Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

HAVA DEBİMETRESİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12816
Tarih: 29 Mart 2024 Saat 14:53
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: HAVA DEBİMETRESİ
Mesajı Yazan: ask307
Konu: HAVA DEBİMETRESİ
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2011 Saat 09:58
SELAM ARKADAŞLAR DÜN YAKITLA İLGİLİ SANAYİDE USTAYA GÖTÜRDÜM ARABAMI (PEUGEOT 307 1.4 HDİ 2005 96000 KM) HAVA DEBİMETRESİ OLABİLİR DEDİ. ARABAM 5. VİTES DE 3000 DEVRİDE GEÇMİYORDU BU PARÇADAN ŞÜPHELENDİ PARÇA FİYATIDA 220 TL, BİRKAÇ YERE DAHA GÖSTERCEM ARABAYI. HİÇ DEBİMETRE DEĞİŞTİREN ARAKADAŞ OLDUMU, ARIZA LAMBASI FALAN DA YAKMADI. DEĞİŞTİREN VARSA ŞİKAYETLERİ NEYDİ PAYLAŞIRLARSA SEVİNİRİM.

-------------
peugeot 307 1.4 hdi



Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2011 Saat 11:50
Orjinalini yazan: ask307 ask307 Yazdı:

SELAM ARKADAŞLAR DÜN YAKITLA İLGİLİ SANAYİDE USTAYA GÖTÜRDÜM ARABAMI (PEUGEOT 307 1.4 HDİ 2005 96000 KM) HAVA DEBİMETRESİ OLABİLİR DEDİ. ARABAM 5. VİTES DE 3000 DEVRİDE GEÇMİYORDU BU PARÇADAN ŞÜPHELENDİ PARÇA FİYATIDA 220 TL, BİRKAÇ YERE DAHA GÖSTERCEM ARABAYI. HİÇ DEBİMETRE DEĞİŞTİREN ARAKADAŞ OLDUMU, ARIZA LAMBASI FALAN DA YAKMADI. DEĞİŞTİREN VARSA ŞİKAYETLERİ NEYDİ PAYLAŞIRLARSA SEVİNİRİM.


Degidiniz parca su:



Ustanin dedigi gibi bu parcadan yapabilir. Ama bildigim kadariyla motor ariza isigi da beraberinde yanar. Yerinizde olsam ustaya gitmeden bu parcayi soker bir temizlemeye calisirdim. Bazen gozle gorulemeyen mikroskobik partikuller gecici arizaya neden olabiliyor. Nasil temizleyeceginize gelince:
Kablolari elektrik kontak spreyi ile, icini ise kuru hava (dusuk derecede sac kurutma makinesi) ile temizleyebilirsiniz. Ise yarayabilir. Ara sogutucunun uzerinde olmasi gerek.


Mesajı Yazan: ask307
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2011 Saat 17:09

sağol paylaşımın için, bu parçanın diğer adıda oksijen sönsörümü.



-------------
peugeot 307 1.4 hdi


Mesajı Yazan: klemann
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2011 Saat 19:46
hava akış metresi diye geçer, iyice bi temizle kurut, sonrada buzlukta bir gun beklet. işe yarıyor kesinlikle. (not: ben 2001 model transporter tdi nin akis metresine ayni islemi uygulamistim)

-------------
206 van hard style


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2011 Saat 19:55
Orjinalini yazan: ask307 ask307 Yazdı:

sağol paylaşımın için, bu parçanın diğer adıda oksijen sönsörümü.



Hayir oksijen sensoru(bazen lambda sensoru diye de cagirilir) degil. Oksijen sensoru aracin egzoz sistemine baglidir ve cikan gazi analiz ederek hava/yakit oranini otomatik olarak belirlenmesine yarar. Diger taraftan hava debimetresi ise hava filtresinden gelen havanin miktarini kontrol etmeye yarar. Aslinda bu alet havanin miktarini degilde oradan gecen havanin hizini olcer.


