Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

12,5 Yakıy Tüketimi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12568
Tarih: 22 Eylül 2025 Saat 14:31
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 12,5 Yakıy Tüketimi
Mesajı Yazan: tuncaksoy
Konu: 12,5 Yakıy Tüketimi
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2011 Saat 12:14
Arkadaşlar Merhaba
 
Ben 2 haftalık bir peugeot 307 Comfort  kullanıcısıyım. Araç triptonik, 1.6 ve 110HP
 
Aracı almadan önce galerici bir tanıdığım aracın en az yakan triptoniklerden olduğunu söyleyerek aslında beni rahatlatmıştı ancak şu an yaşadıklarım pek de söylenenle örtüşmüyor.
 
Araca 40 TL lik benzin yüklediğimde Toplam 80 Km yol gittikten sonra ibre aynı yere geldi. Hadi +/- 10lt bir opsiyon olsun. Bu yakın tüketimi sizce normal midir? Fazla yokuş çıkmıyorum. Trafik istanbul içi. Arada yokuş çıkarken ekran 17lt yi bile gösteriyor. Ortalamada 12,5 yazıyor. Anlık tüketimde bazen 5 lere düşüyor ama genelde aslında 9 civarında dörünüyor.
 
İlk defa triptonik ve bir peugeot kullanıyorum. Yakıt ile iligli bazı yazıları okudum ve gerekli denemeleri yapacağım, ancak size sormak istediğim tecrübeli kullanıcılar olarak bana önereceğini birşeyler varsa çok minnettar olurum.
 
Bu arada "benzin" ile ilgili de yaptığım bir web sayfaıs var. Orada tüm fiyatları açıkça göreceksiniz. Devletin aldığı komisyon ve vergiyi çıkarttığında benzin 1,34TL ye geliyor.  2TL sabir bir vergi uyguluyor ama bu aldığınız fişteki vergi oranı olarak görünmüyor. Daha bir çok detay göreceksiniz. Bu siteyle bir çok firma için imza topladım. telekom için 1 ayda 30.000 imza topladım. Benzin eylemini yeni başlattım. Şu an pek rabet yok ama ümidim var.
 
http://www.organizehareket.com - www.organizehareket.com adresine lütfen göz atın.  Ama aşu yakıt tüketimi için öneride bulunmayı lütfen unutmayın.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ali öncü
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2011 Saat 13:15
ortalama yakıtınız 45 kuruş civarı buda normal. benzin 4 lira istanbul içi kullanıosunuz triptonik vites ve 1.6 ayrıca kasa ağır yani benzin fiyatları hariç herşey normal :))


Mesajı Yazan: Yusuf Tekoglu
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2011 Saat 13:32
triptonik 1.6 307 lerin çok yaktığını duymuştum Kmde 50 krş gibi.

-------------
Honda Gibi Gazlarım BMW Gibi Yanlarım...

Mercedes Vito 112 CDI VIP

34 CTC 01


Mesajı Yazan: kizilhakan
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2011 Saat 13:35
arkadaşım ben,m 206 triptonikte aynı yakıyor hemde 1.4 benimkisi nekadar ekonomik kullanmaya çalışsamda değişmiyor hanım yüzünden mecbur kullanıyorum 307 otomatikle değiş tokuş eden varsa hemen işlemleri yaptıtralım hiç değilse o daha geniş:)))

-------------
206 x line 2004 otomatik benzin bağımlısı


Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2011 Saat 13:48

Teşekkürler

Peki triptonik genellemelerine göre normal mi yine. Yoksa peugeot çok yakan bir araç mıdır?
Bir de LPG önerir misiniz? Yani bu aracı sanırım 2 sene falan kullanırım. Yılda da ortalama 12.000 falan yaparım diye tahmin ediyorum. Yakıt için öneriniz ne olur?


Mesajı Yazan: ali öncü
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2011 Saat 14:18
kmde bu seferde 250 yakacağını düşünüyorum. ( istanbul) arada 0.200 kuruş fark var hesabını sen yapmalısın


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2011 Saat 15:14
benim aracım 307 1.6 bva. aracın zaten fabrika verisi şehir içi tüketimi 10,9 LT/100 km.
 
