Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 1.6 HDI 110bg turbo ile motor ömür paralelliği

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11410
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 16:29
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 1.6 HDI 110bg turbo ile motor ömür paralelliği
Mesajı Yazan: mdikici
Konu: 307 1.6 HDI 110bg turbo ile motor ömür paralelliği
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2010 Saat 10:01
     Merhaba Arkadaslar,gecenlerde bir tanidigim 307 sini ozelde cok guvendigi bir ustaya goturmuş ,normal bakım icin.Aldiginda servis bakımlı diye almiş,aracin yag degşimine 2000 km kala yag mazot vs filtrler resmen bitmiş,turbonun ayakları kırılmıs,muhafaza aluminyumlari kırılmış,araci 80000 de 2005 model,ustasi acikca turboya bakıp yaklasık 110binde turbon gidici demiş ,ilk sahibi biraz turboyu iyi kullanmamiş.Suan turbosunda problem yok muş ama 110binde elinden cikar demiş,
     Oda "sadece turboyu 1-2 sene sonra degiştirsem de devam etsem nasil olur aractan memnunum demiş ,
Ustada "bu motorlar in omru turbo ile dogru orantılıdır evlat demiş,turbon gittimi yenisini taktıktan en fazla min. 30 bin km sonra motorda gider ,10.000 tl masraf acar demiş,yani turbo ile motor dogru orantılıdır demiş,bundan sonra ilk kalkış ve stop etmelerde mutlaka min .30 sn rolentide bırak anca omrunu boyle uzatabilirsin demiş(bunu herkes biliyor zaten)
buyuk ustadlara soruyorum ,sizce turbo motor orantısı ile soyledigi dogrumudur,Turbo gidince motorda belli bir zaman sonra çöpmü olacak
 
Bende aynı bir 307 1,6 110 hdi kullanıcısi olarak Benim de takıldıgım nokta bu
Herkese Selamlar..



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2010 Saat 11:17

acıkcası bana pek mantıklı gelmedı... cunku turboyu en cok bozan etkenlerden bırısı torbonun bıraz sogumasını beklemeden stop etme olayıdır. bunu herkes bılır soyledıgın gıbı. ama uygulanır uygulanmaz ayrı bır konu. beklemeden stop etme sayesınde turbo erken bozulursa bunun motorla bır baglantısı olmaz dıye dusunuyorum.



Mesajı Yazan: dbmaster
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2010 Saat 13:40
hikaye ben 165.000 km deyım 

-------------
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)


Mesajı Yazan: mdikici
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2010 Saat 13:48
Merhaba dbmaster
Turbo ile sıkıntı yasadin mi?Yada turbo yu değiştirdin mi?
Arkadas yetkili servise sormuş,Turbo degistirmeden once motoru komple indiriyorlarmiş,motordaki kurum ,pislik komple temizlendikten sonra yeni turbo takılıyormuş,ozaman istedigin km yi yap demişler,ama turbo gidince motoru temizlemeden  ,filtreleri ,yagi degistirip direkt yeni turbo takılırsa
ozeldeki ustanın dedigi gibi motor fazla dayanmazmiş.Ondan dolayı dir ki serviste 3500-4000 tl arasında ucret talep edilmekteymiş,
yetkiliserviste ki ustanın soyledikleriymiş bunlar...


Mesajı Yazan: dbmaster
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2010 Saat 17:20
Orjinalini yazan: mdikici mdikici Yazdı:

Merhaba dbmaster
Turbo ile sıkıntı yasadin mi?Yada turbo yu değiştirdin mi?
Arkadas yetkili servise sormuş,Turbo degistirmeden once motoru komple indiriyorlarmiş,motordaki kurum ,pislik komple temizlendikten sonra yeni turbo takılıyormuş,ozaman istedigin km yi yap demişler,ama turbo gidince motoru temizlemeden  ,filtreleri ,yagi degistirip direkt yeni turbo takılırsa
ozeldeki ustanın dedigi gibi motor fazla dayanmazmiş.Ondan dolayı dir ki serviste 3500-4000 tl arasında ucret talep edilmekteymiş,
yetkiliserviste ki ustanın soyledikleriymiş bunlar...


