Araç içine su giriyor.
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12974
Tarih: 04 Kasım 2025 Saat 23:45 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Araç içine su giriyor.
Mesajı Yazan: betermen
Konu: Araç içine su giriyor.
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 16:39
Merhaba, 307 SW sahibiyim. Yagmur yağdıktan sonra araç içine su giriyor.(sürücü tarafındaki paspasın altı ıslanıyor.) Böyle bir sorunla karşılaşan kimse var mı? Neden kaynaklanır? Ne kadara malolur bilen varsa paylaşırsa sevinirim.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: klemann
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 17:12
hocam çek aracını kanala, bak altına. çürük oldugunu zannetmiyorum ama belki bir yere vurmuşundur. muhakkak vardır bi delik
------------- 206 van hard style
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 17:18
eğer aracın sonradan dışardan içeri herhangi bir tesisat çekilmek amacıyla (ses sistemi, egzos vanası, neon vs. vs.) delik açılmışsa delinen yerde olabilir. Örneğini f7R'mde yaşamıştım. Ya da arkadaşın da dediği gibi darbeden dolayı delinmiş olabilir. Zor birşey ama büyük ihtimallerden biri. Öyleyse alt tarafı bi sac çekilip kaynak yapılacak. 20 30 TL bişey olur maksimum.
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 18:34
|
Aynı problem bende de vardı. Kronik peugeot sorunu dedi usta. Kapının iç kısmı sökülecek tekrar yapıştırılacak dedi. İnanmadım :) Yine de söktürdüm. Kapının iç kısmında bir tür kaplama malzemesi var adını bilmiyorum şu anda köpük benzeri plastik bir malzeme. O kaplama yapıştırıldığı yerden zamanla kalkıyor aslında yağmur yağdığında su kapının iç kısmına geliyor bu malzeme suyun kapının yan taraflarında bulunan kanallara gitmesini sağlıyor ancak özelliğini kaybedince alta sızıntı yaptırıyor. Gözümle gördüm inandım. Sızıntı ordan geliyor. İşini iyi bilen usta bulmak çok zor. Hortumla su tuttu cama tam dediği yerden su şoför tarafındaki paspasa doğru sızıyor. Orayı kaldırıp yeniden yapıştırdı. Sorun düzeldi. Bir kaportacıya baktırın.
|
Mesajı Yazan: kaanalp
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 19:28
|
AYNI SORUN BEN DE DE VAR..SÜRÜCÜ BÖLMESİNİN ALTI SU DOLUYOR BIR GUN HERSEYI CIKARDI TEMZLEDIM CAMDAN YAMGUR FALAN GIRDI SANMISTIM AMA KURUTTUKTAN BIR MUDDET SONRA AYNI SORUN TEKRAR OLMYAA BASLADI CÖZÜM NEDİR ACABA????????
|
Mesajı Yazan: kaanalp
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 19:29
|
NE KADARA MAL OLDU ARKADASIM PEKIII
|
Mesajı Yazan: UGuRs
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 00:20
sizin araclarda varmı bilmiyorum ama benim 206 da alt tarafta tapalar var bi kaç tane sizin araçlardada varsa bir ihtimalde ordandır belki.
------------- KahramanKentli...
|
Mesajı Yazan: betermen
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 10:16
Aracı bugün ümraniye oto sanayide bi kaç yere gösterdim. Sonunda işinin ehli bi usta buldum.(Hasan usta-Birlik oto) Sızan suyun kokusuna-tadına baktı ve antifiriz oldugunu söyledi. 307'lerin diktörtgen bir kalörifer peteği var(50TL). dayanıksız olduğu için plastigi zamanla deforme olup akıntı yapıyor ve şöför ya da ön yolcu tarafına antifirizi sızdırıyor. Torpido sökümü için işçilik 100TL. yani toplam 150 civarı bir masrafı olacak. Arabanın 1 gün serviste kalması gerekiyor.
