Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

ROLANTİ PROBLEMİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13102
Tarih: 18 Mayıs 2025 Saat 03:13
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: ROLANTİ PROBLEMİ
Mesajı Yazan: knockout
Konu: ROLANTİ PROBLEMİ
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2011 Saat 21:43
selam herkese
 
aracıma lpg dönüşümü yaptırdım.bilgisyardan ayarı yaptırıyorum.yaklaşık 50 km sonra rolanti düşüyor.stop problemi başlıyor.benzine alıyorum benzindede aynı problem.arasıra arıza lambasıda yanıyor.özel servise götürdüm rolanti ayar valfi hata vermiş dedi.hatayı sildi.düzeldi.yine yaklaşık 50 km sonra yine aynı sorun başladı.bu kendim kutup başını çıkardım düzeldi.ama sorun hala çözülmedi 50 km sonra aynı sorunla karşılaşıyorum.rolanti ayar valfim bozuk olabilir.yada bozuk olup olmadığını nasıl doğrulayabilirim.bir fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim.
 
 
ssaygılar



Cevaplar:
Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2011 Saat 21:51
Bu arada aracım 96 model 306 xt 1.8


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2011 Saat 23:40
anlasılan motorun 8V. bızde daha once aynı motora sahıp cıtroen zx e tam 5 sene bındık. 100.000 km ye yakın yol yaptık ve sattık. satmaya yakın son zamanlardakı tek sıkıntısıda rolantı valfıydı. arasıra vıteste gelıp bosa alırken stop ettırıyordu.
 
aracının km sı nedır?
 
en temel olarak sana sunu soyleyebılırım. oncelıkle aracın benzınde duzgun calısıyor olmalı. ondan sonra lpg sıstemınde problem aramaya devam edebılırsın...


Mesajı Yazan: TURAN61
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2011 Saat 23:52
satılık olan ne??

-------------
2003 Peugeot 307 XS 3k (RC Style) 22EC327
05073069083 KDC!
Yokohama,Kenwood,Sparco...Güncelleniyor..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2011 Saat 00:00
Orjinalini yazan: TURAN61 TURAN61 Yazdı:

satılık olan ne??
 
2001 yılında sattıgımız arabamız.


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2011 Saat 13:07
slm cecoli
araç 158 binde.bahsettiğim konu benzinde de oluyor.rolanti valfinin bozuk olduğunu bilsem hemen değiştirecem.fakat ya bozuk değilse.boşyere para vermemek için araştırıyorum.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2011 Saat 14:25

soyledıgım gıbı oncelıkle benzındekı sıkıntıları cozup motorun saat gıbı calıstıgından emın olmalısın. bence sen ıyı bır ustaya gıt. ıstanbuldaysan sana yardımcı oluruzz



Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2011 Saat 21:55
Her 50 km'de bu arızayı veriyosa şahsen beni düşündürüyo madem benzindede aynı arızayı veriyosa benim düşüncem ilk çalıştırmada hersey normal mekanik olarakda plastik aksam olarakda (monifolt hortum vs..) ve biraz yol kat ettikden sonra stop ediyor yani bence sizin araçta vakum hortumlarında bir sıkıntı olabılır sonucda soğukken her parça sıkıdır ama sıcağı yediği zaman genleşir yani bollaşır ve yumusak bı yapıya sahip olur eğerki vakumlayan bir hortum bu sekılde oluyorsa demekki ısınınca birbirine yapışıyor ve hava gecısı engellenıyo ve stop olayı oluyo arabayı calıstırın ısıtın ve heryerı ınceleyın bakalım böle bı sorun varmı


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2011 Saat 00:20
rolanti düzensizliği bendede oluyordu 
taki  benzin katkısı kullanana kadar düzenli olarak speedol enjektör temizleyici
kullanıyorum  3-4 aydır yakıt sisteminden kaynaklı hiçbir sıkıntı yok tıkırtıkır saat gibi maaşallah



-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2011 Saat 09:43

genelde araç arıza lambası verdikten sonra rolanti dengesizliği yaşıyorum.kutupbaşını çıkarınca beyindeki hata mesajı siliniyor.araç düzeliyor.ben bu rolanti valfine takıldım biri bozuk dese değiştirecem.kaç ustaya götürdüm servise git diyorlar.gidecemde kim bilir kaç para geçircekler.pendikte oturuyorum.sağlam bir pejocu bilen var mı?kartal sanayidekiler hariç.çünki hepsini dolaştım.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2011 Saat 13:23
once semt bılgını profılındekı konum kısmına ıst pendık dıye yaz, aracının ne oldugunuda ımzana yaz. maslak oto sanayıye gelmeyı dusunursen sana yardımcı olurum. aracını ıyıce bır ıncelemek lazım... bana telefonunu bıldır. arasıra o tarafa yolum dusuyor bakarız aracına beraberce...


