Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

DİZEL ARAÇ KULLANIMI!!!!!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Yararlı Dökümanları
Forum Tanımlaması: Modifiye ve Tuning adına yararlı bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11434
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 06:28
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: DİZEL ARAÇ KULLANIMI!!!!!
Mesajı Yazan: Guests
Konu: DİZEL ARAÇ KULLANIMI!!!!!
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2010 Saat 17:40
http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm# - # - al ar.

Forumda teknik konular başlığında uzun uzun her türlü teknik meseleyi açıklamamıza rağmen çoğu arkadaşın sa
http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm# - # - de ce ihtiyacı olduğunda teknik yardım başlıklarını görüntülemesinden dolayı bazı teknik bilgileri bu başlıkta da vermek istiyorum.

Bu başlıkta Turboşarjlı araçların nasıl kullanılması gerektiğini dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

Turbolu araçlar hakkında dilden dile birsürü söylenti dolaşmaktadır. Bu forumda da herkes birşeyler yazıyor. Ancak ben mümkün olduğunda teknik olarak ama anlaşılabilir seviyede anlatmaya çalışacağım. Umarım bundan sonra

“turbo dizel aracımı hangi devirde kullanayım?”,
“turbolu aracımı stop etmeden önce bekleyeyim mi?”,
“motor soğukken en fazla kaç devire kadar çıkayım?”,
“hangi devirde vites değiştireyim?” gibi sorular için ayrı ayrı başlıklar açılmaz.

Forumda bu konuda uzman
http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm# - # - ol mayan arkadaşların yazdıkları genel olarak doğru.

Yalnız bazı ifade yanlışlıkları var. Hem bunları düzelterek, hem de merak edilen soruları cevaplamaya çalışarak başlayayım.
Öncelikle turboşarj sisteminin nasıl çalıştığına bakalım;

Egsoz gazından alınan güçle emme manif
http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm# - # - oldu
na temiz hava basılır.

Sadece dizellerde değil, tüm turbocharger sistemlerde egsoz gazının itici gücü ile dönen turbo pervanesi, bir mil sayesinde başka bir pervaneyi döndürür ki bu pervane de emme manifolduna temiz hava basar.

Bu iki pervane tek gibi çalışır ve doğrudan birbirine bağlıdır.

Intercooler olan araçlarda emme manifoldundan önce basınçlı hava intercoolerdan geçer ve soğutulur...

Alttaki fotoda iki türbinin birbirine nasıl bağlandığını görüyoruz.



Alttaki fotoda ise kırmızı ok egsoz gazının takip ettiği yolu, mavi ok ise temiz havanın takip ettiği yolu gösteriyor...

Silindirden çıkan egsoz gazı kırmızı yolu takip ederek turbo pervanesini döndürüyor. Egsoz türbinini çeviren bu atık egsoz gazı türbinden çıkarak egsoz manifoldundan atılıyor. Egsoz gazının itiş gücüyle dönen egsoz türbini de diğer pervaneyi yani komprasör türbinini döndürüyor. Bu pervane bir tarafından hava filtresinden temiz havayı alıp, basınçla intercollera ordan da emme manifolduna gönderiyor... Bu da mavi yolla gösteriliyor...



Yani söylenti olarak dolaşan "turbo motora egsoz gazını basıyor" gibi ifadeler yanlıştır. Turboşarj sisteminde iki türbin bulunur. Bunlardan biri egsoz gazının itişiyle döner. Bir mil sayesinde birlikte dönen diğer türbin de manifolda hava filtresinden gelen temiz havayı basar.

Motor yeterli devirde olsa bile eğer gaz pedalına yeteri kadar basmıyorsanız turbo yeterli basınca ulaşmaz. Yani 4000 devirde giderken ayağınızı gazdan çekmenizle turbo basıncı düşer. Hatta rolanti seviyesine kadar iner.