Diğer gösterdiğim 2 yer suyun antifiriz oldugunu anlamadı torpidoyu sökmek içinde 200TL istedi.
|
Mesajı Yazan: betermen
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 10:20
|
Eger kuru havada olduysa seninkinde de antifiriz akmış olabilir. kokusuna filan bir bak. Antifirizden kaynaklanıyorsa cok beklemeden göster bi ustaya bence.
|
Mesajı Yazan: betermen
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 10:23
kaanalp Yazdı:
AYNI SORUN BEN DE DE VAR..SÜRÜCÜ BÖLMESİNİN ALTI SU DOLUYOR BIR GUN HERSEYI CIKARDI TEMZLEDIM CAMDAN YAMGUR FALAN GIRDI SANMISTIM AMA KURUTTUKTAN BIR MUDDET SONRA AYNI SORUN TEKRAR OLMYAA BASLADI CÖZÜM NEDİR ACABA???????? |
Eger kuru havada olduysa seninkinde de antifiriz akmış olabilir.
kokusuna filan bir bak. Antifirizden kaynaklanıyorsa cok beklemeden
göster bi ustaya bence.
|
Mesajı Yazan: kaanalp
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 11:06
|
ben antifiriizi 2 ay önce koydum arabama...ama bu sorun daha önce olmustu ve hala tekrarlıyor..yani A.FİRİZDEN OLDUGUNU DÜŞÜNMÜYORUM AMA DEDİĞİNİZ GİBİ DE OLABİLİRRR...BİLGİ İÇİN TEŞEKKÜRLER YİNEDDEEE:):)
|
Mesajı Yazan: formulaone
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 11:37
|
arkadaslarım bu sorunun cozumu cok basıt hıc debelenmeyın bu ıste sorun yasamıs ve cozmus bırı olarak yazıyorum vıtes kutusunun altında yanı sofor koltugunun sag bacak hızasında ıkı vıdalı bır kapak var orada 30 cm lık bır kalorıfer petegı var bu petek arızalanınca suyu kacırıyor ve dogrudan paspasa gıdıyor yapmanız gereken tek sey petegı degıstırmek ayrıca aracın servıste 1 gun falan kalmasınada gerek yok 1 saatlık bır ıs bu ıs eskısını cıkartacak yenısını yerıne koydurtacaksınız ıscılıkle dahıl 140 tl yı gecmez bu ıs tabı ısın ıcınde antıfırıszde var cunku bu ıslemı yaparken antıfırızı bosaltılacak arabanın daha sonra tekrar doldurulacak cozumunuz bu baska bır cozumu yok bunun yuzde 99 petekten bu durum
|
Mesajı Yazan: Yusuf Tekoglu
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 11:47
betermen Yazdı:
Aracı bugün ümraniye oto sanayide bi kaç yere gösterdim. Sonunda işinin ehli bi usta buldum.(Hasan usta-Birlik oto) Sızan suyun kokusuna-tadına baktı ve antifiriz oldugunu söyledi. 307'lerin diktörtgen bir kalörifer peteği var(50TL). dayanıksız olduğu için plastigi zamanla deforme olup akıntı yapıyor ve şöför ya da ön yolcu tarafına antifirizi sızdırıyor. Torpido sökümü için işçilik 100TL. yani toplam 150 civarı bir masrafı olacak. Arabanın 1 gün serviste kalması gerekiyor.
Diğer gösterdiğim 2 yer suyun antifiriz oldugunu anlamadı torpidoyu sökmek içinde 200TL istedi.
|
Aynı Sorun Bendede Var Allah'tan Ümraniyede oturuyorum ama çok az sızdırıyor bi ara gidicem bende.
------------- Honda Gibi Gazlarım BMW Gibi Yanlarım...
Mercedes Vito 112 CDI VIP
34 CTC 01
|
Mesajı Yazan: selcuk-307
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 14:24
formulaone Yazdı:
arkadaslarım bu sorunun cozumu cok basıt hıc debelenmeyın bu ıste sorun yasamıs ve cozmus bırı olarak yazıyorum vıtes kutusunun altında yanı sofor koltugunun sag bacak hızasında ıkı vıdalı bır kapak var orada 30 cm lık bır kalorıfer petegı var bu petek arızalanınca suyu kacırıyor ve dogrudan paspasa gıdıyor yapmanız gereken tek sey petegı degıstırmek ayrıca aracın servıste 1 gun falan kalmasınada gerek yok 1 saatlık bır ıs bu ıs eskısını cıkartacak yenısını yerıne koydurtacaksınız ıscılıkle dahıl 140 tl yı gecmez bu ıs tabı ısın ıcınde antıfırıszde var cunku bu ıslemı yaparken antıfırızı bosaltılacak arabanın daha sonra tekrar doldurulacak cozumunuz bu baska bır cozumu yok bunun yuzde 99 petekten bu durum |
gayet güzel açıklanmış, arkadaşımızı tebrik ediyorum. göğsün sökülmesi gerek diyen ustalar da çok iyi biliyorki , göğsün sökülmesine gerek yok. ama diğer türlü işi yarım saatte hallederse 200 TL talep edemez. onun için bu sahtekarlık yoluna başvuruyorlar.