aracı almadan evvel yetkılı servıste expertız e sokarak aldım uzerındekı turbo fabrıka cıkısı konulan orjınal turbosu hıc degısmemıs ve sokulmemıs, turbo kullanıcıya baglı kısacası ve kullanılan yağa bağlı aracı her zaman ılk calıstırmada ve son durdurma oncesı 1 dk rolantıde calıstırmak ve en iyi yagı ki ben mobil 1(0-40) kullanıyorum ,turboyu koruyacaktır ve hıc bır zaman sorun cıkartmayacaktır , bunların dısında senede 2 kez carbon clean yaptırıyorum kurumlar gıtsın dıye. ocak ayında carbona gırıcek tekrar arac ve ben aracın yag degısımını + fılıtrelerı 15.000 km de yapmaktayım sorun yasamıyorum ancak yag cok kalıtelı yağ. mazor fılıtresını 45.000 de 1 kez degısıyorum... arac sorunsuz


-------------
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)


Mesajı Yazan: arifziyaar
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2010 Saat 17:25
turbo havayı motordan mı alıyorki ? artı motorun neresinde kurum pislik birikiyomuş? motorun kurum bireken yeri olsa olsa ekzost olur onunda turboyla alakası yok.turbonun bozulmasının nedenleri ancak kirli hava filtresi kirli yağ  ve kullanımın hatalı olmasıdır diye biliyorum.
 
 benim bildiğim turbo konusunda dikkat edilecek hususlar.
1-) Arabayı boşa atıp uzun süre gittikten sonra küçük vitese takıp aracı yığdırmak turboyu aniden çok yüksek devir çevirmeye zorluyor ve buda turbo pervanelerinin bağlı olduğu mili zamanla aşındırıp kanatların yanlara çarparak aşınması ve kırılmasına yol açıyor.
2-) Hepimizin bildiği aracı devirli kullanıp aniden stop etmek.Emin değilim ama oda basınçlı kalmasına ve yıpranmasına sebeb oluyomuş galiba.
3-) ilk çalıştırmada araç rölantide yağlamasını tamamlamadan  hemen gazlamak.
Bende nisan ayında turboyu değiştirdim.Ogünden beri tüm bunlara çok dikkat ediyorum.Turboyla motor ömrü tamamen alakasız bence.
 


-------------
2006 x-design 206 hdi şeytankırmızı

1980 - beylikdüzü


Mesajı Yazan: dbmaster
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2010 Saat 18:45
Orjinalini yazan: arifziyaar arifziyaar Yazdı:

turbo havayı motordan mı alıyorki ? artı motorun neresinde kurum pislik birikiyomuş? motorun kurum bireken yeri olsa olsa ekzost olur onunda turboyla alakası yok.turbonun bozulmasının nedenleri ancak kirli hava filtresi kirli yağ  ve kullanımın hatalı olmasıdır diye biliyorum.
 
 benim bildiğim turbo konusunda dikkat edilecek hususlar.
1-) Arabayı boşa atıp uzun süre gittikten sonra küçük vitese takıp aracı yığdırmak turboyu aniden çok yüksek devir çevirmeye zorluyor ve buda turbo pervanelerinin bağlı olduğu mili zamanla aşındırıp kanatların yanlara çarparak aşınması ve kırılmasına yol açıyor.
2-) Hepimizin bildiği aracı devirli kullanıp aniden stop etmek.Emin değilim ama oda basınçlı kalmasına ve yıpranmasına sebeb oluyomuş galiba.
3-) ilk çalıştırmada araç rölantide yağlamasını tamamlamadan  hemen gazlamak.
Bende nisan ayında turboyu değiştirdim.Ogünden beri tüm bunlara çok dikkat ediyorum.Turboyla motor ömrü tamamen alakasız bence.
 


dediğin gibi motor omrunu turbo omrune baglamak malca bır fıkır servıs cebını doldurmanın pesınde oldugu ıcın oyle dıyorlar ve turbo duzgun kullanıldıgında kesınlıkle ömürlüktur


-------------
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)


Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2010 Saat 20:14
sanmıyorum


Mesajı Yazan: mdikici
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2010 Saat 17:09
Degerli bilgiler icin tesekkurler,
hepsini arkadasa iletecegim,


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2010 Saat 21:39
o kadarda doğru değil 130000 e dayandı her zaman akla gelmiyor hem o ilk çalıştırmada bekleyeceksin ama istop etmede eğer uzun yoldan geldiysen yani motor epey zaman sıcakta çalıştıysa 30 sn bekleyip stop edeceksin

