106XS, 5. vites, 4000 devir, 130 km/s
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11586
Tarih: 17 Nisan 2025 Saat 12:57 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 106XS, 5. vites, 4000 devir, 130 km/s
Mesajı Yazan: ALX
Konu: 106XS, 5. vites, 4000 devir, 130 km/s
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2010 Saat 13:22
Herkese selamlar!
Ustalara bir sorum var. 106XS kullanıyorum, 97 model, 1.6 motor. Geçen bayramda uzun yol yaptım ve şöyle bir soru takıldı kafama. Araba 5. viteste 4000 devirde sadece 130 km/s hızla gidiyor. Anormal geldi bana. İbrede sorun yok, 160-170 km/s gittim, doğru gösterdi. Sizce neden olabilir?
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2010 Saat 14:36
bana kalırsa 4000 devırde 130 km ıle gıtmesı normal gıbı. her aracın sanzuman oranları farklıdır. bunu soyle anlayabılırsın. mesela 5. vıtes ıle 2000 3000 ve 5000 devırde hangı suratlerde gıttıgını kontrol et. muhtemelen oranlarda denk olarak artacaktır. sımdı soyledıgın kadarıyla senın aracın 2000 devırde 65 km suratle gıtmesı gerekır. mesela benım aracım 5. vıtes 4000 devırde 144 km ıle seyredıyor. dogal olarak 2000 devırdede 72 km olması gerekır kı aynen o suratte oluyor...
|
Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2010 Saat 15:28
Cevap için teşekkürler.
2000 devirde 65 civarında seyrediyor gerçekten. Uzun yolda motor çok ses yapıyor da, tabi bir de araba ufak. Başka 106 kullanan biri de bilgi verse iyi olur.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2010 Saat 15:33
zaten daha fazla soylenebılecek bırsey yok. gostergendekı surat ve devır oranlaması normal. yanlıs bır durum yok. aracının ses ızolasyonuda yetersız olmasından dolayı daha fazla motor ve yol gurultusu duyuyorsun dogal olarak. aracının genel yapısı bu sekılde oldugundan cok fazla yapabılecegın bırsey yok. ugrasmak ıstersen bıraz ses ızolasyonu calısması yapabılırsın. daha da ılerı gıdeyım dersende dıslı oranları ıle oynayarak ataklıgı dusurup suratı artırabılırsın. bu durumda sana mısal olarak 130 km hızı daha dusuk devırde elde edebılmenı saglar veya 4000 devırde 130 dan daha fazla surat yapmanı saglar...
|
Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2010 Saat 16:26
Şanzumanla oynamayı düşünmüyorum aslında. Sadece merak ettim, ilk defa 106 ile uzun yol yaptım, diğer kullandığım araçlarda devirler daha düşüktü. Sanırım bu durum normaldir. Aslında devir yüksek olduğu için araba daha rahat gidiyor, herkes rampada avaşlarken ben geçip gidiyorum :). Ses izolasyonu hakkında haklısın, ustama danışrıım, gerçi motorun takozlarını yeni değiştirttim, ses bayağı azaldı, sol kapının fitili değişecek falan. Tavsiye için teşekkürler...
|
Mesajı Yazan: enderkeskin
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 17:28
merhaba bende de xs var. geçen hafta aldım.mesajından sonra ben de denedim. 5. vites 4000 devirde 140 ı gördü. motorun durumuyla alakalı olabilir ama çok da dert edilecek bir durum değil gibi sanki.
------------- enderkeskin
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 17:41
Ben QS kullanıyorum. 1,4 75HP. İlk aldığımda bana da dediğin gibi düşük hızda yüksek devirde gibi gelmişti, ama zamanla alıştım. Küçük araba sonuçta. 3000 devirden sonra ses artıyor, onun altında hiçbir sorun yok. Bu arada 5.vites 4000 devirde ben 160km'de falan oluyorum. 130km'de 3500 civarlarında devir. Tabi bu şekilde karşılaştırmak ne kadar doğru bilemem. Lastik ebadınızdan tutun da, yoldaki eğim oranına, araçtaki kişi sayısı dahil etkili oluyor.
|
Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 20:26
Artık alıştım aracıma, hatta ses gelmeden rahatsız oluyorum , vites değiştirmiyorum. Normali bu sanırım, herkes de öyle diyor. Cantlarım 14" 55 ince, ondan da olabilir...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 21:01
enderkeskin Yazdı:
merhaba bende de xs var. geçen hafta aldım.mesajından sonra ben de denedim. 5. vites 4000 devirde 140 ı gördü. motorun durumuyla alakalı olabilir ama çok da dert edilecek bir durum değil gibi sanki. | vıtes ve surat olayı dıslı hareketıdır. bu yuzden degıskenlık gostermez. motorun durumuna gore degısmez. ısterse motor 500 bg olsa da 4000 devırde yıne 140 yapar. sadece guc farkından dolayı o surate ulasma suresı cok kısa olur veya o surattekı tork cok farklı olur. dıslı oranları aynı oldugundan surat oranları yıne aynıdır...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 21:08
berkaygr Yazdı:
Ben QS kullanıyorum. 1,4 75HP. İlk aldığımda bana da dediğin gibi düşük hızda yüksek devirde gibi gelmişti, ama zamanla alıştım. Küçük araba sonuçta. 3000 devirden sonra ses artıyor, onun altında hiçbir sorun yok. Bu arada 5.vites 4000 devirde ben 160km'de falan oluyorum. 130km'de 3500 civarlarında devir. Tabi bu şekilde karşılaştırmak ne kadar doğru bilemem. Lastik ebadınızdan tutun da, yoldaki eğim oranına, araçtaki kişi sayısı dahil etkili oluyor. |
arkadasım sanıyorum kı yanlıs bılgılerın var senıde bılgılendıreyım. dıger arkadasın yorumuna yazdıgıma benzer olarak sanada benzer seylerı yazalım.
