Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 hdi Katalizör iptali ve arıza

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11635
Tarih: 01 Eylül 2025 Saat 06:10
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 hdi Katalizör iptali ve arıza
Mesajı Yazan: Japon
Konu: 206 hdi Katalizör iptali ve arıza
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2010 Saat 17:54
merhaba arkadaslar gecen ustama sordum katalizör iptalini bana arıza verir dedi acaba bu konuda bilgisi olan yardım edebılecek varmı?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2010 Saat 22:47
Tam olarak emin olmamakla birlikte şunları söyleyebilirim.
1. Kesinlikle arıza ışığınız yanar. Özellikle yüksek devirlere çıktığınızda.
2. Biraz beygir gücü artışınız olur ancak yakıtınız artar.
3. En sinir bozucu yanı bu: Ses artar, ilk başlarda hoş oluyor ama sonra sonra sinir bozucu oluyor.
Çözüm için
1. Katalizör taktırırsınız. Tuzlu olur biraz ama en iyisi budur.
2. Dizel peugeotlar için katalizör yerine kullanılan bir susturucu görmüştüm bir sitede ondan takılabilir. Bu durumda arıza ışığınız yanmaya devam eder mi bilmiyorum. Eğer yanmaya devam ederse lambda sensörünün ucuna takılan bir aparat var terzilerin iğne kullanırken taktıkları yüksüğe benziyor, ondan alırsınız arıza ışığı probleminiz çözülür.
3. Amaaaan bana ne yanarsa yansın dersiniz. Işığınız yanar, biraz fazla yakarsınız, kalkışlarda emsallerinize göre performanslı olur,  yolunuza gitmeye devam edersiniz.
 
Bu yukarıdaki anlattıklarım benzinli motorda yaşadıklarımdan hareketle yazılmıştır. Farklılık olur mu bilemiyorum açıkçası. Ha sen ne ettin diye sorarsanız vallahi sese dayanamadım katalizör taktırdım, biraz tuzlu oldu ama olsun.


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2010 Saat 23:17
lamba yanık halde kullanırken  ya alışırsan  ve daha sonra ciddi bir arızada
bu uyarıyı dikkate almazsan!!! haa yanmasın diyorsan arkadaşın dediği gibi
bir cihaz var  katalitör deki sensörün yuvasını taklit eder ve ışığın yanmaz
seninde kafan rahat olur


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2010 Saat 00:30
Orjinalini yazan: tugrahan tugrahan Yazdı:

lamba yanık halde kullanırken  ya alışırsan  ve daha sonra ciddi bir arızada
bu uyarıyı dikkate almazsan!!! haa yanmasın diyorsan arkadaşın dediği gibi
bir cihaz var  katalitör deki sensörün yuvasını taklit eder ve ışığın yanmaz
seninde kafan rahat olur

aynen katılıyorum dostum sana


Mesajı Yazan: Japon
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2010 Saat 16:03
doğru haklısınız o zaman dumanda artar diye duymustum care yok hdi dan ses cıkarmıyacagımız kesınlestı heralde.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2010 Saat 16:13
katalıtık konvertorlerın yan sanayı olanlarından bakabılırsın. fıyatları orjınale gore uygun.  genel olarak 500-600 tl cıvarı olması lazım...


Mesajı Yazan: Japon
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2010 Saat 17:16
amacım aractan hp cıkarmaya ses cıkarmaya yonelıktı ama olmayacak sanırım..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Kasım 2010 Saat 22:03
Orjinalini yazan: Japon Japon Yazdı:

amacım aractan hp cıkarmaya ses cıkarmaya yonelıktı ama olmayacak sanırım..
O zaman bir tane blowoff alır takarsın turbon uzun ömürlü olur ses de yapar katalizörü iptal edersin biraz beygir gücü artar, lamda içinde kandırmaya yönelik aparatlardan alırsın arıza ışığın yanmaz.
Masrafın ne olur bilmem ama vereceğin paraya değer mi? Düşünmek lazım.