şehirler arasıda 6,5 LT/100 KM.
 
kışın araçların yakıt tüketimi arttığı için 12,5 normal. benimde şuan yol bilgisayarım 12,5 LT/100 km gösteriyor.
 
lpg için atikeri tavsiye ederim, diğerlerine göre biraz sesli çalışır ama fiyat olarak çok çok iyidir. eğer iyi bir ustaya taktırırsan ne arıza lambanı yakar nede sorun çıkarır rahat rahat binersin.
 
benim şuan şehir içi lpg de 0,259 TL yakıyor, inşallah son bir ayarla biraz daha düşüreceğim ama 0,20 TL çok zor otomatikde.
 
yakıtı biraz yüksek geliyor ama porche üretimi al4 otomatik şanzumanın verdiği rahatlığa değiyor açıkcası.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: tuncaksoy
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2011 Saat 19:53
Yorumlarınız için teşekkürler


Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2011 Saat 20:20
benim eski aracım benzinli corsa idi benzin 3.150iken  aracım 3.75 kuruş yakıyordu şimdi olsa tahminim 50 kuruş yakar  1.4 benzinli idi bence yakıtınız çok normal dizel 1.6 var şimdi 307 kışın ortalama 6.1 litre şehir içi yazıyor yazın 5.6 diyor şehir içi. ama şehir dışı kışın 4.1 litre diyor yazın 3.6 litre yazıyor sürat 100 km sabit hız dijital klima 21.5 dercede otomatikte iken bence dizel al kara geçersiniz
ben lpg taktırmıştım önceki aracıma işyerim 3 km evime uzak motor ısınmadan gaza geçmiyordu tam iş yerine varıyodum gaza geçiyodu hafdada 40 tl benzin 20 tl gaz alıyordum benzin bitiyor gaz yarıda görünüyordu  çok teste soktum normal dediler sattım kurtuldum


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2011 Saat 20:27
prins piyasanın en iyisidir 8aydır sorunsuz kullanıyorum  benim araçta aynı yakıt başedilecek gibi değil 1senede amorti edersiniz kiti kmde 26 kuruş yakıyorum sizinde 46 kuruş yaktığınızı farz edersek 20kuruş kardasınız 10bin kmde kendini amorti eder daha ucuz bi lpg kiti de taktırabilirsiniz atikerden ziyade lovotayu öneririm ayrıca galerici yalan söylemiş bu araba 1)triptonic değil tam otomatik ekstradan değiştirme özelliği var2)az yaktığı görülmemiş

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2011 Saat 21:15
lpg gec derım yoksa araca uzaktan bakmaktan zorunda kalabılırsın benım duz vıtes su an 8,6 lt ortalamam var


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2011 Saat 09:10
Ben OMVL öneririm. Benim aracımda takılı ve 22-23 kuruş aralığında yakıyorum. Prince kalitesini kanıtlamış bir tüp ancak OMVL ekonomiklik konusunda Guines e giren bir tüp. Hepsi bir yana ben memnunum tüpün ekonomikliğinden ve özellikle performansından.

Not: İmza ve tanıtım işlerini bu konuya mesaj yazdıktan sonra halledeceğim. Bilgi vermek istedim.:)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2011 Saat 10:27
Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

prins piyasanın en iyisidir 8aydır sorunsuz kullanıyorum  benim araçta aynı yakıt başedilecek gibi değil 1senede amorti edersiniz kiti kmde 26 kuruş yakıyorum sizinde 46 kuruş yaktığınızı farz edersek 20kuruş kardasınız 10bin kmde kendini amorti eder daha ucuz bi lpg kiti de taktırabilirsiniz atikerden ziyade lovotayu öneririm ayrıca galerici yalan söylemiş bu araba 1)triptonic değil tam otomatik ekstradan değiştirme özelliği var2)az yaktığı görülmemiş
 
abıcım zaten tam otomatıgın vıtesın manuel modu olanına tıptronık denır... tıptronık dedıgın vıtesın baska bır farkı yokkı :)) sonucta kavrama hıdrolıkle yapılır ve ıstedıgın zaman auto modda ıstedıgın zaman manuel modda kullanırsın...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2011 Saat 10:32
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

benim aracım 307 1.6 bva. aracın zaten fabrika verisi şehir içi tüketimi 10,9 LT/100 km.
 
