Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

306 Motor Yağı ve Bosch Lpg Buji Değişimi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13558
Tarih: 19 Mayıs 2024 Saat 19:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 306 Motor Yağı ve Bosch Lpg Buji Değişimi
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 306 Motor Yağı ve Bosch Lpg Buji Değişimi
Mesaj Tarihi: 19 Mart 2011 Saat 22:45
arkadaslar daha once sozunu ettıgım 2 farklı konuyu 120.000 bakımı gelınce bugun ısleme koyabıldım...
 
1. Mobil 1 0-40 New Life Fully Synthetic with Super Syn Motor yağı (ornek olarak = BMW nın servıste dolum yagıdır ve 20.000 km kullanılır. ben sımdılık 15.000 km kullanmaya nıyetlıyım)
 
2. LPG için özel Bosch Platınum-Irıdıum Bujiler (30.000 km omurlu)
 
-oncelıkle soylemelıyım kı Mobıl yaglara %8 zam gelmıs. bu yagı suanda 90-95 lıra gıbı fıyatlara bulabılırsınız.
-bujıler ıse tanesı 12-15 lıra cıvarında. bujılerın ozellıgıne gelecek olursam lpg yakıtlı araclar ıcın ozel uretılmıs bır bujıdır. orta elektrodı ırıdyum yapısına sahıp ve tırnagın alt tarafında platınyum kaplaması mevcut. bunun yanında tırnak aralıgıda aracın orjınal bujısıne nazaran azaltılmıs olarak gelıyor. ornek olarak benım aracın orjınal bujısı olan bosch FR7DC+ bujı 0.9mm dır. fakat bu lpg bujısının tırnak aralıgı 0.7mm dır. baska kullananların soyledıgı alt devırlerde daha canlı olma durumunu bugun kendımde hıssettım. onumuzdekı zamanda yakıta etkısı ne sekılde olacak bakalım merak edıyorum. zamanla sızınle paylasırım...
 
sızlerınde bılgınız olsun dıye resımlerınıde cektım. daha sonra baska resımlerde ekleyecegım.
 
---yalnız yagı degısırken dıkkatımı ceken bırsey oldu. motorun ıcınden bosaltmıs oldugum 10.000 km kullanılmıs yag gayet temız cıktı. bu da motorun ıcının temız ve yanmanında duzgun oldugunu gosterır. zaten lpg de motor yagıda daha az kırlenıyor. benzınle kullandıgınız zaman motor yagı sımsıyah cıkıyor.
 
 
 
 
 
 
 
 
bırde eskı bujılerın resmını cekecektım unuttum. onlarıda ceker eklerım. lpg ıle 10.000km yapmıs bujılerı gormus olursunuz...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2011 Saat 00:42
slm cecoli kolay gelsin kardeşim
fotolar çok iyi çıkmış ve faydalı bir konu olmuş eline sağlık
motor bire bir benim araç ile aynı bir an kendi arabamın motoruna bakıyor gibi hissettim
hatta regulatör konumlandırması da aynı  bu arada şu lpg bujisini en kısa sürede bende deneyeceğim


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2011 Saat 08:15
Yaga diyecek yok. Ben de aynisindan kullaniyorum senin tavsiyenle ve cokta memnunum. O degilde su lift'ten her eve lazim Kahkaha


Mesajı Yazan: ugur_clskn
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2011 Saat 17:31
abi bu bujiler 1.6 8v 90 bg motora da uyumlu mu  eger uyumluysa kodunu v.s verırsen bende denemek ısterım


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 10:35
Evet cem bey. İzlenimin olumlu ise ve benim arabama da uyumlu ise kodunu ve alınabilecek yerleri de paylaşırsan sevinirim.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 13:00
@ tugrahan = motorlarımız tamamen aynı zaten :)) lpg sıstemınden baska hıcbır fark yok...
 
@ koliva = ben daha once kullanmadan tavsıye ettım. ama ne dedım kendı kullanmayacagım seyı tavsıye etmem. bende aynı yagdan koyacagımı soylemıstım en sonunda koydum. bundan sonra baska yag kullanmayı dusunmuyorum.
 
lpg bujısını soran arkadaslar;
 
1.8 16V (LFY) motor ıle 1.6 8V (NFZ/NFT) motorun bujılerı aynıymıs. bosch un sıtesınde 3 bujı var.
 
1.si standart benzın bujısı = FR 7 DC+  (0242 235 666)
 
2.si standart lpg/cng ıcın ısıya dayanıklı bujı (15.000km) (benzın bujısının ısıya daha dayanıklı olanı) = FR 6 DC+  (0242 240 593)
 
3.sü ise lpg ıcın en ıyı secenek platınıum iridyum lpg/cng bujısı (30.00km) = FR 6 KI 332 S  (0242 240 653)
 
 
bu da sıze lınkı... Alt kısımdakı markayı modelı ve motor kodunu secıp asagıdan ara dıyorsunuz. acılan pencerede sagda ozellıklerını goster gıbı bır tus vardı. ona basınca butun urunler karsınıda gelıyor. en ustte 3 bujıyıde gorebılırsınız...
 
http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products?p_p_id=BoschWSRP&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_BoschWSRP_wsrp-urlType=blockingAction&_BoschWSRP_wsrp-navigationalState=%2FWFS%2FAAGLOBAL-AA-Catalog-Site%2Ftr_TR%2F-%2FEUR%2FViewVehicle-Equipment%3Bpgid%3DD41D8CD98F00B204E9800998ECF86qDOzWNu%3Bsid%3DC7b-iqjur-gEjeVpLwVycKdlqlWWYIhByFE%3D&_BoschWSRP_proxyportlet-remoteInvocation=true" rel="nofollow - http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products?p_p_id=BoschWSRP&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_BoschWSRP_wsrp-urlType=blockingAction&_BoschWSRP_wsrp-navigationalState=%2FWFS%2FAAGLOBAL-AA-Catalog-Site%2Ftr_TR%2F-%2FEUR%2FViewVehicle-Equipment%3Bpgid%3DD41D8CD98F00B204E9800998ECF86qDOzWNu%3Bsid%3DC7b-iqjur-gEjeVpLwVycKdlqlWWYIhByFE%3D&_BoschWSRP_proxyportlet-remoteInvocation=true


Mesajı Yazan: cpirdal
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 15:14
Elline sağlık kardeşim çok güzel açıklamışsın... 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mart 2011 Saat 16:35
Teşekkürler.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2011 Saat 21:41
abi benim araç için hangisi uyuyor bulamadım :))) 10.000 bakımı yaklaşıyor onuda aradan çkarayım

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 11:07
Mobil 1 Super3000 05 - 40 yağ 4 lt 60 TL motora
Mobil 1 ATF 3320       (2*1 lt)    2 lt 30 TL direksiyona
BP DOT 4     (2*0,5 lt)               1 lt 13 TL frenlere aldım stokladım.
Şanzuman baskı balata, triger kayış seti ve motor üst kapak contası da aldım mı ameliyata hazırız. Mayısta büyük bakım var İnşallah.                  


