206 xr otomatik şanzuman kar ve spor modu sorunu
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=10810
Tarih: 29 Ekim 2025 Saat 03:28 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 206 xr otomatik şanzuman kar ve spor modu sorunu
Mesajı Yazan: htiras
Konu: 206 xr otomatik şanzuman kar ve spor modu sorunu
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 22:06
|
206 xr otomatik vites 2000 model 73000'de
Aracım bazen spor ve kar moduna geçip duruyor.Yani ışıkları yanıp sönüyor.Bu sırada araç fazla itmiyor.Zannedersem korumaya alıyor.Kontağı kapatıp açınca durup düzeliyor.Yani kar ve spor ışıkları sönüyor.Araç hiçbir şey olmamış gibi gidiyor.
Bunun çözümü ne olabilir?Ne kadara mal olur.Kocaeli-Gebzedeyim.İst veya Kocaeli'de nereye yaptırabilirim.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 22:40
|
bızım sanzumanların klasık problemı. bu ısıkların yanıp sonmesı arıza oldugunu gosterır. basına gelen arkadaslar daha cok bılgı vereceklerdır. ama genelde selenoıdlerın degısmesı ıle duzeldıgını soyluyorlar...
|
Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2010 Saat 00:28
|
sanırım sorunun selonoid valfler, kronik bir problem...
|
Mesajı Yazan: KEMALUYSAL
Mesaj Tarihi: 12 Eylül 2011 Saat 21:19
SELAMLAR O KAR VE SPOR ISIKLARININ YANIP SÖNMESINI BEN SELENOIDLERE BAĞLAMIYORUM ARKADAŞLAR ARABADAN COK IYI ANLAMAM AMA BENIM DE BASIMDAN GECTIGI ICIN BILIYORUM YENI 206 ALDIM KAR VE SPOR ISIKLARI YANIP SÖNUYORDU O SEKILDE ALDIM ALDIGIM KISI SELENOIDLERI DEĞİŞTİRDİĞİNİ SOLEMISTI FTR FİLANDA MEVCUT AMA HALA YANMAKTAYDI O ISIKLAR BEN OTO ŞANZIMANCIYA GÖTURDUM ELEKTRIKSEL BI ARIZA DEDI NEYSE YAPTIRDIK FAKAT O ISIKLAR SÖNDUYSEDE ARACIN CEKISINDE SIKINTI VAR ICIM RAHAT DEĞİL ARCIMIDA SATMAK ISTEMIYORUM
------------- KEMAL UYSAL PEUGEOT MU VAR BELAN VAR AMA TADI BAŞKA...
|
Mesajı Yazan: KEMALUYSAL
Mesaj Tarihi: 12 Eylül 2011 Saat 21:20
MERAK ETTIGIM BI KONU VAR ARKADAŞLAR OTOMATIK VİTES ARAC NE YAKIYOR ORTALAMA ŞEHİR İÇİNDE ÇOK MERAK EDIYORUM...
------------- KEMAL UYSAL PEUGEOT MU VAR BELAN VAR AMA TADI BAŞKA...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Eylül 2011 Saat 21:55
KEMALUYSAL Yazdı:
MERAK ETTIGIM BI KONU VAR ARKADAŞLAR OTOMATIK VİTES ARAC NE YAKIYOR ORTALAMA ŞEHİR İÇİNDE ÇOK MERAK EDIYORUM... |
Yeni üyeliğini tamamlamış ve foruma girmiş üyelerimiz, "Üyelerimizi Tanıyalım" başlığı altında lütfen yeni konu açarak kendinizi tanıtınız, Tüm bilgileri eksiksiz doldurmanız sizi daha iyi tanımamız açısından bizlere yardımcı olacaktır, Bilginize...
1.- Adınız, soyadınız: 2.- Yaşınız: 3.- Aracınız (Markası, modeli): 4.- Hobileriniz: 5.- Mesleğiniz: 6.- Siteyi nereden duydunuz: 7.- Kan Grubunuz: 8.- Burcunuz: 9.- Taraftarı olduğunuz takım: 10.- Hangi ilçe yada İldesiniz: 11.- Msn adresiniz:
İlginiz için teşekkür ederiz.