Bunu sağlayan parçanın ismi "actuator" dur. (türkçesini bilmiyorum ve bul
http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm# - # - ama
dım)
Alttaki resimde görülen, turbo yataklarının üstündeki milli parça gaz pedalının konumuna göre turbonun egsoz pervanesinde oluşan yüksek basıncı komprasör pervanesine verir ve komprasör pervanesi de motora bu havayı basar veya bu yaprak(actuator) diğer konuma gelir ve egsoz pervanesinde oluşan yüksek basınç, komprasör pervanesine gitmeden "wastegate" e verilir. Yani atmosfere salınır. Buradaki mantığın temelinde motora ne kadar yakıt gönderiliyorsa o kadar hava basmak yatar. Gaza ne kadar basarsanız motora o kadar yakıt gönderilir. Gönderilen yakıtın da verimli yanması için motora yeterli miktarda hava basılması gerekir. Fazla basılan hava fakir, az basılan hava da zengin karışıma sebep olur. Komprasör türbiniyle oluşturulan hava basıncının ne kadarının emme manifolduna basılacağını ayarlayan bu parçadır.



Bu yaprağın veya kapakçığın veya actuator ün konumlarını, gaz pedalının açısı ve manifolda giden turbo borusunun üzerinde bulunan sensör belirler.

Yani motor yüksek devirde olsa bile gaz pedalından ayağınızı çekerseniz veya az basarsanız bu "actuator" wastegate e giden yolu açacak ve gazı boşa salacaktır. Çünkü gaza az bastığınızda aynı zamanda motora da az yakıt gönderiyorsunuz demektir. Az yakıtın yanında yüksek basınçla hava girerse yine fakir karışım oluşacaktır.

Burdan da anlaşılmaktadır ki turbo basıncını, motora basılan havanın miktarını belirleyen temel faktör motor devri değil, gaz pedalının açısıdır.

Actuator ün wastegate e giden yolu açmasının bir diğer sebebi ise komprasör pervanesinden manifolda giden turbo hortumunun üzerinde bulunan basınç sensörünün motor için tehlikeli seviyede basınç algılamasıdır. Motor bu durumda halk tabiriyle "kendini emniyete alır" ve actuator wastegate e giden yolu açarak tehlikeli seviyedeki basıncı tahliye eder.

Wastegate ve actuator'un çalışma mantığına daha yakından bakalım;


Wastegate bir tahliyedir. Egsoz gazının egsoz türbinine girmeden doğrudan manifolddan atılmasını sağlayan çıkıştır. Zaten gate(kapı) demektir. Actuator ise wastegate'in önündeki bir çeşit kapakçık, valftir. Actuator basınç ihtiyacına veya basıncın durumuna göre egsoz gazını wastegate'e veya egsoz türbinine yönlendirir.

Aşağıdaki resme dikkatlice bakın;

Aşağıdaki resme dikkatlice bakın;




Exhaust gaz inlet diye işaretlenen yer egsoz gazının motordan çıkıp, turbo içindeki egsoz türbinine girdiği yerdir. Basınç oluşturulmak isteniyorsa egsoz gazının tamamı egsoz türbininden geçirilir. Böylelikle egsoz türbini hızlanır, ve yüksek basınç üretir. Basınç atılmak isteniyorsa, örneğin gaz kesilmişse egsoz gazı egsoz türbininden geçirilmez, egsoz türbini bypass edilerek doğrudan egsoz çıkışına, egsoz manifolduna verilir.

Resimde "wastegate controller" diye işaretlenen yer actuatordür. İçinde diyafram gibi bir sistem vardır. Basıncın wastegate'den salınacağı durumlarda, parlak yuvarlak metal "wastegate controller" diye işaretlenen yerin içinden çıkan mil, mavi ok yönünde ileri doğru itilir. Ve bağlı olduğu kolu kırmızı ok yönünde çevirir. Bu kol da wastegate'i açar. Yeşil okun altında görülen kapakçık wastegate'dir. Wastegate'den salınacak hava yeşil ok yönünde egsoz manifolduna yönlendirilir. Ve egsoz türbini böylelikle bypass edilmiş olur. Bu sistemde wastegate doğrudan egsoz manifolduna bağlıdır. Bazı sistemlerde de egsoz gazını doğrudan açığa salar. Dizellerde sistem genelde şekildeki gibidir.