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 22:05
evet arkadaşlar 3 ay oldu hala uğraşıyorum.gitmediğim tamirci kalmadı.değiştirmediğim yapmadığım işlem kalmadı.bu işi çözecekde yok gibi.ama araştırmalarım sonucu aracımda motor soğukken hiçbişe yok.taki hararet göstergesi 90 dereceye varıncaya kadar.stop problemi başlıyor benzine alıyorum yine stop ediyor.bu yüzden arabamı 90 dereceye ulaşmasın diye hep hızlı kullanıyorum.rolanti valfini de değiştirdim sorun aynı.
 
çok araştırdım galiba sorunu buldum ama çözemiyorum.pugların şu özelliği varmış; yakıtta karışım problemi varsa araç otomatik olarak kendini korumaya alıyormuş.ve 1 ve 3 pistonu kilitleyip devre dışı bırakıyormuş.bunun nedenide araçta arıza var bir an önce servise götür anlamına geliyormuş.
 
aslında benim aracımda problem yok.gaz takıldığından bu yana gazı tanımıyor galiba.şimdi bana şu konuda yardımcı olacak kimse varmı arkadaşlar.aracın bu koruma durumunu devre dışı bırakabilirmiyim? eğer bunu başarırsam sorun ortadan kalkacak gibi.acil cevap ve yorumlarınızı bekliyorum.tşkler..


-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 22:14

sahsen boyle bır koruma olayını ılk defa duyuyorum. ama ıddıa etmemle bırlıkte boyle bırseyın olmayacagı kanaatındeyım. sana kım soyledıyse bana bıraz desteksız atmıs gıbı geldı yanı :))

pekı sana bunu 1 kısı mı soyledı yoksa bırkac kısıden de aynı seyı duydun mu??? hanı farklı farklı kısılerden duyduysan boyle bır seyın olabılecegıne kanaat getırecegım yanı :))
 
onun dısında aracın gazı tanıması dıye bırsey yok. kesınlıkle ya lpg sıstemınde yada ayarlarında bır sorun olsa gerek demek ıstıyorum. fakat benzınde de bu problemın oldugunu soyluyorsun.
bu noktada aracını ıncelemek gerek. montaj nasıl, baglantılar ayarlar vs kontrol etmek lazım...
 
lpg sıstemı ne markaydı????????
 
 
sana daha evvelde soylemısım oncelıkle aracın benzınde duzgun calısmalı. yoksa lpg de de sıkıntı yasayabılırsın...


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 22:28
internette forumlarda araştırırken gördüm.ve denedim stop problemi varken 1 enjektörün çalışmadığını farkettim.buji kablosunu çıkararak tabi.
 
dostum aracımın benzinde problemi yok .nereden biliyorsun dersen.aracımda stop problemi başlıyınca akünün artı ucunu çıkarıp 5-10 dakika bekliyorum.her ne oluyosa araç düzeliyor.artı uç çıkarılınca beyindeki hata mesajı siliniyor galiba.
 
lpg markasını soracaksan önce şöyle söylim ucuz etin yahnisi yenmez derler ya öle bişey.
NLP diye dandik bir marka.dandik bi marka diyorum.inşallah okurlar burdan.çünki fabrikasına dahil mail attım.geri dönüşleri şu oldu.sultangazideki servise gitcekmişim.pendikte oturuyorum.burdan söylenecek çokşey varda burası uygun değil.


-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 22:31

bu arada aracıma iki haftadır benzinde biniyorum.gaz almıyorum artık.az kaldı söküp atacam lpg tesisatını.



-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 22:41
tamam o zaman. yıne adına sevındım kı benzınde bır sorun yok. bu durumda problem lpg sıstemıne kalıyor kı karısım duzgun olmadıgı ıcın motor sapıtıyor denılebılır...
 
belkı sorun kıtte degılde montaj veya ayarda olabılır. cunku kıtı usta montaj ve ayar ettıgı ıcın belkı guzel bır uygulama yapmadılarsa en ıyı sıstem bıle olsa duzgun calısmayabılır yanı...


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 22:54
lpgyi takan servis 3 kere tesisatı söküp kontrol etti .herşey normal diyolar.kaç defa gittim geldin.ayar yapıldı ama yok.araç ısınıyo.dur kalklarda bi teklemeye başlıyor.taki stop edene kadar.sıcakla ilgili bi sorun var.soğukken yapmaması bi gariplik değilmi.

-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:09
regulatorunde bır problem olabılır mı acaba ???
 
bırde bu teklemeyı yaparkenkı durumda bılg ı baglayıp kontrol ettıler mı ??? oradan parametrelerden belkı cozulebılır


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:18
bunu bende düşündüm.söyledim.fakat aracın kendi beyni hata kaydetdiğinden hiçbir ayar tutmuyor.ya gidip bir tamirciye arıza cihazına bağlatıp hatayı sildirmem gerekiyor yada akü kutupbaşını söküp beklemem gerekiyor.

-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:23
bu sıstem hıc duzgun calısmıyor olsa belkı uyumsuzdur dıyecegım ama oyle bır durum olsa ısınana kadar duzgun calısmaz dıye dusunuyorum.
 
pekı ne bıleyım enjektordur, sensordur, regulatordur vs bır degıstırıp denedılermı ?