Peugeot Türkiye Fun Club Yönetimi http://www.peugeotturkey.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkey.com & http://www.peugeotturkiye.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkiye.com
|
Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 13 Eylül 2011 Saat 09:23
KEMALUYSAL Yazdı:
SELAMLAR O KAR VE SPOR ISIKLARININ YANIP SÖNMESINI BEN SELENOIDLERE BAĞLAMIYORUM ARKADAŞLAR ARABADAN COK IYI ANLAMAM AMA BENIM DE BASIMDAN GECTIGI ICIN BILIYORUM YENI 206 ALDIM KAR VE SPOR ISIKLARI YANIP SÖNUYORDU O SEKILDE ALDIM ALDIGIM KISI SELENOIDLERI DEĞİŞTİRDİĞİNİ SOLEMISTI FTR FİLANDA MEVCUT AMA HALA YANMAKTAYDI O ISIKLAR BEN OTO ŞANZIMANCIYA GÖTURDUM ELEKTRIKSEL BI ARIZA DEDI NEYSE YAPTIRDIK FAKAT O ISIKLAR SÖNDUYSEDE ARACIN CEKISINDE SIKINTI VAR ICIM RAHAT DEĞİL ARCIMIDA SATMAK ISTEMIYORUM |
Bence sen sorunu çözmemişsin sadece uyarı vermesini engellemişsin. Bende de aynı sorun vardı selenoidleri değiştim yaklaşık 5 aydır kullanıyorum herhangi bir sorun yok.
------------- Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites Ford Focus Titanium 2013 Powershift
|
Mesajı Yazan: oktay_251
Mesaj Tarihi: 13 Eylül 2011 Saat 09:35
ekinoks44 Yazdı:
Bence sen sorunu çözmemişsin sadece uyarı vermesini engellemişsin. Bende de aynı sorun vardı selenoidleri değiştim yaklaşık 5 aydır kullanıyorum herhangi bir sorun yok. |
selenoidleri ne kadara değiştirdin söylermisin aynı sıkıntı bende de var hatta bu sabah yolda işe gelirken hata verdi ki normalde hareket halindeyken hiç hata vermiyordu sadece P de beklerken veriyordu hatayı 
------------- 2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 13 Eylül 2011 Saat 09:45
oktay_251 Yazdı:
ekinoks44 Yazdı:
Bence sen sorunu çözmemişsin sadece uyarı vermesini engellemişsin. Bende de aynı sorun vardı selenoidleri değiştim yaklaşık 5 aydır kullanıyorum herhangi bir sorun yok. |
selenoidleri ne kadara değiştirdin söylermisin aynı sıkıntı bende de var hatta bu sabah yolda işe gelirken hata verdi ki normalde hareket halindeyken hiç hata vermiyordu sadece P de beklerken veriyordu hatayı  |
Arkadaşım ben yetkili serviste değiştim ama selenoid + triger kayışı + motor yağı filtrelere toplam olarak 735 TL verdim serviste %25 indirim varken. Ama daha önce özel bir servise sordum sadece selenoid değişimi için 450 TL istedi. Bence indirimi takip edip yetkili servise yaptırmanda fayda var zira değişimden sonra bildiğim kadarıyla bilgisayarda ayarlaması yapılıyormuş.
------------- Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites Ford Focus Titanium 2013 Powershift
|
Mesajı Yazan: oktay_251
Mesaj Tarihi: 13 Eylül 2011 Saat 10:22
ekinoks44 Yazdı:
Arkadaşım ben yetkili serviste değiştim ama selenoid + triger kayışı + motor yağı filtrelere toplam olarak 735 TL verdim serviste %25 indirim varken. Ama daha önce özel bir servise sordum sadece selenoid değişimi için 450 TL istedi. Bence indirimi takip edip yetkili servise yaptırmanda fayda var zira değişimden sonra bildiğim kadarıyla bilgisayarda ayarlaması yapılıyormuş. |
teşekkür ederim bilgi için. yetkili servisede elini versen kolunu kaptırıyosun yaa canlı canlı insanın derisini yüzüyolar yani yeterki gitme 
------------- 2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
Mesajı Yazan: hayran
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2013 Saat 22:06
selam KEMAL UYSAL KAR VE SPOR MODU PROBLEMİNİ TAM OLARAK NASIL ÇÖZDÜ USTAIZ BENDEDE AYNI SORUN VAR ŞANZIMANI SIFIRLADIK YİNE LAMBALAR YANIP SÖNÜYOR.SORUNU NASIL ÇÖZDÜNÜZ ANLATIRSAN SEVİNİRİM.