sadece 2 vida sökülecek, eli yatgın olan da yapar. petek çıkarılacak, dikkat edin petek çıkarılırken antifirizin bir kısmı aracın içine boşalacak. yeni petek takıldıktan sonra antifiriz ilave edilecek. 50-60 TL petek. 20-30 TL işçilik. 10TL antifiriz.toplam 100TL civarı
|
Mesajı Yazan: bayrakmt
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2011 Saat 18:57
|
selam arkadaşlar,
ben de yeni katıldım buraya, kısa bir süre önce 206 sw hdi - 2004 model bir pejo aldık.
arabayı komple elden geçirttik yeni.
tartışılan bu konu dikkatimi çekti. Çünkü aynı sorun bizim 206 ' da var bugün farkettim. Şöför paspasın altı ıslanmış, hatta araba o tarafa eğik durduğu için (park ettiğim yerden kaynaklı) köşeye doğru 1-2 cm. lik bir birikinti farkettim. Suya bakınca direkt olarak radyatör suyu olduğunu anlamak zor değil, çünkü aynı yedek depodaki suyun rengi ( kirli sarı) ile aynı ve elleyince de hafif yağlı yani, antifirizli olduğu belli oluyordu.
Arkadaşların yazdıklarına bakılırsa kalorifer radyatörü değişecek o zaman değilmi?
Vites kutusu altında sağ tarafta denilmiş, bu 206 için de geçerli midir?
Yoksa torpido sökümü filan...hiçbir arabada duymadım kalorifer peteği için koca konsolun sökülmesi gerektiğini..!!! İnşallah fazla masraf açmaz bu iş de başımıza...
|
Mesajı Yazan: ataks
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2011 Saat 17:06
|
Benim 307 de aynı sorun vardı cumartesi günü usta 1 saatte göğsü sökmeden halletti.
|
Mesajı Yazan: formulaone
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2011 Saat 05:34
selcuk-307 Yazdı:
formulaone Yazdı:
arkadaslarım bu sorunun cozumu cok basıt hıc debelenmeyın bu ıste sorun yasamıs ve cozmus bırı olarak yazıyorum vıtes kutusunun altında yanı sofor koltugunun sag bacak hızasında ıkı vıdalı bır kapak var orada 30 cm lık bır kalorıfer petegı var bu petek arızalanınca suyu kacırıyor ve dogrudan paspasa gıdıyor yapmanız gereken tek sey petegı degıstırmek ayrıca aracın servıste 1 gun falan kalmasınada gerek yok 1 saatlık bır ıs bu ıs eskısını cıkartacak yenısını yerıne koydurtacaksınız ıscılıkle dahıl 140 tl yı gecmez bu ıs tabı ısın ıcınde antıfırıszde var cunku bu ıslemı yaparken antıfırızı bosaltılacak arabanın daha sonra tekrar doldurulacak cozumunuz bu baska bır cozumu yok bunun yuzde 99 petekten bu durum |
gayet güzel açıklanmış, arkadaşımızı tebrik ediyorum. göğsün sökülmesi gerek diyen ustalar da çok iyi biliyorki , göğsün sökülmesine gerek yok. ama diğer türlü işi yarım saatte hallederse 200 TL talep edemez. onun için bu sahtekarlık yoluna başvuruyorlar.
