Peugeot HR1





Genç ve aktif HR1,
tasarım ve teknoloji meraklısı, kendilerine benzeyen bir araç arayışında olan
şehirli bir müşteri kitlesinin beğenisini kazanmaya yönelik olarak tasarlandı.
HR1, yenilikçi, coupé, SUV… gibi farklı araç türlerinin özelliklerini üzerinde toplayan
konsept bir şehir modeli.
HR1, yepyeni bir
sürüş deneyimi sunmak üzere, hyper-bağlantı, modülerlik ve adaptasyon
kabiliyeti anlamında yeni trendlerden esinleniyor. Benzersiz ve yenilikçi kapı
kinematiği, modüler iç mekâna erişimi kolaylaştırıyor. Dinamik ve çevreci HR1,
önde yepyeni 3 silindirli benzinli 1.2l THP motor ile arkada elektrikli bir
motoru birleştiren HYbrid4 teknolojisine sahip. Bu teknoloji düşük CO2 salımı
(80 g/km hatta elektrikli modda 0
g), yüksek güç (147 hp) ve dört tekerlekten çekiş
özelliği sunuyor.
TASARIM &
KONSEPT: YENİLİK & HEYECAN
Farklı fikirlerin
birleşimi
Peugeot her zaman
yeni otomobil alanlarını keşfetmeyi, yenilik, heyecan veren fakat aynı zamanda
işlevsel ve pratik çözüm arayışında olan müşteri beklentilerini karşılayan
ürünler sunuyor. Farklı dünyaları bir araya getiren bu yaratıcılık, ticari veya
imaj anlamında büyük başarılara imza atan (Coupé/Cabriolet, 3008, kısa bir süre
önce BB1 konsepti) gibi çok sayıda seri modelin ve konsept aracın doğuşuna yol
açtı.
HR1 aynı zamanda
şehir modeli, coupé, SUV… çok sayıda siluetin birleşmesiyle ortaya çıktı. Her
birinin üstün yanlarından esinlenerek kendi kimliğini oluşturdu.
Bir yandan özel
yaşamlarını korurken, aynı zamanda dış dünyalarıyla interaktif ilişkiye girmeyi
seven, gerek eğlencelerinde gerekse ulaşım şekillerinde yeni yaşam
deneyimlerinin peşinde olan bekâr veya evli genç kentliler için ideal bir araç
olarak konumlandırıldı.
Özgün şehir konsepti
HR1 şehir içi
ulaşımları kolaylaştırmak için tasarlandı. Bu araç, en yoğun, en zorlu trafik
koşullarında bile her zaman keyifli bir sürüş olanağı sunacaktır. Her şeyden
önce özellikle kompakt ölçülerinin sağladığı avantajdan (3,69 m uzunluk, çok kısa ön
ve arka dingil sonrası mesafe), fakat aynı zamanda orijinal bir kapı açılış
sisteminden yararlanıyor. Gerçekten de, Markanın konuyla ilgili deneyiminden
güç alan HR1 her koşulda (dar alanlarda, kapalı park yerlerinde…)
erişilebilirliğini kolaylaştırmak üzere iki adet elektrikli kelebek kanadı
kapıya sahip. Öte yandan, büyük zemin yüksekliği, yola hakim, görüş alanını
genişleten ve manevra kolaylığı sağlayan daha yüksek bir sürüş konumu vaat
ediyor.
Konsepti ortaya koyan
dış tasarım
HR1, değişim gösteren
tasarım kodlarını konsept model SR1 ile ortaya konan Peugeot Markası’nın
genlerini taşıyor. İnce çizimli farlar veya benzersiz radyatör ızgarası
tasarımı bu modelde de dikkat çekiyor.