|
Mesajı Yazan: ALOMELO
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 12:25
|
Arkadaşlar bendede 2002 model 206 XT otomatik araç var 109000 de.,Benim araç da'da ilk çalıştıgında bir süre gittikten sonra spor ve kış modu lambaları yanıp sönüyor,aracı servıse götürdüm.(yetkili servis) ,aracı bilgisayara bağladı şanzumanla alakalı bir arıza vermedıgını soyledı.Çoğu kişi selıoıd arızası dıyor ama bu arıza olursa bilgisayarda görülmezmi? servis ile görüşmem sonucu ,şanzumanı söküp baktırmak için istanbula göndermemiz lazım dedi,şanzuman revize olması lazım dedi,ben bu durumda ısrarla selioid arızalı olabilir dedimsede bilgisayarda çıkmıyor dedi.bende şu an öyle kullanıyorum .ve bu durumda 7000 km yol yaptım halen sorun yok.ışıklar yanııp söndüğünde arabamı kapatıp açıyorum düzeliyor. Benim kendi kişisel düşüncem.bu kronik arıza ciddi bir arıza olmuş olsa ki arabanın en önemli bölgesi şanzumanda olmuş oluyor ,araç gitmez.ama öyle bir durum olmadığından dolayı çok ciddi bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.İzmir de otomatik şanzumancı çok az oldugundan ciddi bir işçilik parası talep ediyorlar.mesela geçen gün sordum selioid değişimi için sanayide bir yere,750 tl istedi.Araştırıyorum halen ucuz yollu bulabilirsem yaptırcam.ama inşallah söylenilen gibi selioid arızasıdır.aksi taktirde şanzuman revizyon işi ciddi masraf açabilir.İzmir civarlarından yardımcı olacak arkadaş varsa yardımlarınıza sevinirim.
------------- SAYGILARIMLA
|
Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2013 Saat 01:34
|
aracınıza başka bir otomatik şanzımancıda cihaza bağlatıp araıza bilgisini öğrenebilirsiniz örneğin benim şanzımanda yağ basınç problemi var yani buda doğal olarak elektrovanaların ömrünü tamamladığını gösterir zaten uyarı verir otomatikmen şanzıman 3. viteste kalır araba çekişten düşer kontağı kapatıp açınça düzelir ama bu arıza hali ile ne kadar yol yaparsak o kadar cebe zarar araç hem çok yakıp hemde gitmeyen hasta bi hal alıyor. elektro vana ların fiyatı 2 hafta önce şahin pejo yedek parça dan aldım tanesi 95 lira şanzıman yağının fiyatıda litresi 22 lira elektro vanaları değiştirirseniz yağınızıda değiştirmenizi öneririm 3-4 litre yağ yeterli olacaktır. yalnız yeni elektrovanaları taktığınızda serviste yazılımını güncelleyiniz yoksa bi işe yaramaz saygılar...
|
Mesajı Yazan: ALOMELO
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2013 Saat 13:16
Arkadaşım çok teşekürler bilgin için.ben geçen ay bir şanzumancıya sordum elektro valf değişimini 750 tl dedi.işcilik ve yağ dahil.izmir de araştırayım biraz daha.kısa zamanda yaptırayım.
------------- SAYGILARIMLA
|
Mesajı Yazan: ozger06
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2015 Saat 17:49
|
Bu arızanın (selenoid valf) serviste ve özel serviste ortalama giderilme maliyeti nedir bilen var mı acaba? Özelliklede Ankara da tavisye edilen bir yer var mı saygılar...
|
Mesajı Yazan: yer_teyyaresi
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2015 Saat 15:48
|
Hocam servise gitmeden önce varsa bi ustan falan akışkan ve boru hattı temizliğini yaptır. Olmadı, İskitlerde bir peugeot cu fatih var. Oda olmadı www.otocase.com a aracının bilgilerini ve arızanı bildir. Servisler sana fiyat tekliflerini nasıl çözeceklerini teklif olarak gönderir. O zaman sorununu kaç TL ye mal edeceğini az çok bilirsin.
