kalorifer fan moturu arızası
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13589
Tarih: 29 Mayıs 2025 Saat 11:57 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: kalorifer fan moturu arızası
Mesajı Yazan: mon
Konu: kalorifer fan moturu arızası
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 10:30
arkadaşlar benim peugeot 206 nın kalorifer motoru 1 2 ve 3. kademede çalışmıyor, sadece 4. kademede çalışıyor. düğmelerin olduğu kısmı söküp kontrol ettim 1 2 ve 3. kademelere enerji gelmiyor 4. kademede enerji var ve çalışıyor. bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. teşekkürler.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 10:53
mon Yazdı:
arkadaşlar benim peugeot 206 nın kalorifer motoru 1 2 ve 3. kademede çalışmıyor, sadece 4. kademede çalışıyor. düğmelerin olduğu kısmı söküp kontrol ettim 1 2 ve 3. kademelere enerji gelmiyor 4. kademede enerji var ve çalışıyor. bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. teşekkürler.
|
Oncelikle kendinizi uyelerimizi tanitalim kisminda tanitmaniz gerekiyor. Sorununuz basit. Fan motorunun tam kapasitede calistigi yer 4. seviyedir. Diger seviyeler icin fanin hizi bir direnc(reosta) vasitasiyla belirlenir. Sizin aracinizda bu direnc(reosta) bozulmustur.
|
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 14:10
Aracınız kalorifer motorunda arıza olabilir.Aracın tam olarak modelini yazın dijital klimamı analog klimamı bunları belirtin daha iyi yardımcı oluruz
------------- PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 09:45
arkadaşlar forumda kendimi tanıtır gibi yaptım, aracım 2001 206 analog klima. bu arızalı olan parça nerededir tam olarak söküp değiştirsem.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 22 Mart 2011 Saat 13:09
mon Yazdı:
arkadaşlar forumda kendimi tanıtır gibi yaptım, aracım 2001 206 analog klima. bu arızalı olan parça nerededir tam olarak söküp değiştirsem.
|
Birkac saatinizi vererek bu islemi yapabilirsiniz. Detayli bir sekilde anlatmaya calisayim.
Oncelikle Peugeot servisine gidip arabaniza ait reostayi ya da direnci(teknik olarak tam nasil adlandiriliyor bilemiyorum) almaniz gerekiyor ama durumu anlatirsaniz anlayabileceklerini dusunuyorum.
Surucu kisminda gaz pedalinin oradan bakildiginda, orta konsolun arka tarafina dogru uzerinde bir tane vida olan yuvarlak sekilde birsey goreceksiniz. Vidayi sokun ve bu yuvarlak nesneyi saat yonunde dondurun. Oradaki ortam biraz sikisik oldugundan bu asamada biraz zorlanabilirsiniz. Bir kere yerinden oynattiginizda fanin ustunde bir mandal goreceksiniz. Bu mandal elektrik icin. Bunu da cikardiktan sonra motoru yerinden alabilirsiniz.
Bu islemden sonra icerdeki hava kanalinin icine erisebilir ve aradigimiz direnci bulabilirsiniz. Elinizle tutun ve yuvasindaki kilit mekanizmasindan kurtarmak icin cevirin. Sonra da cekip yerinden alin.
Cekip aldiginiz direnc soketiyle birlikte gelir. Bundan sonra yapmaniz gereken sadece direnci soketinden cikarmak ve yenisini takmak. Daha sonra herseyi soktugunuz gibi yerine koyun. Tek dikkat etmeniz gereken, fan motorunu yerine koyarken kablosunun hava kanalina sikismadigindan emin olun.
Eger yaparsaniz sonuclari da buraya yazabilirseniz herkes icin cok iyi olur.
Kolay gelsin.
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 18:06
http://img848.imageshack.us/img848/963/fotoraf0036.jpg http://img849.imageshack.us/img849/134/fotoraf0037o.jpg http://img11.imageshack.us/img11/1350/fotoraf0038s.jpg
Ben torpidoyu söktüm. bir kaç tane de resim eklemeye çalıştım görülüyor mu bilmiyorum ama kalorifer motorunu nasıl sökecem tam bir yerini göstersen resimden. resimde mavi bir soket var bir kutuya bağlanıyor içinde de bir devre var acaba reosta dediğiniz bu olabilir mi?
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 18:08
http://img849.imageshack.us/i/fotoraf0037o.jpg/ http://img848.imageshack.us/i/fotoraf0036.jpg/ http://img11.imageshack.us/i/fotoraf0038s.jpg/
galiba buradan resimler gözüküyor.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: semih
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 19:35
mrb lar öncelikle geçmiş olsun.Benim aracımında harereti sürekli yükseliyordu.100 metre gitmeden 80 90 derecelere çıkıyordu uzun yollarda şehir içinde 110 derecelere çıkıyordu usta termostat değişcek dedi değiştirdim müşür değişecek dedi değiştirdim.bide araçta sıralı sistem tüp var zorlandığında kendiliğinden benzine geçiyor rahata kavuştuğunda ise tüpe geçiyordu.tüpün beyni bozuk dedi tamir ettirdim.hararet sorunu ve tüp sorunu hala çözülmedi.şimdide kalorifer peteğinin tıkalı olduğunu ve suyun devir daimi verimli yapamamasının harareti yükselttiğini söylüyor.ğöğüsün sökülüp kalorifer peteğinin değişmesi gerekiyormuş.kalorifer peteği değiştikten sonra tüpe tekrardan program atılcakmış.ondan sonra bi problem kalmayacakmiş.sanayide 380 tl ye hepsi hal olur dedi usta,yetkili servisi aradım ne kadar olur dedim şase numarasını verdim aracın 350 tl olur toplam dedi.serviste değiştirmeyi düşünüyorum.bideğöğüs sökülmeden kaloriferpeteği değiştirilemiyor mu?
aracım:2001 model peeugeot 206 rolland garros 1.6 motor 110 hp.
saygılarımla.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 20:20
mon Yazdı:
http://img849.imageshack.us/i/fotoraf0037o.jpg/ http://img848.imageshack.us/i/fotoraf0036.jpg/ http://img11.imageshack.us/i/fotoraf0038s.jpg/
galiba buradan resimler gözüküyor.
|
Resimlerle gostermeye calisayim.
NOT: Resimler sagdan direksiyonlu bir aractan alinmistir.
Bu resim aradiginiz fan motorunun resmidir.