Mesajı Yazan: ask307
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2011 Saat 22:40

eyvallah sağolun. peki bu oksijen sensörü ağrızasının belirtileri ne olyor.



-------------
peugeot 307 1.4 hdi


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2011 Saat 22:58
Orjinalini yazan: ask307 ask307 Yazdı:

eyvallah sağolun. peki bu oksijen sensörü ağrızasının belirtileri ne olyor.



En onemlisi, yakit tuketimi ciddi oranda artar, cunku dogru ayarlanmayan karisim ya zengin karisima ya da fakir karisima sebep olur ki ikisi de aracin fazla yakmasina neden olur.
Diger belirti ise, ekranda "motor ariza isigi" yanar. Bu isik aractaki genel hata isigidir ve herhangi bir nedenden dolayi olabilir. Arac bilgisayara baglanmali ve hatanin nedeni ogrenilmelidir. Oksijen sensorunun hatali olmasi da bu isigin yanmasina neden olur.
Oksijen sensoru araclardaki trigger seti gibidir. Bozulmayacak diye bir kaide yok. Her 100 binde yenisi ile degistirilmesi onerilir.



Mesajı Yazan: ask307
Mesaj Tarihi: 07 Mart 2011 Saat 15:42
Orjinalini yazan: klemann klemann Yazdı:

hava akış metresi diye geçer, iyice bi temizle kurut, sonrada buzlukta bir gun beklet. işe yarıyor kesinlikle. (not: ben 2001 model transporter tdi nin akis metresine ayni islemi uygulamistim)
buzlukta derken derin dondurucudamı yoksa alt kısımdamı

-------------
peugeot 307 1.4 hdi


Mesajı Yazan: gorkemteke
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2011 Saat 22:49
debimetre arızasında motor arıza lambası yanıyor ve arac 70 km gecmiyor :) yaşadım bilirim :)

-------------
2004 307 Hdi XR


Mesajı Yazan: fireblade
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2011 Saat 23:14
illaki arıza lambası yakmaz..oksijen sensörü içinde geçerli..
eğerki sensör tembelleşti ve yine de akımı düzgün geçirip herhangi bir kopukluk yok ise arıza vermez ama randımanlı çalışmaz...
bu parçaya balata spreyi veya kontak spreyi basarsan birkaç gün kullanırsın ancak kimyasalın yapısı maddenin esnekliğini bozacağından kaldır at.temizlemek için kullanacağın tek şey yağsız kontak spreyi..
genellikle pc tamiratı ve elekronik devre tamiri yapan kişiler kullanır..ve kolayca bulunur.kullanırkende yine akışmetrenin iplerine çok yakından sıkma...eğer gerçekten kirli ise temizlenince iş görür..ama miadını doldurduysa yapacak birşey yok...
öylede şüphe ile yapılacak teşhisler doğru değil...araç bilgisayara bağlanır ve sensör parametresinden olması gereken değerle farklı devirlerde tutularak karşılaştırılır...veya sensörün bir direnç değeri var ise ölçü aleti ile test edilir...genelde 1. yöntem uygulanır...
oksijen sensörü için koliva nın dediği gibi belli km de değişmesi gerekir ancak...ancak..fiyatlar..
temizlemek için verin balata spreyinin gözüne...allah yarattı demeyin...veya küçük bir kapağın içine bir miktar sıkın baş aşağı içine koyun beklesin biraz...tiner de olabilir...ama sonra balata spreyi ile yağını atın..
 
arıza teşhisi debimetre için belirttiğim 1.teşhisle hemen hemen aynıdır...
 
varsayımla arıza tespiti olmaz..belki turbon basmıyor..belki enjektörlerin yorgun ??


