Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

306 kalorifer motoru

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14101
Tarih: 24 Kasım 2024 Saat 20:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 306 kalorifer motoru
Mesajı Yazan: ugur_clskn
Konu: 306 kalorifer motoru
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 22:44
arkadaşlar 306 nın kalorıfer motoru nerededır. sökmeyı bılen arkadas varsa burdan bıraz bılgı alabılırsem cok sevınırım



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 22:50
cok basıt...
 
sag ayak kısmına egıl. alttakı plastık korumayı torpıtonun altındakı borudan cekerek cıkaracaksın. gecmedır yanı...
ondan sonra motor en sagda gorunuyor. alt tarafı sıvrıdır. uzerıne bır soket gırer. soketı cıkarıyorsun. ondan sonra 4 tane tork vıda kalıyor. onlarıda sokersen motor asagı dosebılır dıkkatle tutmalısın.
 
bu ısı rahat yapabılmek ıcın yanında sarjlı vıdalama bulundurursan cok kolay olur. uygun boyutta tork uclu bıts ucuda vıdalamanın ucuna takarsın. son olarak aracın paspasını cıkart ve sırtın asagı yuzun yukarı bakacak sekılde aracın tabanına yat. kafanı ayak koyulan yere kadar uzat. o noktada bır elınle vıdaları sokersın dıger elınlede motoru tutarsın... dıkkat et motorun tırnaklarını kırma yoksa cok uzulursun. anında yerınden cıkmayabılır. bıraz oynatarak cıkartırsın...
 
hayırdır problemın nedır???????


Mesajı Yazan: ugur_clskn
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 22:57
abim çok teşekkür ederim ya  mukemmel adamsın. dıger arabada kaputun altındaydı cok kolaydı. bununda tahmın ettım sesı sağdan  gelıyodu ama emın olamadım torpıdoyu sokmeye calıstım bugun bak yanlıs yere gıtmısım.   abı calışmıyo küt dıye kestı  sıgortasına baktım sağlam önce bı bakıyım elektrık gıdıyo mu  motora gıtmıyosa  kumanda koluna falan bakıyım. sence nerelere bakmalıyım abi


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 23:12

sorun buysa hemen motoru sokmene gerek yok. once soketını sok voltaj varmı kontrol et. kontrol ederken kontagı acıpta dene...

voltaj gelıyorsa motoru sokersın. motoru ve yanındakı rezıstansı kontrol edersın.
gelmıyorsa o zaman torpıtoyu sokup havalandırma ekıpmanına bakman gerekır...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 23:26
Orjinalini yazan: ugur_clskn ugur_clskn Yazdı:

abim çok teşekkür ederim ya  mukemmel adamsın. dıger arabada kaputun altındaydı cok kolaydı. bununda tahmın ettım sesı sağdan  gelıyodu ama emın olamadım torpıdoyu sokmeye calıstım bugun bak yanlıs yere gıtmısım.   abı calışmıyo küt dıye kestı  sıgortasına baktım sağlam önce bı bakıyım elektrık gıdıyo mu  motora gıtmıyosa  kumanda koluna falan bakıyım. sence nerelere bakmalıyım abi


Bence motora direk ulasmadan once akim gidip gitmedigini kontrol etmenin daha kolay bir yolu daha var ki bu da reosta. Kaldi ki genellikle reostada sorun cikiyor.
Bildigim kadariyle 306'larda reosta diger araclara nazaran daha kolay bir yerde bulunuyor. Kaputu actiginizda sol tarafta(yolcu koltugunun onu) izgara vardir. Onu acinca delikli hava giris aksamini goreceksiniz. Sanirim buraya gelebilmek icin buyuk ihtimalle silecekleri de sokmeniz gerek. Sonra bu hava girisini itinayla sokmeniz gerek cunku eger duzgun olmazsa sonradan bu noktadan iceriye arac su alabilir. Sokunce zaten reostayi orada goreceksiniz. Hava girisinin oldugu resim su:



Reostanin resmi:




Reostanin bacak baglantisi sekilde gosterilmis. Size dusen, bir olcu aletinin eksi ucunu MASSE yani toprak kismina degdirmek, diger ucunu da +12 volt gormeniz gereken ve isiticinin ayarinin 4. kademesine tekabul eden 4 numarali yere degdirmek ve kontrol etmek olacaktir.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 23:31

@kolıva

yardımların ıcın sagol. fakat benım aractakı hersey resımdekınden farklı. ne orada o tarz bır kapak var. ne ustundekı plastık aynı. nede rezıstans aynı... hepsı degısık...
 
belkı bu gosterdıgın phase 1 lerde boyledır. benımkı phase 3


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 23:36
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

@kolıva

yardımların ıcın sagol. fakat benım aractakı hersey resımdekınden farklı. ne orada o tarz bır kapak var. ne ustundekı plastık aynı. nede rezıstans aynı... hepsı degısık...