|
Mesajı Yazan: gurselsat
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2016 Saat 16:44
|
aynı arıza bendede var acaba şanzumanla alakalı olabilirmi yada şanzuman yağı ile
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2016 Saat 17:19
gurselsat Yazdı:
aynı arıza bendede var acaba şanzumanla alakalı olabilirmi yada şanzuman yağı ile |
büyük ihtimal sizin problemde elektro vana (selenoid valf) ile ilgili bir problem tabi öncelikle bilgisayara bağlayıp hata kodlarına bakmanızı öneririm. valflerin değişimi ortalama ustaya göre değişir 600-800 tl arası bir masraf olacaktır.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: gurselsat
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2016 Saat 12:06
|
Bilgisayara bagladuklarinda herhangi bir ariza vermiyor beni sanzuman ustasina yonlendirdiler bakalim dogru teshismi sanzumanci
|
Mesajı Yazan: cgrozl
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2016 Saat 11:59
|
206 otomatik kar modu spor mod sorunu için yazıyorum bu konuyla ilgili birçok sanzimanci gezdim malesef tam olarak sorun şu diyen yok bilgisayara bağladılar selonoid arızası yok dedi sanzimanci revizyon lazım 3000 e kadar çıkabilir dedi bende forumdan edindiğim bilgileri derle yerek önce netten selonoid ve otomatik şanzıman yağ aldım bunların değişimi 150tl topkapida iscilik verdim daha uygunda bulabilirsiniz hatta eliniz anahtar tutuyorsa kendinizde yapabilirsiniz selonoid zaten şanzıman kapağının hemen altında tors anah yarı ile sokuluyor şanzıman yağını boşaltıp yeni selonoid takip 3.5 litre yağ ekleyin sorun hallolacaktir ama gecuktirmeyin hergeçen gün sanzimandan yersiniz
|
Mesajı Yazan: sonmeztolga
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2017 Saat 09:14
cgrozl Yazdı:
206 otomatik kar modu spor mod sorunu için yazıyorum bu konuyla ilgili birçok sanzimanci gezdim malesef tam olarak sorun şu diyen yok bilgisayara bağladılar selonoid arızası yok dedi sanzimanci revizyon lazım 3000 e kadar çıkabilir dedi bende forumdan edindiğim bilgileri derle yerek önce netten selonoid ve otomatik şanzıman yağ aldım bunların değişimi 150tl topkapida iscilik verdim daha uygunda bulabilirsiniz hatta eliniz anahtar tutuyorsa kendinizde yapabilirsiniz selonoid zaten şanzıman kapağının hemen altında tors anah yarı ile sokuluyor şanzıman yağını boşaltıp yeni selonoid takip 3.5 litre yağ ekleyin sorun hallolacaktir ama gecuktirmeyin hergeçen gün sanzimandan yersiniz |
merhaba, sizdeki sorun bu şekilde düzeldi mi? aynı sorunları bende yaşıyorum... banada 3500 lira masraf çıkardılar şanzuman komple elden geçecek dediler... arabada P durumunda çalıştırdıktan kısa bir süre sonra sesli uyarı ve ekranda spor kar modu ışıkları yanıp sönüyor, sonrasında vites takılıyor, kontağı kapatıp açtığımda düzeliyor... arabanın çekişinde sıkıntı var, dyno testi yapıldığında 51 HP ve Motor gücü %54 çıkıyor... arabam 2006 model x-design
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2017 Saat 09:18
sonmeztolga Yazdı:
cgrozl Yazdı:
