Yetkili servis mi özel servis mi????
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13985
Tarih: 06 Ağustos 2025 Saat 12:31 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Yetkili servis mi özel servis mi????
Mesajı Yazan: azdek
Konu: Yetkili servis mi özel servis mi????
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 20:02
Merhaba arkadaşlar ben Soner 2005 1.4 benzinli 307 aracımın yaza ağır ağır bakımları var kara kara düşünüyorum triger kayışı, devirdaim, ön fren diskleri ve debriyaj baskı balata ve ağır bakım (bujiler yağ filtre vb.) şimdi yetkili servise gitsek bi kaç bin dolar çıkarırlar özel servis e hiç gitmedim nasıl yaparlar acep ne dersiniz arkadaşlar (birde bursa da yaptıracam bilinen özel servis tavsiyeniz var mı?)
------------- Soner Hoca
2005 307 1.4 Benzin 16V 5K,
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: m.peker
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 20:34
bence ikisindende fiyat al ona göre karar ver çok var yoksa yetkilide yaptır
------------- 307 1.6 110 hp comfort dizel
|
Mesajı Yazan: dbmaster
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 20:58
kesınlıkle dısarıda gozunun onunde yaptır , servisler hem pahallıcı hemde cogu sanayıcının yaptıgı ısı yapmaktan aciz. O nedenle gözunun onunde ıcın rahat ederek cıkanı takılanı görerek yaptır aracını.
------------- 2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)
|
Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 21:36
kardeş parçaları dışarıdan araştır ucuza al kendi ustan varsa onada taktır uygun işçilikle gözünün önünde
------------- PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
|
Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 21:49
bencede parçaları dışarıdan araştırarak gayet uygun bulabiliyorsun ve iyi bir usta araştır ve tümünü orada yaptır çok ekonomik olur .ben öyle yapacağım baskı balata biterse .ama iyi bir usta olmalı ben araştırıyorum tavsiye üzerine gideceğim aracı yeni aldım ilk pejom 307.bundan önceki polo idi ustam gayet iyiyidi ama pejo ustası bulmak lazım güvenilir tavsiye edeceğiniz varsa sevinirim deneyimli arkadaşlar.
------------- 2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
|
Mesajı Yazan: Yusuf Tekoglu
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 21:57
Tabelasında bir sürü Araç Markası olan Tamircileri Önermem Şahsen Özellikle Peugeot Ustası Bulursan Rahat Edersin.
------------- Honda Gibi Gazlarım BMW Gibi Yanlarım...
Mercedes Vito 112 CDI VIP
34 CTC 01
|
Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 22:01
evet işte dediğim gibi iyi bir usta olması lazım yoksa hem paran boşa gider hem aracın hırpalanır kötü usta adamı arabasından soğutur.
------------- 2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
|
Mesajı Yazan: boranaydogmus
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 00:13
arkadaşım ben de ağır bakım yaptırdım geçenlerde ama servise gittim yaptırdım. Bence ağır bakımını serviste yaptır çünkü sanayi ustası hatasını kabul etmiyor yani bir yanlış yaparsa arkasında durmuyor seni o yanlışa ikna etme yoluna gidiyor bu durum tecrübeyle sabittir tabi çok karakterli ustalarda vardır; ben 206 aracımın triger setini servisler arası fiyat araştırarak konya korkmaz pug'da yaptırdım ve 230 lira bir fiyat çıktı. bunun içinde triger seti alternatör seti var devirdaimi kontrol ediyorlar gerekliyse değişiyorlar o da değişse 300 lira tutacaktı. ben sanayide araştırdım bu fiyatın çok üzerinde fiyat çekenler oldu. bence ağır bakım için söylüyorum servisi tercih edin hem parçaların orjinalliğinden şüphe etmiyorsunuz hem de ters bir durumda karşınızda seviyeli bir muhattap buluyorsunuz. sonuçta serviste araca uygulama yapan da sanayideki usta gibi bir usta ama söylediğim gibi servis rahatlığı oluyor. tabi her sanayi ustasının aynı olmadığı gibi her servis de aynı değildir. eğer konya'ya gidersen sana oradaki iki servisi de öneririm fiyatları çok makul.