Peugeot Sedre'den baktim 3 kapi, 5 kapi ve ustu acilabilir 306 lara gore ufak degisimler gosteriyor. BEHR marka ya da BOSCH marka olarak farkliliklar gosteriyor. Ben 5 kapi ustu acilamaz ve klimali olana baktim ve BEHR marka. Dolayisiyla eger sizinki BOSCH ise belki dizaynlari farklidir diye dusunuyorum. Benim baktigimin Sedre'den goruntusu soyle:




Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 23:42
bak bende resım yukleyecektım sen gerekenı koymussun.
 
o resımde 1 ve 2 numaralı resım benkı ıste. ama 3 nolu parca benım aracta yok. takılabılecek yerde yok. cunku ust plastıgın agzında ızgara var. oyle bırsey takılamaz...
 
ayrca benım aracta otomatık klima var. komple herseyı BEHR marka...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 23:49

O halde arkadasin arabasinin hangisinden oldugunu bilmek gerekiyor. Bu kadar farklilik oldugunu da ilk defa gordum Kahkaha Herneyse o zaman soyle bisey daha soyleyebilirim senin ilk yazdiklarina paralel olarak. Bu motorun baglanti soketinde de sorunlar cikabiliyor. Sanirim su motor resmi dogdudur:


Bu kirmizi ile cizili baglanti soketinde sorun cikabiliyor.



Fotograflar: http://www.forum-auto.com


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 23:55

kolıva resım 10 numara... tam ustune bastın :)))))) benım aractakı sıstem resımdekıyle aynı :)))

benım motorun altında ufak bır cıkıntı var fakat hortum yok. bende o cıkıntıyı motorun ustunde su gelırse motorun ıcınde dolmayıp asagı akması ıcın dıye dusunuyordum. dogru dusunmusum. fakat senın koydugum resımde hortumla camurlugun ıcıne dogru yonlendırılımıs. acaba o boru orjınal mı bılemedım :))   yan saca bakmam lazım. delık var ıse orjınal olabılır. ama ben delık falan gormedım... belkı sonradanda yapılmıs olabılır...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 00:02
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

kolıva resım 10 numara... tam ustune bastın :)))))) benım aractakı sıstem resımdekıyle aynı :)))

benım motorun altında ufak bır cıkıntı var fakat hortum yok. bende o cıkıntıyı motorun ustunde su gelırse motorun ıcınde dolmayıp asagı akması ıcın dıye dusunuyordum. dogru dusunmusum. fakat senın koydugum resımde hortumla camurlugun ıcıne dogru yonlendırılımıs. acaba o boru orjınal mı bılemedım :))   yan saca bakmam lazım. delık var ıse orjınal olabılır. ama ben delık falan gormedım... belkı sonradanda yapılmıs olabılır...


Asagi derken paspasa mi?

Bence bu resim de baska bir 306 modelinden alinti. Masallah Peugeot, 306'yi uretirken her araca farkli bir olay katmis Wall


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 00:07
evet evet paspasa...
 
tabı oncelıkle oraya takılan gecme korumaya akacak onunda altından paspasa... normalde motorun ustune su gelmemesı lazım zaten. su akarları tıkanmazsa su gırmez. aracın bu noktası bıraz dandık olmus dıyecegım ama 307 de daha beter hata yapılmıs bsı ın ustune su ınıyorr :DDDDDD  206 desen polen fıltresı kabak gıbı ortada duruyor... acaba peugeot bunları bılınclı mı yapıyor dıye dusunuyorum :)))))))