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:27
bildiğim kadarı ile ecu-lpg ısı müşürü-enjektör kütüğü değişti.

-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:39
bırde regulator degıssınler...


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:45

dostum aracın bildiğim kadarı ile bütün parçalar yeni parçalar olsa gerek.regülatörün görevi nedir.ısıyla alaklı bir görevi varmı .öğrenmek için soruyorum.veya bunlar marka marka değişirler mi.her marka ecuya uyum sağlarlar mı*



-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:47
Orjinalini yazan: knockout knockout Yazdı:

dostum aracın bildiğim kadarı ile bütün parçalar yeni parçalar olsa gerek.regülatörün görevi nedir.ısıyla alaklı bir görevi varmı .öğrenmek için soruyorum.veya bunlar marka marka değişirler mi.her marka ecuya uyum sağlarlar mı*

 
sen aracına nlp marka taktırmıssın. onun servısınde yıne aynısıyla degısecek mısal yanı. farklı farklı olmaz...
 
soyledıgın marka marka olmaz. hepsı bır kıt olacak...


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:48
bir de bu konuda sadece senin yorum yazman garip geldi.ya daha önce hiç kimsenin başındaan böyle bişey geçmedimi.valla hayret ediyorum.ben şu piston olayına takıldım.böyle bişey varmı gerçekten.pejo ytekili servisine yolum düşerse soracağım.ayrıca ilgin alakn için tşklerrr

-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:52
Orjinalini yazan: knockout knockout Yazdı:

bir de bu konuda sadece senin yorum yazman garip geldi.ya daha önce hiç kimsenin başındaan böyle bişey geçmedimi.valla hayret ediyorum.ben şu piston olayına takıldım.böyle bişey varmı gerçekten.pejo ytekili servisine yolum düşerse soracağım.ayrıca ilgin alakn için tşklerrr
 
sana bırsey dıyeyım mı Sırıtma peugept servısınede gıtsen o soruna bıraz zor cevap alırsın dıye dusunuyorum. eskı ve ısı bılen bır ustaya rastlarsan ne ala. ama pek sanmıyorum...
 
senın aracındakı motorlardan servıse gıtmeyelı 10 seneden fazla olmustur. bırcok kımse emın olamayabılır...
 
bunun harıcınde herkesın her konu hakkında bılgısı veya yorumu olamayabılır. bosa konusmaktansa hıc konusmamak daha ıyı degıl mı Göz Kırpma


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:52
nlp programı varmı sende?

-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:56
Orjinalini yazan: knockout knockout Yazdı:

nlp programı varmı sende?
 
bende nlp nın programı yok ama bulunur yanı. program sorun degıl. ısın en basıt kısmı :))
 
ardından ınterface lazım. her kablo bırbırıne uymuyor. bazılarının soketlerı aynı olsada baglanmayabılıyor


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 23:57
doğru diyorsun boşa konuşmaktansa hiç konuşmamak. bende şöyle düşüneyim o zaman.araştırıp kafayı yemektense sorunu ortdan temelli kaldırayım.aslında bu değil.arabadan nefret ettim ya hani satarsam arkamızdan küfür değilde bi allah razı olsun diyen olur niyet bu.

-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2011 Saat 00:00
progu şunun için sordum hani sende vardır bu tarafa yolun düşerde bi kalibration yaparsın sihirli parmaklarlaGülme belki sorun düzelir o açıdan

-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2011 Saat 00:02
satma konusu senın tercıhın tabıkı :)) fakat emın ol kı arabanın bır sucu yok bence :)) butun lpg montajları basarılı olmayabılıyor. bu noktada en sucsuz obje genelde otomobıl oluyor.
 
ya montaj hatası
ya ayar hatası
ya kıt hatası
yada yanlıs kıt secımı vs
 
fakat bu noktada aracın benzınde cok kusursuz olduguna emın olmak gerek...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2011 Saat 00:06
Orjinalini yazan: knockout knockout Yazdı:

progu şunun için sordum hani sende vardır bu tarafa yolun düşerde bi kalibration yaparsın sihirli parmaklarlaGülme belki sorun düzelir o açıdan
 
bu durum o kadar basıt bır ıs degıl abı :)) oyle sıhırlı parmakla olmuyor. gonul ısterkı yapabılmek. fakat oyle dusunuldugu gıbı kolay degıl.
 
oncelıkle kıtı ve yazılımını tanımak gerek. hangı ozellıklerın ne gıbı degıskenlerı tetıkledıgıne emın olmak lazım. ayrıca oyle gecerken ugradımda suna bır bakalım seklıyle asla olmaz :))))))))
 
fakat yıne emın olmamakla bırlıkte kalıbrasyon ıle olmasa gerek dıyorum. cunku tam ısınana kadar duzgun calıstıgını soyluyorsun. bu da durumu degıstırıyor...


Mesajı Yazan: knockout
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2011 Saat 21:24
?

-------------
PEUGEOT 306 XT 1,8



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net