Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

distribütör kayışı???

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11966
Tarih: 09 Kasım 2025 Saat 04:15
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: distribütör kayışı???
Mesajı Yazan: aslanparcası
Konu: distribütör kayışı???
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 11:03
Arkadaşlar aracımın bakım klavuzunun 24. sayfasında distribütör kayışından bahsediyor. Değişme sıkılığı ağır kullanım koşullarında 120000km veya 10 yıl diyor. Zincirlisinden falanda bahsediliyor. Bu distribütör kayışı sanırım bizim bildiğimiz triger kayışı. Çünkü bizim araçlarda zaten distibütör yokki otomatik ateşlame. Ayrıca dizel araçlardada distribütör olmaz fakat distribütör kayışı değişim periyodundan bahsediyor. Sanırım türkçeye çevrilirken hata yapılmış triger yerine ditribütör kayışı denilmiş. Ne dersiniz?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 11:11
trigerde olamaz çünkü 80.000 yada 4 yıl diye biliyorum ama sanırım yenileri 80.000 yada 10 yılmış..

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 11:20
araç kullanım klavuzunda yazar triger değişimi 5 yıl ya da 120000 km

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: adilpeugeot
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 11:30
triger kayışı tek değişmek sağlıklı olmaz rulmanları ile set olarak ayrıca devirdaim pompası ile birlikte değişirse daha uzun ömürlü ve sorunsuz olur.servisler sıfır araçlara 120.000 km diyor ancak bu avrupa standartlarına göredir normalde 80 ile 90.000 km arasında değişirse hem fazla masraftan sizi kurtarır hem içiniz rahat olur.ayrıca km ömrü tamamlanmamış ise 4 yıl sonra mutlak değişmesi lazım kayışta çatlaklar var ise kopmaya yakındır..


Mesajı Yazan: aslanparcası
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 11:38
Arkadaşlar bilgiler için teşekkürler fakat ben soruma pek cevap bulamadım.Bu distribütör kayışı dedikleri şey tirger kayışımıdır?


Mesajı Yazan: adilpeugeot
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 12:49
distiribör kayışı eski model araçlarda söylenir..yani tofaş ve benzeri..sakın size alternatör kayışı demesinler


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 13:25
distiribotr kayisi bizim degisimizle triger kayisidir araclar fransiz oldugu icin kilavaz kitapcigida fransizcadan cevirdikleri icin oyle yazar . ve degisim zamanlari her aracta farklidir mesela rc lerde 80bin km 5 yildir gti lerde 100 bin 5 yil dizellerin bazilarinda 180 bin 10 yil bazilarinda 120 bin bes yildir kullanim kilavuzunda yazar

-------------


Mesajı Yazan: reserpin
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 15:29
kullanımada bağlı fakat ihmal edilmemesi gereken bir bakım allah korusun koptuğu an motoru kucağınıa alırsınız :))) ben hafif ses geliyor diye 90bin km de değiştirdim ömrünü tamamlamak üzereydi. 80bin km den sonra her ihtimale karşı değiştirmenizde fayda var yoksa size çok pahalıya patlar.

-------------
308 1.6 Turbo Dizel 110hp (2008)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 15:35
sızlerınde soyledıgınız gıbı ıhmal edılmemesı gereken ve aracına gore degısen bır durum. koptugu zaman once yolda kaldınız ve ardından kurtarıcı hızmetı, sılındır kapak sokulmesı, supapların takım halınde degısmesı, halıyle zaman kaybı ve bır o kadarda para kaybı... rıske etmege degermı...
 
ayrıca olmadık yerde koptugunu dusunun... dusunmesı bıle kotu :(((


Mesajı Yazan: STALLONE
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 16:54



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net