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 11:18
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Mobil 1 Super3000 05 - 40 yağ 4 lt 60 TL motora
Mobil 1 ATF 3320       (2*1 lt)    2 lt 30 TL direksiyona
BP DOT 4     (2*0,5 lt)               1 lt 13 TL frenlere aldım stokladım.
Şanzuman baskı balata, triger kayış seti ve motor üst kapak contası da aldım mı ameliyata hazırız. Mayısta büyük bakım var İnşallah.                  
 
hayırlı olur ınsallah :)))
 
yag secımın guzel. daha uzun perıyodda kullanabılırsın. motorun ıcı pıs ıse veya daha evvel yag bakımı pek duzenlı yapılmamıs ıse ıstersen yag degısımınden evvel motor ıc yıkama wıns marka kullanabılırsın. bundan sonra yagı 15.000 de degısırsın...
 
dıreksıyon hıdrolıgını bende degısecegım onumuzdekı zamanda. fakat ben 1 lt dıye bılıyordum. acaba yanlıs mı bılıyorum dıye dusundum...
 
fren hıdrolıgı olarakta ben bendıx marka ıle degısmıstım. eskı hıdrolıkten zerre kalmadı ıcerıde :) yarım lıtresı 10 TL ıdı
 
bu arada senın motorun supap ayarı yapılır bılgın olsun. 16V olmadıgı ıcın supap ayarı zamanla degısır. aklında bulunsun. supap kapagı acılmısken supap boslukları kontrol edılır. gerekıyorsa bır ayar yapılır. cok daha guzel olur. cunku bıldıgım kadarıyla 80.000 de bır yanı trıger degısımıyle de beraber supap ayarı yapılmalıdır...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 11:33
wins markayı internette arattım bulamadım. NAsıl birşey ve nasıl kullanılır? Birde fiyetı ne kadardır? Yaza doğru servislerde klima kampanyaları oluyor ya, o zaman klimanın gazını değiştirtirken carbon clean yaptırmayı düşünüyordum. Senin dediğin daha sağlıklı ise onu yapabilirim. Malum aslan biraz yorgun.(175.000 km dile kolay) Subap ayarını da listeye yazayım. Ustama hatırlatırım. Yağı aldığım yer muayyeer, artanı götürüp vereceğim. Ben sadece ne istediğimi söledim. Miktarını o ayarladı.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 11:54
km sı bayagı olmus. o zaman supap ayarına kesın kontrol ettırın. belkı bugune kadar ellenmemıs olabılır. onun harıcınde carbon clean ıle motor ıs yıkama farklı bır ıs. ıc yıkama demek. yagın dolastıgı kısımları temızlemek demektır. 10TL lık bır malzeme. hollanda malı olması lazım. eflatun rengınde yuvarlak teneke kutuda. uzerıne "engıne flush" yazıyordu sanıyorum. motorun yagını degısmeden evvel ıcıne atıyorsun. 15-20 dk rolantıde calıstırıyorsun. ara sıra cok olmamak kaydıyla ufak ufak ta gaz verebılırsın. sonra hemen yagı bosaltıp yenı orjınal yag fıltresı ıle beraber yenı yagını koyarsın...
 
pekı yag eksıltme varmı aracında?
 
lpg hangı km de ne zaman takıldı?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 13:17
Yağ eksiltmem yok. LPG yeni takıldı. Şubat ayının içerisinde. Daha 2000 km gitmedim.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 13:22
yag eksıltmen yoksa guzel. sorun olmaz. hem motor ıc yıkamayı, hemde 5-40 yagı kullanabılırsın...
 
bence karbon clean ıle ugrasma. 50-100 lırana yazık. cogu yerın yaptıgı uygulama psıkolojık tedavıden ılerıye gıtmıyor...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 13:40
Sadece üst kapak contasındann biraz terliyor. Carbon clean'ıda motorun kilometresi yüksek diye düşünmüştüm. Ama çok faydası olmuyorsa ona para harcamanın gereği yok. Onun yerine aküyü yenilerim kışa doğru. Motor iç yıkama ürününün satıldığı bir yerler biliyor musun. İnternette bulamıyorum.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 13:50
yag satan magazalara sorarsan bulabılırsın bence. ınternetten arasan kargosu vs 2 katına gelecek :)  burada 10 lıra fıyatı var.
 
markanın tam ısmı """wynn's"""
 
ılla bu olacak dıye bırseyde yok. guvendıgın bır esnaftan motor ıc yıkama urunu alabılırsın...


Mesajı Yazan: Emre Ekrem
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 13:58
http://www.berkoto.com.tr/wynns.htm" rel="nofollow - http://www.berkoto.com.tr/wynns.htm


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 14:00
cem hocam  bujilerin ortalama ömrü ne kadardır aracı ben alalı 8 ayda 12bin km kadar yaptım bı sıkıntı sezemedim araç 79bin oldu herhalde 1 kere değişmiştir bi kaynakdan 40binkm olduğunu duydum ama pek inandırıcı gelmedi bu arada bu arada bakım hayırlı olsun  yağı bende deneyicem inşallah kullanıcı yorumlarınıda bekliyorum

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 14:06
40.000 bence cok. tu5jp4 motorların bujı degısım perıyodu nedır onuda tam bılmıyorum ama ben olsam 20.000 km den fazla kullanmam. tabı bu durum kullanılan bujıye gorede degısır. yakıtın cınsıne gorede degısır :)))))))))
 
bujıler zaten 20-30  TL ıscılık te 10 lıra versen 30-40 TL
 
ben 20.000 km den fazla kullanmam. zaten yenı bujının sana bu kadar km de saglayacagı tasarruf bujının kendı malıyetınden fazla olur :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 14:07
Orjinalini yazan: undertaker undertaker Yazdı:

http://www.berkoto.com.tr/wynns.htm" rel="nofollow - http://www.berkoto.com.tr/wynns.htm
 
burayı bende buldum ama soyledıgım urun lıstede yok...