206 otomatik kar modu spor mod sorunu için yazıyorum bu konuyla ilgili birçok sanzimanci gezdim malesef tam olarak sorun şu diyen yok bilgisayara bağladılar selonoid arızası yok dedi sanzimanci revizyon lazım 3000 e kadar çıkabilir dedi bende forumdan edindiğim bilgileri derle yerek önce netten selonoid ve otomatik şanzıman yağ aldım bunların değişimi 150tl topkapida iscilik verdim daha uygunda bulabilirsiniz hatta eliniz anahtar tutuyorsa kendinizde yapabilirsiniz selonoid zaten şanzıman kapağının hemen altında tors anah yarı ile sokuluyor şanzıman yağını boşaltıp yeni selonoid takip 3.5 litre yağ ekleyin sorun hallolacaktir ama gecuktirmeyin hergeçen gün sanzimandan yersiniz |
merhaba, sizdeki sorun bu şekilde düzeldi mi? aynı sorunları bende yaşıyorum... banada 3500 lira masraf çıkardılar şanzuman komple elden geçecek dediler... arabada P durumunda çalıştırdıktan kısa bir süre sonra sesli uyarı ve ekranda spor kar modu ışıkları yanıp sönüyor, sonrasında vites takılıyor, kontağı kapatıp açtığımda düzeliyor... arabanın çekişinde sıkıntı var, dyno testi yapıldığında 51 HP ve Motor gücü %54 çıkıyor... arabam 2006 model x-design |
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam sizin aracınızdada aynı problem var selenoidleri ve yağı değiştirince düzelecektir.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: cgrozl
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2017 Saat 10:19
|
Söylediğim işlemler ile kısa süreliğine düzeldi sonra yine aynı bende revizyon yaptırdım vites D iken ve sıkışık trafikte boslama yapıyorsa araç ve az egimde dahi geri kacirma varsa malesef revizyon zamanı gelmiş her yerden farklı fiyat araştırması yapın bu işin firsatcisi çok boslama ve geri kacirma yoksa hidrolik beyin veya beyin arızalı oluyo büyük ihtimalle revizyon için 3binden aşağı fiyat bulmak zor
|
Mesajı Yazan: sonmeztolga
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2017 Saat 22:44
|
Az egimde geri kaçırma yok, dik yokuşta oluyor ama. Kar ve spor ışıkları herzaman yanmıyor. Dün yanmıştı ama bugün hiç yanmadı mesela. Araç 117 binde 2006 model x-design. Experde şanzuman da yağ kaçağı tespiti yaptılar. Bu zamana kadar değiştiğini sanmıyorum. Sizce problemi bahsi geçen işlemleri yaparsak düzelir mi?
|
Mesajı Yazan: sonmeztolga
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2017 Saat 22:45
cgrozl Yazdı:
Söylediğim işlemler ile kısa süreliğine düzeldi sonra yine aynı bende revizyon yaptırdım vites D iken ve sıkışık trafikte boslama yapıyorsa araç ve az egimde dahi geri kacirma varsa malesef revizyon zamanı gelmiş her yerden farklı fiyat araştırması yapın bu işin firsatcisi çok boslama ve geri kacirma yoksa hidrolik beyin veya beyin arızalı oluyo büyük ihtimalle revizyon için 3binden aşağı fiyat bulmak zor |
Az egimde geri kaçırma yok, dik yokuşta oluyor ama. Kar ve spor ışıkları herzaman yanmıyor. Dün yanmıştı ama bugün hiç yanmadı mesela. Araç 117 binde 2006 model x-design. Experde şanzuman da yağ kaçağı tespiti yaptılar. Bu zamana kadar değiştiğini sanmıyorum. Sizce problemi bahsi geçen işlemleri yaparsak düzelir mi?
