Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

LPG TAVSİYELERİNİZ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11186
Tarih: 28 Kasım 2024 Saat 03:53
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: LPG TAVSİYELERİNİZ
Mesajı Yazan: woswosist
Konu: LPG TAVSİYELERİNİZ
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2010 Saat 22:20
özellikle Lpg kullanan arkadaşlar memnuniyet derecesi kullandıgı marka yaşadıgı sorunlar tavsiyeleri lpg markaya araca uyuma 10 üzerinden kac verirsiniz .
bu sayede lpg ile ilgili akılda  akılda soru kalmasın



Cevaplar:
Mesajı Yazan: elnino35
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2010 Saat 22:30
Zavoliden vazgeçme arkadaş !!

-------------
Peugeot 206 forover.


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2010 Saat 22:41
prıns hiç sorun çıkarmadı kehın enjektör kullanıyor(made in germany) çok memnunum zavoliyide çok metheden var zaten yüksek klasman araçlara bmw wv gibiler genelde prıns takılıyor montaj yapan ustada çok önemli sistem ne kadar iyi olursa olsun ufak bir hata düzgün çalışmasına engel olabilir ben ustamada prınsede 10 üzerinden 10 veriyorum 

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2010 Saat 23:55
Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

prıns hiç sorun çıkarmadı kehın enjektör kullanıyor(made in germany) çok memnunum zavoliyide çok metheden var zaten yüksek klasman araçlara bmw wv gibiler genelde prıns takılıyor montaj yapan ustada çok önemli sistem ne kadar iyi olursa olsun ufak bir hata düzgün çalışmasına engel olabilir ben ustamada prınsede 10 üzerinden 10 veriyorum 
 
yanlıs bır bılgın var sanıyorum... keıhın enjektorler alman degıl japon malıdır. brc ve kıt mtm de aynı enjektorlerden kullanır. bır ara atıkerde goruntu ve ses olarak keıhın e cok benzer olan "horızon" enjektor kullanmıstır.


Mesajı Yazan: Doktor
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2010 Saat 23:58
Ben de sık sık BRC ver Zavolli ismini duyuyor, iyi yorumlar alıyorum ama kullanmadığım için kendi fikrim yok malesef.

-------------
Doktorlar da modifiye sever... :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 00:13
bu arada bılındık fıks yorumumu yapayım yıne... once usta onemlıdır. ucuz bır sıstem ıyı usta ve ıyı montaj ıle duzgun calısabılır veya pahalı bır sıstem kotu usta ve kotu montaj ıle duzgun calısmayabılır... atıkerden memnun olanların yanında sıkıntı yasayanda cok. ama ben gayet memnunum yanı...


Mesajı Yazan: eneslan
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:21
Tartarini  ;)   bende bu forumda yok iken taksicilere soruyordum hep cunku adamların aracı lpg li ve full calısıyor arabaları 24 saat  ve 250 bin den aşa km yapmamşlardı . Bende sordum . Tartarini dediler    % 90 nı    brc için eh işte dediler diğerlerine yaramaza dediler ozellıkle atiker için.  Bende sivil hayatta kullanan 1-2 yakınımla gorustum onlarda cok memnundu ve tartarineye karar verdım bende cok memnumu suan hic sorun yasamadım . 5 ay oldu 10 bin km yaptım henuz . 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:29
sorun yasamayan lpg lı 307 lerı gormek guzel... gule gule kullan...


Mesajı Yazan: eneslan
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:31
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

sorun yasamayan lpg lı 307 lerı gormek guzel... gule gule kullan...

Çok şükür ki yaşamadım inşallah bundan sonrada yaşamam . Teşekkür ederim 


-------------
Enes

( Peugeot 307 Comfort Technoplus 1.6 110 PS Benzin + Lpg 2006/2 (makyaj))



Mesajı Yazan: ozaannn
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 01:37
zavoli bence çok iyi sorunsuz

-------------
ozaann


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 02:00
"puglara lpg uymuyor" dıyen ustalarımız sıtemızı takıp edebılırler... bırseyler ogrenırler en azından...