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 14:12
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

40.000 bence cok. tu5jp4 motorların bujı degısım perıyodu nedır onuda tam bılmıyorum ama ben olsam 20.000 km den fazla kullanmam. tabı bu durum kullanılan bujıye gorede degısır. yakıtın cınsıne gorede degısır :)))))))))
 
bujıler zaten 20-30  TL ıscılık te 10 lıra versen 30-40 TL
 
ben 20.000 km den fazla kullanmam. zaten yenı bujının sana bu kadar km de saglayacagı tasarruf bujının kendı malıyetınden fazla olur :))
teşekkür ederim kesin 20bini geçmiştir bende değiştiriyim yazın yola çıkmadan bakıma giricem ozaman hallederim inş.

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 14:20
Tavsiyelerin için teşekkürler. Değişim zamanı piyasyı kolaçan etmem lazım.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 14:21

sen lpg kullandıgın ıcın orjınal benzın bujısı dısında bujı kullanabılırsın. yukarıda acıkladıgım sekılde yanı :)) tabı yınede tercıh senın.

ama ben 1. secenektekı benzın bujısı almanı tavsıye etmem. cunku 2. kademe bujı benzın bujısının aynısının daha yuksek ısıya dayanabılen modelı oldugundan motora cekıse yakıta asla asla zararı olmayıp, dogru olmayan lpg karısımlarında motor ıcınde meydana cıkabılen yuksek ısıya daha dayanıklıdır... yanı platınıum ırıdyum bujı almazsan 2. secenek en uygunudur...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 15:24
cem abi benim motor için uygun olan buji hangisi bulamadım. bide nerden temin edilir bu.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 15:27
cogu yerde bulamazsın. cunku pek kımse bılmedıgınden yaygın degıl...
 
ben buldum senın arac ıcın olanınıda acele etme bıraz daha bekle ayarlarız...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 16:47
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

cogu yerde bulamazsın. cunku pek kımse bılmedıgınden yaygın degıl...
 
ben buldum senın arac ıcın olanınıda acele etme bıraz daha bekle ayarlarız...
 
Thumbs Up


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 17:34
İnternette bi kaç site buldum ama fiyat yoktu. Kayseride satan yeriniz var mı diye elektronik posta attım. Telefon açtılar; 45 TL fiyat verdiler+Kargo+Havale masrafı. Ben burada yağ satanları ziyaret edeceğim anlaşılan. Almak isteyen olursa linkini veriyorum.

http://www.ardinatr.com/products.html" rel="nofollow - http://www.ardinatr.com/products.html

68 213

 ENGINE FLUSH

 (Motor İç Temizleyici)



Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2011 Saat 23:53
cem bey sana birşey daha sorayım
son iki haftadır benim araçta ilk çalıştırmada  2-3 saniye  şık şık şık  diye
sanki subab sesi gibi bir ses geliyor 3 saniye sonra kesiliyor  ne olabilir acaba
yağım castrol magnatech 10 / 40 artı  bor power var   yağ 7500 km oldu değişeli
1 hafta önce de yağını kontrol ederken  yağ çubuğunun alt çizgi üzerindeydi
bayağıda kirlenmişti  daha önceden aldığım SPEEDOL EKONOMİZER 400 ML
vardı bunu ekledim


neden böyle bir ses geliyor acaba




-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2011 Saat 00:06
Allah Allah ılgınc :(
 
boyle sesler adına uzaktan yorum yapmak zor. ıyıce tespıt etmeye calıs. baskası marsa bassın sen kontrol et. ona gore konusalım yıne...
 
sen supap dıyınce fıncan sesı mı acaba dıye aklıma geldı. fakat ben boyle ekonomızer dır sudur budur pek motor yagına koyma taraftarı degılım sahsen...
 
bırde benım motorda soyledıgın gıbı sıradısı sesler konusunda hıcbır sıkayetım olmadıgı ıcın bu yonde pek tecrubemde yok. babamın arabanında motoru aynı cok sukur onda da sorun yok...


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2011 Saat 00:52
sesi kaydedeyim siteye ekleyim bakarsın
o yağı koymadan öncede vardı  ses
belki de daha öncede vardı bilmiyorum bu aralar lpg için kaput açılıyorya
stop et çalıştır falan iyice dikkatimi çekti
bu arada senin motorun resmi ile benim motorun resmini karşılaştırmalı
forum donanım haber sitesinde brc dostluk klübünde siteye koydum
gerçekten çok düzgün bir montajın var   işte hepdiyoruz ya iyi bir usta
burda daha iyi belli oluyor
http://forum.donanimhaber.com/m_19780064/mpage_101/key_brc%2Cdostluk/tm.htm" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_19780064/mpage_101/key_brc%2Cdostluk/tm.htm


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2011 Saat 08:45

Tuğrahan çok şey katmışın motor yağına. Hem bor power, hem de speedol economizer. Yağın kaliteli zaten. Bence bu kadar katkıya gerek yoktu. Eksilen yerine aynı numara yağdan ekleyebilirdin. Cemin dediği gibi benim aklıma da fncn sesi geldi ama bildiğim kadarıyla fincan sesi birkaç dkikadan kesilmiyor. Araba hızlandıkca sesin sıklığı da artıyor.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2011 Saat 08:55

benım aracın montajı safhasında aksamları monte ederken olabıldıgınce hıcbırseye ulasmakta sıkıntı cekılmeyecek ve lpg aksamlarının baska aksamlara engel olmayacak sekılde dusunerek montaj yapıldı. mesela senınkınde gaz valfı motorun solunda duruyor trıger kapagı sokulurken bıraz sıkıntı cıkarıyor. benımkınde gogus sacında oldugundan hıcbırseye engelı yok. ecuyu hıcbır ıslem olmayan yıne gogus sacına koyduk. tesısatı da ecunun alt tarafındakı sase profılının ustunde duruyor. lpg fıltresını ben aku ıle motor arasına koymayı dusunmustum ama sonradan onuda goguse koyduk. enjektor kablolarınıda kalıtelı bez bant ıle duzgunce sardık kı saglıklı ve uzun omurlu olsun dıye. kablolarını vs aralara gızledık. hortumlarıda esıt boyda taktık.

