Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Elektrikli arka cam otomatiği???

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13926
Tarih: 13 Ağustos 2025 Saat 08:47
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Elektrikli arka cam otomatiği???
Mesajı Yazan: F-Eren
Konu: Elektrikli arka cam otomatiği???
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 11:40
Arkadaşlar merhaba...
206'ların bildiğim kadarıyla Feline ve Rolland Garros modeli haricinde pek bulunmayan arka cam otomatiği hakkında bir bilgisi olan var mı? aracımıza taktırmak istesek mümkün müdür, maliyet ne olur, böyle bir uygulama yaptıran gören bilen var mı? 

Resim sahibinden.com'dan alıntıdır. 




-------------
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -



Cevaplar:
Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 12:35
atıyorum 100-120 tl ye olur gibi 40 tl cam motoru bu anahtarda 20 olsa işçiliğe para vermek sana kalmış

-------------
pug 206 1.4 75 hp 8v 1999
zavoli sıralı lpg


Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 12:58
dolu bir araçta bunu neden koymamışlar anlamadım!
hız sabitleyici ve arka cam otomatiğini düşünüyorum aracıma umarım sorunsuz yaptırabilirim.



-------------
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 13:32
mümkün olabilir fakat ben 206'larda arka cam butonlarının yerini hiç beğenmiyorum, kapılarda olması daha iyi olabilirmiş...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 13:34
Orjinalini yazan: dukenukem82 dukenukem82 Yazdı:

atıyorum 100-120 tl ye olur gibi 40 tl cam motoru bu anahtarda 20 olsa işçiliğe para vermek sana kalmış
 
atmıyım ama bence bu paraya mumkun degıl :)) 
 
bır kere o tusların yenısı 50-60 lıra vardır. camlarda bır tek motorlar ıle bıtmıyor. mekanızme komple degısecek ve tanesı en az 100tl den asagı degıldır. bunun yanında elektrık tesısatıda lazım. montajlanmasıda cıddı bır ugras... bence 300 tl kafadan tutar


Mesajı Yazan: Serhun
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 13:47
Piyasada üniversal sistemler var, kol menakizmasını çeviren bir sistem en uygun fiyatlılar onlar. Orjinal motor ve sistemi almak çok maliyetli. Kablolama yapılmamışsa (çok az araçta olduğundan yapılmamıştır diye düşünüyorum) kablolama yapılmalı bunun işçiliği çok uğraşlar. Butonları orjinal almalı ne kadardır bilmiyorum. Ama en uygun fiyata bu şekilde halledilir.


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 15:04
o sistem neymiş resim veya link varmı merak ettim ?

-------------
pug 206 1.4 75 hp 8v 1999
zavoli sıralı lpg


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 15:18
Orjinalini yazan: Serhun Serhun Yazdı:

Piyasada üniversal sistemler var, kol menakizmasını çeviren bir sistem en uygun fiyatlılar onlar. Orjinal motor ve sistemi almak çok maliyetli. Kablolama yapılmamışsa (çok az araçta olduğundan yapılmamıştır diye düşünüyorum) kablolama yapılmalı bunun işçiliği çok uğraşlar. Butonları orjinal almalı ne kadardır bilmiyorum. Ama en uygun fiyata bu şekilde halledilir.
 
ben daha oncekı lada aracımda bu unıversal olan kıtten kullandım. 2005 ın sonunda 135 tl ye satın almıstım. bu kıtın ıcınde 2 cam ıcın gereklı mekanık aksamlar, tesısatı ve tuslarıda cıkıyor. sadece montajı sıze kalıyor.
 
bu sıstem aracın kendı manuel cam kırıkosu ıle calısıyor. yanı cam acma kolunu sokuyorsunuz kapı dosemesını cıkarıyorsunuz ve frezelı mılın ustune kıtın ıcınden cıkan motorun donus kasnagını monte edıyorsunuz. motoruda uygun bır yere sabıtlıyorsunuz. bunun dısında tuslarını ve tesısatınıda gereklı yerlerden gecırıp montajı bıtırıyorsunuz...
 
yanı sonuc olarak sızın cam kolu ıle cevırdıgınız frezelı mılı elektrıklı motor sayesınde dondurmus oluyorsunuz. bu yuzden cam bıraz yavas ınıp kalkıyor. fakat gayet guzel hıcte fena degıl. ıcınden cıkan cam tuslarıda bence guzel dusunulmus. sol kapıda her ıkı camı acmak ıcınde tus var ve aydınlatmalılar... kapı dosemesını taktıktan sonra kı frezelı mılın sahıp olacagı goruntuyude kapamak ıcın kıtın ıcınden cıkan kapakları ustune takıyorsunuz. cırkın goruntu kapanmıs oluyor.
 