Mesajı Yazan: trtolgi
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 03:03
bende tartarini var.valla sorunu yok.en son bi ayar yaptırmıstım işini bilmeyen birine ne olduysa ondan sonra oldu.arabada eksik birseyler var ama bakalım onuda iyi usta ile halletcez

-------------
bir başkadır 307


Mesajı Yazan: only_younus
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 07:33
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

bu arada bılındık fıks yorumumu yapayım yıne... once usta onemlıdır. ucuz bır sıstem ıyı usta ve ıyı montaj ıle duzgun calısabılır veya pahalı bır sıstem kotu usta ve kotu montaj ıle duzgun calısmayabılır... atıkerden memnun olanların yanında sıkıntı yasayanda cok. ama ben gayet memnunum yanı...
%100 katılıyorum iyi usta çok önemli.kötü usta en iyi malı kötü takıp aracı rezil eder iyi usta en ucuz markayı takıp sorunsuz çalıştırır.markadan önce usta araştır bence


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 12:09

zavoli taktırdım sorunsuz

yalnız ustaya dikkat


Mesajı Yazan: woswosist
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 17:00
arkadaşlar herkes kendi kullandıgı lpg iyi diyor kimse benimki kara demez tamamda formu acmamım nedeni akıllardaki peugeot ve lpg korkusu cok fazla olması sonucda hicbir markanın ortagı degiliz bakıyorum herkez usta diyor iyi ustanın yeri neresi yaşanan ufakda olsa yaşanan sorunlar mesala benzin ibresinin gazda inmesi kırmızı ışıkda teklemesi tiptronikde uyumu bunlarıda paylaşırsak
bu form bir soru bankası gibi kullanılır saygılar


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 20:39
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

prıns hiç sorun çıkarmadı kehın enjektör kullanıyor(made in germany) çok memnunum zavoliyide çok metheden var zaten yüksek klasman araçlara bmw wv gibiler genelde prıns takılıyor montaj yapan ustada çok önemli sistem ne kadar iyi olursa olsun ufak bir hata düzgün çalışmasına engel olabilir ben ustamada prınsede 10 üzerinden 10 veriyorum 
 
yanlıs bır bılgın var sanıyorum... keıhın enjektorler alman degıl japon malıdır. brc ve kıt mtm de aynı enjektorlerden kullanır. bır ara atıkerde goruntu ve ses olarak keıhın e cok benzer olan "horızon" enjektor kullanmıstır.
öyledir cecoli hocam enjektörün üstünde yazmıyoda hemen arkasında gördüm onda germanydır dedim bigi için saol
  http://img168.imageshack.us/i/fotoraf0822.jpg/">
Uploaded with http://imageshack.us - ImageShack.us
http://img686.imageshack.us/i/fotoraf0823.jpg/">
Uploaded with http://imageshack.us - ImageShack.us
 
bu arada benim araç otomatik gayette uyumlu bir sorun yok


-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: only_younus
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 23:13
Orjinalini yazan: woswosist woswosist Yazdı:

arkadaşlar herkes kendi kullandıgı lpg iyi diyor kimse benimki kara demez tamamda formu acmamım nedeni akıllardaki peugeot ve lpg korkusu cok fazla olması sonucda hicbir markanın ortagı degiliz bakıyorum herkez usta diyor iyi ustanın yeri neresi yaşanan ufakda olsa yaşanan sorunlar mesala benzin ibresinin gazda inmesi kırmızı ışıkda teklemesi tiptronikde uyumu bunlarıda paylaşırsak
bu form bir soru bankası gibi kullanılır saygılar
peugeot ve lpg korkusu yok woswosist. kötü ustaların el attığı peugeotlar var. sadece marka arıyorum diyorsan şu an en iyi marka prins ancak fiyatı çok yüksek. taktırmak istiyorsan prins takan iyi bir usta bul kendine. yine tavsiyeler alman şart. burda açık ve net söylenen şu: en iyi markayı bulsanda iyi bir usta bulman şart.
ben şu an en ucuz mal olan atiker i kullanıyorum. ilk taktırdığım bir hafta sorunlar yaşadım ama kendime iyi bir usta bulduktan sonra o sorunlardan kurtuldum. şu an çok memnunum. lpg nin fiyatını amorti de ettim sanırım.
ibre konusunda forum içinde cevap verildi. hemde resimli bir şekilde. yol bilgisayarını depodan gelen kabloları vasıtasıyla kandırma gibi bir yol izlendi. başarılı da oldu sanırım. kullananlar var heralde.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 23:13
Orjinalini yazan: woswosist woswosist Yazdı:

