Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

tuvturk muayenesi ve bazı sorunlar???

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12739
Tarih: 28 Temmuz 2025 Saat 10:34
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: tuvturk muayenesi ve bazı sorunlar???
Mesajı Yazan: rapsody
Konu: tuvturk muayenesi ve bazı sorunlar???
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 18:54
arkadaşlar bugun tuvturk muayene istasyonuna gittim muayene için ancak gecemedim:((
başımdan gecen olayı anlatayım....
sol arka fren basıncı 122 iken sağ arka fren basıncı 56 civarı çıktığı için ilk seferde gecemedim,tavsiye üzerine Antakya sanayi sitesinde "Kuş Oto Tamirhanesi"ne gittim.
arka fren merkezlerinin ikisinin de değişmesi gerektiğini,bununla beraber balataların da değişmesi gerektiğini söylediler.işlemler tamamlandıktan sonra tekrar fren testine girdim,bu defa basınç degerleri eşitlenmesine rağmen her ikisi de 80-90 aralığında çıktı.ardından arkaya iki kişi oturttular ve öyle denediler.sonuç olarak arkada ortalama 150 kilo ağırlıkla basınç degerleri 108-110 seviyesine çıktı.bana dedikleri şu oldu:"sen yarın 2-3 torba çimento koy bagaja,öyle gel önce test edelim,sonra muayeneye git,gecersin dediler.söylediklerinin mantıksız olduğunu söyledim ama birçok arabaya aynı yöntemi uyguladıklarını söylediler,araba küçük olduğu için ne yaparsak yapalım basınç seviyesi 100 ün üzerine çıkmazmış???
böyle bir durumla karşılaştınız mı?
başka bir ustayı arayıp durumu anlattım,"öyle saçmalık mı olurmuş" dedi.ha bir de bana 160 tl fatura çıkardılar:
balata 1 ad:40 tl
fren merkezi 2 ad:60 tl
torna:15 tl
işçilik:35 tl
fren testi:10 tl
toplam :160 tl
yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar
ha bir de böyle durumlarda bu adamları şikayet edebileceğim bir yer var mı acaba?



-------------
Rakı, şarap içiyorsam sana ne!
Yoksa sana bir zararı, içerim.
İkimiz de gelsek kıldan köprüye,
Ben dürüstsem sarhoşken de geçerim!



Cevaplar:
Mesajı Yazan: serkan24577
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 19:14
benim başıma böyle ilginç birşey gelmedi çok saçmalamış lar her ustaya gidilmez servise gitseydin şimdiye çoktanişini bitirmiştin o parayı servise verseydin hiç başın ağrımazdı


Mesajı Yazan: fahrikem
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 19:15
pejo 206 da benim bildiğim arka fren merkezi diye bir parça yok o sana arka fren merkezi dedikleri ve değiştirdikleri parça arka fren silindirleri sağ ve sol tekerlekte olmak üzere 2 adet arkadaşım basınç değerlerin şundan dolayı eşitlenmiyor bence arabanın ana fren merkezinden hidrolik  hortumları çıkar, eğer senin arabanda fren hidrolik sıvısı DOT4 konulmalı eğer, dot4 değilse arabandaki hidrolik sıvısı arka tekerleklere giden basınç eşit olmaz hatta ana fren merkezindeki contaları bile yer ve arkaya eşit basınç gitmez.Sen ustaya söyle benim hidrolik yağı DOT4 Mü diye sarı renkli bir yağ olması gerekir değilse değiştirsin. ayrıca ana fren merkezindeki contalara bakması gerekiyor onlardada problem oluştuysa ana merkez tamir takımı al yaile frepsınlar çoğu usta ana merkez tamiri ile uğraşmıyor tek tek her tekere giden fren hidroliğindeki havayı al vs hemen ana fren merkezini değiştirmeye kalkıyorlar o da ekstra para ama unutma fren işi şakaya gelmez muayneden geçsen bile frenleri ihmal etme dostum.


Mesajı Yazan: rapsody
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 20:40
gerçekten bugün yaşadıklarım çok sıktı canımı:((



-------------
Rakı, şarap içiyorsam sana ne!
Yoksa sana bir zararı, içerim.
İkimiz de gelsek kıldan köprüye,
Ben dürüstsem sarhoşken de geçerim!


Mesajı Yazan: fahrikem
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 20:58
Hocam senin sorunun %99  hidrolik yağının yanlış konulmasından ana fren merkezinin hidrolik hortum çıkış contalarının deforme olmasından kaynaklanıyor.Tabiki arkada basınçlar farklı olunca muaynede sapmada çıkıyor büyük ihtimal


Mesajı Yazan: rapsody
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 23:41
teşekkürler yorumlar için...

-------------
Rakı, şarap içiyorsam sana ne!
Yoksa sana bir zararı, içerim.
İkimiz de gelsek kıldan köprüye,
Ben dürüstsem sarhoşken de geçerim!


Mesajı Yazan: rapsody
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2011 Saat 01:14
arkadaşlar biraz geç oldu ama muayene sonucunu yazayım.yukarıda anlatıığım olaylardan sonra(çimento olayı vs.) tekrar fren testine soktum aracı ve basınc degerleri 116 ya 108 çıktı ve bu şekilde muayeneden geçtim.ilginç olan ise muayeneyi yapan elemanın da ustayla aynı şeyi söylemesi oldu:)) bu araçlarda sıkıntı olabiliyor fren konusunda,keşke 3 torba çimento koyup gelseydin arkaya falan dedi:)) hatta bazen biz araç muayeneden geçsin diye kendi elemanlarımızı oturtuyoruz bazen dedi:))sonuç itibariyle benim için önemli olan hileye hurdaya başvurmadan muayeneden geçmekti ve o da oldu:))
şu an itiariyle araç yeniden doğmuş gibi:))
1-muayene yapıldı
2-lpg ruhsata işlendi
3-egzos emisyon ölçümü yapıldı
4-arka fren merkezleri ve balatalar değişti:))
daha ne olsun ki,içim rahat en azından 2 sene:))


-------------
Rakı, şarap içiyorsam sana ne!
Yoksa sana bir zararı, içerim.
İkimiz de gelsek kıldan köprüye,
Ben dürüstsem sarhoşken de geçerim!


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2011 Saat 08:26

geçmiş olsun.



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net