Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Kasislerde gelen ses

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12092
Tarih: 06 Haziran 2025 Saat 17:32
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Kasislerde gelen ses
Mesajı Yazan: koliva
Konu: Kasislerde gelen ses
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 12:57
Merhaba arkadaslar,
 
Bu problemim arabami aldiktan beridir var. Onemsemedim simdiye kadar ama artik bu sesten kurtulmak istiyorum. Daha isabetli yardimlar alabilmek icin bir video hazirladim. Videonun ilk 1:20 dakikasinda, kamerayi on yolcu koldugunun onundeki paspasin uzerine ileriye koydum. Sonra kameranin yerini degistirdim, bu sefer sofor paspasinin uzerine ayak dayamaliginin oraya koydum ve ayni gittigim yolu geriye dondum.
Dikkatinizi cekmek istedigim bir husus sudur: bu ses sadece ve sadece kasislerden gecerken olusuyor. Videonun 12. ve 17. (videonun geri kalaninda da bolca var) saniyelerinde bu ses cok net duyuluyor. Sesi kameraya cekebilmek icin ozellikle yoldaki rogar kapaklarinin uzerinden gectim ve kaydettim.
 
Sizce bu sesin nedeni ne olabilir?
 
Video:
 
http://www.youtube.com/watch?v=zuzCrYXyRdg - http://www.youtube.com/watch?v=zuzCrYXyRdg
http://www.dailymotion.com/video/xgh6zr_arabadan-gelen-ses_auto - http://www.dailymotion.com/video/xgh6zr_arabadan-gelen-ses_auto



Cevaplar:
Mesajı Yazan: reserpin
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 13:02
videoyu göremedim ben :/

-------------
308 1.6 Turbo Dizel 110hp (2008)


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 13:05
Orjinalini yazan: reserpin reserpin Yazdı:

videoyu göremedim ben :/
Hemen yazdiklarimin altina embed etmistim. Yine de link burada: 
 
http://www.youtube.com/watch?v=zuzCrYXyRdg - http://www.youtube.com/watch?v=zuzCrYXyRdg


Mesajı Yazan: ali öncü
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 13:11
amartisör mü acaba?


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 13:27
Orjinalini yazan: ali öncü ali öncü Yazdı:

amartisör mü acaba?
Vallahi ben bilmiyorum. Ustad sizleresiniz Göz Kırpma


Mesajı Yazan: ali öncü
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 13:45

yok ne ustadı aramızda ustad olanlar var ama ne yazık kı o ben değilim,videoyu tam izleyemiyorum işyerindeyim ama usta olan arkadaşlar yardımcı olacaktır



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 14:49

sadece kasislerdeyse ve arkadan geliyorsa amortisör takozları vuruyordur ama önden geliyorsa amortisöre ek olarak ön takımlar rotlar vs giriyor ona göre sorun faklı bir boyut kazanır. önce geldiği yeri tespit etmek gerekli



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: ali öncü
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 16:21
arkadan ıhtımalını dusunmedım hıc o zaman takoz hatda torsıyonda olabılır ondense amortısorden on takıma (z rot,tablası vb) kadar durum uzar


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 22:03

Arkadan gelmiyor gibi sanki ya.

Peki bu sorunun z rottan mi, tabladan mi ya da herhangi baska biseyden oldugunu nasil cozebilirim. Yani soyle bisey var mi, z rottan ise surayi soyle yap yada surdan bi kamera goruntusu al eger soyleyse z rottandir gibi. Ya da baska bisey.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 22:20
Aynı ses bizim 307'de de olmuştu. Z veya T rotili değişmişti hatırladığım kadarıyla. Basit bir işlem, rot balansçıya lok lok vuruyor derseniz direk değiştirir.


Mesajı Yazan: xMEGANx
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 22:26
lastik basıncını 27 yapın bişicği kalmaz =) benimkiler MUHTEŞEM oldu 27 yapınca =) 32 çok sert geliyor bize 27 yapın önleri ve arkaları sakın ayrı ayrı basnçlarda yapmayın çok ZARARLI. ön ve arkadalar AYNI BASINÇTA olması şart ! en konforlusu 27. çukurları çok tatlı geçiyor hem amortisör kesiyor hem lastikler görevlerini yapıyor. TAVSİYEM

-------------

AIRBUS 307
-Peugeot 307 1.6 HDI 2007 Alp Beyaz Makyajlı Kasa


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 22:49
Orjinalini yazan: xMEGANx xMEGANx Yazdı:

lastik basıncını 27 yapın bişicği kalmaz =) benimkiler MUHTEŞEM oldu 27 yapınca =) 32 çok sert geliyor bize 27 yapın önleri ve arkaları sakın ayrı ayrı basnçlarda yapmayın çok ZARARLI. ön ve arkadalar AYNI BASINÇTA olması şart ! en konforlusu 27. çukurları çok tatlı geçiyor hem amortisör kesiyor hem lastikler görevlerini yapıyor. TAVSİYEM
 
