Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yavaşlama/Durma

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=10813
Tarih: 14 Temmuz 2025 Saat 16:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yavaşlama/Durma
Mesajı Yazan: ahmet2010
Konu: Yavaşlama/Durma
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2010 Saat 08:17
Merhaba,
Şöyle bir sorum olacak,
Aracı yavaşlatmak/durdurmak için motor freninimi tavsiye edersiniz frenimi
Örneğin 4. viteste gidiyorum hiç gaz ve frene basmadan vites deviri düşürerek 3(3000+deviri görüyor ve düşük vites yavaşlatıyor) 2 şeklindemi yavaşlayıp/durmalıyım, veya debriyaj frenlemi durmalıyım.
Birde şunu ekleyeyim trafikte seyrederken kademe kademe vites düşürerek mi durmayı tavsiye edersiniz yoksa direk misal 3 te giderken debriyaj+fren+1.vites imi?

2sorumda benzer gelebilir ilkinde kastetmek istediğim şey motor freni.

Şimdiden teşekkürler

edit:araç 206 sedan


-------------
Peugeot 206 Sedan 2010



Cevaplar:
Mesajı Yazan: acelik
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2010 Saat 09:07
Ahmet hocam sen matematik öğretmeni falan mısın ? Olayı acayip formüle emişsin. Bence normal bir şekilde frene basrak duramayacaksan yanında motor frenide kullanabilirsin ama bence bunu fazlaca yapmamalısın neticede yüksek devirde çalışan şanzumanı düşük devirde çalışmaya zorluyorsun dişlilere zarar verebilir.

-------------
Alparslan
BİTLİS / Tatvan
acelik1980@hotmail.com
Peugeot 206 SW x-line 2004 1.4 HDİ


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2010 Saat 11:20

arac yavaslatılmak ıstendıgınde oncelıkle ayak frenıne basılır. sadece fren pedalına. devır ıyıcene dustugu zaman arac sılkelemesın ve stop etmesın dıye ardından debrıyaja basılır vıtes bosa alınır debrıyaj bırakılır ve durulur. egerkı frenle beraber debrıyaja da basarsan aracı bosa cıkarmıs ve motor un frenleme etkısını ıptal etmıs olacagından aracı durdurmak ıcın daha cok frenleme kuvvetı gereklı olur. buda sıcak yaz zamanlarında hem frenlerını cok ısıtır hemde fren sıstemıne daha cok yuk bındırır. ayrıca hatalı bır uygulamadır. o acıdan once frene sonra debrıyaja basılır.

motor frenı benım cok tavsıye edecegım bır uygulama degıldır. frene basıldıgı ankı vıtesle yavaslanılabılır buna bır sozum yok. ama vıtes kuculterek aracı yıgdırma seklınde motoru kompresyona bındırme ısı ılk olarak segmanları zorlar. yanı motoru asındıracak bır uygulamadır. butun kasanın yukunu motora bındırmek motorun omrunu kısaltır. fren balatasımı degerlı motormu degerlı ? hangısını degısmek yenılemek kolaydır?? motor asınacagına fren balatası dıskı asınsın...

tabı kı buda devamlı ayak frenını kullanmak anlamına gelmez. ozellıkle sıcak yaz gunlerınde rampa ınıslerınde devamlı vıtesle ındıgımız gıbı ayak frenınıde o andakı vıtesle beraber yapmalıyızzz. ornegın rampa asagı ınıyoruz egım fazla gaza hıc basmıyoruz 5. vıtesle arac hızlanıyorsa belkı 4 e alıp o sekılde ınılebılır. buna ragmen arac hızlanıyorsa ufak ufak frenleme yapılarak hız kontrol altında tutulmalıdır...
 


Mesajı Yazan: ahmet2010
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2010 Saat 14:11
çok teşekkürler beyler

-------------
Peugeot 206 Sedan 2010



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net