Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 fren pedalı hakkında

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13036
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 16:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 fren pedalı hakkında
Mesajı Yazan: Faruk
Konu: 307 fren pedalı hakkında
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2011 Saat 15:23
merhaba arkadaşlar
kışın el frenini çekmeden vitesde bırakınca aracı sabah çalıştırmak için yine el frenini çekmeden debriyajla fren ikilisine basıp aracı çalıştıracakken fren pedalı çok sert,hani bu araba çalışmazken pedalı pompaladığınızda şiştiği gibi sert oluyor.
sonuç olarak akşam bırakıp sabah bastığınızda fren pedalı da sizdede sertmi??
yoksa benim 307 de bi sorun mu var???



-------------
2007 PEUGEOT 307 SW 1.6 110 BG HDİ PREMİUM GRİ
2012 PEUGEOT 308 1.6 E-HDİ 112 BG ACTİVE AUTO6R ALP BEYAZI
dizel gibisi varmı????



Cevaplar:
Mesajı Yazan: voodoo
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2011 Saat 19:24
o sekilde olmamasi lazim.....senin arabada sorun..benimkinde olmuo....

-------------
2001 206
2.0 GTI
Antwerpen


Mesajı Yazan: klemann
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2011 Saat 20:03
Frenin yumuşadığını hatta sona dayandığını duydum ama sertleştiğini hiç duymadım :)

-------------
206 van hard style


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2011 Saat 21:07

normali o zaten aga hangi araba olursa olsun araç çalışmazken fren sert olur çalışırken sert ise sorun vardır iyi akşamlar...



-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: g-demir
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2011 Saat 21:18
o dediğin elektronik hidrolik beyni basmadığı için olur ama o dediğin gibi hiç tecrübe etmedim. ben hep el frenini çekip vitesi boşa alıyorum. bi deneyeyim bakalım nasıl olacak

-------------
2004 307 XR 1,4 16V Gümüş Gri + Ön Dahil Cam Filmleri + OMVL LPG + Ztec 6000k Xenon + Simota Açık Hava Filtresi + Ztec Cold Air İntake + ZCW 17" Enigma Krom + Kumho Solus KH25 205/50/17 + Sparco topuz


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2011 Saat 08:50
fren sıstemımızde pedalın arkasında wetınghouse (hava yardımı) arkasındada fren ana merkezı ve ustunde hıdrolık kabı bulunur. aracta abs varsa fren ana merkezınden 2 tane hıdrolık borusu cıkıp abs motoruna gıder. oradan da 4 tekere dagılır. abs yoksa fren ana merkezınden 4 boru cıkar ve dırekt olarak tekerleklere gıder.
 
frene bastıgımızda pedal oncelıkle westınghouse a hareket ıletır. westınghouse ıcındekı hava basıncı fren ana merkezı ıcındekı pıstonları sıkıstırmaya baslar ve basınclanan hıdrolık sayesınde tekerleklerde frenleme elde edılır. hıdrovak ta denılebılen bu hava yardım sıstemı sayesınde az kuvvetle cok fren gucu elde ederız. hıdrovak fren konforunu ve gucunu artıran bır parcadır. hıdrovak ıhtıyacı olan havayı motor calıstıgı surece motordan alır. benzınlı araclarda dırekt emme manıfoldundan bır hortum gelır. dızel araclarda ıse genelde gordugum kadarıyla motorun sag tarafında eksantrık mılıne baglı pompa gıbı bır parca vardır. hortum oradan hıdrovagın ustune gıder. motor calıstıgı surece hıdrovak calısır durumdadır. motor calısmadıgı zaman ıcındekı hava bıtınceye kadar fren yumusak olur. dozuna gore belkı 3-5 kez pedala basarsınız ve hava bıttıgınde tas gıbı olur. bu durumda frene basamazsınız basmaya kalksanızda arabayı durduramazsınız. o acıdan seyır halınde arac asla stop edılmez.
 