Peki o zaman lastik yanaklari asinmiyor mu? Benim bildigim lastiklere zarari var dusuk basincin.
Siz on lastiklerin havasiyla arka lastiklerin havasini ayni yani 27 mi yaptiniz?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 23:40
LASTIK HAVALARINI DUSURMEK COK HATALI BIR UYGULAMADIR. ASLA BOYLE BIRSEY YAPMAYINNNNNNNN. KAZAYA DAVETIYE CIKARIRSINIZ. UNUTMAMALIYIZ KI HAYATIMIZ LASTIGE BAGLIDIR. BUNDAN DOLAYI LASTIK HAVALARI COK BUYUK ONEM ARZEDER
 
megane kardesım yaptıgın cok yanlıs bır uygulama. sakın bır daha kımseye tavsıye etmeee lutfen...
 
arkadaslar lastık havası az olursa arac ne vırajda tutunur ne frende durur ne de anı dıreksıyon hareketlerıne tepkı verır. hemde arac cok yakıt tuketır veee lastıkler duzensız asınırrr...
 
fabrıka aracın agırlıgına uygun sekılde sıze ne kadar hava basmanız gerektıgını soyluyor zatennn...
 
amac konforsa o zaman yumusak suspansıyonlu arac alacaksınız. 307 sert suspansıyonlu ve dogal olarak konforu az olan bır aractır. suspansıyonun sert olması guvenlı yol tutus ıcındır...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 23:49
kolıva kardesım acaba senın salıncak burcların bosalmıs olmasın. sonuc olarak bu dedıgın ses onden gelıyorsa on takımı bır kontrol ettır ıstersen...
 
benımde daha cok sagdan olmakla beraber her ıkı salıncagımında arka burcu yıpranmıs. bundan dolayı hafıf bır lık lık yapıyor. ama cok asırı olmadıgı ıcın onumuzdekı zamanda degıstırmeyı dusunuyorum...
 
tabı kı bu bahsettıgın ses farklı yerlerdende olabılır...


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2011 Saat 23:56
İlk önce askı rotlarına baktırmalısınız dha sonra rotiller daha sonra direksiyon kutusu ve hala problem çözülmez ise amortisör takozlarına ve traversin bağlandığı civataları kontrol ettirmelisiniz

-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: xMEGANx
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2011 Saat 00:02
bilmem benim hoşuma gitmişti :) tmm yarın düzeltirim kaç yapim 32 kafimi ? Bu arada Teşekkürler ;)

-------------

AIRBUS 307
-Peugeot 307 1.6 HDI 2007 Alp Beyaz Makyajlı Kasa


Mesajı Yazan: 307P
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2011 Saat 00:28
Orjinalini yazan: peugeotefe peugeotefe Yazdı:

İlk önce askı rotlarına baktırmalısınız dha sonra rotiller daha sonra direksiyon kutusu ve hala problem çözülmez ise amortisör takozlarına ve traversin bağlandığı civataları kontrol ettirmelisiniz

Efe hocam, yolladığım özel mesajımla da ilgilenirseniz sevinirim


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2011 Saat 00:34
LASTIGI INDIRMEK COK BUYUK BIR TEKNIK HATADIR... LASTIK HAVALARI HAFTADA BIR SOGUKKEN KONTROL EDILMELIDIR.
 
lastık havasını hıc kımseye sormaya gerek yok. tahmınımce aracın sofor kapısının ıcınde bır stıcker olması lazım. orada kac sısırmen gerektıgı yazıyor. orada da yoksa aracın kılavuzunda yazar...
 
lastık hava basıncı bar olarak yazıyorsa 14.5 ıle carpılırsa psi degerıne ulasılır...
 
psı dedıgımız bırım hava saatınde 30, 32 gıbı gordugumuz rakamın bırımıdır...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2011 Saat 08:53

Tum bu cevaplardan anladigim kadariyla:

Sen elleme bi tarafina. Git tamirciye goster yapsin Embarrassed 
 
Sadece ogrenmek icin soruyorum bisey yapacagimdan degil. Ustaya gittigimde, aski rotlarini nasil kontrol ediyor? Ya da rotilleri ya da direksiyon kutusunu veya takozlari?