------------- 206 X-Design 1.4 Benzin/Lpg
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 00:48
Yetkili servis mi??? aman arkadaşım uzak dur bence.Alllah muhafaza önceden araca dışarıda bir müdahale yaptırmışsındır, aracı 2 ci el olarak almışsındır senden önce yetkili servis dışında işlem görmüştür tenezzül edip onarımını yapmazlar üzerine de 40 TL arıza tespit ücreti alırlar.
Paranla rezil olursun ben geçen hafta bunu bizzat yaşadım,konuyu genel merkezlerine mail attım,oradan beni arayan ukala bayan "siz aracı alırken şanzıman yağının ne olup olmadığına baktırmadınızmı" gibilerinden salakça sorularını cevaplamak zorunda kalıp arabayı yakmamak için kendimi zor tuttum. Şimdi de Fransa'ya fabrikalarına mail attım sabırsızlıkla cevabını bekliyorum. Ben,Peugeot nun politikasını anlamakta güçlük çekiyorum.
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 01:09
yetkili servis dışında peugeot ustası bulursan bana da haber ver, PSA grubu araçlar yan sanayi parça kabul etmezler, olmadık müdahale kabul etmezler, rutin bakım olsa ben bile yaparım, yağı değiştir, yağ filtresini değiştir, hava filtresini değiştir, bakım uyarısını sıfırla yoluna bak, ama ağır bakım, ya da ne biliyim elektronik parça değişimi gibi işlemleri yetkili servis dışında yaptırmaya pek yanaşmam. Git gez sanayiyi, honda ustası vardır, ford ustası vardır, vw ustası vardır ama pug ustası pek yoktur, bunun nedeni de anlattığım gibi PSA araçların yetkili servis dışında yapılan işlemleri kabul etmemesidir. Ben de istemem yetkili servisten kazık yemeyi ama durum bu malesef.
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 01:10
boranaydogmus Yazdı:
arkadaşım ben de ağır bakım yaptırdım geçenlerde ama servise gittim yaptırdım. Bence ağır bakımını serviste yaptır çünkü sanayi ustası hatasını kabul etmiyor yani bir yanlış yaparsa arkasında durmuyor seni o yanlışa ikna etme yoluna gidiyor bu durum tecrübeyle sabittir tabi çok karakterli ustalarda vardır; ben 206 aracımın triger setini servisler arası fiyat araştırarak konya korkmaz pug'da yaptırdım ve 230 lira bir fiyat çıktı. bunun içinde triger seti alternatör seti var devirdaimi kontrol ediyorlar gerekliyse değişiyorlar o da değişse 300 lira tutacaktı. ben sanayide araştırdım bu fiyatın çok üzerinde fiyat çekenler oldu. bence ağır bakım için söylüyorum servisi tercih edin hem parçaların orjinalliğinden şüphe etmiyorsunuz hem de ters bir durumda karşınızda seviyeli bir muhattap buluyorsunuz. sonuçta serviste araca uygulama yapan da sanayideki usta gibi bir usta ama söylediğim gibi servis rahatlığı oluyor. tabi her sanayi ustasının aynı olmadığı gibi her servis de aynı değildir. eğer konya'ya gidersen sana oradaki iki servisi de öneririm fiyatları çok makul. |
Değerli arkadaşım, aynı ürün ve bana verilen fiyat 500 TL.Genel merkezine attığım mail sonucunda beni arayan seviyeli!!!!!! muhatap benim konuyu Fransa'ya taşımama sebep oldu.Fiyatlar benim bildiğim standarttır.Size 230 TL fiyat verilirken bana 500 hemde net bir cevap verildi.Ben yetkili serviste paramla rezil oldum arkadaşlar.Sebebi de yazayım size;
Araç 2003 model 206 1.6 16v BVA. Peugeot AL4 tipi şanzımanlar da ESSO 71141 kodlu otomatik şanzıman yağını (hidroliği) ni kullanıyor.Bu kodu Türkiye ye 3 tane firma getiriyor;
1-ESSO (Amerikan) 2-ELF (Fransız) 3-MOBİL(İngiliz)
Orjinal yağının üzerine ELF ilave edilmiş ESSO nun ve MOBİL in rengi sarımtrak ELF in ki kırmızı. Yağ aynı yağ ama servis benden hizmet almak istiyorsan arkadaş ben senin şanzımanını sökücem,içini dağıtacam ve temizledikten sonra onarımını yapar,sana servis hizmeti sunarım diyor. Bunun karşılığı da 2000 TL.. Aracın onarım masrafı da yağ değişimi ile beraber 500 TL bile tutmuyor.Ne dediysem yaptıramadım,sonunda bana verdikleri cevap "hiç bir servis bu riski göze almaz" Sen risk almayacaksan senin servis olarak ne özelliğin kalıyor? Tut ki ben Triger kayışını ilk dışarıda değiştirttim ne yani üzerinden servisin istemediği parça çıktı diye onudamı değiştirmeyeceksin? Yada sen risk alamıyorsan o taktığın triger setinin de ileride riskini alamayacaksın anlamı çıkıyor buradan.Yanlışmı düşünüyorum kararı birde sizlerin takdirine bırakıyorum.