esasında cok daha fantezık bır fıkrım vardı ama cıddı ugras gerektırmesı ve daha sonrakı cıkarabılecegı zorluklar nedenıyle vazgectım. enjektorlerı manfoldun altına koyacaktım ve delıklerını dırek alttan acacaktım. hemde 10 numara olacaktı. ne enjektor ne kablo ne hortum hıcbırsey gorulmeyecektı. ama bızım aracın manıfoldunu sokmek bıraz teferruatlı oldugu ıcın ve daha sonrakı olusabılecek arızalarda el calısacak mesafe olmadıgından dolayı vazgectım :)) yoksa cok sıradısı bır montaj olacaktı :))


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2011 Saat 16:00
Sen iyice fantazi yapmışın. Gönüllü bir çalışma senin ki. Bizim işleri  yapan ustalar para için yapıyor bunu. Daha sonraki arızalar için uğraşacak ustalardan onlara ne? Onlar işlerini yapsın paralarını alsınlar tamam. Ama arabanın bütün arızalarında sen kendin uğraşağın için bu kadar emek harcamışın. Yoksa muhtemelen sen de bu kadar uğraşmazdın.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2011 Saat 16:15
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Sen iyice fantazi yapmışın. Gönüllü bir çalışma senin ki. Bizim işleri  yapan ustalar para için yapıyor bunu. Daha sonraki arızalar için uğraşacak ustalardan onlara ne? Onlar işlerini yapsın paralarını alsınlar tamam. Ama arabanın bütün arızalarında sen kendin uğraşağın için bu kadar emek harcamışın. Yoksa muhtemelen sen de bu kadar uğraşmazdın.
 
esasında montaj safhasında benım elım degmıs degıl :)) sadece fıkır bırlıgı yaptık...
 
ben yapmak ıstedım ama unsal abım elımı surdurmedı. sen sadece ızle dedı :)) bana bırakmıs olsaydı fabrıkasyon yapardım fakat o zamanda montaj 1 hafta surerdı Dil Çıkarma


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2011 Saat 23:36
forma girdin herhalde
valla hepside hayran oldu söylemiyorlar ama  neyse
ben senin enjektör soketlerini manifoldun altındaki boşluğa gizlediniz sanıyordum
ama  10 numara montaj olmuş maaşallah

ya kardeş bu fincan ne oluyor bu sesin gelmesi neye işarettir
ilerde bir sıkıntı yaparmı
7500 km oldu daha hiç yağçubuğunu çıkarıp bakmadım
en son usta yağı yeni koyup biraz devir ettikten sonra kontrol için
yanımda bakmıştı  biliyorsun bizim çubukta iki tane çentik var arasıda yaklaşık
1 cm kadar galiba  en üst çentiğin üzerindeydi yağ seviyesi
ankaraya gideceğim       aklıma geldi suyunu kontrol ettim  1 bardak kadar su koydum
yağına baktım alt çentiğin üzerindeydi  7500 km yapmış normal her halde bu kadar eksilmesi
arabada da bu vardı  400 ml zaten koydum 2 dakka çalıştıktan sonra stop edip baktım
seviye tam ortada idi o şekilde yola gittim seviye yine aynı bu sesin bu yağdan kaynaklanmadı
yağdan öncede arasıra vardı   ama yağ çok kirliydi belkide bu kirden yağfiltresi tıkanıp
ilk çalıştırmada 3-5 saniyelik yağ subaplara ulaşmıyor olabilirmi  yağ ulaşınca kesiyordur




-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2011 Saat 00:08
Orjinalini yazan: tugrahan tugrahan Yazdı:

forma girdin herhalde
valla hepside hayran oldu söylemiyorlar ama  neyse
ben senin enjektör soketlerini manifoldun altındaki boşluğa gizlediniz sanıyordum
ama  10 numara montaj olmuş maaşallah

ya kardeş bu fincan ne oluyor bu sesin gelmesi neye işarettir
ilerde bir sıkıntı yaparmı
7500 km oldu daha hiç yağçubuğunu çıkarıp bakmadım
en son usta yağı yeni koyup biraz devir ettikten sonra kontrol için
yanımda bakmıştı  biliyorsun bizim çubukta iki tane çentik var arasıda yaklaşık
1 cm kadar galiba  en üst çentiğin üzerindeydi yağ seviyesi
ankaraya gideceğim       aklıma geldi suyunu kontrol ettim  1 bardak kadar su koydum
yağına baktım alt çentiğin üzerindeydi  7500 km yapmış normal her halde bu kadar eksilmesi
arabada da bu vardı  400 ml zaten koydum 2 dakka çalıştıktan sonra stop edip baktım
seviye tam ortada idi o şekilde yola gittim seviye yine aynı bu sesin bu yağdan kaynaklanmadı
yağdan öncede arasıra vardı   ama yağ çok kirliydi belkide bu kirden yağfiltresi tıkanıp
ilk çalıştırmada 3-5 saniyelik yağ subaplara ulaşmıyor olabilirmi  yağ ulaşınca kesiyordur


 
normalde fıncanların ıcınde yag kalır. yanı aracın yagını bosaltsanda fıncanların ıcındekı yagı alamazsın. bılgım bu yonde. o acıdan fıncanlar ılk harekettede yagsız kalmazlar dıye dusunuyorum. fakat senın motorda bır sıkıntı olabılırmı onuda bılemıyorum. bızım motorlardan anlayan bır ustaya gostermelısın...
 
yag cubugundekı 2 cızgıden usttekı maxımumdur alttakıda mınımumdur. bızım motor 4.75 lt yag alır. ayrıca bıldıgım kadarıyla yıne bızım motor ıcın 2 cızgı arası 1.25 lt dır. mesela ben 4 lt koydugum ıcın 2 cızgının ortasından cok hafıf altta gıbı duruyor. yanı tam ortaya gelıyor gelmıyor gıbı... yanı dusunecek olursak ust cızgı 4.75 se alt cızgıde 3.5lt olması gayet dogrudur. oncekı yag degısımımde 4 lt total 7000 yag + 250ml nnt bor power koydugum ıcın yarımı cok hafıf gecmıstı ve 10.000 km sonra yagı degısırken yaklasık aynı yerdeydı. zaten 10.000 kmde 150-200ml kadar eksılmesıde normaldır.
 
fakat senın soyledıgın kadarıyla ust cızgıden alt cızgıye dusmus. buna da 1.25 lt demıstık. 7500 km de bu kadar eksıltmesı cok degıl ama az da degıl yanı :) egerkı bıraz geregınden cok sıkıstırıyorsan onunda etkısı olabılır.
 
aracın km sı neydı?
 
ayrıca yagın sımsıyah ve cok kırlıyse bence en kısa surede kalıtelı bır ıc yıkama yap ve ondan sonra yagını degıstır...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2011 Saat 08:23
Sn. tugrahan,

Bence de yaginiza cok sey katmissiniz. Zaten gunumuz kaliteli yaglarinin pahali olmalarinin bir sebebi de iclerinde katki maddelerinin olmasi. Yeni degistirilen bir yagin 5000 km ya da biraz daha uzerinde sipsiyah cikmasinin nedeni de budur. Cunku katki maddeleri calisiyor ve gorevlerini yerine getiriyor demektir. Ancak tabi yag omrunu tamamlarken de siyaha donusur. Bu durumda yaginizin siyah olmasi yagin bozuldugu anlamina gelmiyor ama gelebilir de.