Turbo basıncının tam istendiği durumlarda, örneğin tam gaz durumlarında işlem tam tersine döner. Mavi ok ters yönde mili çeker. Kırmızı ok ters yönde kolu çevirir. Kol da wastegate'i kapatır. Ve egsoz gazının tamamı egsoz türbininden geçer.
Peki turboşarjın yakıta ve performansa etkisi nasıl olur?

Gaz pedalının açısına göre turbo türbinleri üstündeki actuatör yaprakları açılıp kapanarak basıncı değiştirir.
Turbonun oluşturduğu yüksek sıkıştırma oranında yüksek miktarda oksijen bulunur. bu yüksek miktarda oksijenin verimli yanabilmesi için daha fazla yakıt gerekir ki zaten bu sebeple turbo basıncı gaz pedalının konumuna göre artar.

yani gaza ne kadar basarsanız o kadar turbo basıncı elde edersiniz.

peki yakıt tüketimine etkisi ne olur?

atmosferik, yani turboşarj olmayan bir motorda gaza çok basarsanız zengin karışım hazırlarsınız. yani yanma odasında bol miktarda yakıt bulunur. ama bu bol miktarda yakıtı düzenli bir şekilde yakacak sıkıştırılmış hava ve oksijen olmadığından yakıtınız boşa gider. bunu turbo olmayan motorlarda yokuşlarda gaza ne kadar bassanızda aracın boğulmasından anlayabillirsiniz

peki turboşarj beslemeli bir motorda ne olur?
gaz pedalına yüklenmenizle turboşarjın pervaneleri motora hava basar. Ve normalden daha fazla hava yani oksijen yanma odasına girer. Gaza yeteri kadar bastığınız için de yanma odasında bu bol oksijenle birlikte yanacak yakıt mevcuttur. Yakıt bu yoğun hava ile verimli bir şekilde yanar ve performans artar.

http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm# - # - yani
turboşarj sistemi yakıtı daha verimli kullanır. Lakin turboşarj beslemeli motora sahip araç sahipleri bu etkileyici güce kendilerini kaptırıp gaz pedalına daha fazla basarlarsa yakıt tabi ki oluşan performansla birlikte artacaktır.

Bir örnek vermek gerekirse, tanıdık vw passat 1.8 20 valve motorunun iki versiyonu bulunur. Atmosferik yani turbosuz 125 bg ve 1.8 turbo 150 bg. aynı yol şartlarında 1.8 turbo motorun az da olsa daha düşük tüketime sahip olduğu fabrika verileri ile bile sabittir.

Aynı yol şartlarında, aynı sabit hızlarda, aynı tarz kullanımla turboşarjlı aracın daha az yakıt tüketmesi muhtemeldir.
Bir diğer konu ise Turbo’nun devreye girip çıkması konusudur.

Turboşarj sistemi aslında sürekli devrededir. Türbinler motora hava alındığı müddetce döner. Ancak yeterli devire ulaşılmamışsa veya gaza yeteri kadar basılmıyorsa turbo, maksimum torku oluşturacak yeterli basınçlara ulaşamaz.

Yani turbo devreye girip çıkmaz. Yalnızca türbin devri değişir. Gaza basmazsanız veya motor devri düşükse yavaşlar o kadar. Turbonun verimsiz çalıştığı aralık vardır. Devrede olmadığı aralık yoktur.

Tabi bu bakış açısı meselesidir. Türbinin yeterli basıncı ürettiği devire siz turbonun devreye girdiği devir de diyebilirsiniz. Ancak teknik olarak doğru olmaz. Gerçi bu biraz ayrıntı bir mesele ama değinmeden geçemedim...




