Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

bilen var mı?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13429
Tarih: 22 Şubat 2025 Saat 22:10
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: bilen var mı?
Mesajı Yazan: komando
Konu: bilen var mı?
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2011 Saat 16:01
merhaba benim  307 xt 2.0 hdi 2002 model aracım araba 3000 deviri geçmiyor ama genelde viteste iken ayağını gazdan çektiğim an yapıyor mesala vitesle ineceğim bir yeri boşta indiğim zaman yapmıyor ben herşeyi denedim olmadı. Katalizör dediler ama yok zaten bende depoyu temizlettim mazot pompasını değiştirdim yine olmadı en son beyin tamircisine götürdüm adam baktı baktı hiçbir sorun yok diyor siliyorlar ama yine aynısını yapıyor en son olarak beyin değişecek dedi ve hata kodu olarak (bilgisayara bağlandığında (sürekli arıza. denetim ve gözetim arızası diyor ) ben beyni değiştirmeyi düşünüyorum başka bilgisi olan varsa paylaşsın ama tamamen beyinden kaynaklanıyor



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2011 Saat 16:29
Hatanin(sürekli arıza. denetim ve gözetim arızası) orjinal ingilizcesini biliyorsaniz yazabilir misiniz?Ya da P ile baslayan hata kodunu da soyleseniz olur. Ornegin P1234 gibi.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2011 Saat 16:34
3000 deviri geçmemesinin nedeni aracın arıza durumunda kendini korumaya alarak motora zarar gelmesini önlemek. Yani arıza aracın 3000 deviri geçmemesi değil. Problem çözüldüğünde 3000 devir koruması kalkar zaten. Arızanın ingilizcesini öğrenmemiz gerekiyor. Bir de yol bilgisayarında Antipollition Fault tarzı bir uyarı veriyor mu?


Mesajı Yazan: komando
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2011 Saat 17:41
evet yol bilgisayarında antipollotion fould yazısı veriyor stop edip bekliyorum çalıştırdığım zaman olmuyor ama seyir halinde oluyor (sürekli arıza. denetim ve gözetim arızası) bu bilgisayarda yazıyordu ne olduğunu bilmiyorum ustaya da sormadım usta beyin tamircisi  ama yapmamasını çözdüm sadece  boşta giderken yapmıyor rampa aşağı vitesle inersem yapıyor
bu dediğin şeyin ingilizcesini nasıl öğrenebilirim


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2011 Saat 18:07
Orjinalini yazan: komando komando Yazdı:

evet yol bilgisayarında antipollotion fould yazısı veriyor stop edip bekliyorum çalıştırdığım zaman olmuyor ama seyir halinde oluyor (sürekli arıza. denetim ve gözetim arızası) bu bilgisayarda yazıyordu ne olduğunu bilmiyorum ustaya da sormadım usta beyin tamircisi  ama yapmamasını çözdüm sadece  boşta giderken yapmıyor rampa aşağı vitesle inersem yapıyor
bu dediğin şeyin ingilizcesini nasıl öğrenebilirim


Sorabiliyorsan ustana hata kodunu sorabilirsin. Dedigim gibi P ile baslayan bi kod olmasi gerek.
Aracin bariz sekilde koruma modunda. Motor belirli bir devri gecmene izin vermiyor. Bostayken motor ile tekerlekler arasinda bag olmadigindan tabiki aracin hizlanir. Bunu motor kontrol edemezki. Gayet normal.


Mesajı Yazan: komando
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2011 Saat 19:52
ama viteste inerken yapıyor o arızayı onu demek istedim ama usta biliyordur inşallah sizce beyinden olabilirmi


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2011 Saat 19:58
Su hata kodunu bilsem daha isabetli seyler soyleyebilirdim. Anti Pollution fault hatalarin genel adidir. Yani en ufak bir hata da olsa en buyuk hata da olsa o mesaj ekranda cikar. Dolayisiyla bilgisayara baglayip hata kodunu gormekten baska care yoktur. Sahsen bana mekanik bir ariza gibi geliyor. Dedigim gibi yine de bilgisayara baglandigindaki kod(lari) bilmemiz gerek.


Mesajı Yazan: komando
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2011 Saat 15:58
bunun ingilizcesi söyle işe yararmı acaba fault code audit and oversight


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2011 Saat 16:06
Orjinalini yazan: komando komando Yazdı:

bunun ingilizcesi söyle işe yararmı acaba fault code audit and oversight


Hayir. Hata "Permanent fault" ile basliyor olsa gerek. Biraz arastirmistim ilk mesaj gonderdiginizde ancak bulamamistim. Bazilarina buradan bakabilirsiniz:
http://www.estpresto.ee/files/PEUGEOT.pdf" rel="nofollow - http://www.estpresto.ee/files/PEUGEOT.pdf


Mesajı Yazan: hhuzun
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2011 Saat 18:41
araba vites dusururken 3000 gecmesi normal; cunku motor rahatliyo cekisden duserken ibre bayagi bir cikar;  motor freni var bunlarda buyuk ariza acmasin diye kendini kapatiyo olabilir

-------------
306 2.0 HDI 2000 MODEL BREAK PETROL MAVISI FRANSIZ


Mesajı Yazan: komando
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 00:14
peki çok masraf varmıdır sizce


Mesajı Yazan: bestfear
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2011 Saat 22:36
Arkadaşlar motor beyin kodlaması yapılması nedir zor bir iş midir...... Bilgisayara bağlanyınca bağlantı kurulamıyormuşta...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2011 Saat 22:46
Orjinalini yazan: bestfear bestfear Yazdı:

Arkadaşlar motor beyin kodlaması yapılması nedir zor bir iş midir...... Bilgisayara bağlanyınca bağlantı kurulamıyormuşta...


Sizinkinde ECU degisimi oldu mu bilmiyorum ama genellikle bu soylediginiz ECU'nun degistirilmesi esnasinda olusur. ECU ve BSI fabrikada birbirlerine eslestirilirler. Her ECU'da 4 haneli bir kod vardir. Bu kod yeni alinan ECU'ya bir defaya mahsus olmak uzere yazilir. Daha sonrasinda silinemez, degistirilemez. Bu yuzdendir ki ikinci el alinan ECU'nun aracta calismasi mumkun degildir. Bu 4 haneli kod ayni zamanda immobiliser ve uzaktan kumandanin cipine yazilan kodun aynisidir. Bu kodun sonradan bu cihazlarin herhangi birinden okunmasi da imkansizdir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2011 Saat 22:48
Her usta (!)nın beyin hatası demesine inanıp beyni değiştirmeye kalkışmak hata olur. Benim arabada da sürekli frene basılıyor diye algılıyordu BSI. Değişmesi gerek dediler. Sonra elektrikçiye gösterdim hatırlamıyorum tam olarak ne yaptığını ama çok basit bir meseleden ötürü hata veriyormuş. Düzeldi.  Öyle her hatada direkt değişim ya da kodlama yapılacak olması gerekmeyebilir. Bilen birilerine danışmak en doğru yol olacaktır.


Mesajı Yazan: bestfear
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 00:37
Sorun çözüldü muhtemelen bilgisayara nasıl bağlandığını tam olarak bilemediler... sanırsam  bir yerlerden anlayan eleman gedirdiler ...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 00:39
Orjinalini yazan: bestfear bestfear Yazdı:

Sorun çözüldü muhtemelen bilgisayara nasıl bağlandığını tam olarak bilemediler... sanırsam  bir yerlerden anlayan eleman gedirdiler ...


O da guzel Kahkaha



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net