şehirler arasıda 6,5 LT/100 KM.
 
kışın araçların yakıt tüketimi arttığı için 12,5 normal. benimde şuan yol bilgisayarım 12,5 LT/100 km gösteriyor.
 
lpg için atikeri tavsiye ederim, diğerlerine göre biraz sesli çalışır ama fiyat olarak çok çok iyidir. eğer iyi bir ustaya taktırırsan ne arıza lambanı yakar nede sorun çıkarır rahat rahat binersin.
 
benim şuan şehir içi lpg de 0,259 TL yakıyor, inşallah son bir ayarla biraz daha düşüreceğim ama 0,20 TL çok zor otomatikde.
 
yakıtı biraz yüksek geliyor ama porche üretimi al4 otomatik şanzumanın verdiği rahatlığa değiyor açıkcası.
 
metın kardesım soyledıklerıne eklemek ıstıyorum. atıkerınde enjektor secımıne gore sesı degısır. valtek enjektorler gayet sessız calısır. mesela benımkınde valtek yok. senınkındede yok sanıyorum. ama degıstırmıs olsan o sesı duymazsın... ama emın ol kı bırcok enjektorde ses duyulur. cok problem degıl.
 
ayrıca 307 duz vıtes bıle olsa sehır ıcınde lpg de ortalama 10lt altına dusmek bıraz zor. buda 23 kr yapar. o acıdan 20kr vs bır hayalden ıbaret... :)) 20 kr olması ıcın 9 lt nın altına dusmek gerekkı ıstanbul ıcınde bıraz zor. tabıkı bu soyledıklerımız kullanıma gore degısebılen bır durumdur. sabıt bır durumdan bahsetmemız mumkun degıl...


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2011 Saat 14:26
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

prins piyasanın en iyisidir 8aydır sorunsuz kullanıyorum  benim araçta aynı yakıt başedilecek gibi değil 1senede amorti edersiniz kiti kmde 26 kuruş yakıyorum sizinde 46 kuruş yaktığınızı farz edersek 20kuruş kardasınız 10bin kmde kendini amorti eder daha ucuz bi lpg kiti de taktırabilirsiniz atikerden ziyade lovotayu öneririm ayrıca galerici yalan söylemiş bu araba 1)triptonic değil tam otomatik ekstradan değiştirme özelliği var2)az yaktığı görülmemiş
 
abıcım zaten tam otomatıgın vıtesın manuel modu olanına tıptronık denır... tıptronık dedıgın vıtesın baska bır farkı yokkı :)) sonucta kavrama hıdrolıkle yapılır ve ıstedıgın zaman auto modda ıstedıgın zaman manuel modda kullanırsın...
cem hocam triptonic kuru depriyajlı arabalarla denmiyormu ör:şu toyotanın mmt şanzumanı

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2011 Saat 15:19
Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

prins piyasanın en iyisidir 8aydır sorunsuz kullanıyorum  benim araçta aynı yakıt başedilecek gibi değil 1senede amorti edersiniz kiti kmde 26 kuruş yakıyorum sizinde 46 kuruş yaktığınızı farz edersek 20kuruş kardasınız 10bin kmde kendini amorti eder daha ucuz bi lpg kiti de taktırabilirsiniz atikerden ziyade lovotayu öneririm ayrıca galerici yalan söylemiş bu araba 1)triptonic değil tam otomatik ekstradan değiştirme özelliği var2)az yaktığı görülmemiş
 
abıcım zaten tam otomatıgın vıtesın manuel modu olanına tıptronık denır... tıptronık dedıgın vıtesın baska bır farkı yokkı :)) sonucta kavrama hıdrolıkle yapılır ve ıstedıgın zaman auto modda ıstedıgın zaman manuel modda kullanırsın...
cem hocam triptonic kuru depriyajlı arabalarla denmiyormu ör:şu toyotanın mmt şanzumanı
 
hayır...........
 
