Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 hararet

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14096
Tarih: 04 Ağustos 2025 Saat 07:24
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 hararet
Mesajı Yazan: ramtas
Konu: 307 hararet
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 20:26
selam arkadaşlar benim 307 pug otamatik benzinli 2005 aracım var.bugün dış ortam sıcaklığı istanbulda 14 dereceydi ve ben hafif durkalklı 10 km yol gittim.hararet hep 90 100 arası gitti geldi hiç  90 altına inmedi.normalmi

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul



Cevaplar:
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 20:30

hafif dur kalk yaptığınızda normaldir 90 altına inmez 100 üzerinede çıkmaz zaten fanlar çalışmış fakat fan 2 kademedir, 97 1. kademe 102.de 2. kademe çalışır fanlar.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 20:30
bana göre gayet normal. benzinli arabalarda dış ortam sıcaklığı farketmez ısınma çabuk olur dizele nazaran.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 20:32
fan açmazsa termostatta arıza olabilir. açık kalırsa motor ısınmaz kaloriferiniz devamlı soğuk verir. tam tersi olsa araç aşırı ısınır hararet yapar. bana kalırsa sizin aracınız temiz ;)


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 20:35
teşekkürler arkadaşlar içim rahatladı.

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 20:43
söyle örnekleyim. benm aracım dizel. malum havalar kışın sert ve soğuk geçiyo marmara bölgesinde. hararet 80 e zor geliyor. geçen hafta hava yine aynı soğukluktaydı ben aracla biraz tırmanışa geçtim rampa yukarı 1-2 en fazla3. vitesi görebildim ve hararetim 90 üzerine çıkıverdi. bu mevsimlerde bu gibi değişiklikler normal..
saygılar


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 20:47
ya araç otomatik hararet çok yükselince otomatik vites garipleşiyo ondanda korkuyorum şanzıman aşırı ısınıyor diye açıkçası

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 20:55
hararet yükselince araç çekişten düşüyormu özellikle yokuşlarda?


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 20:56
yok sadece hareret yükselince vuruntu oluyor.

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 20:58
ayrıca aracı çukura düşürürsem alttan hır hır hır diye bişeyin çalışma sesi geliyor.bu ses aracı ilk hareket ettirdiğimdede geliyo vites atmadan(1 den 2 ye) hemen önce

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 21:02
bende de aynı sorun vardı hatta hararet sona dayanıp Stop uyarısı veriyordu.Araba da çekişten düşüyordu.  Hararet için termostatı değiştim düzeldi. Şuan genelde 90-95 seviyesinde oluyor normal buda. Benim çekişten düşme olayına valf değişecek demişlerdi de ondan sordum.


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 21:07
ben selenoidleri deiştirdim ama memnun deilim deişmeden önce vitesler daha ii geçiyordu araç ı aldım ağır bakım yaptırdım şanzıman yağını deiştirdiler sonra selenoid arızası verdi.önce hiçbişey yoktu.şimdi ise vites geçişleri ii değil


-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 21:12
bende kar ve S yanıp sönüyor selenoid değişecek dediler 450 TL masraf.. Yaptıracağım bu ara ama bazı arkadaşlar şanzıman yağını değiş yeter diyor kafam karışıyor yalandan yere para vermek de istemiyorum. Arabanın çekişten düşmesini engellese yeter bana.. yokuşta bazen kaplumbağa hızında çıkıyor o zamanda geri kaçırıyor normalde olmadığı halde..


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 21:16
ben yağı deiştirdim sonra arıza dedi valla deiştirirsen bile sakın özele gitme yetkili servise git.en azından garantili ayrıca galiba pejoda kampanya var servislerde

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 21:20

Şansımızı deneyeceğiz umarım düzelir artık, teşekkürler bilgi için :)



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 22:42
Orjinalini yazan: ramtas ramtas Yazdı:

selam arkadaşlar benim 307 pug otamatik benzinli 2005 aracım var.bugün dış ortam sıcaklığı istanbulda 14 dereceydi ve ben hafif durkalklı 10 km yol gittim.hararet hep 90 100 arası gitti geldi hiç  90 altına inmedi.normalmi
 
hava eksi 10 bile olsa 90 derecenin altına inmez, zaten inerse termostat arızalı demekdir, ayrıca 90 altında olduğu zaman yakıtı artar.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 22:44
Orjinalini yazan: ramtas ramtas Yazdı:

ben selenoidleri deiştirdim ama memnun deilim deişmeden önce vitesler daha ii geçiyordu araç ı aldım ağır bakım yaptırdım şanzıman yağını deiştirdiler sonra selenoid arızası verdi.önce hiçbişey yoktu.şimdi ise vites geçişleri ii değil
 
nerde yaptırdın?