arkadaşlar herkes kendi kullandıgı lpg iyi diyor kimse benimki kara demez tamamda formu acmamım nedeni akıllardaki peugeot ve lpg korkusu cok fazla olması sonucda hicbir markanın ortagı degiliz bakıyorum herkez usta diyor iyi ustanın yeri neresi yaşanan ufakda olsa yaşanan sorunlar mesala benzin ibresinin gazda inmesi kırmızı ışıkda teklemesi tiptronikde uyumu bunlarıda paylaşırsak
bu form bir soru bankası gibi kullanılır saygılar
 
x marka sıstemı kullanıp memnun olanda buraya yazıyor veya yıne aynı markayı kullanıp problem yasayanda yıne buraya yazıyor. memnun olan memnunıyetını nasıl belırtecek pekı? ben atıker kullanıyorum memnunum dıyorum. ama ben hep belırtmısımdır. bu memnunıyetımı kendım sagladım. atıkerın bayılerınde sıkıntı var dıye cok kez dıle getırdım. bunun harıcınde mısal tartarını kullanan arkadas ben memnunum tavsıye ederım demıs. memnunsa tavsıye ederım dıyecek tabı. baska ne dıyebılır kı? sen memnun oldugun bırseyı tavsıye etmezmısın?
 
bunun harıcınde benzın gostergesının dusmesı lpg sıstemıyle alakalı bır durum degıl aracın kendı sıstemıyle alakalı bır durumdur. bu cok kez konusuldu arastırabılırsın. kısaca aracın benzın sarfıyatını tekerlek donusunden hesap edıp ona gore gostergenın dusmesı gıbı bır durum var. ama bu her pug da yok. mesela benım aracımda yok boyle bır durum. devamlı yerınde sabıt duruyor. uzun zamandır benzın almıyorum aynen yerınde sayıyor...
 
tekleme olayınada gelecek olursak duzgun calısan sıstem teklemez. arac oncelıkle benzınde duzgun calısıyor olmalı. benzınde duzgun calısıyorsa lpg sıstemıde duzgun montaj ve ayar yapılabılırse tekleme falan olmaz. ıste burada yıne usta faktoru ortaya cıkıyor... saygılar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2010 Saat 23:17
Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

prıns hiç sorun çıkarmadı kehın enjektör kullanıyor(made in germany) çok memnunum zavoliyide çok metheden var zaten yüksek klasman araçlara bmw wv gibiler genelde prıns takılıyor montaj yapan ustada çok önemli sistem ne kadar iyi olursa olsun ufak bir hata düzgün çalışmasına engel olabilir ben ustamada prınsede 10 üzerinden 10 veriyorum 
 
yanlıs bır bılgın var sanıyorum... keıhın enjektorler alman degıl japon malıdır. brc ve kıt mtm de aynı enjektorlerden kullanır. bır ara atıkerde goruntu ve ses olarak keıhın e cok benzer olan "horızon" enjektor kullanmıstır.
öyledir cecoli hocam enjektörün üstünde yazmıyoda hemen arkasında gördüm onda germanydır dedim bigi için saol
  http://img168.imageshack.us/i/fotoraf0822.jpg/">
Uploaded with http://imageshack.us - ImageShack.us
http://img686.imageshack.us/i/fotoraf0823.jpg/">
Uploaded with http://imageshack.us - ImageShack.us
 
bu arada benim araç otomatik gayette uyumlu bir sorun yok
 
bu "made ın germany" yazısı enjektorun neresınde yazıyor merak ettım... su resımde yazan parcayı aynı acıdan bıraz daha uzaktan cekebılırmısın. parcayı ve motordakı yerını tam anlayabılelım...