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: erk
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2010 Saat 03:27
Orjinalini yazan: furkan furkan Yazdı:

turbo denilen olay bilindiği gibi mozot lu motor yani dizel motor sıkıştırma ile patlayan motor dur enjektörün püskürttüğü mazot hava ile karışarak piston yanma odasına basınçlı olarak  sıkışan mazot patlama gerçekleştirir işte olay burda o mazotun aniden sıcak hava karışımını sağlar işte bunu hızlandıran unsur turbodur bu turbo saç kurutma makinasi gibi aracın devrine göre sıcak hava üfler motora ve mazotun daha çabuk kurumasını sağlar turbo içi yağ kanalı ile yağlanır ve bu yağı karterden alır rolantiye düşünce araç turbodaki yağ kartere süzülür ani istop edişte turboda yağ kalır motor la orantısına gelince siz evin klimasını değiştirince evidemi değiştiriyosunuz hem motorun neresinde kurum pislik kalırki katalizör egsoz ne işe yarıyor acaba motor indirmek o kadar kolaymı ki servis 2 saatte değiştirdiği turboyu takarken nasıl oluyorda 2 saatte motoruda takıyor asla turbo ile motor orantılı değildir 3 turbo değiştirim 460000 km de ticari taksi sahibi dostum var
dizelin yanma prensibibinide pylaşayım

http://tr.wikipedia.org/wiki/Gaz - Gaz sıkıştırıldığında, sıcaklığı yükselir, dizel motoru bu özelliği kullanarak yakıtı ateşler. Hava, dizel motorunun silindiri içine çekilir ve bir piston tarafından, kıvılcım ateşlemeli (benzinli) motorlardakinden çok daha yüksek (25 katı bulabilir) bir oranda sıkıştırılır. Hava sıcaklığı 500-700 °C'a ulaşır. Piston hareketinin en tepe noktasında, dizel yakıt yüksek basınçla atomizer memeden geçerek yanma odasının içine püskürtülür, burada sıcak ve yüksek http://tr.wikipedia.org/wiki/Bas%C4%B1n%C3%A7 - basınçlı hava ile karışır. Bu karışım hızla tutuşur ve yanar. Hızlı http://tr.wikipedia.org/wiki/S%C4%B1cakl%C4%B1k - sıcaklık artışı ile yanma odası içindeki gaz genleşir, artan basınç, pistonu aşağı doğru hareket ettirir. Biyel (piston) kolu, http://tr.wikipedia.org/wiki/Krank_mili - krank mili çıkışına dönme gücü olarak iletilir.

Motorun süpürmesinde, egzoz gazını http://tr.wikipedia.org/wiki/Silindir - silindirin dışına atma ve taze hava çekme işlemi, kapakçıklar (valf) veya giriş ve çıkış kanalları aracılığıyla yapılır. Dizel motorun kapasitesinin tam olarak kullanılabimesi için içeriye alınan havayı sıkıştırabilecek turboşarjer kullanılması gerekir; turboşarjer ile havanın sıkıştırılmasından sonra bir artsoğutucu/arasoğutucu ile içeri alınan havanın http://tr.wikipedia.org/wiki/So%C4%9Futma_%C3%A7evrimi - soğutulması ayrıca verimi arttırılır.

Çok soğuk havalarda, dizel yakıt koyulaşır, http://tr.wikipedia.org/wiki/Viskozite - viskozitesi artar, balmumu kristalleri oluşur veya jel haline dönüşür. Yakıt enjektörü, yakıtı silindirin içine etkili bir şekilde itemez ve bu yüzden soğuk havalarda motorun çalıştırılmasını zorlaştırabilir. Dizel teknolojisinde bu zorluğu yenmek için çeşitli önlemler geliştirilmiştir. Sıkça kullanılan bir uygulama, yakıt hattı ve yakıt filtresini http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektrik - elektrikle ısıtmaktır. Bazı motorlarda silindir içinde bulunan kızdırma bujileri denen küçük elektrikli ısıtıcılar, çalıştırmak için silindirleri önceden ısıtırlar. Az sayıda motorda kullanılan başka bir teknolojide ise, manifold içindeki rezistans telli ısıtıcılar, motor çalışma sıcaklığına gelinceye dek giriş havasını ısıtır. Soğuk havalarda, motor uzun süreli (1 saatten daha fazla) kapatıldığında kullanılan ve şehir cereyanı ile çalışan motor blok ısıtıcıları, aşınma ve çalıştırma zamanını azaltmak için sıklıkla kullanılır.