Mesajı Yazan: ugur_clskn
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 01:28
süper paylaşımlar elinize emegınıze saglık. sımdı bıraz arastırdım bende. 307 nın  motoru  sıgorta panelının orda  dıreksıyon mılıne cok yakın konumlandırılmıs reosta da hemen motorun yanında ıdı  keske 306 da da orda olsaydı problem onda olsaydı halletmek basıt olucaktı. cok uzun ıs sıleceklerı sokmek o ızgarayı felan neyse artık basa geldı bakıcaz. kolıva abı cok tesekkur ederım resımler cok bılgılendırıcı oldu benım ıcın. motor reostaya gore daha kolay yerde oldugu ıcın once onun soketlerıne bakmak ısıtıyorum fanı devreye aldıgımda akım gelıyo mu. gelmıyor ıse reostayı kontrol edıcem. bırde rolesı varmıs  sanırım çünki sıgorta tablosunda hem kalorıfer motoru sıgortası 30 amper dıyo hemde kalorıfer motoru rolesı dıyo 10 amper buyuk ıhtımal role uzerınden beslemısler. Bır konu daha varkı fan calıstırma kolunun ıçındekı kalın telın ne olduguna anlam veremıyordum  kolıva abının koydugu resımdekı reostayı gorunce anlam kazandı sanırım reostanın dırencı degıstırmesı ıcın gereklı mekanık hareketı saglıyor.
Pekıyı  bırkac gun ıcınde mutlaka bakacagım sızı haberdar ederım resımleyıp konu anlatımlı paylasmak ıstıyorum. 
Tekrar çok tesekkurler paylasımlarınız ıcın


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 08:54
306 dada cok kolay yaaa :)) alt korumayı cıkardıgın gıbı motor anında onune kalıyor zaten :) rezıstansta motorun hemen yanında. bunun ıcın 4 tork vıdayı sokup motoru cıkarman gereklı. en azından benımkınde oyle :))


Mesajı Yazan: codemaster
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2011 Saat 15:52
merhabalar, 
foruma yeni üye oldum, şahane bir forum. 
benim sorunum hiç susmayan ve cızırtılı çalışan kalorifer motoru. 
haftasonu kalorifer düğmesinde temassızlık vardır, ondan dolayı tam kapanmıyordur düşüncesi ile konsolü söktüm. düğmede sorunu düzeltecek bişey bulamadım. topladım bi daha. sonra sanayiye gittim. torpidonun altından kalorifer motorunu söktüler, yağladılar, cızırtılı çalışması sona erdi ama yine de çok hafiften üflüyor ha bire. 

Birinci olarak şunu sorayım, torpidonun altında kalorifer motorunu gizleyen bir plaka var, plaka ordaki bir boruya bağlı, klips gibi bişey var, sanayide usta bi hamlede çıkarmıştı o korumayı ama ben bir türlü sökemedim. detaylı anlatabilecek olan varsa çok duacı olurum. 

ikinci olarak da diyorum ki kalorifer motoruna giren kabloların birine (elektrik getiren) basit bir anahtar takayım. kaloriferi çalıştıracağım zaman uzanır açarım o düğmeden. çünkü sanırım 306ların hiç kapanmayan kalorifer motoru kronik bir sorunmuş.


Mesajı Yazan: malazgirt18
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2012 Saat 08:46
Orjinalini yazan: codemaster codemaster Yazdı:

merhabalar, 
foruma yeni üye oldum, şahane bir forum. 
benim sorunum hiç susmayan ve cızırtılı çalışan kalorifer motoru. 
haftasonu kalorifer düğmesinde temassızlık vardır, ondan dolayı tam kapanmıyordur düşüncesi ile konsolü söktüm. düğmede sorunu düzeltecek bişey bulamadım. topladım bi daha. sonra sanayiye gittim. torpidonun altından kalorifer motorunu söktüler, yağladılar, cızırtılı çalışması sona erdi ama yine de çok hafiften üflüyor ha bire. 

Birinci olarak şunu sorayım, torpidonun altında kalorifer motorunu gizleyen bir plaka var, plaka ordaki bir boruya bağlı, klips gibi bişey var, sanayide usta bi hamlede çıkarmıştı o korumayı ama ben bir türlü sökemedim. detaylı anlatabilecek olan varsa çok duacı olurum. 

ikinci olarak da diyorum ki kalorifer motoruna giren kabloların birine (elektrik getiren) basit bir anahtar takayım. kaloriferi çalıştıracağım zaman uzanır açarım o düğmeden. çünkü sanırım 306ların hiç kapanmayan kalorifer motoru kronik bir sorunmuş.


