Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 triptonik vites sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11567
Tarih: 25 Ekim 2025 Saat 23:13
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 triptonik vites sorunu
Mesajı Yazan: selfat8
Konu: 307 triptonik vites sorunu
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 08:45

sitede baktım ama bulamadım son günlerde arac dururken p ye aldıgımda hafif kaydıgı zaman p den cıkarken kırank diye bir ses geliyor neden yapar ? ??????????????Ağlama




Cevaplar:
Mesajı Yazan: selfat8
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 16:27
yardım


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 16:33
p ye aldıgında araç hafif kayıyo daha sonra p den çıkarken bi ses geliyo doğrumu bu arada el freni çekiyomusun p ye aldıgında

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 16:44
Kardeş sana benimde bir süre önce öğrendiğim ve şu an hep uyguladığım içinde artık sorun kalmayan bir uygulamayı anlatayım. Eğer yanlış biliyorsamda arkadaşlar bilgilendirebilir.
Bende triptonik vites araç kullanıcısıyım aynı sorun bendede oluyordu araç P den den çalıştırma esnasında vitese yani D veya R ye geçerken krank diye bir ses yapıyor yada zor geçiyordu bilmem senin sorununda aynımı.
Bana araç durduğunda direkt P ye çekersem yükün şanzumanda kalacağını bir dahaki çalıştırmadada bu yük sebebi ile vites geçişinin zor olacağını söylemişler ve uygulmayı şu şekilde yaparsam sorun kalmayacağını söylemişlerdi. Araç durduğunda önce N ye alıyor ve el frenini çekiyorum daha sonra P ye alıp araçı stop ediyorum. Bu bilgi benim sorunumu çözdü . Senin soruna benzer ise dene sende bakalım faydası olacakmı.


-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: selfat8
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 16:57
haksen016 aynen aynı sorun bende bu aralar p ye almadan el frenini cekip öyle alıyorum fakat neden oldu tamiri yokmu


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 17:04
Orjinalini yazan: Haksen016 Haksen016 Yazdı:

Kardeş sana benimde bir süre önce öğrendiğim ve şu an hep uyguladığım içinde artık sorun kalmayan bir uygulamayı anlatayım. Eğer yanlış biliyorsamda arkadaşlar bilgilendirebilir.
Bende triptonik vites araç kullanıcısıyım aynı sorun bendede oluyordu araç P den den çalıştırma esnasında vitese yani D veya R ye geçerken krank diye bir ses yapıyor yada zor geçiyordu bilmem senin sorununda aynımı.
Bana araç durduğunda direkt P ye çekersem yükün şanzumanda kalacağını bir dahaki çalıştırmadada bu yük sebebi ile vites geçişinin zor olacağını söylemişler ve uygulmayı şu şekilde yaparsam sorun kalmayacağını söylemişlerdi. Araç durduğunda önce N ye alıyor ve el frenini çekiyorum daha sonra P ye alıp araçı stop ediyorum. Bu bilgi benim sorunumu çözdü . Senin soruna benzer ise dene sende bakalım faydası olacakmı.
Thumbs Up aynen öyle bu bir sorun değil yük şanzımanda kaldıgı için şanzımanda kilitleme yaptığı için vitese geçerken vuruntu yapıyor aracı park ederken n ye alıp el frenini tam çekip p ye alırsanız bi problem olmaz 

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 17:05
Çok detaylı bilemiyorum fakat 307 lerde şanzuman sorununun otomatik araçlarda kronik bir sorun olduğunu maalesef aracı aldıktan sonra yaşayarak öğrendim. Daha önce " Automatic gear fault " hatası yüzünden sıkıntı yaşamıştım. muhakkakki bu sorun la ilgili ya yaşamış yada bilgi sahibi olmuşsundur. Öncelikle bana selonoid valflerimin değişmesi gerek dendi ve yaklaşık 500 ytl. gibi bir maliyet çıktı o an için elim sıkışık olduğu için daha önce aldığım tavsiye üzerine sadece şanzuman yağını değiştirdim yanlış hatırlamıyorsam haziran ayıydı. o günden bu yana şeytan kulağına kurşun problemi bir daha yaşamadım. Ama daha çok bu hatanın soğuk havalarda verdiğini söylüyorlar onun için kış ayını bekleyip göreceğim eğer sorun tekrarlarsa selonoid valfleri bu sefer değiştireceğim.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 17:08
sadece 307 lerde değil peugeot nun renaultun al4 şanzıman kullanan tüm otomatiklerde valflerin belli periyotlarda değişmesi gerekiyor bazen yağ değişimi ilede çözülebilir bende kampanyadan yararlanıp valf ve yağ değiştircem bakalım hayırlısı...

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 17:14
Onur merhaba,
değişim sonrası bizide bilgilendirirmisin.marka , model ,fiyat vs.
tşk.


-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 17:16
tabiki bayelektronik nickli faruk arkadaşımız bugün değişim yapcaktı aşağı yukarı 380tl demişler görünce o da detaylı bilgi verir zaten 

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: bayelektronik
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2010 Saat 18:37
Orjinalini yazan: Haksen016 Haksen016 Yazdı:

Onur merhaba,
değişim sonrası bizide bilgilendirirmisin.marka , model ,fiyat vs.
tşk.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11553&PN=3&title=peugeotda-kampanya
haksen016 arkadasım selenoid valf değişimi yaptırdım.verdiğim linkte detayı ile anlattım hocam.saygıalr



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net