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2010 Saat 18:57

o zaman da germany gözükmüyordu :)) haklısın hocam kehın japonmuş ben bu parçaya kandım onu anlatamaya çalıştım müsait bir zamanda çekerim



-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: karacocuk
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2010 Saat 19:07
ben pejoda lpg li binmedim ama sıfır bi clio almıstım ona lovato takmıstım gayette güzeldi hatta benzinden daha seri diyebilirim benzinde 175 km de kalan 1.4 8v 75 hp clio lpg den sonra 200 leri rahat rahat görüyodu


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2010 Saat 22:14
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

bu arada bılındık fıks yorumumu yapayım yıne... once usta onemlıdır. ucuz bır sıstem ıyı usta ve ıyı montaj ıle duzgun calısabılır veya pahalı bır sıstem kotu usta ve kotu montaj ıle duzgun calısmayabılır... atıkerden memnun olanların yanında sıkıntı yasayanda cok. ama ben gayet memnunum yanı...
Hani forumlarda görürüz +1 şeklinde alıntılı cevaplar. Bir değil milyon kere artı. İyi bir kitin işini tam olarak bilmeyen kendini işine adapte edememiş bir bayii tarafından nasıl ayarlanamayacağını geçtiğimiz günlerde bizzat yaşadım.
 
LPG denilince kardeşim git en dandik markayı taktır ama adam gibi bir ustaya taktır. İşini bilmeyen ustaların elinde araban da taktığı parçalar da telef olur gider. Yaşadığın sıkıntılar da cabası olur. Benim gibi o şehir bu şehir dolaşır durursun 1600 liraya taktırdığın kite 550 lira da yol masrafı edersin. Yok orası bozuk yok burası bozuk derler haybeden yere bir sürü masraf açarlar.
 
LPG taktıracaklara önerim
İlk yapmaları gereken şey 50 liraya kıyıp  araçlarının benzinle fabrika standartlarında çalıştığına dair servisten bir rapor alsınlar. Sonrası için lazım oluyor. Gülme
Sonrasında ise iyi bir usta aramak.
Mümkünse daha önce sizin aracınızın aynısından montaj yapmış mı yapmamış mı onu öğrenin ve montaj yaptıranın numarasını alın ve aracın kullanıcısı ile görüşün.
Adam yakınımda problem olunca hemen gider baktırırım demeyin. Gerekirse Türkiyenin bir ucundan diğer ucuna olsun gidip taktırın yeter ki usta işinin ehli biri olsun.
Herkesin takdiridir ki LPG işi önemli bir iş. Çoluk çocuğunuzu bindirdiğiniz arabaya dönüşüm yaptırmadan evvel iyi düşünün erinmeyin.
Sonra sütten ağzınız yanar da yoğurdu görünce üflemeye başlarsınız benim gibi.Sırıtma
 
Karamsar olmayın halledilmeyecek iş yoktur. Yeter ki doğru zamanda doğru yerde doğru kişilerle olun.
Kusura bakmayın yine uzun yazdım. Selametle...
 
NOT: Yukarıdaki sıkıntıları BRC markası ile yaşadım. Çözümü için ÇORUM- ÖZENÇLER'e müracaat ettik. Sağolsunlar uğraştılar çözdüler meseleyi.
Tavsiye Çorum-Özençler otogaz Özellikle Mehmet Bey.
Umarım istediğiniz gibi bir cevap olmuştur.


Mesajı Yazan: woswosist
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2010 Saat 22:33
işyerimin altında atiker bayı var kaleli cevizli bayı onunla konuştum sistemlerinin cogunu yeniledigi birsorun şu ana kadar peugeot lardan gelmedigini 900 tl takabilecegini söyledi bakalım hayırlısı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2010 Saat 22:46
Orjinalini yazan: woswosist woswosist Yazdı:

işyerimin altında atiker bayı var kaleli cevizli bayı onunla konuştum sistemlerinin cogunu yeniledigi birsorun şu ana kadar peugeot lardan gelmedigini 900 tl takabilecegini söyledi bakalım hayırlısı
Manifoldu söktürüp manifoldun arkasından taktırt. Enjektörlerden manifolda giden hortumların boyu en fazla 10 cm olsun. Titreme sorunu genellikle bu sebepten yapıyor. İşini ustaya öğretmek gibi olmasın ama benzin enjektörlerine 90 derecelik açı oluşturacak şekilde manifoldu delerek LPG enjektörlerini taksın.
Sırf bu iş için 2 gün harcadım. Montaj böyle yapılmazsa hem titreme yapıyor hem fazla yakıyor bilginize.
BRC nin sayfasında fotolar var inceleyebilirsin.