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 08:11

maslakta özel servis ama adını boşver



-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 11:01
Orjinalini yazan: ramtas ramtas Yazdı:

maslakta özel servis ama adını boşver

 
benimde hararet yüksek iken ara sıra kalkışlarda 1. vitesten 2. vitese sarsıntılı geçmeye başladı da. o yüzden sordum o adama gitmiyim diye (:
 
selenoidleri değiştirecem ama merak ediyorum ya sorun oradan değilse boşuna 450 tl vermeyelim.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 11:15
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: ramtas ramtas Yazdı:

selam arkadaşlar benim 307 pug otamatik benzinli 2005 aracım var.bugün dış ortam sıcaklığı istanbulda 14 dereceydi ve ben hafif durkalklı 10 km yol gittim.hararet hep 90 100 arası gitti geldi hiç  90 altına inmedi.normalmi
 
hava eksi 10 bile olsa 90 derecenin altına inmez, zaten inerse termostat arızalı demekdir, ayrıca 90 altında olduğu zaman yakıtı artar.
ben indiriyom serin havalarda 170-180 km otobanda 70-80 iniyo :))

-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 11:22
Orjinalini yazan: pugti pugti Yazdı:

fan açmazsa termostatta arıza olabilir. açık kalırsa motor ısınmaz kaloriferiniz devamlı soğuk verir. tam tersi olsa araç aşırı ısınır hararet yapar. bana kalırsa sizin aracınız temiz ;)
 
soyledıgın ılk cumle yanlıs kardesım. ama gerısı dogru...
 
cunku termostat ıle fanın alakası yok. termostat acsada acmasada fan calısır. cunku fan musuru ısıyı sılındır kapagından olcer. daha dogrusu termostatın hemen onunden olcer. fan sıstemın de herhangı bır sorun yoksa sıcaklık arttıgında fanlar calısır ama termostat acmadıgı ıcın suyu radyatore bırakmaz ve motor sogumaz hararet yapar.
 
fanın calısmamasının nedenı fan sıstemındekı arızalardır. mesela;
 
fan musuru arızası
fan motoru bozulması
fan beynının bozulması
fan rolesının bozulması
tesısatta veya soketlerde arıza vs vs


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 12:30
Orjinalini yazan: tigerland tigerland Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: ramtas ramtas Yazdı:

selam arkadaşlar benim 307 pug otamatik benzinli 2005 aracım var.bugün dış ortam sıcaklığı istanbulda 14 dereceydi ve ben hafif durkalklı 10 km yol gittim.hararet hep 90 100 arası gitti geldi hiç  90 altına inmedi.normalmi
 
hava eksi 10 bile olsa 90 derecenin altına inmez, zaten inerse termostat arızalı demekdir, ayrıca 90 altında olduğu zaman yakıtı artar.
ben indiriyom serin havalarda 170-180 km otobanda 70-80 iniyo :))
 
mümkün değil. termostat araç 90 dereceye gelene kadar radyatörden gelen suyun önünü keser. yani motor 90 a gelinceye kadar devirdaim kapalıdır. 100-105 gibi olduğu zaman devirdaimi açar yeinden 90 a düşürür bidaha keser.
 
170-180 le giderken 80-85 belki ama 70 dereceyi hiç sanmıyorum. önden nekadar rüzgar gelirse gelsin termostat suyun yolunu açmadığı sürece sıcaklık düşmez.
 
senin de termostatın arızalı ozaman (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 12:38
Aracinizin harareti dusuk diye bu iyi biseydir zannetmeyin. Soguk motor daha cok yakit yakmaya neden olur ve ayrica motorun sagligi icin de iyi degildir.Herseyin bir karari var Göz Kırpma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 13:04
metınım soyledıklerının genelı dogru ama bır yanlısın var. termostat senın soyledıgın gıbı 100-105 derecelerı beklemez. termostatların derecelerı vardır.
 
mısal 83 85 89 C gıbı... bu derecelerde acılırlar ve suyun radyatorden donmesını saglarlar. radyatore gıden su soguyarak gerı doner. termostat bu ısı aralıgında motoru tutar. yanı genelde 85-90C cıvarında...
 
ama dur kalk vs gıbı sebeplerden motor dahada ısınırsa fanlar calısır ıste...
 
termostatında erken acması ıyı degıldır. genel olarak motorun 80-85C den asagı dusmemesı gerekır. daha asagı duserse bu sefer kalorıferın ısıtma verımıde dusmeye baslar...


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 13:17

2 ay önce hava buz gibiydi o süratte şehir dışı bastım yolda 80 dereceyi gördüm yalan yok:)



-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 13:21
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: tigerland tigerland Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: ramtas ramtas Yazdı:

selam arkadaşlar benim 307 pug otamatik benzinli 2005 aracım var.bugün dış ortam sıcaklığı istanbulda 14 dereceydi ve ben hafif durkalklı 10 km yol gittim.hararet hep 90 100 arası gitti geldi hiç  90 altına inmedi.normalmi
 
hava eksi 10 bile olsa 90 derecenin altına inmez, zaten inerse termostat arızalı demekdir, ayrıca 90 altında olduğu zaman yakıtı artar.
ben indiriyom serin havalarda 170-180 km otobanda 70-80 iniyo :))
 
mümkün değil. termostat araç 90 dereceye gelene kadar radyatörden gelen suyun önünü keser. yani motor 90 a gelinceye kadar devirdaim kapalıdır. 100-105 gibi olduğu zaman devirdaimi açar yeinden 90 a düşürür bidaha keser.
 