Tasarım burada aracın
konseptiyle tam etkileşim içinde: Atletik, güçlü ve dinamik. Aynı zamanda,
cömert jantlarını ortaya çıkaran kaslı çamurlukları, veya Coupé RCZ'nin
yuvarlak hatlarını hatırlatan çift bombeli arka camı ile gözalıcı. Üst
yapıların inceliğinde, perdahlı ve krom malzemeler arasındaki çift görüntülü
boşluklarda ve her bir aksamda üretim kalitesi hissi yayılıyor ve en ufak
ayrıntılara verilen özen göze çarpıyor. Bu durum aynı zamanda teknolojik bir
mücevher gibi işlenmiş, gündüz ve gece araç için görsel bir imza oluşturan «
full LED » farlar ve stoplar için de geçerli.
Arka bölümde, tavan
barları füme camdan yekpare arka bagaj kapısının açılışı için akılcı bir
şekilde eklem görevi görüyorlar.
HR1'in tasarımı bir
yandan kullanıcılarına güvenlik ve çevre etkinliği vaat ederken, aynı zamanda
çeviklik, kontrol ve çekicilik unsurlarını çağrıştırmayı başarıyor.
ULTRA-YENİLİKÇİ İÇ
MEKAN
Modüler iç mekan
Kullanıcısının sürüş
keyfi duyumlarını arttıran « ileri teknolojili coupé » tarzı, sürücü koltuğu,
tasarımı, üretim kalitesi, donanımları ve ergonomisi ile Markanın son
modellerinde gördüğümüz trendlere sadık kalınarak, iç mekanın modüler olması
amaçlandı.
Sürücü ve yolcu
kabininin gelecekçi tasarımına ve aydınlık ambiyansına (içine yerleştirilmiş
Led'lerle) katkıda bulunan bir konsol ile birbirinden ayrılmış ayrıcalıklı
alanları var. Işık aynı zamanda sağda veya solda oturanlara özel ve isteğe göre
aydınlanmak üzere elektrokrom özellikli cam tavanın iki bölümü aracılığı ile iç
mekana aktarılıyor.
Gösterge paneli de,
ideal şekilde yerleştirilmiş kumandalar, küçük direksiyon simidi, veya
gözlerini yoldan ayırmadan göstergelerin tamamını görmesini sağlayan « göz
hizası ekranı» ile sürücünün aracına tam hakim olmasını sağlayacak şekilde
tasarlandı.
HR1'nin iç mekanı,
yolcuları dış dünyanın stresinden korumayı bilen, son derece « otomobil»
görünüşlü, dinamik, teknolojik ve güvenli bir atmosfer sağlıyor.
Hyper-bağlantılı bir
iç mekan
HR1 « insan - makine
arayüzünü » yönlendiren özellikle, yenilikçi kumandalarla donatıldı. Konsept
araç bu şekilde bir « hareket algılama » sistemine sahip. Sade ve sezgisel
sistem sürücünün fonksiyonlar arasında sörf yapmasını ve bir el hareketiyle
mevcut parametreler arasından seçim yapmasını sağlıyor. Örneğin, elinin bir
dönme hareketiyle, kullanıcı bir atlı karınca gibi ekranda görüntülenen
menüleri döndürebiliyor. Sürücü aynı zamanda kumandayı elinin tersiyle soldan
sağa iterek önde oturan yolcuya aktarabiliyor.
Bu sistemle kontrol
edilen teknolojiler arasında elbette audio, navigasyon ve klima sistemleri
bulunuyor. Sürücü aynı zamanda « dinamik sürüşte » devir saati, hararet ve yağ
seviyesi… , veya « gezi sürüşünde » turistik bilgiler gibi ekranda görmek
istediği veri türlerini keyif ve arzusuna göre seçebiliyor.
Ön yolcu ise örneğin
sürücünün ekranı ile veri paylaşımı ve değişimi yapabileceği bir seyyar
note-book'tan yararlanıyor.
Dönüştürülebilir
modüler iç mekan
HR1 'nin üstünlüğü
aynı zamanda dönüşüm gücünde yatıyor.