Mesajı Yazan: mutlu
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2010 Saat 23:05
Yaklaşık 1 senedir Zavolli taktırdım. Aracım 2004 307 Sw. Gayet memnunum şimdilik.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2010 Saat 23:23
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

bu arada bılındık fıks yorumumu yapayım yıne... once usta onemlıdır. ucuz bır sıstem ıyı usta ve ıyı montaj ıle duzgun calısabılır veya pahalı bır sıstem kotu usta ve kotu montaj ıle duzgun calısmayabılır... atıkerden memnun olanların yanında sıkıntı yasayanda cok. ama ben gayet memnunum yanı...
Hani forumlarda görürüz +1 şeklinde alıntılı cevaplar. Bir değil milyon kere artı. İyi bir kitin işini tam olarak bilmeyen kendini işine adapte edememiş bir bayii tarafından nasıl ayarlanamayacağını geçtiğimiz günlerde bizzat yaşadım.
 
LPG denilince kardeşim git en dandik markayı taktır ama adam gibi bir ustaya taktır. İşini bilmeyen ustaların elinde araban da taktığı parçalar da telef olur gider. Yaşadığın sıkıntılar da cabası olur. Benim gibi o şehir bu şehir dolaşır durursun 1600 liraya taktırdığın kite 550 lira da yol masrafı edersin. Yok orası bozuk yok burası bozuk derler haybeden yere bir sürü masraf açarlar.
 
LPG taktıracaklara önerim
İlk yapmaları gereken şey 50 liraya kıyıp  araçlarının benzinle fabrika standartlarında çalıştığına dair servisten bir rapor alsınlar. Sonrası için lazım oluyor. Gülme
Sonrasında ise iyi bir usta aramak.
Mümkünse daha önce sizin aracınızın aynısından montaj yapmış mı yapmamış mı onu öğrenin ve montaj yaptıranın numarasını alın ve aracın kullanıcısı ile görüşün.
Adam yakınımda problem olunca hemen gider baktırırım demeyin. Gerekirse Türkiyenin bir ucundan diğer ucuna olsun gidip taktırın yeter ki usta işinin ehli biri olsun.
Herkesin takdiridir ki LPG işi önemli bir iş. Çoluk çocuğunuzu bindirdiğiniz arabaya dönüşüm yaptırmadan evvel iyi düşünün erinmeyin.
Sonra sütten ağzınız yanar da yoğurdu görünce üflemeye başlarsınız benim gibi.Sırıtma
 
Karamsar olmayın halledilmeyecek iş yoktur. Yeter ki doğru zamanda doğru yerde doğru kişilerle olun.
Kusura bakmayın yine uzun yazdım. Selametle...
 
NOT: Yukarıdaki sıkıntıları BRC markası ile yaşadım. Çözümü için ÇORUM- ÖZENÇLER'e müracaat ettik. Sağolsunlar uğraştılar çözdüler meseleyi.
Tavsiye Çorum-Özençler otogaz Özellikle Mehmet Bey.
Umarım istediğiniz gibi bir cevap olmuştur.
 
oncelıkle sorununun cozulmus olmasına cok sevındım... ınsallah bu yasadıgın sıkıntıların karsılıgını ucuz ve keyıflı surusler ıle alırsın dıyorum. ayrıca uzun yazdım dıye bırsey yok. yaz kardesım dok ıcını rahatla hesabı. merak etme okuruz bız yazdıklarını :)) bu baglamda takım tutar gıbı marka tutan kısılerde her turlu marka ıle problem yasanabıldıgını ve onemlı olanın oncelıkle "dogru montaj ve ayar" oldugu gormus olsunlar. saygılar... kazasız belasız surusler dılerım... ayrıca uygun zamanda yakıtınıda olcup bızımle paylasırsan sevınırızz