sadece 2 vida sökülecek, eli yatgın olan da yapar. petek çıkarılacak, dikkat edin petek çıkarılırken antifirizin bir kısmı aracın içine boşalacak. yeni petek takıldıktan sonra antifiriz ilave edilecek. 50-60 TL petek. 20-30 TL işçilik. 10TL antifiriz.toplam 100TL civarı |
arkadaslarım bu konuyu ben acıkladım ve 307 aracımı cok sevıyorum ve bu araclar gercekten ıyıdır dıger araclara gore ferahtır ve konforludur suspansıyonu dısında kullandıgımız her arac halıyle zamanla yıpranıyor parcalarıyla bırlıkte ve boyle durumlar olacaktır ayrıca 100 tlden fazla tutuyor bu kalprıferden kaynaklanan arza antıfırızı ve petegı ıle 140 tl cıvarı ıscılıgıde ıcınde petek bu kadar ucuz degıl kalıtesız bır petekte alırsan bu fıyata yıne ıs acar basına bu bır gercek . fakat bu petegın bır a tıpı bırde b tıpı var bunu ustanıza sorun ve ona gore petegınızı getırdın sonra zaman kaybetmeyın takılırken a bu olmadı demesın kımse sıze ugrasmayın bır kez daha cunku ıkısı arasında borulara gıren agızların farkları var bunun yanlıs gelmesı demek o gun sanayıye gıttıgınızde zaman kaybı demek bu konudada sızı bılgılendırmek ıstedım sevgılerımle
|
Mesajı Yazan: betermen
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2011 Saat 00:29
bayrakmt Yazdı:
selam arkadaşlar,
ben de yeni katıldım buraya, kısa bir süre önce 206 sw hdi - 2004 model bir pejo aldık.
arabayı komple elden geçirttik yeni.
tartışılan bu konu dikkatimi çekti. Çünkü aynı sorun bizim 206 ' da var bugün farkettim. Şöför paspasın altı ıslanmış, hatta araba o tarafa eğik durduğu için (park ettiğim yerden kaynaklı) köşeye doğru 1-2 cm. lik bir birikinti farkettim. Suya bakınca direkt olarak radyatör suyu olduğunu anlamak zor değil, çünkü aynı yedek depodaki suyun rengi ( kirli sarı) ile aynı ve elleyince de hafif yağlı yani, antifirizli olduğu belli oluyordu.
Arkadaşların yazdıklarına bakılırsa kalorifer radyatörü değişecek o zaman değilmi?
Vites kutusu altında sağ tarafta denilmiş, bu 206 için de geçerli midir?
Yoksa torpido sökümü filan...hiçbir arabada duymadım kalorifer peteği için koca konsolun sökülmesi gerektiğini..!!! İnşallah fazla masraf açmaz bu iş de başımıza...
|
hocam öncelikle geçmiş olsun. bende 307 SW var. gecen cumartesi gunu değiştirttim kalorifer peteğini. söken usta 307 için kaportayı sokmeye gerek yok, ama 206lar ve partnerlarda sokmek mecbur demişti.
aracın icine antifirizli iğrenc bi su dolmuştu. değiştirirkende borularda kalan diger sular boşaldı içeriye. süngerleri dun cıkarttım ve yıkadım. leş gibi kokuyor.
oto yıkmacılardaki vakum cozum olmuyor. Dosemenin altını cekemiyor cunku. bu havadada kuruması imkansız. mecburen doşemeyi sokmek lazım.
fiyat olarak kaportayı sökmek:100TL radyatör: 50 TL antifiriz :20 TL 3 gundur paspasın altındaki antifirizli suyu temizlemeye calısmak ise paha biçilemez:)))
en lanet konu suyu kurutmak. kablolar filan geçiyor alttan, ne kablosu bilmiyorum ama zarar gorurse birde ona masraf cıkar.
bu iş bi daha başıma gelirse ilk yapıcagım sey dogrudan yetkili servise gitmek. anahtar teslim olur ugrasmazsın doşemeyle, kurutmayla, temizlemekle. 100 lira fazla ver kafan rahat etsin.
|
Mesajı Yazan: selcuk-307
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2011 Saat 07:39
|
geçmiş olsun. konuştuğumuz usta mı halletti? başkasına mı gittiniz?
|
Mesajı Yazan: tkavalli
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2011 Saat 11:37
307 LERDE İÇERİYE SU GİRMESİ KRONİK HASTALIK. KALORİFERİN ORİNG CONTASI GİTMİŞTİR ORDAN SÜRÜCÜ KISMI PASPASIN ALTINA SU ALIR. CONTA 1 TL RADYATÖR BOŞALTICAĞI İÇİN 19 TL SOĞUTMA SUYU SIVISI 20 TL İŞÇİLİK VEREREK YAPTIRABİLİRSİN.