Kablosunu cikardiktan sonra saat yonunde motoru cevirerek cikartin. Soyle bir sey olmasi gerek:

Bu da cikmis hali:

Hazir motoru cikarmisken yillarin biriktirdigi bir miktar tozu almak icin ustte gozuken plastigi cekip cikartin. Soyle:

Simdi esas aradigimiz fan direncinde sira. O da resimde gorulen yerde.

Tutup hafif cevirdikten sonra yerinden atar kendini. Sonra cekip alin yerinden. Bu da resmi:

Bu da tamamen cikartilmis hali.

Umarim yardimci olabilmisimdir. Kolay gelsin 
Not: Resimler alintidir.
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 20:41
tas tamam bunu arıyoruz ama biz torpidoyu sökünce fanı bu şekilde göremiyoruz bu resimdeki araç sağdan direksiyonlu. Bizde ise motoru çıkartmak için sigorta kutusunun oradan mudahale gerekiyor buda çok zor arası çok dar bakalım yarın biraz uğraşalım belki hallederiz.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 20:47
mon Yazdı:
tas tamam bunu arıyoruz ama biz torpidoyu sökünce fanı bu şekilde göremiyoruz bu resimdeki araç sağdan direksiyonlu. Bizde ise motoru çıkartmak için sigorta kutusunun oradan mudahale gerekiyor buda çok zor arası çok dar bakalım yarın biraz uğraşalım belki hallederiz.
|
Diger bir baslikta baska bir kisiye yazarken aklima geldi bunu unuttugum. Simdi okuyunca yazilarimi harbidende iste bir terslik var oldugu goruluyor Dediginiz gibi biraz dar orasi ama olmayacak gibi degil. Yazimi degistireyim, sonradan gelenlere yanlis referans olmasin.
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2011 Saat 17:25
tamam ben söktüm motoru reosta denilen aletde burda nesi bozulmuştur bunun yapılmaz mı?
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2011 Saat 17:27
yalnız arkadaşlar kolay değil o motoru sökmek motoru söküyorsun ama oradan dışarı çıkmıyor direksiyon mafsalı var gaz pedalının orada onu sökmeden motor oradan çıkmıyor haberiniz olsun
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2011 Saat 17:28
koliva Yazdı:
mon Yazdı:
http://img849.imageshack.us/i/fotoraf0037o.jpg/ http://img848.imageshack.us/i/fotoraf0036.jpg/ http://img11.imageshack.us/i/fotoraf0038s.jpg/
galiba buradan resimler gözüküyor.
|
Resimlerle gostermeye calisayim.
NOT: Resimler sagdan direksiyonlu bir aractan alinmistir.
Bu resim aradiginiz fan motorunun resmidir.

Kablosunu cikardiktan sonra saat yonunde motoru cevirerek cikartin. Soyle bir sey olmasi gerek:

Bu da cikmis hali:

Hazir motoru cikarmisken yillarin biriktirdigi bir miktar tozu almak icin ustte gozuken plastigi cekip cikartin. Soyle:

Simdi esas aradigimiz fan direncinde sira. O da resimde gorulen yerde.

Tutup hafif cevirdikten sonra yerinden atar kendini. Sonra cekip alin yerinden. Bu da resmi:

Bu da tamamen cikartilmis hali.

Umarim yardimci olabilmisimdir. Kolay gelsin 
Not: Resimler alintidir.
|
bu aletin bozuk olduğu neresinden anlaşılır ki
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2011 Saat 22:03
Hangisinin motorun mu yoksa resistor'un mu?
Motoru direk akim vererek calistirmayi deneyebilirsiniz. Reostayi ise olcu aleti ile olcmeniz gerekiyor. Baska bir mesajimda bacak baglantilarini vermistim ama cok onemli degil. Birer birer olcup direnc okuyabilmeniz gerekiyor. Okuyamiyorsaniz bozuktur.
|
Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2012 Saat 23:56
Bende de aynı sorun var klima çalışıyor ama üfleme yapmıyor nedendir sizce?
-------------
01 COA 084 ARh(+)
|
|