pug 307 1.4 hdi turbo sorunu
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13924
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 18:22 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: pug 307 1.4 hdi turbo sorunu
Mesajı Yazan: amb3558
Konu: pug 307 1.4 hdi turbo sorunu
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 11:05
Arkadaşlar hepinize ii günler,ismim Ahmet,Yeni üyeyim,Nevşehirde öğretmenim,2004 model 307 1.4 hdi 171 bin km de aracımı yaklaşık 2 ay önce satın aldım. Sizlere turbo ile ilgili sorum olacaktı. Arabamda gaza bastığımda 2000 devirden itibaren ıslık sesi gelmekte ve ayağımı çektiğimde bu ses kesilmekte. Burda okuduğum yorumlar doğrultusunda turboda sorunlar olabilir diye ustama gittim ama Nevşehir küçük bir il olduğu için çok da ii özellikle de dizel araçlarda konuya çok vakıf ustalar bulunmamakta. Ustam arabanın çekişinin fena olmadığını şimdilik turbonun ii durumda olduğunu söyledi. Yine burda okuduğum yorumlarda Uzman üyelerden bir tanesi turbo hortumunun salyangozdan sökülüp gaza basıldığında turbonun emişine bak ii emiyorsa turbo ii durumdadır demişti. Ustamla onuda yaptık emiş çok ii durumda hocam sen rahat ol dedi. Ama ıslık sesi var ve aracım şubat itibari ile 250 krş yakıyo,gerçi kar lastiği kış şartları ve yakın mesafe kullandığımdan da kaynaklanıyor bu ama turbonun sıkıntılı olduğundan da kaynaklanabilirmiş tabii. Şimdi çok yakması ve ıslık sesi çekiş ii ve emme de ii durumda ise bu ıslık neden kaynaklanabilir acaba, bu turbonun arka ve üst keçesi oluyomuş onlardan kaynaklanabilirmi , yada yorumlarda turbo contası ,manifold veya türbün bıçaklarından (pervane kanatçıklarından) yada turbo balansından kaynaklanabileceği söylenmişti. Denildiği gibi bunlardan olabilir mi ve ya başka ne gibi nedenlerden kaynaklanabilir,bunların maliyeti çok olur mu ,bide Nevşehir ve ya Kayseride bildiğiniz ii bir pegout dizel ustası varmı.Eğer yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
------------- SÖZ GÜMÜŞ İSE SÜKUT ALTINDIR!!!
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: amb3558
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 13:50
arkadaşlar yardımcı olabilecek kimse yok mu acaba
------------- SÖZ GÜMÜŞ İSE SÜKUT ALTINDIR!!!
|
Mesajı Yazan: Serhun
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 13:55
Merhabalar hoşgeldiniz. Sizin motoru tam hatırlamıyorum ama bahsettiğiniz sorun turbodan kaynaklı olması muhtemel. Ayrıca aracın turbo emişine bakmışsınız ama daha çok işinize yarayacak kısmı basma kısmıdır. İnter coller varsa (hatırlayamadığım buydu) intercollere giden hortum gaz verdiğinizde şişme eylemi gösteriyor mu? Ya da bu hortumu araç rölantide çalışırken elinizle sıkın gaz verdiğinizde hortumun şişerek elinizi açmaya çalıştığğını tespit etmelisiniz. Bu durumda basınç var demektir. Zaten basınç sorunu olrusa bu baktığımız hortum üzerinde turbo basınç sensörü bulunmalı, o arıza lambası yakar. Ayrıca motor çalışmazken bu hortumu söküp içinde yağ varmı bakılabilir, ya da aracınız yağ eksiltiyormu bakılır. Burada yağ olursa turbo onarılmalı mil keçesinden yağ kaçağı oluyor bu giderilmeli. Bir süre bu şekilde kullanılmaya devam edilirse turboyu onarmak mümkün olmaz sorun küçükken onarılma şansı yüksetir. Kolay gelisn.
|
Mesajı Yazan: amb3558
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 14:35
Serhun bey,ilginiz için teşekkür ederim öncelikle, 307 lerde intercoller bulunmamakta o nedenle sanırım bahsettiğiniz denemeyi yapamıyacağım,turbo hortumunu söktürüp içinde yağ var mı yok mu ya da araç yağ eksiltiyormu ona da yarın sanayiye gittiğimde baktıracağım,eğer yağ kaçırıyorsa sadece mil keçesi değiştirildiğinde bu ıslık sesi gider mi sizce ve yakıt biraz daha azalır mı ? İlginiz için tekrardan teşekkürler Serhun Bey.
------------- SÖZ GÜMÜŞ İSE SÜKUT ALTINDIR!!!
|
Mesajı Yazan: Serhun
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 15:10
Islık sesi mil keçe vb şeylerden çok olmaz daha çok olma sebebi tirbün kanatlarından olması yüksektir. Bu tahmin sadece, turbo onarımı yapan yerlerle görüşmekte fayda var.
