Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Freni Patlayan Aracı Durdurmaya Yönelk Bazı Bilglr

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12181
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 06:12
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Freni Patlayan Aracı Durdurmaya Yönelk Bazı Bilglr
Mesajı Yazan: Mesut
Konu: Freni Patlayan Aracı Durdurmaya Yönelk Bazı Bilglr
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2011 Saat 16:26
Fren patladı ve otomobiliniz hızla gidiyor. Ne yapmalısınız? İşte size basit öneriler!

Öncelikle haliyle ayağınızı gazdan çekmelisiniz. Aracınızda Cruise kontrolünü açın. Şimdi hiç panik yapmadan dikkatinizi maksimuma çıkarmalısınız. Gözlerinizi yoldan ayırmayın ve kontrolünüzü kaybetmemeye özen gösterin. Önünüzde ve arkanızda ne olduğuna bakın. Herhangi bir kazaya sebebiyet vermemek için araçlardan mümkün olduğunca uzak durmaya çalışın. Bu arada diğer sürücüleri kornayla ve dörtlüleri yakarak uyarmaya çalışın. Bir problem olduğunu seyir halindeki diğer araçlara da yansıtın ki sizden uzak dursunlar. Bir şekilde hızınızı düşürmeniz gerekiyor. Bunun için sürtünme etkisini kullanabilirsiniz.

Arabayı toprak veya taşlı bir yola sürebilir ve bu şekilde hızını düşürebilirsiniz. O da olmadı aracı, yukarı doğru çıkabileceğiniz bir yokuşa sürebilirsiniz. Çalılıklardan ve etraftaki bitkilerden faydalanabilirsiniz. Araç onların üzerinden geçerken lastikler bitkilere takılıp yavaşlar. Ama asla büyük bir ağaca çarpıp durmayı düşünmeyin. Bu canınıza mal olabilir. O panik anında çarpacağınız 20 cm çapındaki küçük bir ağaç bile büyük tehlikeler doğurabilir. Çarpmamak için güvenli bir alan bulun. Arabanın hızı iyice kesilince kenara çekebileceğiniz güvenli bir yere bakın. Aracı tamamen durdurduğunuzda yolun tam ortasında kalmanız sizin için yine bir tehlike teşkil edebilir. Eğer otobandaysanız arkadan gelen yüksek hızlı bir araç size çarpabilir. Dolayısıyla durmaya çalışmak kadar mümkün olan en güvenli yerde durmaya çalışmak da önemli.


Vites küçült, fren pompala!

Frene bastığımızda fren hortumlarında herhangi bir sızıntı varsa fren pedalı yavaş yavaş aşağı inmeye başlar. Bu tür arızalarda fren hortumlarında küçük delikler oluşur. Diyelim ki frene bastınız ve araba durmuyor. Sonuna kadar frene basmaya devam edin. Fren hidroliği azalana kadar fren merkezinde yine de bir basınç oluşacaktır. Bu da aracı durdurmaya yardımcı olur.

Ama eğer biri fren hidroliği hortumunuzu testere ya da bıçakla kestiyse işte o zaman fren pedalı siz frene basar basmaz aşağı iner ve hiçbir işe yaramaz. Fren pedalı dibe oturdu ve araç gitmeye devam ediyorsa arka arkaya seri bir şekilde vites küçültmeye başlayın. Sırasını takip ederek beşten hemen dörde, ardından üçe, ikiye ve birinci vitese geçin. Vites değiştirirken ayağınızı debriyajdan kaldırın ki motor kompresyonu devreye girsin. Vites küçültme süreleri çok kısa olmalı fakat bir anda beşten bire de inmemelisiniz. Aracı aniden çok küçük vitese geçirirseniz vites kutusu dağılabilir veya motor hasar görebilir. Seri vites küçültürken el frenini de hafif hafif yukarı kaldırın. Yavaş yavaş yapmanız çok önemli, aksi takdirde savrulabilirsiniz. Dörtlülerinizi yakın ve dikkatli bir şekilde emniyet şeridinde durun.


-------------
          ____BLUETAZZ___

4. vitese takmak 130 tl, 5. vitese takmak 270 tl eve gelen cezanın surattaki ifadesi paha biçilmez.....




Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2011 Saat 17:22
Thumbs Up

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: gokayy
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2011 Saat 18:35
Thumbs Up güzel paylaşım ellerine sağlık

-------------
Peugeot 1998 106 1.4 XR
Gökay ÜNAN
Küçükyalı / İSTANBUL
0536 298 53 70
Senin Külüstürün, Başkasının Mercedes inden İyidir...AlbaYDemircaN
[o.o]
/)__)
-"--"-


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2011 Saat 18:40

evet bılmeyenler ıcın cok faydalı bılgıler... Allah uygulamayı nasıp etmesın...



Mesajı Yazan: erdal
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2011 Saat 18:47
teşekkürler faydalı bilgiler..

-------------
Peugeot206xt 1.6 90hp 2000md


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 13 Ocak 2011 Saat 20:15
bilgi içimn teşekkürler

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: se®k@n
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 02:46
Tesekkurler, faydalı bilgiler..


Mesajı Yazan: Mesut
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 08:56
Tesekkurler arkadaslar... Zaman ayırıp okudugunuz ıcın ben tşkr ederım D:

-------------
          ____BLUETAZZ___

4. vitese takmak 130 tl, 5. vitese takmak 270 tl eve gelen cezanın surattaki ifadesi paha biçilmez.....



Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 16:12
Bilgi için teşekkürler, her şoförün bilmesi gereken bir durum...