Peki turboşarjlı aracı nasıl kullanmalı?

Önce soğuk motoru çalıştırıp giderken nelere dikkat edeceğiz...

Turbo türbinlerini birbirine bağlayan housing içindeki mil motor yağı ile yağlanır. Bu yağlama işlemi motor soğukken, yani yağ da soğukken verimli yapılamaz. Motor soğukken turbon türbinlerinin yüksek basınçla yüksek devirlere çıkmasını engellemek gerekir. Turbo türbinlerinin yüksek devirlere çıkmaması için, motor devrinin fazla yükseltilmemesinin yanı sıra gaz pedalına da fazla basılmaması gerekir. Zira turbo türbinlerinin dönüş hızını ve ürettikleri basıncı belirleyen iki faktör vardır; - motor devri - gaz pedalının konumu.

Yani motor soğukken ortalama bir dizel araçta takriben 2500 devirin üstüne çıkılmamalıdır. Mümkünse 2000 devirde vites yükseltilmelidir. Yalnız bu durum sadece motor soğukken geçerlidir.

Ayrıca gaz pedalına motor soğukken yarısından çok basılmamalıdır. Zira bu hareket de türbinleri yüksek basınçla döndürür.
Şimdi motor normal sıcaklığına ulaştı. Peki şimdi en ekonomik ve verimli olarak turbo dize aracımızı nasıl kullanabiliriz?

Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.

Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer.

Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir. ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir.

normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın. bu devir genelde turbonun yeterli basıncı ürettiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.

Bir diğer nokta ise dizel araçlarda mazot pompası enjeksiyon sisteminin en önemli parçasıdır. Benzinli bir aracı rölanti devrinde kullanabilirsiniz. Yani çok düşük devirlerde vites yükselterek motoru tekletseniz bile motora ekstra kurum oluşumundan fazla pek bir zarar veremezsiniz.

Ancak dizel bir motorda eğer rölanti devri civarında, yani 1000 devir civarında aracı hızlandırmaya çalışıyorsanız, mazot pompanızı aşırı yüklüyorsunuz demektir. Dizel aracın devirli kullanılması gerektiği sözü de burdan gelir.

Dizel aracı viteste yol alırken veya kalkışta kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu mazot pompasını zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1500 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmeden önce vites düşürmek gerekir.
Sonuç olarak aracınızda eğer o anda hızlanmayı amaçlamıyorsanız 1500 devir civarında kullanabilirsiniz. Ancak bu devirin altı özellikle mazot pompanız açısından pek de sağlıklı olmayacaktır. Ayrıca kurum oluşumu hızlanacaktır. Hızlanmak için turbonun yeterli basınca ulaştığı 2000 devir civarında gaza yüklenin. Aksi uygulamalar yanlıştır. Zaten genelde maksimum tork da bu devirlerde başlar. Zaten kullanıcıı da bu 2000 devirden itibaren aracın ivmelenmeye başladığını gözlemler...

Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?

Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

Ama
http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm# - # - ne
dir bunun mantığı?

Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur.











Paylaş: http://twitter.com/home?status=%20TURBOŞARJLI%20ARAÇLARI%20DOĞRU%20KULLANMANIN%20YOLLARI%20%20http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm"> http://www.facebook.com/sharer.php?u=http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm">



Cevaplar:
Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2010 Saat 18:33
çok teşekkür ederim bilgi paylaşımınız için


Mesajı Yazan: arifziyaar
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2010 Saat 19:20
çok güzel olmuş bütün turbo sorularını tek konuda cevaplamış..emeğine sağlık..

-------------
2006 x-design 206 hdi şeytankırmızı

1980 - beylikdüzü


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2010 Saat 21:36
bilgi için teşekkürler

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2010 Saat 21:51

elıne saglık... turbo aracların nasıl kullanılması gerektıgını bılmeyenler ıcın cok faydalı olacagına ınanıyorum...



