Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

devir ve hız

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14062
Tarih: 11 Temmuz 2025 Saat 19:51
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: devir ve hız
Mesajı Yazan: helot
Konu: devir ve hız
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 16:44
arkadaşlar aracımın devir ibresi, 5. viteste 30a geldiğinde 100 km hızla gidiyor. bu normalmidir (bana hızı yavaş gibi geliyoda) yoksa bir sorun mu var?
ayrıca 80 km hızdan itibaren motordan ince bi ses geliyor ayagımı gaz pedalından cekersem, ses kesiliyor. yani araç o hızlarda cekerken, ses geliyor.
 
araçta zavoli takılı.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 16:51
Lpg kiti ile alakalı motordan gelen ses her 307 de oldugu gibi senin aracından da geliyor..
herşey iyi hoş güzelde keşke zavoli taktırmasaydın ben hiç memnun olan görmedim de o yüzden.


Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 16:53
3 gün oldu aracı satın aldım benden önceki kişi taktırmış.


Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 16:58
3bın devır 100 normal sayılır 105 olması gerekr


Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 17:00
cvplar için teşekkürler arkadaşlar


Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 17:05
manisa da iyi bir usta tanıyan var mı? şu adam var motor arıza lambasını bile söndürüyo ayarını yapınca diyebileceğiniz. :)  sadece merkez degil ilçelerinde de olabilir. ben akhisarda oturuyorum.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 20:03
benim araç otomatik 4 vites.
 
4.vites 2500 devirde 90 la gidiyor, 4. vites 3000 devirde 110 la gidiyor.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: toprakk
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 20:24
baskı balatanı bi göster istersen

-------------
2003 model 206


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 23:32
Orjinalini yazan: facemelowe facemelowe Yazdı:

Lpg kiti ile alakalı motordan gelen ses her 307 de oldugu gibi senin aracından da geliyor..
herşey iyi hoş güzelde keşke zavoli taktırmasaydın ben hiç memnun olan görmedim de o yüzden.
 
bu lpg lı dıye bahsettıgın konu enjektor sesı olsa gerek :))
cunku enjektor harıcınde lpg ıle ılgılı ses yapacak bır parca yok. bazı enjektorler zaten sessız oldugundan bırak yolda gıderken motor kaputu acıkken bıle duyamazsın :))
 
onun harıcınde zavolıde cok guzel bır sıstemdır esasında. yalnız sen memnun olmayanlara rastlamıssın anlasılan. sıtemızde de yenı zavolı taktırmıs bır arkadasımızda var. gayet memnun. esasında zavolıde gayet guzel bır sıstem. enjektorlerı tek tek olması hassas montaj yapmaya ımkan tanıyor. kalıtesıde gayet ıyı hıc suphen olmasın. her sıstemın memnun olmayanları oldugu gıbı zavolınınde olacaktır tabı :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 23:34
Orjinalini yazan: 106_arts 106_arts Yazdı:

3bın devır 100 normal sayılır 105 olması gerekr
 
sen neye dayanarak 105 olması gerekır dıyorsun anlayamadım. bu ısler aracın dıslı oranlarına gore degısır. her aracın aynı olmaz. ancak denk aracların aynı olması gerekır...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 23:36
Orjinalini yazan: helot helot Yazdı:

manisa da iyi bir usta tanıyan var mı? şu adam var motor arıza lambasını bile söndürüyo ayarını yapınca diyebileceğiniz. :)  sadece merkez degil ilçelerinde de olabilir. ben akhisarda oturuyorum.
 
bellı kı arıza ısıgın yanıyor. sadece lpg ye gecınce arıza ısıgının yanıyorsa yanlıs lpg karısımı demektır. bu da motora zarar verır... duzgun yapılan lpg ayarında arıza ısıgı yanmaz...