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 01:19
monur Yazdı:
boranaydogmus Yazdı:
arkadaşım ben de ağır bakım yaptırdım geçenlerde ama servise gittim yaptırdım. Bence ağır bakımını serviste yaptır çünkü sanayi ustası hatasını kabul etmiyor yani bir yanlış yaparsa arkasında durmuyor seni o yanlışa ikna etme yoluna gidiyor bu durum tecrübeyle sabittir tabi çok karakterli ustalarda vardır; ben 206 aracımın triger setini servisler arası fiyat araştırarak konya korkmaz pug'da yaptırdım ve 230 lira bir fiyat çıktı. bunun içinde triger seti alternatör seti var devirdaimi kontrol ediyorlar gerekliyse değişiyorlar o da değişse 300 lira tutacaktı. ben sanayide araştırdım bu fiyatın çok üzerinde fiyat çekenler oldu. bence ağır bakım için söylüyorum servisi tercih edin hem parçaların orjinalliğinden şüphe etmiyorsunuz hem de ters bir durumda karşınızda seviyeli bir muhattap buluyorsunuz. sonuçta serviste araca uygulama yapan da sanayideki usta gibi bir usta ama söylediğim gibi servis rahatlığı oluyor. tabi her sanayi ustasının aynı olmadığı gibi her servis de aynı değildir. eğer konya'ya gidersen sana oradaki iki servisi de öneririm fiyatları çok makul. |
Değerli arkadaşım, aynı ürün ve bana verilen fiyat 500 TL.Genel merkezine attığım mail sonucunda beni arayan seviyeli!!!!!! muhatap benim konuyu Fransa'ya taşımama sebep oldu.Fiyatlar benim bildiğim standarttır.Size 230 TL fiyat verilirken bana 500 hemde net bir cevap verildi.Ben yetkili serviste paramla rezil oldum arkadaşlar.Sebebi de yazayım size;
Araç 2003 model 206 1.6 16v BVA. Peugeot AL4 tipi şanzımanlar da ESSO 71141 kodlu otomatik şanzıman yağını (hidroliği) ni kullanıyor.Bu kodu Türkiye ye 3 tane firma getiriyor;
1-ESSO (Amerikan) 2-ELF (Fransız) 3-MOBİL(İngiliz)
Orjinal yağının üzerine ELF ilave edilmiş ESSO nun ve MOBİL in rengi sarımtrak ELF in ki kırmızı. Yağ aynı yağ ama servis benden hizmet almak istiyorsan arkadaş ben senin şanzımanını sökücem,içini dağıtacam ve temizledikten sonra onarımını yapar,sana servis hizmeti sunarım diyor. Bunun karşılığı da 2000 TL.. Aracın onarım masrafı da yağ değişimi ile beraber 500 TL bile tutmuyor.Ne dediysem yaptıramadım,sonunda bana verdikleri cevap "hiç bir servis bu riski göze almaz" Sen risk almayacaksan senin servis olarak ne özelliğin kalıyor? Tut ki ben Triger kayışını ilk dışarıda değiştirttim ne yani üzerinden servisin istemediği parça çıktı diye onudamı değiştirmeyeceksin? Yada sen risk alamıyorsan o taktığın triger setinin de ileride riskini alamayacaksın anlamı çıkıyor buradan.Yanlışmı düşünüyorum kararı birde sizlerin takdirine bırakıyorum. |
bu cevabı almanın sebebini aslında kendin açıklamışsın, bir de servis gözünden bak olaya, sen aracına başka bir yerde bakım/onarım yaptırmışsın ki başka marka yağ koymuşlar, servis bunun sadece yağ eklemesi mi (en iyimser ihtimal) yoksa şanzıman dağıldı, adamlar açtı kurcaladı, doğaçlama çözümler üretti, kapattı mı (en kötümser ihtimal) olduğunu bilemezler. Bir de bunun üstüne Peugeot'nun yan sanayi mal kabul etmediğini de üstüne koyarsan ne demek istediğimi daha iyi anlarsın. En kötüsüne göre muamele yaparlar çünkü yetkili servisin hata yapma lüksü yoktur, tüketici mahkemesiyle hem adamların ismi karalanır hem de ciddi tazminat ödemek zorunda kalabilirler, kaldı ki servis bakımlı 2 tane otomatik 206 biliyorum, düz yolda giderken şanzımanını dağıtan. Haliyle ortada olan riski kaldırmak için böyle bir yöntem izlemek zorundadırlar. Yanlış anlama, ben peugeot'da çalışmıyorum, peugeot'dan komisyon almıyorum, sadece olayın bir de bu boyutu olduğunu anlatmak istiyorum. Neticede orası da bir ticarethane, isimlerini karalamak istemezler, kendilerini riske atmak da istemezler.