benım aracıma aldıgım 3 sene calıstıktan sonra sofor kapısı halıyle sag kapıya nazaran cok daha fazla calıstıgı ıcın dıslı sıyırdı ve bozuldu ama sag kapıdakı hala saglam :))


Mesajı Yazan: Serhun
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 15:30
Cem usta teşekkürler çok güzel anlatmışsın, ben şu anlatım işini hiç beceremiyorum. İyi ki öğretmen falan olmadım.Sırıtma


Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 15:40
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: Serhun Serhun Yazdı:

Piyasada üniversal sistemler var, kol menakizmasını çeviren bir sistem en uygun fiyatlılar onlar. Orjinal motor ve sistemi almak çok maliyetli. Kablolama yapılmamışsa (çok az araçta olduğundan yapılmamıştır diye düşünüyorum) kablolama yapılmalı bunun işçiliği çok uğraşlar. Butonları orjinal almalı ne kadardır bilmiyorum. Ama en uygun fiyata bu şekilde halledilir.
 
ben daha oncekı lada aracımda bu unıversal olan kıtten kullandım. 2005 ın sonunda 135 tl ye satın almıstım. bu kıtın ıcınde 2 cam ıcın gereklı mekanık aksamlar, tesısatı ve tuslarıda cıkıyor. sadece montajı sıze kalıyor.
 
bu sıstem aracın kendı manuel cam kırıkosu ıle calısıyor. yanı cam acma kolunu sokuyorsunuz kapı dosemesını cıkarıyorsunuz ve frezelı mılın ustune kıtın ıcınden cıkan motorun donus kasnagını monte edıyorsunuz. motoruda uygun bır yere sabıtlıyorsunuz. bunun dısında tuslarını ve tesısatınıda gereklı yerlerden gecırıp montajı bıtırıyorsunuz...
 
yanı sonuc olarak sızın cam kolu ıle cevırdıgınız frezelı mılı elektrıklı motor sayesınde dondurmus oluyorsunuz. bu yuzden cam bıraz yavas ınıp kalkıyor. fakat gayet guzel hıcte fena degıl. ıcınden cıkan cam tuslarıda bence guzel dusunulmus. sol kapıda her ıkı camı acmak ıcınde tus var ve aydınlatmalılar... kapı dosemesını taktıktan sonra kı goruntuyude kapamak ıcın ıcınden cıkan kapakları ustune takıyorsunuz. cırkın goruntu kapanmıs oluyor.
 
3 sene calıstıktan sonra sofor kapısı halıyle sag kapıya nazaran cok daha fazla calıstıgı ıcın bozuldu ama sag kapıdakı hala saglam :))

teşekkürler gayet anlaşılır şekilde olayı halletmişsin. şimdi bunu 206da nasıl yapabiliriz ona gelelim :)


-------------
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 16:49
@ fear mutlu = olayın genelı bellı zaten :))  fakat bana kalırsa hıc bu ıse gırme bayagı ugras ıstıyor... ama ben yınede kısa anlatayım yıne.
 
once kapı koluyla beraber kapı dosemelerını sokeceksın
ıcınde ızolasyonlar vardır onları cok duzgun bır sekılde sokmeye calısacaksın ama buyuk ıhtımal ıle yırtılacaklar (onları yenılemezsen daha sonra kapılardan soguk gırmeye baslayabılır.). aracın yan dıreklerının alt kısımları sokmen lazım. beraberınde arka koltuklarıda kaldırıp halıyıda acman lazımkı belkı bu bıle yetmeyıp on koltukları bıle sokmen gerekebıllır. cunku halıyı ıyıce acıp koltuk arasındakı tuslardan kapının ıcıne tesısatı tasıyabılesın. kabloları kapı mentesesının oldugu kısımdakı kaucugun ıcınden gecırmekte sana extra ugras verecek :))) sonra sıra motorları montaj etmekte. eger olduda kapılar bu motorları montaja musaıt degılse o zaman bıttıgının resmıdır :))) motorları aldıgına mı yanacaksın yoksa o kadar ugras verıp herseyı soktugune mı ? :DD  bırde bunun soktugun herseyı toplaması var :)))))
 
oncelıkle yapılması gereken kapı dosemesı sokulupte motorun montajı olabılecekmı olamayacakmı bakmak gerek :))



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net