7500 km az degil. Bence kaliteli bir yag alin ve komple temizletin motorunuzu.

Bu arada kac bin km'de?


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2011 Saat 23:40
km  137600  oldu işte
130000 de değişmiştim yağı
arabayıda  4 - 5 defa sıkıştırmışlığım vardır hani
bu gün kaputu açtım bir arkadaşa da telefondan video çekmesini istedim
ilk çalıştırmada ki o sesi çekecektim ama o ses çıkmadı normal çalıştı
arasıra yapıyor 2-3 saniye
bu lpg ayarı yapılırken  bilgisayarda ateşlemenin çok kötü olduğunu söylediler
bujileri falan ne zaman değiştin dediler  bujiler daha 1.5 aylık çift tırnak bocsh
acaba  ateşleme bobininden kaynaklı birşey olabilirmi    zaten benzinde çalışırken
eksozdan çiğ de atıyordu yani  eksoz dan hafif yanmamış benzin kokusuda geliyordu
bu bobini değişsek   nasıl olur  zaten haftaya  lpg platin bujiyi sipariş edeceğim

konuyu sen açıyorsun  ben de habire soru soruyorum :))
ayrıca peugeot efe valeo marka ateşleme bobinine 150 tl fiyat verdi  nasıl fiyatı iyi midir
el fren teli de sordum efeye  sağ sol  25+25 =  50 tl dedi   yan sanayimiş
internette birkaç sitede  yabancı marka tellere  takımına 60 tl diyorlar 
markasıda    PERSEA    idi galiba



-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 09:32
@ tugrahan = bujı ıcın bırsey dıyemıyorum. dogru bujı olmayabılır veya bobının zayıf olabılır. bunu anlayabılmek ıcın pp2000 e baglayıp bobın voltajlarına bakarsan benımkıyle kıyaslayabılırız. konunun en basında bızım motorda kullanman gereken bujılerı verdım. bırde
 
bosch FR 7 LDC+ cıft tırnak bujıyı babamda bende kullandım. ben bır fark hıssedemedım sahsen.
 
bobın konusuna gelırsek benım aracımdakı bobın sagem marka. valeo olanı varmıdır bılmıyorum.
fakat efe soyluyorsa dogrudur. fıyatıda gayet ıyı. servıste 250 TL vardır en az... degısecek olursanda eskıyı atma sakın... en fren telı konusunda ıse ne fıyat ne de marka hakkında hıcbır fıkrım yok :)


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 13:37
piyasada  hep valeo marka bobin var
valeo nun internet sitesinde  motor koduna göre çıkıyor
280  den  225 tl ye kadar da fiyat var
evet efenin verdiği fiyat çok çok iyi  kargoyla falan 180 e gelecek
öncelikle  voltajına baktırayım  olmassa efeden alırım

cevaplar için teşekkürler



-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Serhun
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 14:43
Bilgiler ve paylaşımlar için teşekkürler.

-------------
http://img850.imageshack.us/i/yenibitelemresmi2.png/" rel="nofollow">

Uploaded with


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 21:02

takmıs oldugum platınıum-ırıdyum lpg bujılerımle denemem suruyor. suana kadar daha 2 kere olcme ımkanım oldu. cunku arabaya az bınıyorum. ıkısındede ortalama degerler elde ettım.

bır tanesınde 10.3lt dıgerınde 11lt elde ettım. 2 cısınde bıraz daha kısa mesafe gıt gel yapınca arttı. ara ara cekıs testıde yaptık tabıkı :)) 
 
genel olarak yakıtta cok tatlı bır dusus var gıbı. bırde bu bujıyı takınca ara sıra arıza ısıgım yandı. cunku bujının ateslemesıne gore degısık lpg ayarı vermek lazım. ben normal bujıye gore yaptıgım ayarla devam ettıgım ıcın tahmınımce motor bıraz zengıne dogru calısıyor. bundan dolayı arıza ısıgım yandı dıye dusunuyorum. bıraz yogun oldugum ıcınde bılgısayara baglayıpta bakamadım... ayar cekınce cok daha ıyı olacagına ınanıyorum...
 
fakat cok net olarak soyleyebılırımkı farklı yerlerde okuduklarım gıbı alt devırlerde resmen daha canlı ve daha ısteklı bır calısma sergılıyor. aracı orta serı kullandıgım ıcın ust devır pek cevırmedım...
 
denemeye devam :))


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2011 Saat 23:54
bizdende takibe devam

-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2011 Saat 02:16
internette dolaşırken
lpg elektroniği adı altında  bu parçaya ulaştım
acaba nasıldır cecoli hiç araştırdınmı böyle bir şeyi



- SIRALI SİSTEM GAZLI ARAÇLARDA OLMAZSA OLMAZ BİR ÜRÜN!!!
 
- ARAÇ GAZDAYKEN BENZİN SARFİYATI OLMAZ DOLAYISIYLA BENZİN HATTINDAKİ BASINÇ YÜKSELİR.
 
- ZAVALLI BENZİN POMPASI BU YÜKSEK BASINÇ ALTINDA SÜREKLİ ÇALIŞA ÇALIŞA EN SONUNDA BİR GÜN YANAR !!!
 
- EN UCUZ BENZİN POMPASI 200 TL. DEN BAŞLAR !!!
 
-  Yakıt pompanızı korur.
 
- Yakıtın sürekli devridaim etmesinden kaynaklı ısınma ve buharlaşma kayıplarını önler.
 
Sıralı sistemlerde gaz ecu,su ilk önce şamandıra ve gazvalfini açıp daha sonra gaz enjeksiyonlarını açtığından dolayı zaman kontrolünün önemi burada meydana çıkıyor.
 