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 23:39
slm arkadaşım
manisa da yanlış hatırlamıyorsam forum üyelerinden ( peugeot murat)
isimli kullanıcımız peugeot özel servisiydi kendisiyle telefon yolu ile
aracım hakkında birşeyler sormuştum  ilgili bir arkadaştır
ama baktım çok aktif değil  site üzerinden ulaşmaya çalış  olmadı ben telefonunu vereyim




-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 23:40
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: 106_arts 106_arts Yazdı:

3bın devır 100 normal sayılır 105 olması gerekr
 
sen neye dayanarak 105 olması gerekır dıyorsun anlayamadım. bu ısler aracın dıslı oranlarına gore degısır. her aracın aynı olmaz. ancak denk aracların aynı olması gerekır...
 
kafadan atmıyorum aynı motorlu 206ya bende bindim şanzumanda aynı o hızı yapıyor araç o devirde .
buyuk ihtimal göstergelerınde sapmada olabılır jant lastık ebatların nedir_?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 23:47
Orjinalini yazan: 106_arts 106_arts Yazdı:

Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: 106_arts 106_arts Yazdı:

3bın devır 100 normal sayılır 105 olması gerekr
 
sen neye dayanarak 105 olması gerekır dıyorsun anlayamadım. bu ısler aracın dıslı oranlarına gore degısır. her aracın aynı olmaz. ancak denk aracların aynı olması gerekır...
 
kafadan atmıyorum aynı motorlu 206ya bende bindim şanzumanda aynı o hızı yapıyor araç o devirde .
buyuk ihtimal göstergelerınde sapmada olabılır jant lastık ebatların nedir_?
 
motorlar aynıdır ama dıslı oranlarını bılemıyorum...
fakat lastık capının degısmesınden surat gostergesı etkılenmez. cunku km sensoru sanzuman ustundedır. lastık capı degısırse gercek surat degısır. fakat gosterge yıne aynı gosterır. cap buyurse gostergeden yazandan fazla surat yapılmıs olur. kucuk takılırsa da tam tersı. km sayacıda aynı sekılde hareket edecektır...
 
bazı taksıcıler kucuk lastık takarak aynı mesafede daha km yazdırarak daha cok para tutması ıcın ugrasırlar...


Mesajı Yazan: se®k@n
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 23:53
Araban benzinli ise normal.. Dizel ise hızın o devirlerde daha yüksek olması gerekir..


Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 01:11
az once aracı calıstırdım, benzine aldım fakat motor arıza lambası sonmedi. 5 dk calısmadı benzinde biraz uzun calıssa soner belki bilemiyorum. Ayrıca 6bin devirden sonra araba sallaniyor, 6bine kadar titreme bile yok.
Yorumlarınıza tesekkurler aracı yeni aldıgım icin herseyi merak ediyorumda


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 08:37
benzınde mars yaptıgın gıbı gaza gecırmeyeceksın... muhtemelen arıza ısıgı sonecektır dıye tahmın edıyorum. egerkı sonmuyorsa baska yerde sıkıntı var demektır. aracı bılg a baglayıp bakmak gerekır...
6000 devırde sonra tıtremeyıde bosver sımdı yaa :) 6000 ustune cıkarma sende :))


Mesajı Yazan: marasov
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 11:48
ben bu konuyo açmıştım  benim araç 5 viteste 2500 devirde 100 km hız noırmal


Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 13:39
arabayı calıstırdıktan sonra uzun sure gaza gecmesini bekliyorum. Beklemesem benzinde hareket etsem giderken gaza gecse sorun olurmu!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 13:43
Orjinalini yazan: helot helot Yazdı:

arabayı calıstırdıktan sonra uzun sure gaza gecmesini bekliyorum. Beklemesem benzinde hareket etsem giderken gaza gecse sorun olurmu!
 
hayır beklemene gerek yok. arac calıstıktan 10 sn sonra yavas yavas gıderek devam et. durdugun yerde beklerken tuketecegın benzınle yol almıs olursun... yoldada lpg ye gecıs yapıp devam eder zaten. duruma gore gectıgını anlamazsın bıle..


Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 13:49
saol cecoli yardımcı bilgilerin icin, bu arada izmire ne zaman geciyosun? Bekliyorum akhisara unutma.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 14:22
Orjinalini yazan: helot helot Yazdı:

saol cecoli yardımcı bilgilerin icin, bu arada izmire ne zaman geciyosun? Bekliyorum akhisara unutma.
 
aklımdasın merak etme. yaza ınsallah :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 16:25
Yeni konu açmayı düşünüyordum ama madem konu uykun başlık kirlliliğ yapmamak gerek değil mi?Benim aracımda da zavoli takılı. Taktıralı baya oldu. Arıza lambası dışında herşeyinden memnunum. En son cumartesi günü uzun uğraşlar sonucunda pp2000 buldum. Arıza kaynağı ksijen sensörü. Hem arızaya bakan ve silenusta, hem sistemi takan usta, hem de benim motorcu ustam (wolkswagen ustasıdır) ağız birliği etmişcesine boşuna uğraşma bu lamba yanar dediler. Artık uğraşmıyorum. Gösterge panelimin süsü o lamba artık. O gözle bakıyorum.


Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 17:49
acil yardım antipollution hatası neydi? Lpg ayarlatıyomda


Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 18:38
benzin adaptasyon ayarı yaptırmamı veya 1000 km benzinde kullanmamı soyledi puskurtmede sorun gibi biseler soledi daha sonra tekrar gidecegim. Bu arada ne onerirsiniz ayar veya 1000 km kullanmayı?


Mesajı Yazan: diabolicfb
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 11:22

Merhaba,

Arkadaşın ilk mesajındaki ses nedir şimdi ? Zira aynı dertten muzdaribim. Arabada 1 yıldır lovato lpg kiti var lpg den olsa 1 sene uzun bir süre enjektörler en başından beri sesli ve daha önce böyle bir ses yoktu.
Bulgularım ise şöyle 3. vitese geçtikten sonra ses artıyor, gazdan çekince ses azalıyor ve değişiyor, motor boşta çalışırken yapmıyor, debriyaja basınca kesiliyor, gaz verdikçe motor sesi çatallaşıyor. Hani dönen fana bir şey sürtersiniz ya sesin tam açıklaması bu ?


-------------
Ohhh be kurtuldum....


Mesajı Yazan: Kemanyak
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 12:12
Orjinalini yazan: diabolicfb diabolicfb Yazdı:

Merhaba,

Arkadaşın ilk mesajındaki ses nedir şimdi ? Zira aynı dertten muzdaribim. Arabada 1 yıldır lovato lpg kiti var lpg den olsa 1 sene uzun bir süre enjektörler en başından beri sesli ve daha önce böyle bir ses yoktu.
Bulgularım ise şöyle 3. vitese geçtikten sonra ses artıyor, gazdan çekince ses azalıyor ve değişiyor, motor boşta çalışırken yapmıyor, debriyaja basınca kesiliyor, gaz verdikçe motor sesi çatallaşıyor. Hani dönen fana bir şey sürtersiniz ya sesin tam açıklaması bu ?
 
Sanırım senin sorunun LPG ile alakalı değil. Bende de LOVATO takılı ve enjektör sesi neredeyse 0. Senin aracın debriyajla ilgili bir sıkıntısı mevcut. Şanzumanını ve debriyajını bir kontrol ettir derim.


-------------
Kemanyak Kisses You
207 SW OUTDOOR 1.6HDİ 2008


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 16:05
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Yeni konu açmayı düşünüyordum ama madem konu uykun başlık kirlliliğ yapmamak gerek değil mi?Benim aracımda da zavoli takılı. Taktıralı baya oldu. Arıza lambası dışında herşeyinden memnunum. En son cumartesi günü uzun uğraşlar sonucunda pp2000 buldum. Arıza kaynağı ksijen sensörü. Hem arızaya bakan ve silenusta, hem sistemi takan usta, hem de benim motorcu ustam (wolkswagen ustasıdır) ağız birliği etmişcesine boşuna uğraşma bu lamba yanar dediler. Artık uğraşmıyorum. Gösterge panelimin süsü o lamba artık. O gözle bakıyorum.
 
cem abi yanlışım varsa düzeltsin (:
 
iyi bir ayar ile o lamba sönecektir.
 
oksijen sensörü hava yakıt karışımını ölçer eğer zengin karışımsa yada fakir karışımsa arıza lambası yakar,
 
eğer oksijen sensörü arızalı değil ise iyi bir ayar ile sorun kalkar.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 18:26
benimki 1.4 hdi 5. vites 3000dd da 130 km/hız

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 11:16
ya bu ses bende dikkatli dinlediğimde oluyor motor blogunu üstündeki o kırmızı 4lü şeymi enjektör dediğiniz gaza geçince titremeye ve ses yapmaya başlıyor gıcık bir ses kesme şansımız yokmu

-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: akantek
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2014 Saat 17:19
Orjinalini yazan: helot helot Yazdı:

arabayı calıstırdıktan sonra uzun sure gaza gecmesini bekliyorum. Beklemesem benzinde hareket etsem giderken gaza gecse sorun olurmu!

lpg nin aktif olmasını hızlandırmak için ayarı var. normalde motor ısınınca kendi geçer ama bu derece yüksek ise geçmesi zaman alır. ısı ayarını düşürmek lazım. o zaman biraz daha erken geçer.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net