Eski dizel motor sisteminin en önemli parçası http://tr.wikipedia.org/wiki/H%C4%B1z - hız kontrol ünitesidir; bu ünite yakıtın gelme hızını kontrol ederek motorun hızını sınırlar. Benzin motorlarından farklı olarak dizel motorlarında hava emme sübabı yoktur(burada kastedilen benzinli motorlardaki karbüratörün içindeki kapış diyaframı ve hava emiş kelebeğidir), bu yüzden hız kontrol ünitesi olmazsa motor fazla hızlanır. Eski tip hız kontrol üniteleri motordan bir http://tr.wikipedia.org/w/index.php?title=Vites&action=edit&redlink=1 - vites sistemi ile yönlendirilir ve böylece sadece motor hızıyla doğru ilişkili olarak yakıt sağlanırdı.

Modern http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektronik - elektronik kontrollü dizel motorları benzin motorlarındakine benzer bir kontrol mekanizmasını (ECM) Elektronik Kontrol Modülü veya Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) yoluyla uygularlar. Motor "bilgisayarı" ECM/ECU içinde motorun çalışmasıyla ilgili algoritmalar ve kalibrasyon tabloları kaydedilmiştir. ECM/ECU bir sensörden motor hızına dair sinyal alınca gereken bilgi işlemlerini yapar, elektronik ve http://tr.wikipedia.org/wiki/Hidrolik - hidrolik valfler aracılığıyla yakıt miktarını ve yanma zamanlamasını kontrol ederek motor hızını sabit tutar.

Yakıtın pistonların içine enjeksiyonunun başlama zamanının kontrolu, emisyonların azaltılması ve motor veriminin (yakıt ekonomisi) artırılması için en önemli unsurdur. Silindir içine yakıt enjeksiyonu başlama zamanlaması, günümüz modern motorlarında elektronik olarak kontrol edilmektedir. Zamanlama, genellikle üst ölü noktanın (TDC/Top Dead Center) önündeki pistonun krank ünitesi açısı ile ölçülür. Örneğin, piston üst ölü noktadan 10 derece önde olduğu zaman eğer ECM/ECU yakıt enjeksiyonuna başlarsa, enjeksiyon başlama veya zamanlama 10 derece öndedir denir. Optimal zamanlama, motorun hızı ve yükü kadar tasarımına da bağlıdır.


Dostum ammada sallamışsın ha :) Bir iki yeri wiki den kopyala yapıştır diğerlerini kafana göre yorumla
Önce turbo sıkıştırma ile patlayan motor değildir. Turbo birbirine bir mil ile bağlı iki pervanenin egzost manifolduna bağlı olanının tahrikiyle diğer pervanenin temiz havayı basması olayıdır en basit anlatımı ile Dizel araçlarda sandığının aksine hava ile yakıt karışıp pistona püskürtülmez Bu benzinli araçlarda olur Dizelde sadece hava sıkıştırılır ve kor haline gelen havanın üstüne mazot pulvarize şekilde püskürtülerek ateşleme yani yanma sağlanır. Turbo da söylediğin gibi sıcak hava üflenmez Bu EN İSTENMEYEN olay olduğu için intercooler (hava radyatörü) icat edilmiştir. Mazot nerede ne amaçla kurutuluyor bunu ise anlamak hiç mümkün değil Eğer kurutacaksak motor yakıt olarak ne kullanacak? Turbo da amaç birim zamanda motora daha fazla hava basmak tır Motor çalışmasında ana unsur hava ve yakıt birlikteliği olduğu için birim zamanda ne kadar çok hava basılırsa o kadar çok hava yakıt birlikteliği yani o kadar çok ateşleme basıncı yani iş gücü yani performans elde edilmiş olur. Ani başlama ve bitişlerde beklemeye gelince amaç: ilk yağlamanın gerçekleşmesinden önce turbo pervanelerini yağsız çalıştırmamak ve kapatırkende motor ile aynı hızda dönmeyen çok daha hızlı dönen ve motor gibi anında dönüş devrini sıfırlayamayan pervanelerin durmasını bekleyerek motorun stopu ile sıfırlanan yağlama basıncı nedeniyle o pervaneleri yine yağsız çalışmaya terk etmemektir. Burada önemli olan aracın hareketsiz beklemesi değil motorun turboyu harekete geçirmeden rölantide beklemesidir. Yani bazılarının yaptığı gibi durduğunuz yerde araç ısınsın diye yada stop öncesi boşta saçma gaz vermeler sadece turboyu katletmektir.
Motordaki pislik olayına gelince Demişsin ya nerede pislik kalır egzos ne işe yarıyor diye Pislik, hani kopyala yapıştır yaptığın yerde belirttiğin ama farkında olmadığın o valf ler kapakçıklar var ya işte en basitinden oralarda kalır O na da pislik değil KURUM deriz. Hani şu pek meşhur ve hayati önemi olan Carbon Clean olayına sebep olan meret. İşte bu kurum her ne kadar Euro Diesel yakıt kullanılsada (Türkiyedeki e.dizeller avrupa standartlarında hala ve hala olmadıkları için daha tehlikeli) bir bütün olarak motorumuzun en buyuk düşmanıdır. İşte yeni TEMİZ GICIR GICIR turboyu eski kurumlu motorumuza taktığımız zaman o eski kurumlu motorumuz, üzerinden çıkan eski, performansı motorumuzla birlikte aynı paralellikte düşmüş olan turboya verdiği tepkiyi veremeyeceği,ayak uyduramayacağı için durumuna göre bir zaman içinde havlu atacaktır. İşte bunun için yeni gıcır turboyu takarken motorumuzuda o pisliklerden temizleyip ilk günkü parça yapısına getirdiğimizde eğer mekanik bir yıpranma yoksa o yeni turbonun basıncına performansına rahatlıkla ayak uyduracak, birlikte bir yastıkta kurumlanacaklardır. İşte bu işin en basit açıklaması budur. Belki sana biraz yüklenmişimdir ama sen kesinlikle bilmediğin konuda çat oradan pat şuradan yaptığın aktarmalarla arkadaşların kafasını bulandırıp belkide senin anlattığın şekilde devam etmeleri halinde hiç de azımsanmayacak külfetlerin maliyetlerin altında kalacaklardır. Bu ise hem milli servete hem de tanımasak bile arkadaşlara haksızlıktır. Sağlıcakla