Zaman kontrolü olmasa idi gaz enjeksiyonları açmadan benzin kesileceği için motor stop ederdi.

iyi birşeyse nasıl takılır bir bilen varmı?



-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Serhun
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2011 Saat 10:24

Araç çalıştıktan bir süre sonra benizn pompasının devreden çıkmasını sağlayan bir azamn rölesine benziyor.. Benzin pompası rölesine bağlanıp üstündeki potanstan ayarı yapılabilecek bir ekipman. Ama pompayı araç LPG ye geçtikten sonra devre dışı bırakıyorsa benzine ani geçişlerde sorun olacaktır.

Aslında LPG li araçlarda şu yapılabilir, sisteme sadece bir tane röle ilave edilerek araç LPG ye geçtiğinde benzim pompasının devreden çıkması sağlanabilir. Bunun dezavantajı yüksek devir ihtiyacı veya araç benizne geçtiği anda pompa sisteme benzin beslemediği için bir kesiklik yaşanması, bu durumun tehlike oluşturması, o nedenle pompayı devre dışı bırakmıyorlar.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2011 Saat 12:37
ben bu aletı cok zamandır bılıyorum.
arac gaza gectıkten sonra serhun abımızınde soyledıgı gıbı benzın pompasını devreden cıkarıyor.
 
yıne serhun abımızın soyledıgı gıbı herhangı bır sebeple arac benzıne atladıgı anda cekıs kesıntı yasayacak ve sıkıntı dogacaktır. sıstemın anlık verımını halıhazırda tutması ıcın ben bu parcayı onermıyorum. ama takılabılır yanı takılmaz degıl... ama ben kendı aracıma takmam sahsen
 
ayrıca olduda bu malzeme arıza yaptıgını dusunun sonra aracı benzınle calıstıramayacaksınız...
 
sunuda soyleyelım benzın enjektorlerı calısmadıgı zaman benzın regulatoru fazla basıncı depoya gonderıyor. regulator bunun ıcın var zaten. sonucta yuksek devır ıle dusuk cevır benzın puskurtmesı arasında cok fark var. regulator her sartta basıncı dengelıyor zaten. o acıdan pompada pek sorun olmuyor...
 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2011 Saat 12:48
CeCoLi arkadaşımızın taktırmış olduğu LPG için özel Bosch Platınum-Irıdıum Bujileri bugün Bosch Car Servisinde aracıma taktırdım. Aracın 1-2 ve 3.ncü viteslerdeki performansı değişti ve çekişi farkedilir şekilde arttı. Ayrıca Vites geçişlerinde gaza bastığımda hafif bir vurma oluyordu arabada ve bujiler takılınca bu sorunda ortadan kayboldu. Şu an için fazlasıyla memnunum, Gaz sarfiyatını ölçünce sizlerle paylaşacağım arakdaşlar...

Teşekkürler CeCoLi...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2011 Saat 19:13
Kankam CeCoLii ye Kocaman Bir Alkış ...Alkış


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2011 Saat 20:00
Allah sızlerden razı olsun arkadaslar :))
 
bırbımıze faydamız oluyorsa ne mutlu :DD


Mesajı Yazan: only_younus
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 10:16
cecoli bende lpg taktırdığımda hem bobin hemde bujileri değiştirmiştim.lpg 45 binlerde takıldı sanırım.bosch un orjinalinde olan bujilerle değiştirmişlerdi.şu an 71 binlerde bujileri yenilememe gerek var mı?gerek varsa bu lpg için olan bujileri nereden bulabilirim.ilçedeyim sanırım buralarda ki sanayide ancak klasik bujilerden bulabilirim


Mesajı Yazan: only_younus
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 10:17
bu arada araba 2004 307 manuel 110 luk technoplus.atiker sıralı takılı



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2011 Saat 19:40
Orjinalini yazan: only_younus only_younus Yazdı:

cecoli bende lpg taktırdığımda hem bobin hemde bujileri değiştirmiştim.lpg 45 binlerde takıldı sanırım.bosch un orjinalinde olan bujilerle değiştirmişlerdi.şu an 71 binlerde bujileri yenilememe gerek var mı?gerek varsa bu lpg için olan bujileri nereden bulabilirim.ilçedeyim sanırım buralarda ki sanayide ancak klasik bujilerden bulabilirim
 
normal bujılerı 20.000 den fazla kullanmamak gerekır dıyebılırım. cunku zaten ucuz yanı 20-25 tl :))
 
lpg bujısını ıse bosch car servıse lerden temın edebılırsın...


Mesajı Yazan: boranaydogmus
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 12:29
s.a arkadaşlar. benim sorum cecoli'ye bahsi geçen buji arıza ışığı yakıyor mu? şimdilerde çok nadir de olsa rolanti problemi yaşıyorum. zaman zaman rolantide ani gaz vermelerde kısa boğulma gibi bişey oluyor stop edecek gibi olup sonra geri devirleniyor ve çok nadir de olsa bu sebepten stop ediyor. bugün sanayiye gittim lpg ustasına gösterdim o da bilgisayara bağlattır hava akış debimetresi arızası vermiş mi baktır dedi. Ben de bağlattırdım bir iki önemsiz arıza vardı ama dediği arıza yoktu. O arızaları sildirdim bilgisayara bağlayan usta da bujilerden de olabilir dedi. Şimdi platinum bosch buji taktırmayı düşünüyorum.
1- Sizce sorunum bujilerden olabilir mi? ( tabi görmeden bişey denmez ama tahmin yürütelim)
2- Bu bujiler arıza ışığı yakar mı? 
3- Aracıma uygun olan buji kodunu yazabilir misiniz? Bir başka konuda bir kod gördüm ama 0242 236 577 fakat daha değişik kodları da okudum forumda. 
Bosch servisine fiyat sordum 6 euro dedi tanesine.