------------- 307XT
|
Mesajı Yazan: bestfear
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2011 Saat 20:45
|
Bugün suyun geldiği yeri tespit ettim.. Kokmaya yüz tutmuş iç döşemeyi söktüm. döşemede biriken suyu iyice tahliye ettikten sonra klimayı ve kaloriferi çalıştırıp baktım herhangi bir birikme ve kaçırma olmadı... zaten radyatör suyunda da bir eksilme yoktu...
Yağan yağmur sonrası tekrar su birikti... kapı eşiğinin oradaki lastiğin kenarlarından içeri su sızmış ...
Kapı lastiktiğinde yırtık deforme gibi birşey yok gayet sağlam duruyor nasıl kaçırıyor anlamadım...
|
Mesajı Yazan: hkn60
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 22:25
|
Merhaba arkadaşlar konunun üzerinden bir yıl geçmiş ama başıma gelince sizlere danışmak istedim.Benim çok sevdiğim 307 imde de aynı sıkıntı var.Paspasın altına antifirizli su birikmiş ama tek fark soğutma suyu hiç eksilmiyor?Sorun nedir ve nasıl çözülür hiç bilmiyorum.Ustalara bu yazdığınızı tarif ediyorum ya anlamıyor ya da anlamak istemiyor.İlla göğüs sökülecek diyor.Ne yapacağıma karar veremiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.İyi akşamlar...
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 22:33
hkn60 Yazdı:
Merhaba arkadaşlar konunun üzerinden bir yıl geçmiş ama başıma gelince sizlere danışmak istedim.Benim çok sevdiğim 307 imde de aynı sıkıntı var.Paspasın altına antifirizli su birikmiş ama tek fark soğutma suyu hiç eksilmiyor?Sorun nedir ve nasıl çözülür hiç bilmiyorum.Ustalara bu yazdığınızı tarif ediyorum ya anlamıyor ya da anlamak istemiyor.İlla göğüs sökülecek diyor.Ne yapacağıma karar veremiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.İyi akşamlar... |
307'lerde hicbir sekilde gogusu sokmeye gerek yok. Baska bir ustaya danismanizi tavsiye ederim. Peki paspasin altindaki suyun antifirizli su oldugunu nasil anladiniz? Yagmur suyu olma ihtimali yok mu?
|
Mesajı Yazan: xpyhre
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 23:43
[/QUOTE]
307'lerde hicbir sekilde gogusu sokmeye gerek yok. Baska bir ustaya danismanizi tavsiye ederim. Peki paspasin altindaki suyun antifirizli su oldugunu nasil anladiniz? Yagmur suyu olma ihtimali yok mu? [/QUOTE]
Usta tadına bakmis üstad. 
------------- Peugeot 206 gti 2.0 (s16)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2012 Saat 10:04
xpyhre Yazdı:
Usta tadına bakmis üstad. 
|
Ne kadar tehlikeli oldugunu bir bilseler herhalde yanlarina bile yaklasmazlar ama tadi tatli olunca hoslarina gidiyor herhalde 
|
Mesajı Yazan: hkn60
Mesaj Tarihi: 29 Haziran 2012 Saat 23:20
|
Sanırım yağmur suyu değil.Su yağlı ve paslı bi rengi var.Asıl anlayamadığımda bu.Geçen hafta başka bi ustaya gösterdim o da antifiriz dedi.Yani yağmur suyu olma ihtimali çok az.Bilemiyorum...