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2010 Saat 21:57
evet umarım herkes faydalanır.bende teşekkür ederim


Mesajı Yazan: iibrahimm
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2010 Saat 22:25
eline emeyine saglık cok güzel oldu 

-------------
307 1,4 hdı


Mesajı Yazan: phaselispa
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2010 Saat 23:25
Güzel temiz anlaşılır bilgi olmuş.



-------------
2005 PEUGEOT 206 FELİNE 1.4 HDİ

Dahi anlamıdaki de ayrı yazılır

Alex "De" Souza


Mesajı Yazan: serkan24577
Mesaj Tarihi: 10 Kasım 2010 Saat 00:04
çok güzel bir açıklama olmuş eline sağlık


Mesajı Yazan: AydinBeyol
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2010 Saat 20:56
bilgiler için teşekkürler. eline sağlık. 

-------------


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2010 Saat 21:02
yararı olduysa ne mutlu


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Aralık 2010 Saat 21:32
güzel bir paylaşım teşekkürler


Mesajı Yazan: m.peker
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2010 Saat 18:32
çok yararlı bilgiler teşekkürler

-------------
307 1.6 110 hp comfort dizel


Mesajı Yazan: boranaydogmus
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2011 Saat 20:08
Eline sağlık paylaşım için teşekkürler.


Mesajı Yazan: gozem
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2011 Saat 21:58
Çokyararlı bi paylaşım, emeğiniz için teşekkürler.

-------------
Mehmet Ali ÇECELİ
2004 307 XT 110hp manuel,dizel..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun


Mesajı Yazan: serkan24577
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2011 Saat 22:09
çok güzel bir paylaşım arkadaşım umarım tekrar tekrara aynı konular ayrı ayrı açılmaz


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2011 Saat 22:19

tesekkurler cok yararlı bılgıThumbs Up



-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: aşkın35
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2011 Saat 23:27
süpersin eline emeğine sağlık

-------------
308 envy auto6r


Mesajı Yazan: 307P
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2011 Saat 23:42
Kesinlikle süper bilgiler tşkr ler. Göz Kırpma


Mesajı Yazan: kafkef
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2015 Saat 20:30
Elinize saglık çok faydalı bilgiler.


Mesajı Yazan: erbasgoktug
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2017 Saat 00:11
peki bütün dizeller turbo dizel midir? yoksa belirli modeller mi? mesela 206 1.4 hdi aracım var turbodizel diye biliyorum, öncesinde 1.4 tdi fiesta aracım vardı Turbo Dizel Injection olarak bu aracımda turbo dizeldi. turbo dizel olup olmadığını nasıl anlarız bu sorum ilk sorumla bağlantılı bir soru. yani tüm dizeller turbo dizel mi eğer değilse turbo dizel olup olmadığını nasıl anlarız?

birde benim aracımda 2500-3000 devirden sonra gaza biraz yüklenip ivmelenme başladığında ayrı bir ses geliyor(gürleşiyor mu diyeyim, toklaşıyor mu diyeyim bilemedim) ben bu sesi kendimce turbo açma sesi olarak tanımlıyorum. bu yanlış bir düşünce mi? yoksa bir sıkıntı varda o yüzden mi bu ses geliyor.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2017 Saat 00:26
Bütün dizeler turbo dizel değildir.   Eski nesil dizelerde turbo Yoktu.
Ford fiesta dizel ve peugeot 206 dizeler peugeot üretimi aynı hdi motordur. Yani fiestanin kullandığı hdi motoru peugeot üretmiştir.
Turbo olduğunu anlamak için araclarda turbo ibaresi bulunur. Tdi, tsi, hdi, ehdi vb. Burada bulunan (i )ibaresi intercooler turboyu nitelemektedir.( konunun ilk sayfasinda detaylı yazıyor)
Yeni nesil dizeler artık turbolu üretiliyor. Hatta artık turbo olayı benzinli araçlarda da uygulanmaya başladı.
Bahsettiğiniz ses muhtemelen turbo sesidir.