-------------
Pegeout 306 xr platinium 2001 Açık Hava filitre Kit 100Bg
05414395418


Mesajı Yazan: malazgirt18
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2012 Saat 08:47
Merhaba Arkadaşım

306 da kalörfer motorunun sürekli çalışması bir sorun değil orjinalinde olan birşey istersen araya anahtar koydurup tamamen kapatabilirsin motorun cızırtılı çalışması içinde nemlenmiştir dediğin gibi yağlayınca düzelir ancak kontağı cevirmenle birlikte kalörifer motoru çalışır bu bir sorun değil dizayndır



-------------
Pegeout 306 xr platinium 2001 Açık Hava filitre Kit 100Bg
05414395418


Mesajı Yazan: Griffe
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 17:50
Orjinalini yazan: malazgirt18 malazgirt18 Yazdı:

Merhaba Arkadaşım

306 da kalörfer motorunun sürekli çalışması bir sorun değil orjinalinde olan birşey istersen araya anahtar koydurup tamamen kapatabilirsin motorun cızırtılı çalışması içinde nemlenmiştir dediğin gibi yağlayınca düzelir ancak kontağı cevirmenle birlikte kalörifer motoru çalışır bu bir sorun değil dizayndır



merhaba..

peki bu dizayn aracın yakıtına etki eder mi..?


-------------
1998 Model 306 Griffe..
Üsküdar-İSTANBUL


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 17:54
Orjinalini yazan: Griffe Griffe Yazdı:



merhaba..

peki bu dizayn aracın yakıtına etki eder mi..?


Neden boyle birsey dusundunuz ki? Bence etkilemez.


Mesajı Yazan: Griffe
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 18:11
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: Griffe Griffe Yazdı:



merhaba..

peki bu dizayn aracın yakıtına etki eder mi..?


Neden boyle birsey dusundunuz ki? Bence etkilemez.


aracım sanırım biraz falz yakıyor..306 98 modfel griffe..400-500 şehir içi.. genel olarak zaten fazla yaktığını söykeyeceksiz ama ne biliyim belki etkisi olabileceğini düşündüm. (gerçi o kadar az çalışmayla nasıl etkisi olsun ama)..




-------------
1998 Model 306 Griffe..
Üsküdar-İSTANBUL


Mesajı Yazan: balabano
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2014 Saat 20:19
Herkese Merhaba Arkadaşlar,

1) 98 model 306 Sedan Griffe kullanıcısıyım. Kalorifer fanı sağlıklı çalışmıyor. Yetkili serviste 800 liralık masrafı olduğu söylendi fakat bu tutar içinde bulunduğum dönemde ödeyebileceğim bir miktar değil. Sonrasında bir çözüm buldular ama aradan 20 gün geçti yine aynı sorunu yaşıyorum. Çalıştığında ısıtmasında herhangi bir problem yok, zaten bildiğiniz gibi kontağı açır açmaz kalorifer motoru çalışıyor fakat fan her zaman üflemiyor. Bir soket çıkması olabilir mi ya da sorunun kaynağı sizce ne olabilir?

2) 4'lü flaşör tuşu yanındaki cam ısıtma tuşuna bastığımda aracın devri düşüyor, nedeni nedir, normal midir? Bir sorun ise çözümü nedir?

3) Orta konsoldaki dijital saatte, göstergedeki bazı digital parçaların ışığı yanmıyor, örneğin göstergede 0'ı oluşturan parçaların 2'si yanmıyor, sorunun nedeni ve çözümü nedir?,

Şimdiden teşekkür ederim, keyifli forumlar...




Mesajı Yazan: rahmi
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2015 Saat 21:27
merhaba.benim 1998model 306 griffe var.kalorifer sogukufluyor kisin bir turlu isinmadi kisa dogru antifiriz koymaya gec kaldim araba dondu sonra  calistirip antifriz koydum birdahada isinmadi.sanayiye goturdum petek tikali dediler.ama sicak havalarda normalisiniyor sadec soguk havalarda isinmiyor bana yardimci olurmusunuz birde bu arabada soguk sicak musur varmidir.acaba devir daimde bir sorun varmidir birde soguk havalarda sogukufleyince fani kapatiyorum 15 dakika sonra aciyorum sicak ufluyor sonrada yava yavs soguyor




Mesajı Yazan: rahmi
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2015 Saat 21:33
bana yardimci olacak kimse yokmu



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net