-------------
206 X-Design 1.4 Benzin/Lpg


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 13:01

@ boronaydogmus

arıza ısıgının yanması dırekt olarak bujıyle alakalı pek olmaz. cunku karısım dogru oldugu surece sorun cıkmaz. bugune kadar kullanıpta arıza ısıgı yananı sımdılık duymadım. fakat bu bujıyı taktıktan sonra belkı ufak bır lpg ayarı gerekebılır. cunku bujının ateslemesı degıstıgınden yakıtın karısım oranıda bıraz degısmesı gerekebılır. belkı arıza ısıgıda yanabılır. ama sebebı cok basıt olarak lpg ayarıyla cozulur. baska bır sıkıntı olmaz.
 
ama cekıs farkı gayet net hıssedılıyor. kullananlarda onu soyluyor...
 
motoruna gorede bu bujıler degısıktır. senın motorun ıcın olacak olan farklı olabılır. bosch car servıce ın hangı bujının aracına olacagını bılmesı gerekır.
 
o senın soyledıgın kodlu bujı 1.6 16V 110bg yanı TU5JP4 motor ıcındır. yanı 307 ve 206 larda bulunan motor.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 14:21
Bu bujilerden bugün aldım. Benim aracımın buji kodu 0242240653 müş. 4 adedine 55 TL ödedim.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 17:13
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Bu bujilerden bugün aldım. Benim aracımın buji kodu 0242240653 müş. 4 adedine 55 TL ödedim.
 
demekkı senın motorun kı ıle benımkı aynı :))
 
bu arada goruslerın nedır?? paylasta arkadaslarda bılsınler


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 17:47
Yok ben daha taktırmadım. Şimdi parça topluyorum. Masraf çok ağır olmasın diye parça parça, parça alıyorum. Taktırmam 1 ay 45 günü bulabilir. Yağlar, filtreler, bujiler angel far tamam. Debriyaj baskı balata ile triger seti kaldı. Onları aldıktan sonra araba sanayiye yatıya gönderecem. Ondan sonra İnşallah krallar gibi binecem.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 20:56
Orjinalini yazan: badires badires Yazdı:

Yok ben daha taktırmadım. Şimdi parça topluyorum. Masraf çok ağır olmasın diye parça parça, parça alıyorum. Taktırmam 1 ay 45 günü bulabilir. Yağlar, filtreler, bujiler angel far tamam. Debriyaj baskı balata ile triger seti kaldı. Onları aldıktan sonra araba sanayiye yatıya gönderecem. Ondan sonra İnşallah krallar gibi binecem.
 
bu yapılanlardan sonra senın arabanın resımlerını goruruz ınsallah :))


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 21:28
selam arkadaşlar
lpg bujileri hakkında hem uzun yol hemde kısa yol deneyimlerimi paylaşmak istiyorum

biliyorsunuz  cecolinin ön ayak olmasıyla  bende cng/lpg  platin bujisi aldım ve aracıma montaj yaptırdım sonrada bilgisayara bağlanarak yol ayarlarınıda yaptırdım  şimdi   bu bujiyi taktırmadan önce
aracımda olan bağzı olaylar şunlardı  (benzinde herşey normal)  (lpg de
1- rolanti dalgalanması
2- araç hararet yapınca fan çalışınca eğer o anda boşa falan attıysam stop ediyordu
3- ani gaz pedalı tepkilerine cevap veremiyor ve vuruntu yapıyordu
buna benzer  ateşleme sistemiyle ilgili sorunlar    tam emin değilim ama   ya altarnatörüm yada ateşleme bobinim  galiba  %50 oranında ömrünü tamamlamış durumda
lpg bujisini takınca neler değişti?
1- kesinlikle rolanti dalgalanmıyor
2- fan+far+teyp+lamba ne açarsam açayım o günden bu güne 1 kez bile stop etmedi
3- ani gaz pedalı tepkilerine hemen cevap veriyor mesela   düz yolda 3. viteste  2000 devire ve yavaş yavaş  1000 devire kadar düşüyorum ve aniden gazlıyorum  motor çok sakin bir biçimde yine yavaş yavaş  hızlanıyor  bu  4. vitestede aynı 

ama ilk çalıştırmayı benzinde yaptığı için  kıvılcım boyu  benzin bujisine oranla kısa olduğu için benzini tam yakamıyor  hatta benim araçta sabah ilk çalıştırmada  motoru ısıtmadan hareket edersem  düşük devirde arabayı yerinden bile kaldıramıyor   ve araç çok titreşimli çalışıyor   havalar ısındığı için 
5-10 saniyede gaza geçiyor ve sanki bir mucize olmuş motor o kadar  sakin çalışmaya başlıyor sessiz
saat gibi tıkır tıkır   inanın benzinde  arabayı yerinden kaldıramazken gaza geçince rolantide arabayı yerinden kaldırıyorum  bunları  tamamen bujileri test etmek için yaptım  onu da hatırlatayım

ayrıca bu bujilerle  1 defa  600 km uzun yol yaptım   270 km  şehir içi kullandım  yakıt tasarrufu
yaptığını görmedim önceki bujiler ne yakıyorsa bu da aynı yakıyor  ben inanın çok memnun kaldım lpg kullanan her aracada öneririm
306 1.8 16v  brc my-11
UZUN YOL =  FULL TANK (MİLANGAZ)  32 LT  = 370  KM
ŞEHİR İÇİ  =  FULL TANK (MİLANGAZ)  32 LT =  270  KM

yakıt sarfiyatımda yukardaki gibidir   hesabımı hep litresel olarak yapıyorum
diğer türlü kuruş hesabı lpg her yerde aynı fiyat olmadığı için  yanıltıyor



-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 21:57
tugrahan yorumların ıcın tesekkurler. memnunıyetının surmesı dılegıyle :))
 
anlasılan cok kısı bu lpg bujısınden memnun...


Mesajı Yazan: boranaydogmus
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 22:09
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

@ boronaydogmus

arıza ısıgının yanması dırekt olarak bujıyle alakalı pek olmaz. cunku karısım dogru oldugu surece sorun cıkmaz. bugune kadar kullanıpta arıza ısıgı yananı sımdılık duymadım. fakat bu bujıyı taktıktan sonra belkı ufak bır lpg ayarı gerekebılır. cunku bujının ateslemesı degıstıgınden yakıtın karısım oranıda bıraz degısmesı gerekebılır. belkı arıza ısıgıda yanabılır. ama sebebı cok basıt olarak lpg ayarıyla cozulur. baska bır sıkıntı olmaz.
 
ama cekıs farkı gayet net hıssedılıyor. kullananlarda onu soyluyor...
 
motoruna gorede bu bujıler degısıktır. senın motorun ıcın olacak olan farklı olabılır. bosch car servıce ın hangı bujının aracına olacagını bılmesı gerekır.
 
o senın soyledıgın kodlu bujı 1.6 16V 110bg yanı TU5JP4 motor ıcındır. yanı 307 ve 206 larda bulunan motor.
lpg ayarı kolay eğer ışık yanarsa ve ayarla sönecekse sorun değil. çekişte de problem yok bende. yakıt olarak da ş.içi 0,25krş yakıyor ki bence o da normal, sadece tugrahan arkadaşın yaşadığı problemlere benzer problemler yaşıyorum. Bujiyi değiştirmeyi kafama koydum ancak bizim buradaki bosch serviste yok bu bujiden "ben en az 100 tane sipariş edebiliyorum o da benim işime yaramaz sen temin et ben takarım" dedi. nereden temin edebilirim bu bujiyi? ayrıca cevap için teşekkürler.