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 09:29
Fizikte kutlenin korunumu yasasindan bildigimiz uzere yok olan sey var, var olan sey yok olamaz. Bu baglamda, aracinizda radyator suyunu koydugunuz kapta eksilme yok ise paspasin altinda gordugunuz sivi sogutma sivisi olamaz. Sogutma sivisini nasil ve ne zamanlar kontrol ediyorsunuz?
|
Mesajı Yazan: hkn60
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 21:19
|
Her uzun yola çıkmadan önce mutlaka kontrol ediyorum.Haftada en az 2 kez yaklaşık 200 km lik uzun yol yapıyorum.Mesela daha bugün uzun yola çıktım sabah ilk işim yağı ve suyunu kontrol etmekti.Su max-min arasındaydı.Siz zaman sorunca merak ettim kontrol ederken belli bir zamanda mı olmalı?Yanlışım varsa düzeltmek isterim.Gariptir,hararet göstergesi de çok normal seyrediyor.Ama bi de şu var.Paspasın altına sızan sıvı,birikinti halinde değil,sadece paspasa bakınca anlaşılabilecek bi ıslaklık oluyor.Ayrıca camlarımda da yağlı bi buharlanma yapıyor. Sanırım sızıntı çok az.Onun etkisiyle olabilir mi bilmiyorum.Aracın yaşı önemli mi bilmiyorum ama daha 2008 model.Yakıştıramadım peugeota.Bu arada derdime gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2012 Saat 21:36
hkn60 Yazdı:
Her uzun yola çıkmadan önce mutlaka kontrol ediyorum.Haftada en az 2 kez yaklaşık 200 km lik uzun yol yapıyorum.Mesela daha bugün uzun yola çıktım sabah ilk işim yağı ve suyunu kontrol etmekti.Su max-min arasındaydı.Siz zaman sorunca merak ettim kontrol ederken belli bir zamanda mı olmalı?Yanlışım varsa düzeltmek isterim.Gariptir,hararet göstergesi de çok normal seyrediyor.Ama bi de şu var.Paspasın altına sızan sıvı,birikinti halinde değil,sadece paspasa bakınca anlaşılabilecek bi ıslaklık oluyor.Ayrıca camlarımda da yağlı bi buharlanma yapıyor. Sanırım sızıntı çok az.Onun etkisiyle olabilir mi bilmiyorum.Aracın yaşı önemli mi bilmiyorum ama daha 2008 model.Yakıştıramadım peugeota.Bu arada derdime gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. |
Sogutma suyu motor sogukken kontrol edilir. Anladigim kadariyla siz de oyle yapiyorsunuz. Sogutma sivisinin seviyesinde azalma yok ise o su baska birseydir. Aracinda tesisat var mi? Amfi vb.?
|
Mesajı Yazan: hkn60
Mesaj Tarihi: 01 Temmuz 2012 Saat 10:42
|
Hayır,aracımda Zavoli marka Lpg haricinde öyle sonradan takılan herhangi bi tesisat bulunmuyor.Herşey fabrikadan çıktığı gibi.Yalnız dün size cevap yazdıktan sonra online hizmet veren bi ustaya daha fikir sordum.O da "soğutma suyu eksilmiyorsa klima gazı yağ kaçağı olabilir belki" dedi.Bu teşhisi de ilk defa duydum.Merak ediyorum acaba öyle mi?diye.Başka çaresi yok birazdan aşağı inip şu birikintinin tadına kendim bakıcam.Eğer şeker tadında olmayan bir yağ tabakası ise kesin oradan dedi.Sonuçta çıkan hasara veya masrafa değil arabamın göğsünün sökülmemesi için tüm düşüncem.Şu işten bi kurtulsam üzerimden büyük bi yük kalkacak.Çünkü serviste de olsa her usta söktüğü gibi takamayabilir ve beni arabamı satmaya zorlayacak derecede yeni sorunlarla karşılaştırabilir.Asıl korkum bu yani.Sonuçta kesinlikle ayrılmayı düşünmediğim aracıma kıyamıyorum.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 01 Temmuz 2012 Saat 11:22
hkn60 Yazdı:
Hayır,aracımda Zavoli marka Lpg haricinde öyle sonradan takılan herhangi bi tesisat bulunmuyor.Herşey fabrikadan çıktığı gibi.Yalnız dün size cevap yazdıktan sonra online hizmet veren bi ustaya daha fikir sordum.O da "soğutma suyu eksilmiyorsa klima gazı yağ kaçağı olabilir belki" dedi.Bu teşhisi de ilk defa duydum.Merak ediyorum acaba öyle mi?diye.Başka çaresi yok birazdan aşağı inip şu birikintinin tadına kendim bakıcam.Eğer şeker tadında olmayan bir yağ tabakası ise kesin oradan dedi.Sonuçta çıkan hasara veya masrafa değil arabamın göğsünün sökülmemesi için tüm düşüncem.Şu işten bi kurtulsam üzerimden büyük bi yük kalkacak.Çünkü serviste de olsa her usta söktüğü gibi takamayabilir ve beni arabamı satmaya zorlayacak derecede yeni sorunlarla karşılaştırabilir.Asıl korkum bu yani.Sonuçta kesinlikle ayrılmayı düşünmediğim aracıma kıyamıyorum. |
Tadina bakma. Eger antifirizli su ise kendini zehirleyebilirsin. En guzel gaz pedalinin hemen sag tarafinda kalan plastik parcayi iki alyan vidasini sokerek cikarman. Sonra orada kalorifer petegine giden borulari goreceksin. Bak bakalim oralarda islaklik var mi? Antifiriz rengin yesil ise yesil tortular gorursen onlar da kacagin habercisidir. Ya da kirmizi.
