Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

16 jant ,lastik performansı etkilermi.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11585
Tarih: 07 Ağustos 2025 Saat 10:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 16 jant ,lastik performansı etkilermi.
Mesajı Yazan: Haksen016
Konu: 16 jant ,lastik performansı etkilermi.
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2010 Saat 12:28
Merhaba arkadaşlar , 2006 model 307 xt triptonik eski kasa aracımın orj. lastik ebadı 195.65.15 di. Dün lastik ebadımı 205.55.16 olarak değiştirdim haliyle jantlarda 16 inç. ama aracın çekişi ve paerformansı hafif düştü ve sanki araç biraz ağarlaştı. Bu kadar bir fark hissetmem normalmidir.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2010 Saat 13:12
çıkardığım 15 jantlar orj. pejo . taktıklarımda yine orj. peugeot jantı . jant 3008 in üzerinden alındı.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: dogu
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2010 Saat 16:32

çok az bi fark hissetmiş olabilirsin

16'' zaten üst donanımlı 307 paketlerinde standart olarak var yani araban kaldırır


-------------
2006 307 hdi 90hp comfort
beyaz


Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2010 Saat 23:43
aracı etkiliyecek bir değişiklik değil yani
oransal olarak  % -0.41 lik bir fark var  bu da  2.5 mm küçülmesi demektir
ama taban genişliği  10 cm arttığı için direksiyon eskisine göre biraz sertleşmiş olabilir
ayrıca aracın yol tutuşu da bu 10 cm lik farkla doğru orantılı arttı

bu psikolojikde olabilir arabayı hissedilir derecede etkiliyeceğini sanmıyorum


-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2010 Saat 00:07
kesinlikle etkiler hele birde jantlar kalitesi kötüyse ön takım ve yakıt konusunda çok sorun yaşatır 


Mesajı Yazan: patron79
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2010 Saat 00:55
benim 206da 17" jant var arkadaşlar amortisörleri aldığım çocuk kestirmiş çukurlarda ve kasistlerde hiç esnemiyo zank diye oturuyo araba ne gibi sorunlar yaşarım


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2010 Saat 17:05
sanki aracın ilk kalkışında ve hızlanmasında hafif ağırlaşma hissediyorum ,
307 de 15 jant dan 16 ya geçişi o kadar etlilermi anlamadım lastikde 195.65.15 yerine 205.55.16 oldu.


-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: coyote26
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2010 Saat 20:10
o aracta o kadar hıssedılmesı lazım 15 ten 16 ya gecınce Cunku taktıgın 16larda orjınal Bence bu kadar kafaya takmamalısın


Mesajı Yazan: AGRESİF
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2010 Saat 22:30
patron79  ORJİNAL amortisörleri kestirmek hiç akıl işi değil... jantların 17ymıs  dolayısıyla ınce yanakta darbeyı pek emmediği için ön takımı mahvedersin rot ayarın kayar ön   takımı yersin lastiklerine jantlarına zarar kısacası herşeye zarar...belirli bir süre sonra arabadan at arabası gibi sesler gelmeye başlar...ya gidip orjinal yay alacaksın yada yere düşürme sevdan var ise  spor yay alabılırsın daha sağlıklı olur hem araban için hem senın için ;)

-------------
(P)atinajla (U)zayan (G)ençlik
4 ŞERİTLİ YOLLARIN DAR GELDİĞİ YAŞAM BİÇİMİ ;)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 20:50
Orjinalini yazan: AGRESİF AGRESİF Yazdı:

patron79  ORJİNAL amortisörleri kestirmek hiç akıl işi değil... jantların 17ymıs  dolayısıyla ınce yanakta darbeyı pek emmediği için ön takımı mahvedersin rot ayarın kayar ön   takımı yersin lastiklerine jantlarına zarar kısacası herşeye zarar...belirli bir süre sonra arabadan at arabası gibi sesler gelmeye başlar...ya gidip orjinal yay alacaksın yada yere düşürme sevdan var ise  spor yay alabılırsın daha sağlıklı olur hem araban için hem senın için ;)
kesinlikle katılıyorum eger aracınız 2,0 yada 1,6 ise 5cm alçalma için voglant yay almalısınki spor yayda voglant dier cadde ekipmanlarına oranla Tr yolları için daha yumuşak ve stabildir..
eger aracın 1,4 ise 5cmlik yay arabanda 2,5cm alçalma yapacaktırki buda sıfır (lullanılmamış) yay için gecerli degerlerdir .. kullanılmış yay alırsan arabanda 3,5 cm alçalma olacaktır..
bir diğer unsurda aracında 17 inç jant varsa eger acilen de ön kulelere denge cubugu (kule gergisi)  takmalısın hem podyölerinde acılma riski azalatacagı gibi (şasenden bahsediyorum) hem virajlarda daha kontrollü olacaksın.. gusel modlar dilerim saygılar..


Mesajı Yazan: the_beKKo
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 20:54
biz 1.4 dizelde 17 kullanıyoruz varsın siz 1.6 da 16 kullanın hiçbirşey farketmez zaten 1.6 lara 16 jant veriyorlar iyi günlerde kullanın Fotoğrafları bekliyoruz :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 21:26
bence 16'' janta  cıktıgında 205/55/16 değilde 195/55/16 takmalıydınız..
en azından yere sürtünmeniz aynı kalır ve ne yakıtınız nede arabanın yürüyeninde değişme olurdu..
ben şahsen 175/65/14 inçten 175/55/15 206 cc jantında lastik kullanıyorum en ufak bir deişme yaşamadım..



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net