Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

GAZA TEPKİ GEÇ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12971
Tarih: 06 Ağustos 2025 Saat 06:53
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: GAZA TEPKİ GEÇ
Mesajı Yazan: ask307
Konu: GAZA TEPKİ GEÇ
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 15:10

arkadaşlar özellikle 1.4 hdi kullanan arkadaşlar sizin arabalardada aynı sorun varmı benim arabada gaza geç tepki var. örnek veriyorum 2. viteste giderken gazdan ayağımı çekiyorum tekrar basıyorum motor bunu geç algılıyor.



-------------
peugeot 307 1.4 hdi



Cevaplar:
Mesajı Yazan: klemann
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 15:47
hocam turbo acik iken mi kapali ikenmi? atıyorum, turbo 2000 devirde aciliyor varsayarsak. siz turbo acikken ayagınızı gazdan cekiyorsunuzdur, daha sonra 2000 devirin altına dustugunde basıyorsanız gaza gec tepki vermesi oldukca normal.

-------------
206 van hard style


Mesajı Yazan: ask307
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 15:50

2000 de falan çekiyorum ayağımı 1500 devirde tekrar basıyorum tepki geç bu normalmi



-------------
peugeot 307 1.4 hdi


Mesajı Yazan: ask307
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 15:51
yani turbo açıyor çekiyorum tekrar basıyorum

-------------
peugeot 307 1.4 hdi


Mesajı Yazan: the_beKKo
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 15:54
307 1.4 lerin hepside var misal gaza basın boşta iken 1 sn sonra algılıyor 


Mesajı Yazan: klemann
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 16:04
Orjinalini yazan: ask307 ask307 Yazdı:

2000 de falan çekiyorum ayağımı 1500 devirde tekrar basıyorum tepki geç bu normalmi



bence normal


-------------
206 van hard style


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 16:18
bu durum butun turbo dızel aracların yapısında vardırkı ozellıkle dusuk hacımlı motorlarda daha cok hıssedılır. cunku dızel motoru goturen turbodur. turbo tam basınca ulasmadıgı zaman motor yeterlı guc uretemez ve bu yuzden cekıs dusuklugu hıssedılır. ama 1750 devırden ıtıbaren turbonun basıncı yukselmeye baslar ve 2000 devır ve uzerınde turbo tam basıncla calıstıgından dolayı cekıs cok daha ustun hale gelır. tekrar edıyorum bu durum ozellıkle dusuk hacımlı dızel makınelerde daha cok hıssedılır.
 
dıyelım 2. vıtesle 1500 devırde gıderken tam gaz yaptıgınız zaman ılk anda yetersız bır cekıs hıssetmekle bırlıkte devır bandı 2000 devrı yakalamasıyla cıddı bır tork artısı olup aracı cok kısa surede hızlandırır. 2000 devrın uzerınde ıken gaza her basısınızda cok daha atak bır surus hıssedersınız. bununda sebebı turbonun tam basınc uretebıldıgı devırlerde olmanızdır...


Mesajı Yazan: ask307
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 18:11

eyvallah sağolun bir problem yok ozaman



-------------
peugeot 307 1.4 hdi


Mesajı Yazan: cakici9843
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 19:36
Orjinalini yazan: ask307 ask307 Yazdı:

eyvallah sağolun bir problem yok ozaman

be de merak etmiştim aynı konuyu demek ki sorun yok mu  hocam rahat olalım

-------------
peugeot 307 xr 1.4 hdı


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 21:23
bizde de 1.3 dizel albea vardı ani hızlanmalarda köklüyordum ama tepki olmuyordu fakat 1 saniye sonra yolu kazıya kazıya gidiyordu (:

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: TA3537
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2011 Saat 23:21
Bu durumu ortadan kaldırmak için Sprint Booster denen gaz pedal tepki sistemi var 500 tl BTG de . Ayriyetten fazla gaza yüklenmiceğiniz için tepki versin die ; bu sayede tasarruf sağlıyor .



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net