Mesajı Yazan: woswosist
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2010 Saat 17:43
biz turk milletiyiz aynen takım tutar gibi sorunsuz cok iyi marka tavsiye ederim diyoruz sonra başka formda duruken tekleme yapıyo ışık yakıyo dunya para verdim vs vs şikayetler cözulemez sorun yok eyvallah ama yaşanan sorunları yazalımki peugeot kullananlara vardımcı olalım kendimizi kandırmayalım


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2010 Saat 19:33
arkadaşım atiker ve ya brc derim

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2010 Saat 20:38
[/QUOTE]
 
oncelıkle sorununun cozulmus olmasına cok sevındım... ınsallah bu yasadıgın sıkıntıların karsılıgını ucuz ve keyıflı surusler ıle alırsın dıyorum. ayrıca uzun yazdım dıye bırsey yok. yaz kardesım dok ıcını rahatla hesabı. merak etme okuruz bız yazdıklarını :)) bu baglamda takım tutar gıbı marka tutan kısılerde her turlu marka ıle problem yasanabıldıgını ve onemlı olanın oncelıkle "dogru montaj ve ayar" oldugu gormus olsunlar. saygılar... kazasız belasız surusler dılerım... ayrıca uygun zamanda yakıtınıda olcup bızımle paylasırsan sevınırızz
[/QUOTE]
Anlayış için teşekkürler. Bu gün şehir içi kullanımı araç bilgisayarı ortalama 19km'de 16.6lt benzin tüketimi yaptığımı gösteriyordu. LPG aldım 94.3km de 27 liralık yakıt aldı. Bu da ortalama 0.28 kuruş gibi bir rakama tekabül ediyor. Bence yaptığım ortalama hız göz önüne alındığında gayet normal hatta mükemmel diyebilirim. Araba otomatik ve neredeyse hiç 3. vitesi görmüyor.
LPG konusunda samimi görüşüm hatta yeni sloganım şu :
MARKAYI GEÇ USTAYA GEL Gülme  En iyi denilebilecek markaların işi bilmezlerin ellerinde ne hale geldiğini şahsen görmüşüm.


Mesajı Yazan: woswosist
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2010 Saat 21:57
MUHTEMEL ARIZALAR VE SEBEPLERİ
 
* Motor her iki yakıtta da çalışmıyor!
* Gaz ve benzin elektro valflerinin çalışıp çalışmadığını kontrol edin,
* Elektrik devresindeki sigortayı, voltajın 12 volt olup olmadığını ve topraklama kablo bağlantılarını kontrol edin,


* Motor gazda çalışıyor, benzinde çalışmıyor!
* Gaz elektro valfi kapalı, benzin elektro valfinin açık olduğunu kontrol edin,
* Elektrik bağlantılarını ve kabloları kontrol edin,
* Herhangi bir pisliğin benzin valfini engelleyip engellemediğini kontrol edin,
* Benzin pompasının düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin,
* Karbüratörü, memeleri ve şamandıra devresini kontrol edin.


* Motor benzinde çalışıyor, gazda çalışmıyor!
* LPG tankı multivalf çıkışındaki vananın açık olup olmadığını kontrol edin,
* LPG hortum ve borularında bir tıkanıklık olup olmadığını kontrol edin,
* Benzin elektro valfinin kapalı, LPG elektro valfinin açık olup olmadığını kontrol edin,
* Arabanın kontağını açarak, miksere gaz gelip gelmediğini kontrol edin,
* Eğer motor daha önce gazla normal çalışmışsa, gaz valfinde bir tıkanma olup olmadığını kontrol edin, pislik varsa temizleyin. ( * Not: Araç gazda çalışmıyor ise aracı benzine alıp servise kadar getirip, kontrol ettiriniz!.. )


* Motor gazda çalışırken rölanti düzensiz!
* Karbüratör hava ayarını yeniden yapın, bu ayarı yaparken benzinle çalışmayı etkilemeyecek şekilde olmasına dikkat edin,
* LPG Regülatör üzerindeki tırtıllı vida marifetiyle rölanti ayarını yapın,


* Motor rölantide normal çalışıyor fakat gaz yemiyor!
* Regülatör, cihazdan miksere giden LPG hortumlarının hasarlı veya ezik olup olmadığını kontrol edin,
* Hava gaz karışımını kontrol edin, gerekirse hava girişini kısın.