Bu konuya bir şey eklemek istiyorum izninizle;

Motor freni (motor kompresyonu, vites küçültme) çoğu zaman kullanılmalıdır her ihtimale karşı. Ben genelde kullanırım. Araç daha çabuk yavaşlıyor ve fren mesafesi azalıyor. Hatta bazen daha frene basmadan önce vites küçültürüm (herkes yapıyordur eminim). Dün 106 aracımı bir az zorladım, bagajda 1 çuval mandalina, arkada 3 kişi, önde yanımda 1 kişi (toplamda 5 kişi ve çuvalGülme). Işıklara rampadan inerken boşa aldım ve sadece frenle zamanında durduramadım aracı (genelde bu yolda tek kişi gezdiğim için bu yolu iyi bilirim, bu şekilde çok rahat duruyordum, ve yola alışığım). Önümde araç yoktu ama yaya geçidine girdim, frene iyice asılmama rağmen araba dolu olduğundan dolayı durmadı. Tabi seyahatin sonuna kadar sürekli kompresyonlu kullanmaya özen gösterdim. Aracınız doluysa mutlaka fren yaparken vitesi küçülterek motoru kullanınız.

Not: Yavaşlarken vitesi küçülttüğünüz zaman ani bir kaçmaya da hazır oluyorsunuz aynı anda. Aracın devri yüksekken birden gaza yüklendiğinizde aracın tepkisi daha yüksek oluyor, bu da bazen önemli olabiliyor. Yakıt artar diyen arkadaşlar da olabilir, yakıtta fazla değişme olmaz hatta bazen yakıt düşebilir. Enjeksiyonlu araçlarda gaza basmadığınız zaman ECU CUT-OFF durumuna gereçer (yakıtı keser), motor, kendi ve aracın ivmesi ile dönmeye devam eder. Bu durum genelde 1500 devire kadar sürer, sonra tekrar yakıt pompalanır. Farketmişsinizdir, düşük devirde gazı bıraktığınız zaman aracın çok yavaşladığını hissetmezsiniz, ama yüksek devirdeyken CUT-OFF'tan dolayı birden bir yavaşlama bariz bir şekilde belli oluyor.

Herkese kazasız belasız sürüşleri dilerim...


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 16:17
zaten viteste yokuş aşağı inerken yol bilgisayarınız varsa o andaki tüketimi 0 gösterir.


Mesajı Yazan: özkan33
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 16:40
eyvallah kardeşim çok güzel bülgiler bunlar


-------------
HUZUR PEJODA


Mesajı Yazan: Mesut
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 16:45
ALx katkın ıcın tesekkur ederım.. senın de emegıne saglık...

-------------
          ____BLUETAZZ___

4. vitese takmak 130 tl, 5. vitese takmak 270 tl eve gelen cezanın surattaki ifadesi paha biçilmez.....



Mesajı Yazan: Mesut
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 16:45
Orjinalini yazan: özkan33 özkan33 Yazdı:

eyvallah kardeşim çok güzel bülgiler bunlar
 
Tesekkurler özkan...


-------------
          ____BLUETAZZ___

4. vitese takmak 130 tl, 5. vitese takmak 270 tl eve gelen cezanın surattaki ifadesi paha biçilmez.....



Mesajı Yazan: Özgür
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 18:54
teşekkürler..


-------------
206 feline 1.4 hdi 2006


Mesajı Yazan: badcombatant
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 22:20
En başta söylendiği gibi durum ne kadar kötü olursa olsun panik yapmadan ne yaptığınızı bilerek yapmak gerçekten hayat kurtarır heleki trafikte paniğe asla yer yok
Akılda tutulması gerekn bi konu teşekkürler


Mesajı Yazan: Mesut
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 22:34
Ben tesekkur ederım arkadaslar vakıt ayırıp okudugunuz ıcın....

-------------
          ____BLUETAZZ___

4. vitese takmak 130 tl, 5. vitese takmak 270 tl eve gelen cezanın surattaki ifadesi paha biçilmez.....



Mesajı Yazan: tanilbakicimsit
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 22:38
abı bunları yapacagına cek elfrenını dur :) bu ısın saka kısmı guzel paylasım elıne saglık abı :)

-------------
207 1.4HDİ 61 AU 207 TRABZON

LADA YEDEKPARÇA www.erkunticaret.com


Mesajı Yazan: Mesut
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 22:42
Tesekkur ettım tanilbakımcımsıt.... :)

-------------
          ____BLUETAZZ___

4. vitese takmak 130 tl, 5. vitese takmak 270 tl eve gelen cezanın surattaki ifadesi paha biçilmez.....



Mesajı Yazan: AydinBeyol
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 23:12
paylaşım için teşekkürler. umarım kimse bu duruma düşmez..

-------------


Mesajı Yazan: boranaydogmus
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 23:38

Paylaşım çok faydalı teşekkürler.



Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 23:56
Orjinalini yazan: tanilbakicimsit tanilbakicimsit Yazdı:

abı bunları yapacagına cek elfrenını dur :) bu ısın saka kısmı guzel paylasım elıne saglık abı :)
120 ile giderken bir dene istersen:)) hiç unutmuyorum 120 ile giderken fren boşalmışdı araba 88model taunusdu çevre yolundaki kavşağa 200m varken fark ettim nasıl durduğumu hatırlamıyorum inanılmaz bir panik oluyor el freni o hıza dayanmayabilirdi veya takla atabilirdim yarım çekmiştim 4 3 2 1 200m gibi bir mesafede anca milim milimine zor durdum paylaşım için teşekkürler allah kimsenin başına vermesin bizde devemizi sağlam kazıya bağlayım arkadaşlar eğer aracı servise götürmüyorsanız ustanıza söyleyin mutlaka bir baksın 2 yılda birde hidrolik yağını değiştirin(kullanıma göre süre değişebilir)

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net