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 11:10
Estafurullah yanlış anlaşılacak bir durum yok ortada.Burası bir paylaşım yeri...
O zaman Peugeot kendi orjinal parçasının dışında hiç bir parçayı kabul etmiyorsa bu araçların nasıl modifiyesi olabiliyor? 1.4 litre hacminde orjinalinde olmayan bir motora torbo takılabiliyor? O zaman servis bu araçlarada hizmet vermemesi gerekir öyle değil mi?
Benim aracımın yağı da Peugeot nun önermediği bir yağ,ama 90 bin km yağ bakımı yap desem yapacaklardı  Konunun özü, yetkili servisler bile otomatik şanzımanlar dan bi-haberler. Yarın genel merkezin isteği ile aracı Bursa Şançelik yetkili servisine götüreceğim.Orada araç detaylı olarak incelenecek. Zamanı müsait olan arkadaşlar varsa saat 9 da orada olacağım buluşup yaptıkları incelemeye ve çıkan sonuca beraber şahit olalım. dileyen arkadaşlar olursa telefonumuda verebilirim.
|
Mesajı Yazan: azdek
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 21:59
Arkadaşlar yorumlar ilginç iyice kararsız kaldım şimdi herhalde yetkili servise gideceğiz sanayi ustalarının kullandığı malzeme ve sonrası düşündürüyor beni
------------- Soner Hoca
2005 307 1.4 Benzin 16V 5K,
|
Mesajı Yazan: azdek
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 22:00
Birde Bursadaki arkadaşlar bildiğiniz güzel işinin eri bir usta var mı?
------------- Soner Hoca
2005 307 1.4 Benzin 16V 5K,
|
Mesajı Yazan: d3n1s
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 23:06
monur Yazdı:
Estafurullah yanlış anlaşılacak bir durum yok ortada.Burası bir paylaşım yeri...
O zaman Peugeot kendi orjinal parçasının dışında hiç bir parçayı kabul etmiyorsa bu araçların nasıl modifiyesi olabiliyor? 1.4 litre hacminde orjinalinde olmayan bir motora torbo takılabiliyor? O zaman servis bu araçlarada hizmet vermemesi gerekir öyle değil mi?
Benim aracımın yağı da Peugeot nun önermediği bir yağ,ama 90 bin km yağ bakımı yap desem yapacaklardı  Konunun özü, yetkili servisler bile otomatik şanzımanlar dan bi-haberler. Yarın genel merkezin isteği ile aracı Bursa Şançelik yetkili servisine götüreceğim.Orada araç detaylı olarak incelenecek. Zamanı müsait olan arkadaşlar varsa saat 9 da orada olacağım buluşup yaptıkları incelemeye ve çıkan sonuca beraber şahit olalım. dileyen arkadaşlar olursa telefonumuda verebilirim. |
206'larda beyne müdahale de söz konusu değil, sonradan turbolu araçların yazılımı Allah'a emanet çalışıyor. Benim elektrikçimle muhabbet ederken turbo diyiverdim de direk "sakın sakın" dedi, kendisi vaktiyle Onno ustayla beraber çalışmış, beraber proje araçlar hazırlamış bir elektrikçidir. Neyse, turbo olayı bambaşka bir dünya zaten, benim demek istediğim şey şuydu, sen bu arabaya orjinal parça takmak yerine yan sanayi parça takarsan araba bunu yadırgar ve düzgün çalışmaz.
