Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

mutlaka bilen vardır

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11717
Tarih: 19 Ağustos 2025 Saat 01:21
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: mutlaka bilen vardır
Mesajı Yazan: aslanparcası
Konu: mutlaka bilen vardır
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 09:06
Arkadaşlar tanıtım bölümündede yazdığım gibi aracım 2009 206 sedan 1.4 benzinli. Bu aracım bujileri nerede resimle gösterebilirmisiniz? Birde kaputu kaldırıp baktığınızda. Pug amblemi ve yağ doldurma kapağı bulunan subap üst kapağı ile radyatör arasında yer alan parlak metal bir kısım var; o parçanın ortasında bujiyi andıran, ucunda bir kablo takılı parça var acaba o parça nedir? Cümlelerle anlatmak zor oldu gibi ama foto yüklemeyei bilmediğimden bu yolu seçtim umarım yerini kolay tarif ettim zaten parça ap açık ortada duruyor.
( Hidroilik direksiyon yağ deposunun sağında (önden bakınca) )



Cevaplar:
Mesajı Yazan: rifatseker
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 09:43

Bu siteye üye olursan aracın ile ilgili bütün detaylara görsel olarak ta ulaşabilirsin.

http://public.servicebox.peugeot.com - http://public.servicebox.peugeot.com


-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 10:00
guzel kardesım o bahsettıgın bujıye benzer dedıgın parca egzoz manıfoldu uzerınde bulunan oksıjen musurudur veya dıger adıyla lambda sensorudur. motordan cıkan egzoz gazı ıcındekı degerlerı okur. sendekı motorun bujılerı bazı eskı motorlar gıbı gorunur yerde degıldır. motorun ustunden bakınca tam ortada yag kapagını goruyorsun. yag kapagının arka kısmında motora paralel ınce uzun plastık bır parca bulunur. o parca enduksıyon bobınıdır. on tarafında 1 tane soketı vardır ve 2 tarafında sabıtleme cıvatası olması lazım. bobını yukarı dogru sokunce bujıler altta kalır. yanı bujı kablolarından dogan sıkıntıları asmak ıcın bobın dırekt bujılerın ustune oturdugunden bujıler altta kalır ve goremezsın. aracında bujı kablosu ve dıstrıbutor yoktur. bu sısteme dırekt atesleme denır.


Mesajı Yazan: aslanparcası
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 16:22
teşekkür ederim değerli bilgiler için. Bu direk ateşleme olayı mesajınızdan okuduğum kadarıyla faydalı gibi. Buji kablosu ve distribitör kullanılmamasının bir handikapı varmıdır?


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 17:07
Orjinalini yazan: aslanparcası aslanparcası Yazdı:

teşekkür ederim değerli bilgiler için. Bu direk ateşleme olayı mesajınızdan okuduğum kadarıyla faydalı gibi. Buji kablosu ve distribitör kullanılmamasının bir handikapı varmıdır?
 
Bujilerini degistirirken sana herhangi bir handikap teskil etmez. Hatta daha da kolaylastirir isini. Her bujinin kafasindan baglantisini cikarmak yerine, ust kapagi actiginda goreceksin, butun bujilerin ustunu kaplayan komple bir aparat var. Ben 307 ye gore soyluyorum ama pek farkli oldugunu da dusunmuyorum. Sag taraftan bir elektrik baglanti soketi var. Onun da uzunca ufak bir demiri var. O demiri tirnaginla cektiginde elektrik soketini cikarabiliyorsun. Sonra da ustte dedigim bujileri kaplayan aparati goreceksin. Onu da cekip cikarinca yerinden zaten bujileri derinde goreceksin. Bu arada gerekli takimi tedarik ettin mi? Ben degistirirken baya bi aramistim o yuzden diyorum. Bujiler baya bi derinde ilave eklemistim alete. Kolay gelsin.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net