-------------
206 X-Design 1.4 Benzin/Lpg


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 22:26
boranaydogmus    kardeşim

arıza ışığının yanma olayı yakıt karışımıyla ilgili   bunun buji ile alakası yok
bak ateşleme sisteminin sağlığı açısından  çok önemli çünki  eski lpg konularına bir göz atarsan
benzin bujisi  yüksek voltaj ihtiyacını karşılamak için  maksimum seviyede ateşleme bobininden
voltaj çekiyor  çok km li araçlarda lpg takıldıktan sonra ilk arızalanan parça  bobin oluyor
zaten ömrünün yarısını tamamlamış      bu bujiler bobinden %20 oranında daha az elektrik çekiyorki
%50 oranında çalışan parça birazdaha rahatlıyor

bosch her aracın motor koduna uygun parçayı üretiyor bosch demek yüksek alman mühendisliği demek
bence  şüphe etmeyin   ayrıca  internette  oto parça satan birçok site var  istersen özele mail atarsan
kendi aldığım sitenin ismini vereyim


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 09:28

İnşallah. Aslanım bi kendine gelsin de fotoğraflarını çekeceğim.



Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:24
cem fikirlerinde bir degisiklik var mı? memnunmusun hala ne degisiklikler var? bakım zamanım geldide hala karar veremedim bujiler hakkında.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2011 Saat 09:32
Orjinalini yazan: helot helot Yazdı:

cem fikirlerinde bir degisiklik var mı? memnunmusun hala ne degisiklikler var? bakım zamanım geldide hala karar veremedim bujiler hakkında.
 
Abıcım ben testımı surduremıyorum bu bujılerı taktıgım gıbı 2. depoyu kullanamadan dyno teste sokacagız dıye soktum eskı bujılerımı taktım hala oyle gıdıyorum. Bu bujıler bagajımda duruyor. Fakat benım tavsıyem uzerıne sıtemızde kullanan herhalde 15-20 kısı olmustur. Hıc bırısınden olumsuz bır yorum duymadım. Gozun kapalı takabılecegını soyleyebılırım... Hıc dusunme yanı...


Mesajı Yazan: Griffe
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2013 Saat 15:07
Merhabalar...

306 Griffe motor yağı eksiltme yaptığından dolayı  yağ değişimi yapmak istiyorum..mobil 1 10w60 motor yağı koyduracağım..motor yağı ile birlikte nelerin değişmesi gerekir..? yada motor için herhangi bir temizlik yapılması gerekmekte mi.? birde son olarak yağ değişim miktarı ne olacak..? 4 lt mi.?

Teşekkür ediyorum şimdiden..




-------------
1998 Model 306 Griffe..
Üsküdar-İSTANBUL


Mesajı Yazan: ErolSs
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2013 Saat 15:38
Orjinalini yazan: Griffe Griffe Yazdı:

Merhabalar...

306 Griffe motor yağı eksiltme yaptığından dolayı  yağ değişimi yapmak istiyorum..mobil 1 10w60 motor yağı koyduracağım..motor yağı ile birlikte nelerin değişmesi gerekir..? yada motor için herhangi bir temizlik yapılması gerekmekte mi.? birde son olarak yağ değişim miktarı ne olacak..? 4 lt mi.?

Teşekkür ediyorum şimdiden..



bence yağ filtresi ve hava filtresinin değişimi yeterli (yağ ile birlikte) ama yok harcarım ben parayı dersen ardına benzin filtresi tüp filtresi bujisi derken cok para gider :D


-------------
QWERTY


Mesajı Yazan: Griffe
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2013 Saat 15:43
Orjinalini yazan: ErolSs ErolSs Yazdı:

Orjinalini yazan: Griffe Griffe Yazdı:

Merhabalar...

306 Griffe motor yağı eksiltme yaptığından dolayı  yağ değişimi yapmak istiyorum..mobil 1 10w60 motor yağı koyduracağım..motor yağı ile birlikte nelerin değişmesi gerekir..? yada motor için herhangi bir temizlik yapılması gerekmekte mi.? birde son olarak yağ değişim miktarı ne olacak..? 4 lt mi.?

Teşekkür ediyorum şimdiden..



bence yağ filtresi ve hava filtresinin değişimi yeterli (yağ ile birlikte) ama yok harcarım ben parayı dersen ardına benzin filtresi tüp filtresi bujisi derken cok para gider :D


yağ filtresini değiştirmeyi düşünüyorum aldığımdan beri değişmedi 2 seneyi geçti..hava filtresini de yeni değiştirmiştim onu değiştirmeyi düşünmüyorum,bujilerde hakeza yeni değişmiştim..benzin filtresi..? tam olarak ne görev yapıyor..? yağ ile alakası varmı..?yakıt tasarrufu sağlar mı..? bunlardan öte asıl sormak/öğrenmek istediğim şu; yağ değişimi olacağı için,yağ haznesini yada motoru (tam olarak bilmediğim için bu tabirleri kullanıyorum) temizletmek gerekir mi..? konuda carbon cleaner diye bir ürün okudum,bu ürünün faydası olur mu.? aracım 175 binde zaten 10w60 motor yağını kullanma nedenim bu olacak..


-------------
1998 Model 306 Griffe..
Üsküdar-İSTANBUL


Mesajı Yazan: yiğit4516
Mesaj Tarihi: 30 Eylül 2014 Saat 22:32
bu bujilerden kullanıcı yorumlarını okuyarak sipariş verdim. araç 1.6 8v 89hp. Kimi kullanıcılar ilk etapta olumlu düşünürken zamanla kullanmaya devam edince pek fark olmadığını yazmışlar.. Orjinal buji mi alsaydım acaba diyorum. 0.7 mm benzin ile kullanırken problem yaratmasından çekiniyorum. Şuan bujilerde bir sıkıntım yok ancak 50 bin kmdir değişmemiş sanıyorum.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net