Genelde İstanbul daki durum için konuşuyorum. Turbocularda onarımı yapılan turboyu aracınıza taktırıyorsunuz, eskisini ona bırakıyorsunuz, uygun fiyata revisyonlu turbo elde ediyorsunuz.
Bulunduğunuz yerde turbocu bulamazsanız internet vb yerden aracınıza uygun turboyu temin edip motorcunuza mekanikcinize taktırabilirsiniz.
|
Mesajı Yazan: amb3558
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 15:43
Serhun bey,yazdıklarınızı çok iyi anladım,sıkıntımı çözmek için ii bir turbo ustası bulmak ve ona baktırmak anlaşılan,ilginiz için çok teşekkür eder sizlere ii günler dilerim.
------------- SÖZ GÜMÜŞ İSE SÜKUT ALTINDIR!!!
|
Mesajı Yazan: Serhun
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2011 Saat 15:44
Kolay gelsin, iyi çalışmalar.
|
Mesajı Yazan: just307
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 21:04
aynı sorun bende vardı keçe vs şeylerden olma ihtimali yok turbonun hortumunu çıkarın mili başını elinizle sağa sola oynatmaya çalışın sabit değilse hafif de olsa oynama varsa balansı bozulmuştur ki balans bozuldugunda hemen tamir edilmezse turbo kanatları turbo içindeki bir mili kesmeye başlıyor o sesde ozaman çıkıyor tabi bunlar milimetrelerle oluyor böle oluncada mil kanatlar tamir takımı vs komple değişim istiyor,turbonu söktür kargo ile gönder 400-500 tl arası masrafın var turboyu yersen yenisi 1000-1500 arası artı motora da zarar verme ihtimali var komple bozulursa.
|
Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 21:24
arkadaşlar 1.4 hdi lerde intercooler yoktur 1.6 110 hplerde intercol var ıslık sesi turbo balansı bozulduğunda yapar ve ses artarsa turbo ölüyor demektir ve artık uğultu hatta gazdan ayak çekildiğinde tıkırtı sesi gelir çok yakıt tüketimi ve kara duman işte basit açıklama
|
Mesajı Yazan: amb3558
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 15:20
furkan bey bilgileriniz için teşekkür ederim,bu turbu balansı kısa sürede yapılabilecek bir şey mi,artı maliyeti çok fazlamıdır acaba,bilginiz var mı,navşehir yada kayseride yaptırabileceğim bildiğiniz bir usta var mı acaba,.
------------- SÖZ GÜMÜŞ İSE SÜKUT ALTINDIR!!!
|
Mesajı Yazan: kabus
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 15:44
büyük ihtimalle balansta sorun vardır bendede aynı sorun var tamirci motora bir zararı olmadığını söyledi ama uzun süre bu şekilde binersen turboyu bitirirsin dedi benim şuanda turbom tamir istiyor komple sıfır alacağım seninde eğer turbon tamir isterse tamir ettirme tamir masrafı 300-350 tl tutuyor ve tamirin hiç bir garantisi yok başta tamir için garantili falan diyorlar ama hikaye en güzeli sıfır turbo almak 2 yıl garanti veriyorlar sıfır turbo için ve sıfır turbo fiyatıda 650-700 tl sıfır almak daha mantıklı
------------- 2003 PEUGEOT 307 1.4 XR HDİ BEYAZ
|
Mesajı Yazan: amb3558
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 20:52
teşekkürler kabus bey :) balans ayarına garanti vermemeleri 300-350 tl yi şansa bırakmak ve çöpe atmak olabilir belkide haklısınız en iis garantili olanı 300 fazla verip yaptırmakdır. İlginiz için teşekkürler.
------------- SÖZ GÜMÜŞ İSE SÜKUT ALTINDIR!!!
|
Mesajı Yazan: 307P
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 21:21
Bu balans mevzunu nasıl öğrenebiliriz?İlla servise mi bırakmak lazım?