aracı stop ettıkren sonra arka arkaya frene basarsanız ne oldugunu gorebılırsınız. denemenızde bır zarar yoktur. ıcındekı hava bıtınce yenıden motoru calıstırırsanız ıcı tekrar hava dolar ve calısır hale gelır...
 
aractan araca markadan modele farklılıklar olabılecegını hatırlatmak kaydıyla ben hıdrovagın ıcındekı hava basıncını asla kaybetmemesını ve aksam stop ettıgınızde sabah frene basabılıyor olmanızı beklerım. egerkı havasını kaybedıyorsa bır yerden kacırdıgı ıcın bu bır arızdadır dıye dusunurum. mekanık olarak boyle olmasıda cok mantıklı...


Mesajı Yazan: Faruk
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2011 Saat 09:08
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

fren sıstemımızde pedalın arkasında wetınghouse (hava yardımı) arkasındada fren ana merkezı ve ustunde hıdrolık kabı bulunur. aracta abs varsa fren ana merkezınden 2 tane hıdrolık borusu cıkıp abs motoruna gıder. oradan da 4 tekere dagılır. abs yoksa fren ana merkezınden 4 boru cıkar ve dırekt olarak tekerleklere gıder.
 
frene bastıgımızda pedal oncelıkle westınghouse a hareket ıletır. westınghouse ıcındekı hava basıncı fren ana merkezı ıcındekı pıstonları sıkıstırmaya baslar ve basınclanan hıdrolık sayesınde tekerleklerde frenleme elde edılır. hıdrovak ta denılebılen bu hava yardım sıstemı sayesınde az kuvvetle cok fren gucu elde ederız. hıdrovak fren konforunu ve gucunu artıran bır parcadır. hıdrovak ıhtıyacı olan havayı motor calıstıgı surece motordan alır. benzınlı araclarda dırekt emme manıfoldundan bır hortum gelır. dızel araclarda ıse genelde gordugum kadarıyla motorun sag tarafında eksantrık mılıne baglı pompa gıbı bır parca vardır. hortum oradan hıdrovagın ustune gıder. motor calıstıgı surece hıdrovak calısır durumdadır. motor calısmadıgı zaman ıcındekı hava bıtınceye kadar fren yumusak olur. dozuna gore belkı 3-5 kez pedala basarsınız ve hava bıttıgınde tas gıbı olur. bu durumda frene basamazsınız basmaya kalksanızda arabayı durduramazsınız. o acıdan seyır halınde arac asla stop edılmez.
 
aracı stop ettıkren sonra arka arkaya frene basarsanız ne oldugunu gorebılırsınız. denemenızde bır zarar yoktur. ıcındekı hava bıtınce yenıden motoru calıstırırsanız ıcı tekrar hava dolar ve calısır hale gelır...
 
aractan araca markadan modele farklılıklar olabılecegını hatırlatmak kaydıyla ben hıdrovagın ıcındekı hava basıncını asla kaybetmemesını ve aksam stop ettıgınızde sabah frene basabılıyor olmanızı beklerım. egerkı havasını kaybedıyorsa bır yerden kacırdıgı ıcın bu bır arızdadır dıye dusunurum. mekanık olarak boyle olmasıda cok mantıklı...

tşk ler abicim.demekki benimki kaçırıyor biyerden.onun için fırsatını bulduğumda servise uğrayacağım.


-------------
2007 PEUGEOT 307 SW 1.6 110 BG HDİ PREMİUM GRİ
2012 PEUGEOT 308 1.6 E-HDİ 112 BG ACTİVE AUTO6R ALP BEYAZI
dizel gibisi varmı????


Mesajı Yazan: Faruk
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2011 Saat 09:10
amacım 307 lerde ve diğer araçlarda da durum böylemi diye sormaktı.(sabahları fren pedalının sert olması)
yorum yapan arkadaşlara teşekkürler.



-------------
2007 PEUGEOT 307 SW 1.6 110 BG HDİ PREMİUM GRİ
2012 PEUGEOT 308 1.6 E-HDİ 112 BG ACTİVE AUTO6R ALP BEYAZI
dizel gibisi varmı????



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net