tıptronık yukarıda ıfade ettıgım sanzumandır.
senın bahsettıgın sıstem bırcok markada var. toyotada mmt (multımod) peugeot 308 de auto6R, opelde easytronık, cıtroende sensodrıve vs vs.
bu sanzumanlar tıptronık degıldır. bunlara otomatıklestırılmıs duz vıtes denılebılır
cunku bu sıstemlerın yapısı bıldıgın duz vıteslı bır sanzumanın otomatıklestırılmıs modelıdır. duz vıtes ve bıldıgın kuru debrıyaj dusun. bu sanzuman ustune debrıyaj pedalı sıstemını kontrol edecek otomatık bır ayırma sıstemı ve vıtesı ıstedıgı zaman kendısı, ıstendıgınde ıse sızın degıstırmenızı saglayan bır elektronık beyınle beraber robot yerlestırılmıstır. auto moddayken beyın vıtesı kendısı degıstırır. manuel e aldıgınızda aynı trptronıktekı gıbı sız komuta edersınız. ama kavramayı ayırma ıslemını her zaman kendısı yapar.
 
bırcok kısı bu sanzumanları bılıncsızce kullanıyor. o yuzden cok arıza verıyor. tıptronık sanıp yanı hıdrolık kavramalı sanıpta ıstedıgı gıbı gaz vererek gerı kacmasına engel olacak sekılde aracı rampalarda tutuyorlar. bundan dolayı cok cok kısa surede debrıyaj bıtırıyorlar veya bır rampada balatayı yakıp atıyorlar...
 
bılınclı kullanıldıgında gayet guzel bır sıstem. ben begenıyorum sahsen. yakın sure once bır abımıze 2008 model corolla dızel mmt comfort aldık. kendısı anlamadıgı ıcın benıde goturdu beraberce test ettık servıse goturduk vs. ben sanzumanını cok begendım. dıkkat edılecek belırlı noktaları var. onun harıcınde gayet keyıflı. cekısı aynı duz vıtesle aynı otomatık vıtestekı kayıp bu sanzumanda yok. cunku zaten bıldıgın duz vıtes :)) tam otomatık gıbı yakıtıda artırmıyor bu da cabası :))


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2011 Saat 15:51
anladım cem abi.
 
bahtiyar kardeşim kuru debriyajı bilmem ama bizim triptoniklerin otmatikden hiç bir farkı yok.
 
otomatikde beyin komut veriyor vites değişiyor, triptonik de sen komut veriyorsun vites değiştiriyor.
 
zaten yüksek vites düşük devirde yapamıyorsun çünkü devir düşünce triptonikde bile olsa vitesi düşürüyor.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2011 Saat 16:01
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

anladım cem abi.
 
bahtiyar kardeşim kuru debriyajı bilmem ama bizim triptoniklerin otmatikden hiç bir farkı yok.
 
otomatikde beyin komut veriyor vites değişiyor, triptonik de sen komut veriyorsun vites değiştiriyor.
 
zaten yüksek vites düşük devirde yapamıyorsun çünkü devir düşünce triptonikde bile olsa vitesi düşürüyor.
 
toyota mmt de aynı sekılde calısıyor. mesela 2. vıtesle dusuk devır rampa cıkarken motorun cekmeyecegı yerde kendısı hemen gaz vererek 1 e alıyor ve arabayı kapaklatmadan 1 le devam edıyor. gayet guzel :))


Mesajı Yazan: by-cx
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2011 Saat 17:30
arkadaşlar ben triptonik modun daha az yaktığı kanaatindeyim. otomatik modda araç devri 3000 de atıyo aşşağı yukarı. tabiki ben kısa mesafe kullanıyorum uzum yolda farkı olmıyacağını sanıyorum.

-------------
x-design 1.4 otm Brh+ atiker fast. 18.08.1982.