|
Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 22:33
05358623574 murat oto izmir arayın sorun açıklasın
|
Mesajı Yazan: dbmaster
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2011 Saat 22:57
dostum benım aracta 307 hdi ve intercooler var
------------- 2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)
|
Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2011 Saat 00:00
Mesajı Yazan: just307
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2011 Saat 15:11
yanlışlık olmasın peugeot 307 orjinal turbosu Garret marka, türkiye yetkili ithalatçısında fiyatı 950 tl + kdv bizzat kendim görüştüm fiyat aldım,peugeot yetkili servisleri bile bu firmadan temin ediyorlar sıfır turboları,700 tl sıfır nerde satılıyorsa bilgimiz olsun bizimde adres ve tlf verebilirseniz iyi olur,fakat bnm araç 1.6 110 hp turbolar farklımı 1.4 motorlarla bilmiyorum
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2011 Saat 15:15
http://www.hascinar.net/ bu adrese bak bakalım sıfırına 350 tl diyorlar.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: just307
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 02:53
senin verdiğin sitede 940 tl fiyatı var ve orjinal garrett marka değil farklı bir marka,keşke dediğin gibi 350 olsa da alsak hemen,ve dediğim gibi bnm baktıklarım 1.6 hdı 110 hpler için
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 20:27
2004 model araba biraz turbo sesi gayet doğal, ayrıca bozuk balanslı turbo fazla uzun ömürlü olmaz aktif bir kullanımla 1 ayda tribün sarar. 0 araç dizel araç bile hafiften turbo sesi verir.
Artık yan sanayi turbolar var piyasada 500 - 1000 TL arasına satılıyor. Gerçek orjinal turbosunu almaya kalktığınızda 1.6 HDI 110 - 5500 TL, 1,4 HDI 70 - 4500 TL gibi bir ifyat söz konusu. 1,6 110 NE tribünü biraz daha büyük.
|
Mesajı Yazan: amb3558
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 20:29
haşim bey,yaptığım araştırmalarda turbolarda revizyonda garanri vermiyolarmış,yani 300 350 tl boşa gidecek bidew yağ ve filtrede boşa gidince işçilik ile beraber masraf 600 tl yi bulacak,bana cvp yazan arkadaşlardan bir tanesi http://www.hascinar.net/" rel="nofollow - www.hascinar.net adresinde alman schneider patentli kenda marka turboların fiyatına 350 tl demişler. Siz bu marka hakkında bilginiz var mı ? İllede garrett marka mı olmalı turbo , yoksa farklı markada olur mu garrett yada bilinen bi marka haricinde taktırınca motora ya da arabaya zararı olur u sizce, bu marka 6 ay garanti veriyor.
------------- SÖZ GÜMÜŞ İSE SÜKUT ALTINDIR!!!
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2011 Saat 20:39
Garett kaliteli, ama kenda yı hiç duymadım belliki türk markası ve recycle ürün satıyor olabilirler. tdci, hdi aynı turboları kullanıyor ford parçacılarını da bir gezin derim. Genelde ellerindeki kasnak, rulman, turbo tipi parçalar üniversal oluyor, yan sanayi ürünlerde iyi kar ettikleri için farklı ürünlere uygun fiyatlar alabilirsiniz.
|
Mesajı Yazan: semih
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 00:04
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 08:38
Buradaki ikinci el websitelerine bakiyordum orjinal sifir kutusunda
Turbo satani gordum. Ozelliklerinde PSA motor DV6ATED4 icin oldugunu ve Peugeot
Partner, 207,307, Citroën Berlingo, C4 1.6HDi 90pk araclarina uyumlu
oldugunu soyluyor. Orjinal referans numarasi 0375JO. Fiyati ise 300
Euro. Bu fiyatta mi bisey var yoksa burada mi turbo fiyatlari ucuz
sasirdim ilk defa biseyi ucuz gordum burada Resmi:

|
Mesajı Yazan: amb3558
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 09:11
koliva bey , 300 euroya turbo satışı yapan sitenin adresini verebilirmisniz acaba
------------- SÖZ GÜMÜŞ İSE SÜKUT ALTINDIR!!!
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 10:11
amb3558 Yazdı:
koliva bey , 300 euroya turbo satışı yapan sitenin adresini verebilirmisniz acaba |
Bu site ikinci el ilan sitesi. Yani parca satisi yapan bir site degil.
http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/peugeot/turbo-psa-dv6ated4-niet-gebruikt-82229131.html?qq=turbo+peugeot&pcpl=&pc_id=&afd=auto-onderdelen-accessoires%2Fauto-onderdelen" rel="nofollow - http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/peugeot/turbo-psa-dv6ated4-niet-gebruikt-82229131.html?qq=turbo+peugeot&pcpl=&pc_id=&afd=auto-onderdelen-accessoires%2Fauto-onderdelen
|
Mesajı Yazan: just307
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 18:10
beyler orjinal turbo yani garret marka olan 950tl+kdv öyle 3000-5000 değil güven turboda arayıp bilgi alabilirsiniz.buda bnm araçım için olanı 2006 1.6 hdi 110 hp premium 1.4 lerin turboları biraz daha ufak onlar biraz daha uygundur diye düşünüyorum,ayrıca turbo revizyona garanti veren yerlerde var 1 sene buda yeterli bir süre
http://www.guventurbo.com/MainPage/?LanguageID=1" rel="nofollow - http://www.guventurbo.com/MainPage/?LanguageID=1
|
|