Debriyaj Teknolojisinde Çevreci Devrim DMF İle Yakıt Tüketiminizi Azaltın!
Luk mühendislerinin 1980’lerde geliştirdikleri Çift Kütleli Volan - DMF (Dual Mass Flywheel) debriyaj teknolojisi, her otomobil modeline ve bu modelin titreşim özelliklerine tam olarak uyarlanabiliyor. Böylece otomobilin rölanti hızı 900 devir’in altına düşürülerek yakıt tüketimi azaltılıyor.
http://bilgi.tasit.com/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2FRepSetPro_COL_2.jpg&width=500m&height=500&bodyTag=%3Cbody%20bgColor%3D%23ffffff%3E&wrap=%3Ca%20href%3Djavascript%3Aclose%28%29%3B%3E%20%7C%20%3C%2Fa%3E&md5=b64f7175e4023a8e1f6e76004f9ca9ab">
Karbondioksit başta olmak üzere, küresel ısınmaya neden olan atık gazların doğaya verdiği zararları azaltmak için her geçen gün yeni önlemler alınıyor. Özellikle fosil bazlı yakıtların kullanımlarının verimi arttırılırken, aynı zamanda çevreye verdikleri zararların azaltılmasına yönelik çalışmalar da hızla sürüyor.
Yaşadıkları dünyaya karşı sorumluluklarının bilincinde olan LuKmühendisleri, 1980’lerde Çift Kütleli Volan - DMF (Dual Mass Flywheel) adını verdikleri basit ancak son derece etkin olan, öncü bir debriyaj teknolojisi geliştirdiler.
Bir dört zamanlı motorun periyodik yanma devirleri, aktarma organlarınıyla iletilen torsiyonel titreşimi tetikleyen tork dalgalanmaları üretir. Bunun sonucunda vites kutusunda veya gövdede meydana gelen gürültüler, aracın genel gürültü seviyesini ve sürüş konforunu olumsuz etkiler. Bu durum, özellikle dizel yakıtlı motorları etkilemektedir. Ancak DMF torsiyonel titreşimi neredeyse tamamen absorbe ederek, çok iyi bir titreşim yalıtımı sağlar.
DMF sabit bir debriyaj volanının aksine, iki volan kütlesinden oluşmaktadır. Sofistike bir yay-damper sistemiyle birbirine bağlanan birinci ve ikinci volan kütleleri, 180 dereceden daha geniş bir torsiyonel açıda birbirlerine karşı yönde dönebilirler.
İkinci volan kütlesi, şanzımana tahsis edilmiştir. Kavrama gerçekleştiğinde, ikinci volan kütlesi şanzımanın atalet kütle momentini arttırır. Sonuç olarak, rezonans hızı yaklaşık 300 devir olur ve artık çalışma performansını zayıflatamaz.
Her DMF her otomobil modeline ve bu modelin titreşim özelliklerine tam olarak uyarlandığından, sönümleme (damping) sistemi gereken kuvvetleri uygulayarak her motor hızına adapte olabilmektedir. Bu durum vites değişimini kolaylaşmakta ve şanzımanı rahatlamaktadır. Rölanti hızları bu şekilde 900 devir’in altına düşürülerek yakıt tüketimi azaltılabilmektedir.
Avrupa’da 45 milyondan fazla otomobil için
konforlu bir sürüş deneyimi
Tüm önde gelen otomobil üreticileri çeşitli modellerinde DMF’yi kullanmaya karar vermişlerdir. DMF’nin ilk nesli 6 silindirli motorlara yönelik olarak tasarlanmış, daha sonra sönümleme performansı beş katına çıkarılarak, 4 silindirli dizel ve benzinli motorlara da uygun hale getirilmiştir. DMF’nin yedinci nesli 2005’ten bu yana piyasadadır. Avrupa’da DMF ile üretilen otomobillerin sayısı ise 45 milyonu bulmaktadır.
Bilgi Notu:
DMF’nin değiştirilmesi gerektiğinde, bu işlemi gerçekleştirecek servis eski parçayı mutlaka orijinal bir LuK DMF ile değiştirmelidir. DMF’nin yerine kullanılacak olan, sabit motor volanı, debriyaj rulmanı, debriyaj baskısı ve damperli debriyaj diskinden oluşan alternatif ürünler, motorun ve şanzımanın özelliklerine uyacak şekilde tasarlanmadıkları için çok riskli olabilirler.
Schaeffler Otomotiv Grubu Yedek Parça Birimi tarafından geniş bir gamda sunulan hizmetler, DMF hakkında kapsamlı tanıtım malzemeleri de içermektedir. Bunların arasında, 20 sayfalık resimli bir broşürün yanı sıra, bir film de mevcuttur.
LuK Hakkında:
1965 yılında, Almanya’nın Bühl kentinde debriyaj imalat şirketi olarak kurulan LuK, Schaeffler Otomotiv Grubu’nun bir parçasıdır. Günümüzde, Avrupa’da üretilen yaklaşık her üç binek otomobilden biri LuK debriyajıyla üretilmektedir. LuK aynı zamanda hafif ticari araçlar, ticari araçlar, otobüsler ve traktörlere yönelik aktarma organı komponentleri de üretmektedir. LuK’un yıllık OEM debriyaj sistemleri üretimi 14 milyon’a ulaşmakta olup, şirket her kıtada temsil edilmekte ve dünya çapında 18 üretim tesisini işletmektedir.
LuK’un yenilikçi ürün gamı, çift kütleli volan(DMF), kendinden ayarlı debriyaj (SAC), sürekli değişken şanzıman (CVT) ve otomatikleştirilmiş vites kutusu (ASG) gibi ürünleri kapsamaktadır.
Yedek parça uzmanı LuK’a verilen çok sayıdaki patent ve özellikle önde gelen otomobil üreticileri tarafından verilen ödüller, şirketin ürünlerinin yüksek teknik seviyesinin en önemli göstergesidir.
...diye bi yazı okudum :) bu konuda bilgi olan arkadaşlar varsa konu hakikaten böylemidir? her araca sorunsuz uygulandığı doğrumudur? beni ve yazıyı okuyup merak eden arkadaşları aydınlatırmısınız :)