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2011 Saat 22:10

cem hocam saol gene bi bilgi açığımızı kapattın evet bilinçsiz kullanıyorlar balata bitiyor ben bunda bile zararı olur diye zorlamıyorum dik rampada hiç zorlamam düz zeminde yumuşak kalkmaya çalışıyorum çok dik ve kalkmaya mecbursam el frenini kullanıyorum ışıklarda da n ye alıyorum ben bu kadar nazik davranıyorum umarım şanzumanda bana karşı aynı duygulardadır arıza marıza vermesin:))



-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2011 Saat 22:16
Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

cem hocam saol gene bi bilgi açığımızı kapattın evet bilinçsiz kullanıyorlar balata bitiyor ben bunda bile zararı olur diye zorlamıyorum dik rampada hiç zorlamam düz zeminde yumuşak kalkmaya çalışıyorum çok dik ve kalkmaya mecbursam el frenini kullanıyorum ışıklarda da n ye alıyorum ben bu kadar nazik davranıyorum umarım şanzumanda bana karşı aynı duygulardadır arıza marıza vermesin:))

 
rıca ederım ne demek :))
 
aman sanzumanına nazar degmesın :))  yalnız kabul etmelıyız kı boyle "daga tasa vur" hesabı saglam otomatık sanzumanlarımız yok. dolayısıyla senın yaptıgın gıbı yumusak kullanmak lazım...


Mesajı Yazan: 307-ist
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2011 Saat 23:53
merhaba dostlar,
2004 307 xt  triptonik    şehiriçi  9,5 lt
lovato  lpg kiti taktırmayı düşünüyorum.  avrupa yakasında iyi bir usta arıyorum.
bilginize :)


-------------
2004 307 XT OV


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2011 Saat 08:11
Alıntı hayır...........
 
tıptronık yukarıda ıfade ettıgım sanzumandır.
senın bahsettıgın sıstem bırcok markada var. toyotada mmt (multımod) peugeot 308 de auto6R, opelde easytronık, cıtroende sensodrıve vs vs.
bu sanzumanlar tıptronık degıldır. bunlara otomatıklestırılmıs duz vıtes denılebılır
cunku bu sıstemlerın yapısı bıldıgın duz vıteslı bır sanzumanın otomatıklestırılmıs modelıdır. duz vıtes ve bıldıgın kuru debrıyaj dusun. bu sanzuman ustune debrıyaj pedalı sıstemını kontrol edecek otomatık bır ayırma sıstemı ve vıtesı ıstedıgı zaman kendısı, ıstendıgınde ıse sızın degıstırmenızı saglayan bır elektronık beyınle beraber robot yerlestırılmıstır. auto moddayken beyın vıtesı kendısı degıstırır. manuel e aldıgınızda aynı trptronıktekı gıbı sız komuta edersınız. ama kavramayı ayırma ıslemını her zaman kendısı yapar.
 
bırcok kısı bu sanzumanları bılıncsızce kullanıyor. o yuzden cok arıza verıyor. tıptronık sanıp yanı hıdrolık kavramalı sanıpta ıstedıgı gıbı gaz vererek gerı kacmasına engel olacak sekılde aracı rampalarda tutuyorlar. bundan dolayı cok cok kısa surede debrıyaj bıtırıyorlar veya bır rampada balatayı yakıp atıyorlar...
 
 
bılınclı kullanıldıgında gayet guzel bır sıstem. ben begenıyorum sahsen. yakın sure once bır abımıze 2008 model corolla dızel mmt comfort aldık. kendısı anlamadıgı ıcın benıde goturdu beraberce test ettık servıse goturduk vs. ben sanzumanını cok begendım. dıkkat edılecek belırlı noktaları var. onun harıcınde gayet keyıflı. cekısı aynı duz vıtesle aynı otomatık vıtestekı kayıp bu sanzumanda yok. cunku zaten bıldıgın duz vıtes :)) tam otomatık gıbı yakıtıda artırmıyor bu da cabası :))
 
cem abi senin bu dediğini ben biliyordum hatta eskiden otomatik vites diyenlere karşı çıkıyordum.
 
