Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

çekişten düşme problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13416
Tarih: 27 Haziran 2025 Saat 18:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: çekişten düşme problemi
Mesajı Yazan: serkan106XR
Konu: çekişten düşme problemi
Mesaj Tarihi: 12 Mart 2011 Saat 23:42
selamlar arkadaşlar. 98 model 1.4 motor 106 xr ım var. aracı ilk aldıgımda gaza basınca deli gibi giderdi. 140-150 ye ulaşmak için çok zorlamıyordum. ama son 1 aydır arabaya yavas yavas bişeyler olmaya başladı. gaza dokununca araba fırlamıyor aksine cok yavas gaz alıyor. 120ye ulasmak için bile cok ugrasıyorum. gazı kapatıp benzinle denedim sonuc aynı.ortada kavrayan debriyaj son bi haftadır yukarıda kavramaya basladı. 3 ay önce de bozulan rölanti sensörünü değiştirmiştim şimdi yine rölanti problemleri yapmaya başladı. rölantideyken fırfır ses cıkarıyo, hatta öyle bi ses ki kaput kapalıyken dısardan bile duyulabilcek kadar cok. bu araca napabilirim. çöpe atma vakti gelmiş mi yoksa?? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: phaselispa
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2011 Saat 02:52
Fıkır fıkır ses dediğiniz, genelde gergi bilyasından geliyor olabilir. klimayı açıp öyle test edin bide bildiğim kadarıyla bununla klimanın bi ilgisi var. çekişten düşmede bana şanzumandan kaynaklanıyor gibi geldi.

-------------
2005 PEUGEOT 206 FELİNE 1.4 HDİ

Dahi anlamıdaki de ayrı yazılır

Alex "De" Souza


Mesajı Yazan: serkan106XR
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2011 Saat 03:02
ses fıkır fıkır değilde rölantiyle eşzamanlı fırfırfır diye bi ses. ha bi de baştan söylemeyi unuttum arabada klima yok. çekişten düşme baskı balatayla alakalı olabilir mi ki?


Mesajı Yazan: sniperElite
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 09:48
o fırfır dediğin ses manifoldan gelmesin ıslık gibi arac dururken dahacok gelir sanırımaracın plastikmanifold öncelikle aracın bir yerden hava alıyor. frene basınca ilkbasmada ayağının boşluğa doğrugittiği gibi oluyrmu ona dikkat et öyle birşey var araban ciddi birşekide hava alıyor bu birinci harert yüksekmi yüksekse ona göre bi şey söyleyebilirim

-------------
1998 1.8 16v 306 brc sıralı aslan parçası


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 12:11

Sorduğun sorunun içinde cevap gizli zaten. Debriyajın kavraması değişti ise baskı-balataı kontrol ettir. Muhtemelen değişme vakti gelmiştir.



Mesajı Yazan: serkan106XR
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 16:11

evet ses sadece duruyorken rölantide çalısırken geliyo gaza hafif dokununca ses kayboluyo bırakınca tekrar duyulmaya başlıyo. hararet göstergesi de sadece ışıktan ibaret yani hararet olunca ışık yanar yoksa yanmaz yani sayısal olarak kaç oldugunu söyleyemiyorum ama hiç yanmadı şimdiye kadar. frende bosluga düşme hissi olmuyo ama debriyajda oluyo o da baskı balata problemlerinden sanırım



Mesajı Yazan: serkan106XR
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 16:12
bi de baskı balata değişmesinin maliyeti nedir 3 aşagı 5 yukarı?


Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 17:26
Serkan kardeş %2milyon baskı balatandan kaynaklanıyor. Koku olmuyorsa ve rölantide titreme ve gulu gulu gibisinden yılbaşı hindisi gibi ötüyosa bilyalarda sorun var demektir. Koku varsa sıyırmış demektir. Sıyırdıysa çaktırırsın 150 şanzuman indirme dahil toplam 200 gibi patlar. Ama baskı setini komple değiştirmen gerekirse 150 işçilik + 200 (3 aşağı 5 yukarı) 350 TL'ye patlar.

Şöyle bi seçenek te var. Usta dürüst ve iyiyse (****) sana ek masraf çıkarmadan şanzumanı indirir ve baskıları söker iyicene zımparalar ve yağlar cam gibi yapar verir. Tabi sıyırma yoksa...


-------------
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!


Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 17:30
Dipnot : Zaten her türlü 150 işçiliğe vereceğin için hazır inmişken değiştir setini kafan rahat etsin. 2 gün sonra tekrar sıyırabilir. Yakıtın da artacak bu şekilde baştan söyleyim. Değiştir kurtul. Hazır inmişken iyisinden de bi şanzıman yağı attır. İyice bakımını yapsınlar. 10 20'yi fazla arama durumun müsaitse. 300 ile 400  TL arası masrafın...

-------------
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!


Mesajı Yazan: serkan106XR
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2011 Saat 20:34
arabanın gaz pedalını biraz havaya kaldırttım ama değişen bişey olmadı böyle kullanmaya devam ettim.2 ay böyle kullandıktan sonra kendi kendine açıldı araba. çekişi düzeldi, bastı mı fişek gibi gitmeye başladı.debriyajı da artık normal kavrıyor.sadece rölanti deki o gıcık ses kalmıstı bugun ustaya gittim yağ-su vs bakımına. sesi dinlettim. baktı sağğına soluna biyere dokundu ses kesildi.bi demir parcasını vidası cıkmıs bi ucu bosta sallanıyomus, biyere vurdukca da o sesi cıkarıyomus.onu vidaladı güzelce sıktı ses mes kalmadı araba ik günkü gibi oldu :D


Mesajı Yazan: semih
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2011 Saat 21:43
öncelikle geçmiş olsun benim 206 nında çekişi azaldı 1.6 motor 110 beygir araç ama hiç atikliği kalmadı debriyaj yukarda kavrıyor ve hararet 100 110 larda geziyor araç 98 binde sizce sorunu ne olabilir bide lambada kalkarken araç çamurluğa sürtme gibi ses geliyor.triger değişmedi ondan olabilir mi?
                                                                                                                              saygılarımla.


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2011 Saat 08:26
Orjinalini yazan: semih semih Yazdı:

öncelikle geçmiş olsun benim 206 nında çekişi azaldı 1.6 motor 110 beygir araç ama hiç atikliği kalmadı debriyaj yukarda kavrıyor ve hararet 100 110 larda geziyor araç 98 binde sizce sorunu ne olabilir bide lambada kalkarken araç çamurluğa sürtme gibi ses geliyor.triger değişmedi ondan olabilir mi?
                                                                                                                              saygılarımla.


çamurluğa sürtme sesi arka tekerdeki bilyalardan geliyordur.rulman yerinden çıkmış olabilir.hararet yüksekliği ve çekiş düşüklüğünün türlü sebebi olabilir.radyatör arızalanmış olabilir termostat olabilir devirdaim bozulmuş olabilir.ama aynı anda hem hararet yüksek hemde çekiş düşükse conta yakmış da olabilirsin.su tankına bi bakın derim suyun içi tahin rengini aldıysa ve suda yağ varsa conta yanmıştır yoksa sorunu başka yerde aramak lazım.


-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2011 Saat 22:54
debriyaj bitik aracın ağır bakım zamanı gelmiş triger değişmediyse triger alt takım debriyaj baskı balata sanayide iyi bir ustaya götürüp komple check up yaptırıp arızaları tespit et parçaları forumun sponsoru şahin peugeot tan temin edebilirsin hem uygun fiyat hem orjinal parça Thumbs Up



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net