|
Mesajı Yazan: yusuf 644
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 19:29
aynı sorun benım 206 da vardı hep yagmur suyu sanıyordum. fakat şuphelendim. ve radyatorde suyu boşalttim ve tamamen antfiriz koydum ve paspas antifiriz oldu. haklısınız aynen petekten yapıyor
------------- SİYAH RENK DEGİL YAŞAM FELSEFEDİR...
|
Mesajı Yazan: hkn60
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 20:11
Koliva,bugün dediğini yaptım ve dediğin gibi kırmızımsı bir kalıntı olduğunu gördüm.Zaten antifirizim de kırmızı renkti.Bu da demek oluyor ki kuvvetle muhtemel kalorifer peteği arızası.Senin öngöründen yola çıkarak servisi aradım ve sorunumu dile getirerek randevumu aldım.Çünkü bulunduğum yerde 307 gibi her tarafı elektronik olan bi aracın bu tamiratını yapabilecek sanayi ustaları fazla yok.Kaş yapayım derken göz çıkarabilirler:)Biraz pahalı olur ama içim rahat olsun istedim.Randevu alırken ustayı telefona istedim ve göğsü sökmemenin bi yolu olup olmadığını sordum.O da eğer sorun kaloriferse mutlaka sökmek gerektiğini söyledi.Senin böle bi yazını okuduğumu hatırlıyorum sanki.Orada göğüs sökmeye gerek olmadığını belirtiyordun.Yoksa ben mi yanılıyorum bilmiyorum ama eğer bu fikrin sabitse ustaya kendimden emin bi şekilde tarif edebileceğim bir yol gösterirsen çok makbule geçecek.Seninde çok vaktini alıyorum ama kusuruma bakma ne olur?
------------- 1.6 XT Premium Tiptronik
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 20:18
hkn60 Yazdı:
Koliva,bugün dediğini yaptım ve dediğin gibi kırmızımsı bir kalıntı olduğunu gördüm.Zaten antifirizim de kırmızı renkti.Bu da demek oluyor ki kuvvetle muhtemel kalorifer peteği arızası.Senin öngöründen yola çıkarak servisi aradım ve sorunumu dile getirerek randevumu aldım.Çünkü bulunduğum yerde 307 gibi her tarafı elektronik olan bi aracın bu tamiratını yapabilecek sanayi ustaları fazla yok.Kaş yapayım derken göz çıkarabilirler:)Biraz pahalı olur ama içim rahat olsun istedim.Randevu alırken ustayı telefona istedim ve göğsü sökmemenin bi yolu olup olmadığını sordum.O da eğer sorun kaloriferse mutlaka sökmek gerektiğini söyledi.Senin böle bi yazını okuduğumu hatırlıyorum sanki.Orada göğüs sökmeye gerek olmadığını belirtiyordun.Yoksa ben mi yanılıyorum bilmiyorum ama eğer bu fikrin sabitse ustaya kendimden emin bi şekilde tarif edebileceğim bir yol gösterirsen çok makbule geçecek.Seninde çok vaktini alıyorum ama kusuruma bakma ne olur? |
307'lerde gogsu sokmeye gerek kesinlikle yok. Eger usta gogus sokulecek diyor ise gitme o ustaya. Kalinti nerede vardi? Ek yerinde mi? Eger oyle ise asagidaki makaleye bir goz gezdir.