Mesajı Yazan: NONAME2040
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 14:25
İyi günler,
aracım 3008 1.6 hdi 2009 model 4 ay kadar önce 30bin km deki aracıma Racechip box chip taktırdım
taktırdıktan 1 ay  kadar sonra egsoz emisyon arıza uyarısı vermeye başladı
Yetkili servis chip takılı olduğu için neden olarak onu gösterdi.
chipi devre dışı bırakıp arızayı özel bir serviste sildirdim. Hava akışmetre hatası sürekli uyarısı çıkınca usta debi metrenin arızalı olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi.
elinde olduğunu söyleyince sıfır bir debi metre takıp arızayı silip üzerindeki debimetreyi tekrar bağlattım. arıza ışığı yanmadı . Ertesi gün 5-6 km yol gidip aracı parkedip 1 saat sonra tekrar çalıştırdığımda yine arıza lambası ve egsoz emisyon arızası uyarısı çıktı.
Arkadaşlar sorum şu 33.000 Km de aracın debi metresinin arızalanması normal midir?
chip nedeniyle mi bozulmuştur. ne tavsiye edersiniz
Bu arada kar yağdığı zaman 3-4 gün aracı kullanmadığımda arıza uyarısı gidiyor 2.çalıştırmamda geri geliyordu. 1 aydır falan hiç sönmedi.


Mesajı Yazan: istanbullu_3886
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 15:02
pp2000 ne baglattınmı ne arızası verdi nemli olan bu ustalara saygımız sonsuz fakat en dogru çözüm iyi bi ustaya aracı pp2000 olan bir bilgisayara baglatıp  arıza tespiti yapmaktır bence aracın 3000 deviri gememesi debimetre ve turbo kumanda elektro vanasındanda yapabilir 

-------------
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci


Mesajı Yazan: inceyasar
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 15:59
powerbox bende de var 20.000 km dir kullanıyorum bende bir sıkıntı yok şükür ben asla deponun dibini çektirmem ışık yanar yanmaz 25-30 litre mazot alırım belki kötü yakıt kaynaklı olabilir arıza ışığı en iyi çözüm bilgisayardan arızanın kaynağını öğrenmek

-------------
2004 307 1.4HDI


Mesajı Yazan: moschino
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2012 Saat 22:34
Merhaba,

Arkadaşlar benim araçt çalıştığı anda 3000 3500 devire cıkıyor.
Hararet durumu farketmiyor gösterdim ve bundaan dediler.
Sizce bunun ile alkası olabilir mi ?


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2012 Saat 23:07
Orjinalini yazan: tanerfiliz tanerfiliz Yazdı:

Merhaba,

Arkadaşlar benim araçt çalıştığı anda 3000 3500 devire cıkıyor.
Hararet durumu farketmiyor gösterdim ve bundaan dediler.
Sizce bunun ile alkası olabilir mi ?

Ben yakın zamanda debimetreyi (akışmetre de diyorlar) değiştirdim ama sıkıntı dediğiniz şeyler değildi ki bence olmamalıda. Bende araç çekişten düşmüştü basıyordum ama gitmiyordu özellikle yokuşlarda çok cılızlaşmıştı. 


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: _semihk_
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2012 Saat 00:47
Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Orjinalini yazan: tanerfiliz tanerfiliz Yazdı:

Merhaba,

Arkadaşlar benim araçt çalıştığı anda 3000 3500 devire cıkıyor.
Hararet durumu farketmiyor gösterdim ve bundaan dediler.
Sizce bunun ile alkası olabilir mi ?

Ben yakın zamanda debimetreyi (akışmetre de diyorlar) değiştirdim ama sıkıntı dediğiniz şeyler değildi ki bence olmamalıda. Bende araç çekişten düşmüştü basıyordum ama gitmiyordu özellikle yokuşlarda çok cılızlaşmıştı. 


debimetre değişince çekiş bariz şekilde artıyo mu??


