyor...



 
 
Yeni musurumuz. Bırebır orjınaldır. Boyle parcalarda orjınalı almak her zaman en ucuzudur... :))



 
Ecu ya bılgı veren yesıl musurumuz...

 
 
Eskı ve yenı yan yana...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 13:36
Güzel paylaşım Teşekkürler

-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 13:55
Peki madem bu uc sensor ayni gorevi yaparak ilgili yerlere iletiyor, neden o zaman bir tane sensor alip veriyi paylastirmak yerine 3 tane ayri ayri sensor koyulmus? Kontrol eden unitelerin birbirinden bagimsiz calismalarini saglamak icin mi acaba?

Yine harika paylasim. Eline saglik.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 14:08
esasında en basından berı bende aynı seyı dusunuyorum... nıye tek musurden verı dagıtılmamıs. fakat bırbırlerının calısmaları etkılenmesın dıye herhalde boyle bır uygulama yapmıslar...


Mesajı Yazan: Serhun
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 17:03

Paylaşım için teşekkürler.



Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2011 Saat 16:39
Biraz arastirdim ve gercekten bu uc musurde ayni gorevi yerine getiriyorlar. Yeni nesillerde bu uc musur yerine tek bir tane musur motorun isisini olcmeye yariyor ve bilgi paylastiriliyor.


Mesajı Yazan: kenan_gul
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:55
benim 306ımda da bi musur sorunu var ama cosemediler 3unden birindeymis:) servis coscek insalla...yarin goturcem servise..stop ısıgı yakıo yanlız.. bilgisi olan var mi.. bunla alakadarmidir


Mesajı Yazan: Kemanyak
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 01:23
Orjinalini yazan: kenan_gul kenan_gul Yazdı:

benim 306ımda da bi musur sorunu var ama cosemediler 3unden birindeymis:) servis coscek insalla...yarin goturcem servise..stop ısıgı yakıo yanlız.. bilgisi olan var mi.. bunla alakadarmidir


Soğutma suyundaki havayı aldılar mı ? Bende de aynı sorun ortaya çıktı ve ben havasını alarak hallettim. Müşür işi en son iş. Zira zaten arıza olsa bunlarda bilgisayarda görünüyor.


-------------
Kemanyak Kisses You
207 SW OUTDOOR 1.6HDİ 2008


Mesajı Yazan: kenan_gul
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 22:22
goturdum servise. sorunun fan beyninden oldugunu soylediler ve bi musurden.. sipars verdiler yarin insallah takcaklar olcak :) suratlı sekilde su birikintisine girmistim.. nasıl olduysa oraya su kacmıs iki gun sonra. fanlar hic durmaz oldu. araci evimin onune bıraknca akuden iliskisini kesip giriodum eve. yoksa aku neyin kalmıcakti..


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 22:25
cecoli konu hortlamışken bi soru soriyim sana benim arabayı çalıştırdığım zaman dikkat ettim ilk harekete kadar hararetin 90a gelmesini bekliyorum geldikten sonra şanzımanda ısınıyo onu bekliyorum çünkü ve hareket ettikten sonra hararetim 80 kadar düşüyo budamı müşürden olabilir devirdaim yeni değişti termostat ve müşür geçen sene yazın değişti 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 23:20
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

cecoli konu hortlamışken bi soru soriyim sana benim arabayı çalıştırdığım zaman dikkat ettim ilk harekete kadar hararetin 90a gelmesini bekliyorum geldikten sonra şanzımanda ısınıyo onu bekliyorum çünkü ve hareket ettikten sonra hararetim 80 kadar düşüyo budamı müşürden olabilir devirdaim yeni değişti termostat ve müşür geçen sene yazın değişti 
 
90C ye gelıp termostat actıgında radyatordekı soguk su motorun ıcıne yavas yavas gırınce ısı bıraz duser normaldır...