* Motor tam güce ulaşamıyor!
* Regülatör sıcak su hortumları giriş çıkışlarını, motorun termostatını ve devrede hava olup olmadığını kontrol edin.


* Gaz tüketimi fazla!
* Hava filtresini temizleyin, gerekirse değiştirin,
* Rölanti ve tam güç ayarlarını kontrol edin,
* Ateşleme avansını kontrol edin, ateşleme avansını benzinle çalışmaya göre biraz daha yüksek olmalıdır.

GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
 
* LPG, doğru kullanıldığında güvenli bir hidrokarbon yakıtıdır. Aracınızda, güvenli çalışmayı sağlamak için aşağıdaki önlemlerin alınması tavsiye edilir. Sıvı denge göstergesi boşaltma sübabı kapının yakınındaki yakıt dolum valfine bitişik olarak monte edilmiştir.
* Dolum esnasında açıldığında, sabit sıvı LPG akışını yayılırken maksimum (%80) yakıt derecesine ulaşıldığında işaret eder. LPG' nin sabit denge valfini herhangi bir sebepten dolayı değiştirmek için zorlamayınız.
* Renksiz ve kokusuz olduğu için LPG' ye kokulu etil mersaptan eklenmiştir. Bu sayede az miktarda sızıntı ortaya çıktığında bile tanınması kolaylaşır. Güçlübir LPG kokusu motorun çalışması ve stop edilmesi esnasında duyulabilir, bu normaldir.
* Sürekli bir LPG kokusu, herhangi bir sızıntıyı işaret eder. Bu durumda araç teknisyenler tarafından kontrol edilir.
* Aracınızı herhangi bir ateşe yakın olarak park etmeyiniz. LPG buharı, benzin buharı gibi havadan daha ağırdır, herhangi bir kaçak olduğunda LPG düşük alana yönelecektir. Bu yüzden aracınızı kanalizasyon, çukur alanlar ya da buna benzer alanlara park etmeyiniz.
* Eğer aracınız kuşatılmış bir alanda ise, gerekli havalandırma sisteminin bulundurulması tavsiye edilir.
* Eğer aracınız uzun süre garajda kalacaksa, servis yakıt tankında bulunan valf kapalı tutulmalıdır.
* Eğer aracınız örtülmüşse, rölyef valfinin güvenliğini sağlamak için LPG yakıt sistemi parçalarının örtülmediğinden emin olunuz.
* Otomobillerin LPG ile çalıştığını belirten çıkartmalar aracın arka camına yapıştırılmalıdır.
* LPG tankı her on yılda bir değiştirilmelidir.
* Dolum ağzı ülke genelinde standart olmalıdır.
* LPG dönüşümünden sonra, 45 barda kaçak testi yapılmalıdır.
* LPG deposu dolu konumda %20'si gaz, %80' i sıvı olmalıdır.
* Depo bağlantı yerinde gaz kapanı olmalıdır.
* Dönüşüm parçalarının tamamı, ECE 67 standartına uygun olmalıdır.
* Ateş alma sınırları, %2-9 olan LPG yakıt karışımı, %5-16 olan benzindeki yakıt karışımı ile kıyaslandığında daha düşüktür. Gaz yoğunluğu ateşlemeden önce bu sınırlar arasında olmalıdır.
* Ateşleme ısısı: ateşleme sıcaklığı, benzine kıyasla LPG için 500C' dir. Ateşleme ısısının yüksek ve yakıt karışımının düşük olmasından dolayı, benzine nazaran LPG gaz kaçağından, yangın tehlikesi daha azdır.
* Yakıt kaçağı oluştuğunda sigaralar söndürülmelidir. Motor, tüm elektrik aksamları, farlar ve diğer ateşleme kaynakları kapatılmalıdır.
* Ufak çaplı kaçaklar oldukca, çabuk kontrol altına alınabilir. Ufak çaplı kaçaktan sonra yakıt izlerini temizlemek üzere alanı havalandırın. Unutmayın ki, havadan daha ağır olan ve yer seviyesinde çökmüş bulunan LPG gazının alçak seviyede havalandırmaya ihtiyacı vardır.
* LPG sızıntısıyla cildinizi temas ettirmeyin. Soğutucu gibi bir yapıya sahip olan LPG, soğuk yanıklarına sebebiyet verebilir