-------------
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2012 Saat 00:53
Orjinalini yazan: _semihk_ _semihk_ Yazdı:

Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Orjinalini yazan: tanerfiliz tanerfiliz Yazdı:

Merhaba,

Arkadaşlar benim araçt çalıştığı anda 3000 3500 devire cıkıyor.
Hararet durumu farketmiyor gösterdim ve bundaan dediler.
Sizce bunun ile alkası olabilir mi ?

Ben yakın zamanda debimetreyi (akışmetre de diyorlar) değiştirdim ama sıkıntı dediğiniz şeyler değildi ki bence olmamalıda. Bende araç çekişten düşmüştü basıyordum ama gitmiyordu özellikle yokuşlarda çok cılızlaşmıştı. 


debimetre değişince çekiş bariz şekilde artıyo mu??

Evet bende sorun düzelmişti. Sıkıntı aracın debimetre arızası nedeniyle uyarı vermemesiydi fakat serviste bilgisayara bağlandığında arıza verdiği görüldü, değiştirildi ve çekişte sıkıntı kalmadı hocam.


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: _semihk_
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2012 Saat 01:55
saol hocam Thumbs Up

-------------
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver


Mesajı Yazan: oozcan42
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2012 Saat 21:17
Bu arızanın pek çok sebebi olabiliyor. O yüzden çok dikkatli olun. Orasını burasını değiştirerek işe başlayan ustadan / servisten uzak durun. Benim başıma geldiğinde peugeot servisi 4 tane sensörün değişmesi gerektiğini söyleyip 1000 TL den fazla tutacağını söylemişti. Daha sonra tecrübeli bir usta egr valfinden olduğunu bulup sadece kurum temizliği ile gidermişti.


Mesajı Yazan: moschino
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2013 Saat 08:47
Orjinalini yazan: _semihk_ _semihk_ Yazdı:

Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Orjinalini yazan: tanerfiliz tanerfiliz Yazdı:

Merhaba,

Arkadaşlar benim araçt çalıştığı anda 3000 3500 devire cıkıyor.
Hararet durumu farketmiyor gösterdim ve bundaan dediler.
Sizce bunun ile alkası olabilir mi ?

Ben yakın zamanda debimetreyi (akışmetre de diyorlar) değiştirdim ama sıkıntı dediğiniz şeyler değildi ki bence olmamalıda. Bende araç çekişten düşmüştü basıyordum ama gitmiyordu özellikle yokuşlarda çok cılızlaşmıştı. 


debimetre değişince çekiş bariz şekilde artıyo mu??

Merhaba arkadaslar ben sorunu çözdüm.
Dediğiniz gibi gidip tek bir ustaya danışıpta iş yapmadım bir kaç kişiye birden danışarak ortak sorunu olan parça değiştirildi. 

Sorun Rolanti devir sensöründeymiş. Onun cıkmasını aldık, taktıktan sonra bi kaç resetleme yaptık düzeldi. 

önceden araç yani sorun çıkmadan önce 1100 devirde çalışırken şimdi 800 devire kadar düştü.

değişen parça da aşağıdaki. 

NOT: Resim alıntıdır.





Mesajı Yazan: esra_16
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2013 Saat 12:48
Merhabalar benimde aracım 3000 devri geçmiyordu.Götürdüğüm tamircim parça değişmeden yapabileceği herşeyi denedi ve sonunda hava debimetresini değişelim kesin düzelir dedi ve dediği gibide oldu yeni parçayı taktı ve sorun düzeldi.Bu arada araç arıza ışığıda yakmadı.Biranda bu sorun ortaya çıktı.Demekki her araçta farklı. 


Mesajı Yazan: denizkartali06
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2013 Saat 17:31
Arkadaslar bilen de yaziyor bilmeyen de.bilgi kirliligi yaratmayin lutfen.benim aracimda sari olan lamba yanyor du.makinaya bagladik hava debimetresi cikti.degistirdik oldu bitti.arabanin calismasina mani degildir...

-------------
KARTALİZMA 1.6 HDI XT 110 HP



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net