Mesajı Yazan: sevozgur
Mesaj Tarihi: 28 Ocak 2017 Saat 14:15
teşekkürler.uzun zamandır aradığım soruların cevabını buldum. 3008 aracım otomatik vites çok erken vites değiştiriliyor. Bazen 1900 de bile vites yükseltiyor ve 1400  devire düşüyor. O konudan korkuyordum. Çünki eski aracım  manuel iken hep 2500 gibi vites atardım o da 2000 devirde olurdu. 150000 de tek sorun yoktu motorda 


Mesajı Yazan: erbasgoktug
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2017 Saat 13:44
Pekala örnek veriyorum 3. vites 70le giderken araç haliyle bağırıyor vitesi 4e yükseltip hız 55-60a düşerse bu akıllı bir davranış mıdır? Yoksa vites yükseltince hızı da arkasından pekiştirmek mi mantıklıdır?


Mesajı Yazan: aslanaft
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2017 Saat 14:41
bende birşey daha ekleyeyim  dizel araba hem çok sağlam ve dayanıklıdır bir o kadarda narin ve arızaya meyillidir motora  en çok hasarı yanlış kullanım verir kesinlikle emanet vermeye gelmez..


Mesajı Yazan: Sercan Mungan
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2017 Saat 15:37
İlk çalışmalarda yaz aylarında 1 dk kış aylarında 2-3 dk rölanti de gaza basmadan beklenmeli motor ısınıncaya kadar 3 bin devri geçmemeli,stop ederken yine aynı şekilde beklenmeli,kaliteli mazot kullanıp her 10 bin km de tam sentetik motor yağı,hava filtresi ve mazot filtresi değişimi yapılırsa uzun ömürlü ve sağlıklı bir motor performansı olacağını düşünüyorum.


Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2017 Saat 19:25
Bu tavsiyeyi kimse size vermez.

Kısa mesafede yürüyün. :)


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2017 Saat 03:50
Orjinalini yazan: Oktkor Oktkor Yazdı:

Bu tavsiyeyi kimse size vermez.

Kısa mesafede yürüyün. :)


Arabanın memleketi olan Almanya'da 500 Euro gibi fiyatlara dahi gayet tatmin edecek otomobiller bulunabiliyorken, insanlar yürümeyi veya bisiklete binmeyi tercih ediyor.
Çünkü orda araç almak veya binmek lüks değil. Herkes elde edebiliyor.
Benim güzel yurdumda en dandik 5 para etmez arabayı almak için zavallı vatandaş canını dişine takarak mücadele veriyor. Ve sonunda bir arabası oluyor. Ama ne oluyor ? Durduğu yerde masraf, yürüse ayrı masraf ?
Bi yere gidecekken 2 kere düşünmeler..
Kaç lira yakarım acaba ?
Bakım masrafım ne tutar ?
Şu kadar km yaparsam lpg
Şu kadar yaparsam dizel alayım..
Bugün km de 27.54 kuruş yaktım bravo bana..
Zorunlu trafik 1000 lira, 3 liralık arabaya 5 liralık kasko..
Perişan olduk.. şu hale bak.
Vaziyet çok kötü çok. Öyle darlanıyorum ki
Tası tarağı toplayıp kaçıp gideceğim bu diyardan ..


-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2017 Saat 19:08
Bunlar iyi günlerimiz.


Mesajı Yazan: mathschi
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2020 Saat 10:17
bilgiler için çok teşekkür ederim. dizel kullanıcıları için çok faideli bilgiler.

-------------
308 1.6 HDİ Auto6R (2009)
Ford Focus 1.6 TDCİ (2014)
VW Caddy 1.9 TDI DSG (2008)
Hyundai Getz 1.5 CRDI (2011)
VW Transporter 2.5 TDI (2005)
VW Transporter 2.5 TDI (2000)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net