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2010 Saat 00:46
haddim olmayarak şunu da ekleyeyim
HDI motor genellikle ekonomi ile alakalı bir tercihtir
performans beklentisi az  yakıt ekonomisi ve servis maliyeti düşüktür
insanlar bu tip araç alırken bunu göz önünde bulundururlar (lüxs segmentte tabiki bunun istisnaları var)
o nedenle arabam farklı olsun dersen  dış görüntüsünde biraz rötuş yaparsın(angel-spoyler vs...)
rutinin dışına çıkarsın  farkın olur

katalizör  sonderece önemli bir parçadır  en azından çevremiz için
o nedenle hdi  motorlarda katalizör iptali bence gereksiz




-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Japon
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2010 Saat 22:55
dogru haklısın arkadasımda ilk baslarda ekonomi icin almıstım ama zaman ilerledıkce amac degısıo iste benzinli alalım dedık önden kaza yaptım o yuzden degerınden asagı gıdecek takasta chip e falan yonelıcez artık sagolun paylasımınız ıcın


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2010 Saat 20:02
ne demek her zaman
burda sana yardım edecek fikir verecek bir peugeot dostu mutlaka bulursun :)



-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: boranaydogmus
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2011 Saat 23:59
Arkadaşımda 307 1.4 hdi vardı şu an sattı ama elindeyken katalitazör iptali yaptırdı hatırlıyorum herhangi bir arıza ışığı yakmadı. O mecburren yaptırmıştı o şekilde de çok binmedi aracı sattı ama herhangi bir arıza ışığı aktığını hatırlamıyorum. Bu kafanızı karıştırmasın ama bence mecbur değilseniz iptal ettirmeyin sonuçta çevreyi temiz tutmak gerekiyor.


Mesajı Yazan: hakiank
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2011 Saat 02:47
arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce kat iptali yaptırdım araç 206+ hdi ses falan kesinlikle artmadı hatta eksozda hafif ve tatlı bir ses oluştu diyebilirim. yakıt hemen hemen aynı ve arıza lambasıda yanmadı. bazı araçlarda yandığı söyleniyor fakat ben katı kırdırarak boşalttırdım yani çine herhangi bir parça falanda eklenmedi.

-------------
206+ hydrogen 115HP / 240NM


Mesajı Yazan: Eyüp Duygun
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 00:27
Aracı rahatlattıgı dogrudur tecrübe edende bircok arkadasımız var.Sesde fazlalasır buda sizin isteginizi karsılar bazı araclarda yazılım ile partikül filtresi olsun katalizor olsun bunlar söndürebiliyor ve birdaha bu parcalardan sebep arıza lambanız yanmıyor buna ek olarak egr icinde gecerli.Üzerindekı parcayı dogru duzgun takınca bırsey olmuyor.

-------------
Otomobil elektronigi ve Chip Tuning hakkında hersey ...!

MSN:duyguneyup@gmail.com


http://www.ecutuned.com - ecutuned


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 10:01
arkadaslar bende bu soyledıgınız oksıjen musurunun basına takılan yusuk dedıgınız parcayı takmayı tavsıye etmıyorum. cunku sız o sekılde oksıjen musurunun calısmasına engel oldugunuz ıcın lamba yanmayabılıyor. ama bu seferde motorun calısması degısebılıyor.
 
unutmamamız gerekırkı motorun butun verımı oksıjen musuru ıle baslar. oradan gelen verıye gore yakıt puskurtulmesı yapılır. ve bu sekılde en az yakıt ve en cok performans alınır.
 
ayrıca katalıtık konvertor sokmeyı dogayı daha cok kırlettıgı ıcınde tavsıye etmıyorum... alacagınız 3-4 bg ıcın bu kadar ugrasa degermı bılemıyorum... fıyatlarıda eskıye nazaran ucuzlamıs. babamın aracına taktırdık 250tl... ıctekı porselenler amerıka uretımı, dıs sacı ve montajı burada yapılıyormus...


Mesajı Yazan: mehmetaydinpug
Mesaj Tarihi: 17 Şubat 2011 Saat 01:46
arkadaşlar kat 100,000 den sonra etkisini kaybediyo içindeki etkisini bitiriyo diye birşey duymuştum bi eksozcudan 100,000 den sonra olsada olur olmasada olurlardan oluyomuş yani ne kadar doğrudur bilemiyorum bende eksozcunun yalancısıyım GKN 4

-------------
2000 106 Quicksilver
HAYAT SENİNLE GÜZEL PUG



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net