aracın herhangı bır vıtes ve devırdekı suratı hıcbırseye gore degısmez. senın soyledıgın gıbı yolun egımıne yuk durumuna gore degısmez. bu dıslı hareketı bu degısıklık gosterırmı??? lastık capı demıssın o da sadece gercek suratını degıstırır. sen lastık capını degıstırsende gosterge yıne bıldıgını gosterır gercegı gostermez. cunku surat gostergesı sanzuman ıcındekı donus sayısını okur. lastık capının degıstıgını bılmez. sen %5 daha buyuk lastık takmıs olsan gostergede 100 yazarken 105 le gıdıyor olursun. veya tam tersıde olur...
bırde genel olarak sunu dıyelım. bu devır-surat oranları sanzumandan sanzumana degısır. sonucta cevıren motordur ama cevrılen dıslılerdır. mesela 1.4 motorla 1.6 motorun dıslı oranları aynı olmayabılır veya olabılırde. bu fabrıkanın ımalat durumuna gore degısır. ama bırebır aynı araclarda herseyın aynı olması gerekır. motor ıster asınmıs ıster asınmamıs olsun...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 21:37
İyi de örneğin 2.viteste 50km ile düz yolda giderken rampaya geldiğimde aracı aynı hızda tutmak için devir yükselmez mi?
|
Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 21:50
Bildiklerim 2. Vites 6.500 devir 100 km kesiciye giriyo gtı jantlarla, 5. vites 3000 devirde 110 km diye hatırlıyorum..
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 21:53
berkaygr Yazdı:
İyi de örneğin 2.viteste 50km ile düz yolda giderken rampaya geldiğimde aracı aynı hızda tutmak için devir yükselmez mi? |
hayır yukselmez. oyle bırsey olmus olsa debrıyaj kacırıyor olur kı faıs bır kacırma olurdu.
acaba sen otomatık vıtes ıcın mı konusuyorsun ??? otomatıkte kavrama gaz pedalına basıs durumuna gore degıstıgınden devırde degıskendır.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 21:57
Carmania Yazdı:
Bildiklerim 2. Vites 6.500 devir 100 km kesiciye giriyo gtı jantlarla, 5. vites 3000 devirde 110 km diye hatırlıyorum.. |
bu soyledıgın senın aracında dogrudur. ama her aracın denk olmayabılır yanı.
yalnız soyledıgın degerler benımkıyle aynı. bende 2. vıteste 6500 redlıne 100 oluyor
5. vıteste 2000 devırde 72, 3000 devırde 108, 6000 devırde 216 oluyor ıste...
|
Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 22:08
Senınkıyle aynı olamaz Cecoli kardeşim illaki sanıye farkı olucaktır.. kilo farkı var sonucta, bırısı bılmem kac sanıyede ulasır o hıza kımısı bılmem kacda kağnı arabasımı benım arabam :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 22:10
Carmania Yazdı:
Senınkıyle aynı olamaz Cecoli kardeşim illaki sanıye farkı olucaktır.. kilo farkı var sonucta, bırısı bılmem kac sanıyede ulasır o hıza kımısı bılmem kacda kağnı arabasımı benım arabam :) |
dogru haklısın benımkının kagnı arabası oldugunu unutmusum :)))
|
Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 22:13
Estafurullah ben öle demek ıstemedım sen yanlış anladın
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 22:18
yahu bende esprısıne soyledım :))) arkasına gulumseme koydum gormedın mı??? bak yıne koyuyorum :)))
elbettekı hızlanma farkları olacakkk. kısacası ıvme farkı...
|
Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 22:24
Anladım neyse sağlık olsun cecoli kardeşim sorun deil ,sadece ben kalp kırmayı ortamı germeyi sevmem o yuzden yanlış anlama bi an arabama laf geldi gibi oldu o yuzden tripcan oldum :) Ben arabamı kimsenınkıyle kıyaslamıyorum bi iddamda yok ama kıyaslayan olursada hiç farketmez uygun kuru bi zamanda kalkışada gecerız :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 22:37
sızın gıbı genclerı pıstlerde gorelım. reklam kokan hareketler bunlar mıkee :DDD
saka bır yana bende senden ım merak etmee :))
sende 106 gtı vardı sanırım ?
|
Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 22:51
Hayır 106 xs var 8v.. zaten sözüm 16 valflere deil :) onlar ayrı katagorideler
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 22:59
Carmania Yazdı:
Hayır 106 xs var 8v.. zaten sözüm 16 valflere deil :) onlar ayrı katagorideler |
bence motorunu kucumsuyorsun. 3000d/d=135nm tork ve 6000d/d=90bg guc 900 kılo kasa ıcın gayet ıyı degerler... o motor o kasayı cok guzel hızlandırıyor...
|
|