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 23:41
anladım saol teşekkür ederim

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: se®k@n
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2011 Saat 02:18
Bozulma ihtimallerine karsı hepsi farklı olabilir.. 3 müsürü birlestirselerdi, bitanesi bile gittiginde komple yenilemek gerekecekti.. Dolayısıyla daha fazla para ödemek zorunda kalacaktık.. Gülme

-------------
Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v 110hp | LPG


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2011 Saat 09:11
Orjinalini yazan: se®k@n se®k@n Yazdı:

Bozulma ihtimallerine karsı hepsi farklı olabilir.. 3 müsürü birlestirselerdi, bitanesi bile gittiginde komple yenilemek gerekecekti.. Dolayısıyla daha fazla para ödemek zorunda kalacaktık.. Gülme
 
Yenı motorlarda tek var ama :))


Mesajı Yazan: kenan_gul
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 21:50
allaha sukur cosuldu. sorunu arabanın. 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 22:37
cecoli bendede gostergede hararet 85-90 dan sonra kafasına gore 100-110 na cıkıyor fakat aracı pc baglıyoruz hareket halınde ıken bakıyoruz hararet gostergede 100 -110 oldugunda pc de gosterge 80-86 arası gegısıyor yanı gosterge yanlıs gosterıyor sebebı bu senın degıstırdıgın musurden mı ???


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2011 Saat 08:46
Güzel Paylaşım Usta Ellerine Sağlık ...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2011 Saat 09:00
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

cecoli bendede gostergede hararet 85-90 dan sonra kafasına gore 100-110 na cıkıyor fakat aracı pc baglıyoruz hareket halınde ıken bakıyoruz hararet gostergede 100 -110 oldugunda pc de gosterge 80-86 arası gegısıyor yanı gosterge yanlıs gosterıyor sebebı bu senın degıstırdıgın musurden mı ???
 
Musurlerden bırı arızalı olsa gerek. Bılgısayardan baktıgınızda fan dogru yerde acıyorsa muhtemelen gosterge ıcın calısan musurde sorun olabılır...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2011 Saat 09:26
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

cecoli bendede gostergede hararet 85-90 dan sonra kafasına gore 100-110 na cıkıyor fakat aracı pc baglıyoruz hareket halınde ıken bakıyoruz hararet gostergede 100 -110 oldugunda pc de gosterge 80-86 arası gegısıyor yanı gosterge yanlıs gosterıyor sebebı bu senın degıstırdıgın musurden mı ???
 
Musurlerden bırı arızalı olsa gerek. Bılgısayardan baktıgınızda fan dogru yerde acıyorsa muhtemelen gosterge ıcın calısan musurde sorun olabılır...

ama soyle bir olayda var harekt ederken farlarım acıkken hararte yukselıyor farları kapatınca gerı dusuyor boyle bır olayda var :S


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2011 Saat 09:28
emeğine sağlık güzel bir paylaşımAlkış


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2011 Saat 09:35
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

cecoli bendede gostergede hararet 85-90 dan sonra kafasına gore 100-110 na cıkıyor fakat aracı pc baglıyoruz hareket halınde ıken bakıyoruz hararet gostergede 100 -110 oldugunda pc de gosterge 80-86 arası gegısıyor yanı gosterge yanlıs gosterıyor sebebı bu senın degıstırdıgın musurden mı ???
 
Musurlerden bırı arızalı olsa gerek. Bılgısayardan baktıgınızda fan dogru yerde acıyorsa muhtemelen gosterge ıcın calısan musurde sorun olabılır...

ama soyle bir olayda var harekt ederken farlarım acıkken hararte yukselıyor farları kapatınca gerı dusuyor boyle bır olayda var :S
 
Eger oyle bır durum var ıse elektrıksel bır problem var ortada


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2011 Saat 09:36
vallaha beyıncıye gıttım gostergeyı soktu baktı oda kesın bır sonuc bulamadı bana senın arabadan aynısından bıl bı gostergelerı degıstırım denıyelım dedı belkı gosterge saselerınde bır sorun vardır dedı :S


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2011 Saat 09:38
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

vallaha beyıncıye gıttım gostergeyı soktu baktı oda kesın bır sonuc bulamadı bana senın arabadan aynısından bıl bı gostergelerı degıstırım denıyelım dedı belkı gosterge saselerınde bır sorun vardır dedı :S
 
Evet olabılır... Cunku normal bırsey degıl.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2011 Saat 09:39
ıspartda da tanısıdgım 206 xs olan yok iste bende beklıyorum bırını bulursam degısıp bakcam vallaha cok yordu benı bu pejo :) sımdı bakım zamanı geldı arka amartösörler de degisecek masraf cok :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2011 Saat 09:46
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

ıspartda da tanısıdgım 206 xs olan yok iste bende beklıyorum bırını bulursam degısıp bakcam vallaha cok yordu benı bu pejo :) sımdı bakım zamanı geldı arka amartösörler de degisecek masraf cok :)
 
Bu durum bırazda sans ısı. Ama elbet aracın bıryerlerı bozulacak yanı :)) Dogru kullanırsan amortısor 3-5 gunde bozulan bır parca degıl. Kullanımlada dırekt alakalı. Yerıne gore cok sert bır cukura dusurursun anında patlar...