hayır o arabadaki otomatik vites değil otomatik debriyaj sistemi diye (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2011 Saat 08:14
Orjinalini yazan: 307-ist 307-ist Yazdı:

merhaba dostlar,
2004 307 xt  triptonik    şehiriçi  9,5 lt
lovato  lpg kiti taktırmayı düşünüyorum.  avrupa yakasında iyi bir usta arıyorum.
bilginize :)
 
şehir içi 9,5 litreyi nasıl yakaladın bize açıklarmısın bizde aynı yöntemi uygulayalım.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2011 Saat 08:22
konuyu açan arkadaş ve diğer arkadaşlar sizlerle bişey paylaşmak istiyorum.
 
hafta sonu cem abimiz geldi benim gaz ayarımı yapmak için ama aracı yolda test ederken motorun bir türlü ısınmadığını farketti. motorun erken ısınması gerektiğini bilmiyordum (: termostat arızalanmış açık kalmış.
 
aynı gün termostatı değiştirdim ve inanırmısınız  13,3 e kadar çıkan yakıt ortalamam 11,3 e kadar indi.
 
sizde bi kontrol edin aynı sıkıntılar varsa termostatı değiştirin.
 
sizde


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2011 Saat 12:15
Orjinalini yazan: tuncaksoy tuncaksoy Yazdı:

Arkadaşlar Merhaba
 
Ben 2 haftalık bir peugeot 307 Comfort  kullanıcısıyım. Araç triptonik, 1.6 ve 110HP
 
Aracı almadan önce galerici bir tanıdığım aracın en az yakan triptoniklerden olduğunu söyleyerek aslında beni rahatlatmıştı ancak şu an yaşadıklarım pek de söylenenle örtüşmüyor.
 
Araca 40 TL lik benzin yüklediğimde Toplam 80 Km yol gittikten sonra ibre aynı yere geldi. Hadi +/- 10lt bir opsiyon olsun. Bu yakın tüketimi sizce normal midir? Fazla yokuş çıkmıyorum. Trafik istanbul içi. Arada yokuş çıkarken ekran 17lt yi bile gösteriyor. Ortalamada 12,5 yazıyor. Anlık tüketimde bazen 5 lere düşüyor ama genelde aslında 9 civarında dörünüyor.
 
İlk defa triptonik ve bir peugeot kullanıyorum. Yakıt ile iligli bazı yazıları okudum ve gerekli denemeleri yapacağım, ancak size sormak istediğim tecrübeli kullanıcılar olarak bana önereceğini birşeyler varsa çok minnettar olurum.
 
Bu arada "benzin" ile ilgili de yaptığım bir web sayfaıs var. Orada tüm fiyatları açıkça göreceksiniz. Devletin aldığı komisyon ve vergiyi çıkarttığında benzin 1,34TL ye geliyor.  2TL sabir bir vergi uyguluyor ama bu aldığınız fişteki vergi oranı olarak görünmüyor. Daha bir çok detay göreceksiniz. Bu siteyle bir çok firma için imza topladım. telekom için 1 ayda 30.000 imza topladım. Benzin eylemini yeni başlattım. Şu an pek rabet yok ama ümidim var.
 
http://www.organizehareket.com - www.organizehareket.com adresine lütfen göz atın.  Ama aşu yakıt tüketimi için öneride bulunmayı lütfen unutmayın.
abicim aracım 2.0 151 hp benle aynı yakıyosun nerdeyse 50 KR bnmkide sanırım kasadan farkediyo ama bildiğim kadarıyla 1.6 16V 35 KR yakması gerek ortalama bakımın üzerinden 10bin km geçtiyse yakıt farkeder bakımları yapınca düşer ama bence 45 KR 1.6 için biraz fazla gibi..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2011 Saat 13:56
otomatık sanzuman (bazı ıstısnalar dısında) her zaman yakıtı artırır. bunu unutmamak lazım. egerkı bırde sanzumanda bıraz kayıp varsa bu fark daha da fazla olur...


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2011 Saat 17:40
o zaman yol bilgasayrı yanlış gösteriyor :) %12.5 yakması imkansız RC mi abi bu arkadaşta RC var onda görüyoz bu değeri :D



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net