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20250&title=soutma-suyunun-aracn-ine-szmas-problemi" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20250&title=soutma-suyunun-aracn-ine-szmas-problemi
|
Mesajı Yazan: hkn60
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2012 Saat 21:11
Ya anlatım çok güzel olmuş fakat bahsi geçen resimleri ben göremedim.Bu yüzden biraz muallakda kaldı benim için.Yine de sağol çok.
------------- 1.6 XT Premium Tiptronik
|
Mesajı Yazan: hkn60
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2012 Saat 15:54
Koliva,bilgisayara formattan sonra görebildim resimleri nihayet.Gerçekten bu resimlere bakınca "göğsü sökmeye ne gerek var" diye düşünüyor insan.Çok faydalı bir anlatım olmuş.Bundan sonrası çok da zor olmasa gerek.Biraz cesaret,biraz da maharet Saygılar...
------------- 1.6 XT Premium Tiptronik
|
Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2015 Saat 08:51
|
Sabah kalktim 206 aracimin sofor yeri antifiriz içinde...ne yapmam lazim..masmavi bir su..antifiri herhalde..kkaca mal olur.ne kadar surede olur..
|
Mesajı Yazan: monalos
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2015 Saat 09:49
geçmiş olsun petek gitmiş , yada contalar , petek orjinal valeo 140 tl yan sanayi 50 tl , işçilik de 100-150 alırlar , gögüsü söktürmedem yaptırmaya çalış öyle yaptıranlar var , benm de damlatıyor ya çatlak ufak bende yada contalardan kaçıyor
-------------
PEUGEOT 206 FARKI 1.4 BENZİN XT 2002 ABS
|
Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2015 Saat 12:56
|
Goturdum sanayiye.. Borudan ya da contatan dedi..eğer petekte sorun varsa isçilik dahil 600 650 olur dedi usta..400 TL te yakin isçilik olurmus..inşallah borudan ve contalardandir..250 ye kurtaririm..torpidodan sokulecekmis..ne dersiniz fazla mi sizce..ama yaptırmak zorundayim..
|
Mesajı Yazan: byderebey
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2015 Saat 14:40
pierson Yazdı:
Goturdum sanayiye.. Borudan ya da contatan dedi..eğer petekte sorun varsa isçilik dahil 600 650 olur dedi usta..400 TL te yakin isçilik olurmus..inşallah borudan ve contalardandir..250 ye kurtaririm..torpidodan sokulecekmis..ne dersiniz fazla mi sizce..ama yaptırmak zorundayim.. |
yok kardeş.. göğüs sökülmesi şart 150 tl işçilik artı parça alırlar.. taş çatlasa 250 tl masrafı çıkar.. ama beni dinlersen delik tıkayıcılar war würth marka önce onu bi dene istersen.. kullanan olumlu sonuç alanlar war.
------------- http://s1378.photobucket.com/user/byderebey/media/11_zpscbrvhj9c.jpg.html" rel="nofollow">
|
Mesajı Yazan: monalos
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2015 Saat 16:52
göğüsü söktürmeden 206 da kalorifer petegi degiştirenler var , en kötü direksiyonu söküyorlar sadece ben söktürme taraftarı degilim göğüsü , ondan snra göğüsden ses gelmeye baslar tırnaklar oturmaz filan
-------------
PEUGEOT 206 FARKI 1.4 BENZİN XT 2002 ABS
|
Mesajı Yazan: monalos
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2015 Saat 17:08
206 göğüs sökülmeden nasıl degiştigini buldum :D fransız forumlarda şimdi paylasıyorum
-------------
PEUGEOT 206 FARKI 1.4 BENZİN XT 2002 ABS
|
Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2015 Saat 19:24
|
Araci aldim..conta,boru ya da petek değilmiş..boruyu tutan vida düşmüş..eski modellerde tek vida varmis o düşmüş..yaptılar antifiriz koydular beklettiler daha da akmadi..iki uç güne gel dediler..akarsa gogusu acariz dediler..içteki kapagii da takmadilar..
|
Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2015 Saat 19:54
ön cam olabilir... http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=37109&title=307-hali-islak-motor-su-eksiltmiyor-cozuldu" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=37109&title=307-hali-islak-motor-su-eksiltmiyor-cozuldu
------------- 2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|