Mesajı Yazan: 4peugeot2
Mesaj Tarihi: 12 Mart 2018 Saat 15:41
Bizim araç 310 bin dedi turbo uzerindeki orjinali daha canavar gibi kullanımla alakalı


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 12 Mart 2018 Saat 18:19
Şaçmalıktan başka birşey değil. Ustam bana bu cümleyi kullansa birdaha o dükkanın önünden geçmem. Adam boşuna yıllardır çalışmış canlar yakmış derim. Turbo ne motor ne bunu birbirine ömrünü bağlamak kadar saçma bir cümle yok.
Turbo tamamen kullanıcıya bağlı bir durumdur. 50 bindede turbo bozar. Ne araçlar var sahibindende araba 3 yılda 65 binde turbo değişti diyor

Beyin bedava

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2018 Saat 03:57
Madem hortlamış konu ben de tecrübemi yazayım..

4 yıl önce arabayı aldığımda, herkes turbo ölü dedi, çok boşluk var dedi, elinde patlar dedi, Gel yenileyelim dedi..

40000km oldu, hala aynı boşluk var, hala köpek gibi çekiyor..

1 Turbonun yağlamasına dikkat edin.. (Yağa katkı maddesi atmayın, zamanında değiştirin)
2 Soğuk motorla gaza yüklenmeyin, ucunda basın düşük devir gidin ısınana kadar.. (çok soğukta yağ zor ve geç akar, koruma filmi oluşmaz, hem turbo hem motor zarar görür..
3 Bu kadar.. Gerisi şehir efsanesi..

Sebebine gelince Pejo komple elektronik, Turbo VNT zaten, yani elektronik olarak istendiği basınca istendiği zaman otomatik ayarlanabiliyor, hatta dönmesine rağmen devreden çıkartılabiliyor.. Gaza basıp bırakarak, kontak açıp kapatarak turboya zarar veremezsiniz


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2018 Saat 10:15
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Madem hortlamış konu ben de tecrübemi yazayım..

4 yıl önce arabayı aldığımda, herkes turbo ölü dedi, çok boşluk var dedi, elinde patlar dedi, Gel yenileyelim dedi..
40000km oldu, hala aynı boşluk var, hala köpek gibi çekiyor..

1 Turbonun yağlamasına dikkat edin.. (Yağa katkı maddesi atmayın, zamanında değiştirin)
2 Soğuk motorla gaza yüklenmeyin, ucunda basın düşük devir gidin ısınana kadar.. (çok soğukta yağ zor ve geç akar, koruma filmi oluşmaz, hem turbo hem motor zarar görür..
3 Bu kadar.. Gerisi şehir efsanesi..

Sebebine gelince Pejo komple elektronik, Turbo VNT zaten, yani elektronik olarak istendiği basınca istendiği zaman otomatik ayarlanabiliyor, hatta dönmesine rağmen devreden çıkartılabiliyor.. Gaza basıp bırakarak, kontak açıp kapatarak turboya zarar veremezsiniz


Aynen öyle kardeşim. Yine bir bilgisiz usta vakası bu olay.

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net