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2010 Saat 22:00
Orjinalini yazan: woswosist woswosist Yazdı:

özellikle Lpg kullanan arkadaşlar memnuniyet derecesi kullandıgı marka yaşadıgı sorunlar tavsiyeleri lpg markaya araca uyuma 10 üzerinden kac verirsiniz .
bu sayede lpg ile ilgili akılda  akılda soru kalmasın
ilk olarak kesinlikle zavolli derim ikinci seçenekte tartarini olur ikisini de kullandım ikisiden de memnun kaldım tavsiye ederim ama düzgün bir ustaya taktırman gerekiyor.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2010 Saat 23:14
Orjinalini yazan: woswosist woswosist Yazdı:

MUHTEMEL ARIZALAR VE SEBEPLERİ 
 
Üstadım geç bunları, bunlar normal şartlarda geçerli olan şeyler :) ki bunları en kötü ustalar bile biliyor. Hatta usta olmayanlar da :)
Peki araç normal çalışıyor ancak ilk gaz yeme esnasında deviri düşürüp sonra birden devirleniyorsa sebep nedir? Benzinde çalışırken olmuyor bu durum. Yani gaza yükleniyorsunuz ancak araba sayıyor 1-2-3-4 ... bu sırada devir saati çıkacağı yere düşüyor, bazen de stop ediyorsa sorun nedir?
 
Ustaya göre: Araba bozuk
Kullanıcıya göre : LPG bozuk
 
Kimse yoğurdum ekşi demez.  Ha şunu da diyem yukarıdaki senaryoyu bizzat yaşadım.
Cevap veriyorum. LPG sisteminin ayarı bozuk.EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed


Mesajı Yazan: woswosist
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2010 Saat 09:46
site yöneticilerine sesleniyorum lütfen anasayfaya lpg ile ilgili konuları bir araya toplucak lpg bölümü acılmasını rica ediyorum                  peugeot forumunda bu olmalı  Exclamation


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2010 Saat 20:00
LPG ben dahil pek çok peugeot kullanıcısının ilgilendği bir konu , özellikle LPG ile ilgili bir bölümün olmasının çok faydalı olacağına ben de katılıyorum. Bilmem diğer forum sakinleri bu konuda ne düşünecektir.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: selfat8
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2010 Saat 20:38
cok yerinde olur Thumbs Up


Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2010 Saat 21:01
vallahı bende taktırmak ıstıyorum bır turlu karara veremedim herkes farklı yorumlarda bulunuyor lpg ıvın ayrı bır bolum acılmasını arkadaslar gıbı sabırsızlıkla beklıyorum.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2010 Saat 21:40
lpg konusuyla ozel olarak ılgılendıgım ıcın bugune kadar objektıf olarak elımden geldıgınce yardımcı olmaya calıstım, calısıyorum ve calısacagımda... amacım lpg bılıncının yukselmesı ve pıyasada dolasan bazı yanlısların duzeltılmesı...


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2010 Saat 21:50
forumdan takip ettiğim kadarıyla cecoli kardeş LPG konusunda oldukça bilgili ve faydalı bilgiler veriyor. Eğer bir anabaşlık altında LPG konusu toplanabilirse forumda ben ve bir çok arkadaşımız bu konuda bilgi sahibi olabiliriz.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2010 Saat 22:08
cok tesekkur ederım. nacızane bırseyler paylasmaya calısıyoruz ıste... bırılerıne faydalı olabılıyorsak ne mutlu... :))



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net