Mesajı Yazan: ali öncü
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2011 Saat 16:24
ben geçen z  rot değiştirdim 10 dk sürdü. 206ım için parça 15 işcilik 10 lira tutdu şimdi mis :))


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2011 Saat 17:19
Orjinalini yazan: ali öncü ali öncü Yazdı:

ben geçen z  rot değiştirdim 10 dk sürdü. 206ım için parça 15 işcilik 10 lira tutdu şimdi mis :))


Peki nasil degistirdi usta onu biliyor musunuz? Sadece tekeri sokmek yeterli oluyor mu? Ya da yukardan mi giriyor nedir? Aslinda bana detayli bi anlatmak gerek Z rot nerde ne is yapar rotil nedir gibi. Biraz arastirayim.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2011 Saat 11:20

Ileriki zamanlarda faydali olmasi acisindan sorunun cozumunu yazmak istedim. Sorun tahmin edildigi gibi Z rot'tan geliyordu. Kaldirdik arabayi baktik ayni sesi elle tutup ileri geri sallayinca da cikariyor. Bugun degistirecegiz nasipse.


Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2011 Saat 11:38
degıstırdıkten sonrakı yorumları yazarsan sevıınırım basımıza boyle bırsey gelırse cozumu ugrasmadan cozmus oluruz


Mesajı Yazan: only_younus
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2011 Saat 18:50

benimde ön tekerden parke veya toprak yolda lakır lakır ses geliyor.yine z rotilinden olabilir mi?



Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2011 Saat 19:31
Orjinalini yazan: only_younus only_younus Yazdı:

benimde ön tekerden parke veya toprak yolda lakır lakır ses geliyor.yine z rotilinden olabilir mi?



Denemesi aslinda cok basit. Aracin altina yatabildigin kadar yat ve o parcayi elinle tut hafif siddetlice salla. Eger ayni ses geliyorsa ondandir.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2011 Saat 19:32
Bu aksam Z rot degistirildi. Yaklasik 30 euro orjinal peugeot parcatakildi. Toplamda 60 euro verildi. Herhalde Turkiye'de olsa 30 tl ye hallolurdu Wall


Mesajı Yazan: STALLONE
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2011 Saat 18:43
USTA GİT Bİ ROT BLANSÇIYA ÇEKTİR KANALA KALDIRSINLAR BAKSINLAR HİÇ KAFANIDA YORMA BU İŞLER  BÖYLE ÇÖZÜLMEZ


Mesajı Yazan: mamuli
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 03:03
tak tuk sesleri rotlardan gelir.lakur lukur gibi tok sesler tablalardandır buyuk ihtimal


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 08:54
Onceki mesajimda dedigim gibi sorunum Z rot degistirmekle cozuldu. Su an icin sesten eser kalmadi. Tesekkurler Z Rot GKN 1


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 10:00
arkadaşlar benim de triger seti değişti. usta ama usta demek için şahit lazım şerefsize triger değiştikden sonra kasislerden geçerken önler garç gurç etmeye başladı (bu arada trigeri sağ tekeri söküp oradan değiştirdi.)
 
 bişey sürtüyor anlamadım. aynı usta şerefsizi benden para kazanmak için yağ tahliye tapasını da gevşetmiş baktım yağ kaçırıyor bida gittim adama keçeler değişecek diyip 400 tl çıkartmıştı.
 
 acaba diyorum bu garç gurç sesleride onun eserimidir nasıl çözeriz.
sadece büyük setlerde ön çok esnediğinde yapıyor.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 10:29
Aracini kaldirma imkanin var mi bilmiyorum ama sorunun rotlardan gelip gelmedigini anlamak cok basit bisey. Araci kaldirdiktan sonra her kolu birer birer elinle tut ve kuvvetlice salla. Ayni ses geliyorsa sorun ordandir. Triggeri takarken herhangi bir rot ya da bi kol sokuluyor mu bilmiyorum ama eger sokuluyorsa belki de tam takamamistir ya da takarken bi sekil bozulmustur. Aracin altina girebiliyorsan bi gir bak derim. Bir baska sey de su. Bu rotlarin uclarinda yuvarlak kucuk plastikler var. Belki de onlardadir sorun. 


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2011 Saat 15:20

işte benim anlamadığım sadece büyük setlerden geçerken önü kalkıp inerken yapıyor unun dışında ne çukur ne bişet hiç bir yerde yapmıyor.

sırf yağ keçelerini değiştireyim diye para kazanmak için yağ tapasını gevşeten şerefsiz önlere bişey yapmasın?
 
çünkü triger değişmeden önce hiç ses yokdu ondan sonra oldu.
 
ses sanki araç esnerken davlumbaz yada ona benzer biyere sürtme sesi. saygılar.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net