Mesajı Yazan: C39
Mesaj Tarihi: 26 Aralık 2011 Saat 21:03

Selamun aleyküm aynı sorun bende de var hararet müşürünü, termostatı ve radyotörü değiştirdim yine aynı sorun devam ediyor. Araba da hararet yok ama sürat 120-130 a gelince hararet 100 e dayanıyor ayağımı gaz çektimmi veya hızı düşürdüm mü hararet çubugu 90-91-92 o civarlarda seyrediyor. Arkadaşım iki müşür değiştirmekle işi hallletmişsin, yeşil olan müşürden mi kaynaklanıyor acaba?.



-------------
Evet, "eskiden her şey daha güzeldi ama eskiden biz de daha güzeldik!"


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 26 Aralık 2011 Saat 21:09
termostat varmı senin arabada abim?


Mesajı Yazan: C39
Mesaj Tarihi: 26 Aralık 2011 Saat 21:47
var abi değişti o da


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 26 Aralık 2011 Saat 22:46
kaçlık takıldı?


Mesajı Yazan: C39
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 00:10

çok zor soru sordun şimdi benim parçacı bi tanıdığım var pejo servisinden ayrılma. şase numarasına göre getirtiriyorm parçaları. bu değiştirdigim termostat, hararet müşürü, radyotör orjinal parçalardır. ama termostatın kaclık oldugunu bilmiyorum acıkcası. sence sorun termostattan mı kaynaklaniyor



Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 00:12
yani öyle geliyor.Sıcaklığın ani değişimi termostatdan kaynaklanır.Wink


Mesajı Yazan: C39
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 00:19
bu ikinci 306 benim. bundan 3 ay önce kaza yaptım 4 takla attım gümüş gri 2000 model xr vardı. onda öyle bir sorun yoktu hararetin oynamasi ile ilgili. o arabayı kazalı satıp, 99 model griffe aldım bu sorunla karşılaştım kafayı yedirtçek bu sorun çözmek istiyorum:)

-------------
Evet, "eskiden her şey daha güzeldi ama eskiden biz de daha güzeldik!"


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 00:26
termostatı kışlık taktır.Wink


Mesajı Yazan: C39
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 00:29
taktırayım taktırmasınada bi yardımcı olurmusun termostat konusunda :) Allah razı olsun o kadar ilgilendin

-------------
Evet, "eskiden her şey daha güzeldi ama eskiden biz de daha güzeldik!"


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 00:33
ne konuda yardımcı olayım dostum?


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2011 Saat 00:33
Sendende Allah razı olsun.Ne demek biz yardım için burdayız.Wink


Mesajı Yazan: muratyamali
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2014 Saat 22:03
Arkadaşlar Merhaba;

Öncelikle Hararet konusu burada geçtiği için,yeni bir konuyla kirlilik yaratmak istemedim.Umarım yanlış yapmıyorumdur.

Bende yaklaşık 2 ay önce 99 1.8 xr aldım. İlk Peugeot'um ve severek aldım aracı. Yanlız aldığım gün araç bi anda yokuş tırmanırken,hararet kırmızı şeritten önceki son beyaz çizgiye kadar geldi. Sıcak kalorifer felan açıp zor düşürdüm.

Sonra da yetkili servise götürdüm. Orada ustam,Termostatı değiştirelim dedi,değiştirdik. Hata devam etti. Sonra termostatı delelim yaz aylarında hiç uğraşma dedi. 5 mm'lik 4 delik açtık,dış metal yüzeye. Araçla uzun yol yaptım 300 km kadar. Arac 90 dereceyi bile görmedi. Yokuşta olsa hızlı olduğum için ( 90 tabii hız :) ) hiç sorun olmadı.

Bir kaç gün önce babam kullandı aracı. Köyde yokuş çıkarken yine aynı şekilde kırmızıya yaklaşmış. Beyaz çizginin kırmızıyla arasında kalmış ve düşmüş.Müşir değiştirmedim çünkü bilgisayarda araç hata vermiyor. 

Son olarak yukarıdaki yorumlara baktığımda sanırım müşir değiştiricem ama benim aklıma gelen sogutma sisteminde bir tıkanıklık olma durumu.Sizinde başınıza buna benzer bir olay geldiyse ve paylaşırsanız çok sevinirim arkadaşlar...

İyi forumlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net