HR1 temelde
eğlenceli, günün trendlerine uygun, hobi donanımları (bisiklet, dalış
ekipmanları…) ile alışveriş paketlerini, kişisel eşyaları vs. taşımak için
yeterince geniş bir araç arayışında olan çocuksuz genç kentliler için
tasarlandı. Düz zemini ve paralelkenar şekli ile pratik ve yüklemesi kolay
bagajı 734 l
yükleme hacmi sunuyor.
Konsept modelin iç
mekanı anlık ihtiyaçlarına göre, akılcı bir « dönen koltuk » sistemi sayesinde,
süratle üç veya dört gerçek koltuklu konfigürasyona dönüştürülebiliyor. Böylece
arka koltuk gövdeleri ön koltukların arkasındaki yuvalarına giriyorlar; bu da
iç mekanın bir anda şekil değiştirmesini sağlıyor. RCZ'de olduğu gibi, arka
camın çift bombeli özel formu, arka oturma alanın genişliğinin maksimize
edilmesini sağlıyor.
İki arka koltuk
yerlerinde olduğunda, bagaj kapasitesi doğal olarak küçülüyor, ama yine de 180 l yükleme hacmi sunuyor.
ATAK VE TEPKİ
KABİLİYETİ YÜKSEK BİR ARAÇ
Yepyeni bir hibrid
motor
Peugeot'nun
önceliklerinden biri, gelecek yıllarda da çevre konusundaki liderliğini
sürdürmek. Bu yönden, şehir içini favori oyun alanlarından biri olarak gören
HR1'in özellikle etkin ve yenilikçi olması gerekiyordu.
Bu konsept model
sahip olduğu HYbrid4 teknolojisinin avantajlarından yararlanıyor. Önde içten
yanmalı bir motor ve arkada elektrikli bir motor ile şehir içinde düşük
hızlarda mümkün olan en uzun süre “sıfır emisyon” modunda veya tutunma koşulları gerektirdiğinde
iki motor ile birlikte dört çeker modunda kullanılabiliyor.
Araçta, ön
tekerleklere güç veren yepyeni bir 3-silindirli benzinli motor bulunuyor.
Burada söz konusu olan motor halen geliştirilmekte olan geleceğin 3 silindirli
motorlar ailesine dahil 81 kW (110 hp) gücündeki 1.2 l THP motordur.
“Downsizing” stratejisini sürdüren PSA Grubu, yüksek performans düzeyi ile
çevreci özellikleri üzerlerinde toplayan küçük silindirli motorları
gerçekleştirmek için en ileri teknolojileri kullanıyor.
Bu motor ile 27 kW
(37 hp) güç üreten elektrikli motorun birlikteliği sonucu ulaşılan 108 kW (147
hp) güce karşın, 3,5 l/100 km yakıt tüketimi ve sadece 80 g/km CO2 salımı
sergiliyor.
Bu güç aktarma
ünitesi ile birleşen 6 ileri otomatik vites (direksiyondan veya vites kolundan
kumandalı) sürücüye maksimum hassasiyet ve tepki gücü sağlayacak şekilde etüt
edildi. Sürücü ayrıca o andaki arzusuna göre aracını otomatik veya tiptronik
şanzıman modunda kullanma özgürlüğüne de sahip olacak.
Etkin bir araç
HR1 konseptinde
McPherson tipi ön takım ile esnek kirişli bir arka dingil takımı kullanıldı.
HR1'nin elektrik
destekli direksiyonu, düşük hızdaki manevralar sırasında şaşırtıcı bir çeviklik
sağlayan mükemmel bir kullanım rahatlığı ve daha yüksek devirlerde yüksek bir
tepki ve hassasiyet sağlıyor.
HR1'de, yüksek performanslı
yürüyen aksam, etkin bir direksiyon ve yepyeni güç ünitesi ile birlikte, gerçek
bir sürüş keyfi ve yüksek çevre etkinliği gereksinimi bir araya getirerek,
kullanıcısına eşsiz bir sürüş deneyimi vaat ediyor.
Kaynak : http://www.modifiyem.com/
------------- Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)
Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4
|