170-180 le giderken 80-85 belki ama 70 dereceyi hiç sanmıyorum. önden nekadar rüzgar gelirse gelsin termostat suyun yolunu açmadığı sürece sıcaklık düşmez.
 
senin de termostatın arızalı ozaman (:
önceki gün 1.4 arkadaşın araç bilgisayarda bağladık 86 derecede çalışıyodu nasıl düşmezmiş 80 altına bal gibi düşer bilgisayarda motor sıcaklığını kontrol ettik dakikalarca baktık 86 da çalıştı sabit hızda giderken soğuktan 6 dereceden fazla düşüş yapar bilgisayar verisini baz alarak söylüyorum tabi bunu. termostatta bozukluk yok allah korusun :)


-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 14:35
hem 80 in altına düşüyor diyorsun hemde bozuk değil diyorsun (: termostat çalışıyor olsa 90 a çakılı kalması lazım. soğuk motor çok yakıt harcar, termostat da sıcaklığını sabit tutar.
 
cem abi = 100-105i tam bilmediğim için misalen söyledim (: öğrendim teşekkürler (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 14:43
bu noktada metıne katılıyorum. 80 ın altınada dusmemesı lazım. termostat bıraz arızalanmaya baslamıs olabılır. zamanında kapatmayıp acık kalıyordur...


Mesajı Yazan: Emre Ekrem
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 14:50
normal 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 15:13
Orjinalini yazan: undertaker undertaker Yazdı:

normal 
 
senın aracın ıcın normal ama 307 ıcın degıl abı :) her aracın aynı degıl. bırbırlerınden farklılıkları oluyor. o acıdan arac farklılıklarını gozeterek cevap yazalım.
 
306 ıle akalalı termostat konusunda yenı bır bılgı paylastım. benımde harahetım dusuyordu. degısık bır termostat kullanıp hararetı yukselttım. sımdı cok daha ıyı...


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 16:41
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

hem 80 in altına düşüyor diyorsun hemde bozuk değil diyorsun (: termostat çalışıyor olsa 90 a çakılı kalması lazım. soğuk motor çok yakıt harcar, termostat da sıcaklığını sabit tutar.
 
cem abi = 100-105i tam bilmediğim için misalen söyledim (: öğrendim teşekkürler (:
ben sna ibrede gördüğümü ve pc den bağlı değerleri söyledim dostum senin kadar bilgim yok sadece bildiklerimi paylaşıyorum, 80e düştüğünü uzun yolda gördüm. havalarda soğuktu bu arada :)

-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 17:06
Orjinalini yazan: tigerland tigerland Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

hem 80 in altına düşüyor diyorsun hemde bozuk değil diyorsun (: termostat çalışıyor olsa 90 a çakılı kalması lazım. soğuk motor çok yakıt harcar, termostat da sıcaklığını sabit tutar.
 
cem abi = 100-105i tam bilmediğim için misalen söyledim (: öğrendim teşekkürler (:
ben sna ibrede gördüğümü ve pc den bağlı değerleri söyledim dostum senin kadar bilgim yok sadece bildiklerimi paylaşıyorum, 80e düştüğünü uzun yolda gördüm. havalarda soğuktu bu arada :)
 
yav zaten amacımız bilgi paylaşmak. ben sana hararet düşmez demiyorum ki illaki düşer ama termostat eğer arızalı olmasa 90 dan aşağı inmez diyorum.
 
şimdi şöyle iza edeyim umarım kafamdakileri cümleye dökebilirim (:
 
motoru ilk çalıştırdığımızda motor ısınmaya başlar. bu esnada motorun hızlı bir şekilde ısınması için termostat radyatörden gelen soğuk suyun önünü kapatır. motorda kendi içinde daha çabuk ısınır. motor  90 derece ısıya ulaşıncaya kadar radyatördeki soğuk suyu termostat vermez motora.
 
daha sonra motorun ısısı 90 dereceyide aştığında radyatördeki soğuk suyun önünü yavaş yavaş açarak ısıyı yeniden 90 dereceye indirir, ve suyun önünü yeniden kapatır.
 
böyle aç kapa yaparak sıcaklığı hep 90 da tutar. hava eksi 10 derece bile olsa radyatörden gelen soğuk su motora giremediği için motorun harareti 90 derecenin altına inmez.
 
senin 70 derece dediğin olay termostatın radyatörden gelen soğuk suyun önünü kesmemesi (açık kalması) yüzünden motorun soğumasındandır. tani termostatın erken açıyor, arızalı.
 
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 17:15
ustaya sordum düşer dedi soğuk havada peugeot yetkili servis motor ustası :D

-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 17:22

peki madem öyle diyorsun usta dediyse öyledir (:



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Sönmez
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2011 Saat 17:23
Dur kalkta 90 derece normal

-------------
'2o6 Xs 1.6 2oo3
Seytan ^ Kirmizisi




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net