|
Mesajı Yazan: boranaydogmus
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2011 Saat 22:11
monur Yazdı:
boranaydogmus Yazdı:
arkadaşım ben de ağır bakım yaptırdım geçenlerde ama servise gittim yaptırdım. Bence ağır bakımını serviste yaptır çünkü sanayi ustası hatasını kabul etmiyor yani bir yanlış yaparsa arkasında durmuyor seni o yanlışa ikna etme yoluna gidiyor bu durum tecrübeyle sabittir tabi çok karakterli ustalarda vardır; ben 206 aracımın triger setini servisler arası fiyat araştırarak konya korkmaz pug'da yaptırdım ve 230 lira bir fiyat çıktı. bunun içinde triger seti alternatör seti var devirdaimi kontrol ediyorlar gerekliyse değişiyorlar o da değişse 300 lira tutacaktı. ben sanayide araştırdım bu fiyatın çok üzerinde fiyat çekenler oldu. bence ağır bakım için söylüyorum servisi tercih edin hem parçaların orjinalliğinden şüphe etmiyorsunuz hem de ters bir durumda karşınızda seviyeli bir muhattap buluyorsunuz. sonuçta serviste araca uygulama yapan da sanayideki usta gibi bir usta ama söylediğim gibi servis rahatlığı oluyor. tabi her sanayi ustasının aynı olmadığı gibi her servis de aynı değildir. eğer konya'ya gidersen sana oradaki iki servisi de öneririm fiyatları çok makul. |
Değerli arkadaşım, aynı ürün ve bana verilen fiyat 500 TL.Genel merkezine attığım mail sonucunda beni arayan seviyeli!!!!!! muhatap benim konuyu Fransa'ya taşımama sebep oldu.Fiyatlar benim bildiğim standarttır.Size 230 TL fiyat verilirken bana 500 hemde net bir cevap verildi.Ben yetkili serviste paramla rezil oldum arkadaşlar.Sebebi de yazayım size;
Araç 2003 model 206 1.6 16v BVA. Peugeot AL4 tipi şanzımanlar da ESSO 71141 kodlu otomatik şanzıman yağını (hidroliği) ni kullanıyor.Bu kodu Türkiye ye 3 tane firma getiriyor;
1-ESSO (Amerikan) 2-ELF (Fransız) 3-MOBİL(İngiliz)
Orjinal yağının üzerine ELF ilave edilmiş ESSO nun ve MOBİL in rengi sarımtrak ELF in ki kırmızı. Yağ aynı yağ ama servis benden hizmet almak istiyorsan arkadaş ben senin şanzımanını sökücem,içini dağıtacam ve temizledikten sonra onarımını yapar,sana servis hizmeti sunarım diyor. Bunun karşılığı da 2000 TL.. Aracın onarım masrafı da yağ değişimi ile beraber 500 TL bile tutmuyor.Ne dediysem yaptıramadım,sonunda bana verdikleri cevap "hiç bir servis bu riski göze almaz" Sen risk almayacaksan senin servis olarak ne özelliğin kalıyor? Tut ki ben Triger kayışını ilk dışarıda değiştirttim ne yani üzerinden servisin istemediği parça çıktı diye onudamı değiştirmeyeceksin? Yada sen risk alamıyorsan o taktığın triger setinin de ileride riskini alamayacaksın anlamı çıkıyor buradan.Yanlışmı düşünüyorum kararı birde sizlerin takdirine bırakıyorum. |
Değerli arkadaşım; ben de eski aracımda servislerden çok çektim. Hele de araç garantiliyse ve servise gitmek zorundaysan çok kaba tabirle affetmiyorlar ayak üzeri öpüyorlar. Ama ben sadece ağır bakımların serviste yapılmasını daha doğru buluyorum kendi adıma. Bu arada sana denk gelen servis çok kötü olabilir. Ben gittiğim servisten çok memnundum. Triger değişiminin fiyatı çok uygun geldi bana 230 liraya triger değiştirdim. Bu işleme Ankara'da 700 lira fiyat çeken servis bile oldu hatta araç lpg'li diye önce lpg'liye bakamıyoruz diyip tartışmaya girdikten sonra ağız değiştiren servisler bile oldu. Diyeceğim iyi bir servis seçmeniz gerekli ya da iyi bir sanayi ustası.
------------- 206 X-Design 1.4 Benzin/Lpg
|
|