|
Mesajı Yazan: cgrozl
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2017 Saat 22:49
|
Orjinal planet 2000 programına bağlayıp hata kodlarina bakiyorlar elektronik sel bir hata ise ordan anlaşılıyor değilse içini aciyorlar viteste boşa düşme yoksa val f değişimi ve yag değişimi kurtarması büyük ihtimal sizinkini makinaya baglatmaniz lazım makina için ücret almıyorlar sorun varmı diye baktirabilirsiniz
|
Mesajı Yazan: sonmeztolga
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2017 Saat 00:33
sonerkyl Yazdı:
sonmeztolga Yazdı:
cgrozl Yazdı:
206 otomatik kar modu spor mod sorunu için yazıyorum bu konuyla ilgili birçok sanzimanci gezdim malesef tam olarak sorun şu diyen yok bilgisayara bağladılar selonoid arızası yok dedi sanzimanci revizyon lazım 3000 e kadar çıkabilir dedi bende forumdan edindiğim bilgileri derle yerek önce netten selonoid ve otomatik şanzıman yağ aldım bunların değişimi 150tl topkapida iscilik verdim daha uygunda bulabilirsiniz hatta eliniz anahtar tutuyorsa kendinizde yapabilirsiniz selonoid zaten şanzıman kapağının hemen altında tors anah yarı ile sokuluyor şanzıman yağını boşaltıp yeni selonoid takip 3.5 litre yağ ekleyin sorun hallolacaktir ama gecuktirmeyin hergeçen gün sanzimandan yersiniz |
merhaba, sizdeki sorun bu şekilde düzeldi mi? aynı sorunları bende yaşıyorum... banada 3500 lira masraf çıkardılar şanzuman komple elden geçecek dediler... arabada P durumunda çalıştırdıktan kısa bir süre sonra sesli uyarı ve ekranda spor kar modu ışıkları yanıp sönüyor, sonrasında vites takılıyor, kontağı kapatıp açtığımda düzeliyor... arabanın çekişinde sıkıntı var, dyno testi yapıldığında 51 HP ve Motor gücü %54 çıkıyor... arabanın çekişinde sıkıntı var, özellikle yokuşlarda abanmak gerekiyor gaza... arabam 2006 model x-design benzinli, lpg hiç takılmadı... |
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam sizin aracınızdada aynı problem var selenoidleri ve yağı değiştirince düzelecektir. |
teşekkür ederim, bugün topkapı cevizlibağda bir yere gittim, durumu anlattım planet 2000 programına bağladılar ve hatalar çıktı... ben okuyamadım ama en üstte 2 tane yağ basıncı ile alakalı hata yazdığını gördüm... ustaya yağ değişimi yapılırsa ve selenoidler değişirse sorunum düzelir mi diye sordum verdiği cevap yağın tamamen boşalmayacağı için yağ değişimi işe yaramaz, hidrolikle alakalı da birşeyden bahsetti tam anlamadım ama revizyon lazım artık km si gelmiş dedi arabaya bindi ama tur atma zahmetine girmedi bile... km 117 binde arabanın çekişinde sıkıntı var, özellikle yokuşlarda abanmak gerekiyor gaza... arabam 2006 model x-design benzinli, lpg hiç takılmadı... her zaman kar ve spor modu ışığını yakmıyor, vites 4 e kadar çıkıyor, araç vites geçişlerinde ve devirlerinde sıkıntı yok, az hissedilir şekilde vuruntu oluyor... bazen ilk çalıştırmada p de takılı kalıyor ama onunda fren müşüründen olduğunu öğrendim... arada ilk çalıştırmada sarsıntı oluyor devir 1000 in üzerine çıkamıyor, yıne bazen güzel çalışıyor ama vitesi d ye alıp gitmek istediğimde araba stop ediyor...
araca yapılan dyno testte 51 hp ve motor gücü %54 çıktı... ekspertiz şanzumanda az ama yağ kaçağı olduğunu belirtti...
ayrıca araçta şu arıza kodlarıda çıkmıştı... P0108 manifold mutlak basıncı barometrik basınç devresi yüksek giriş P0113 emilen hava sıcaklık sensör devresi artıya kısa devre veya açık devre
bu bakım işlemlerini yaptırabileceğim, gerçekten güvenilir biri yada birileri varmı?
|
Mesajı Yazan: cgrozl
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2017 Saat 08:25
|
Kesinlikle birtek yere baktirip revizyon yaptirmayin hemen onlarında çoğu işten anlamiyo kolaya kaçıyor 4. Levent sanayide sanayi mahallesi metro durağının 150 metre arkasına düşüyor fuat usta var onada gösterin ordan da net cevap çıkmazsa oraya 10dk mesafede maslak oto sanayi var oraya sorun takılı kalması fren musuru ile ilgili o basit bir işlem hemen revizyon işine girmeyin birçoğu salliyo bende 1 ay olmadı revizyon yaptilarali tavsiyeler üzerine girmiştim ikitellide bir yere revizyon yapıldı tamam artık sorun kalmadi diye teslim aldım eve geldim araç yine aynı ışıklar yaniyor ve araba çekmiyor 1 den 2 ye geçerken vuruntu var beni elektrikciye yönlendirdi elektrik arızası diye ordan da bişey cikmadi Enson selonoid valfin takıldığı parca (hidrolik beyin) değişti 350 ye cikma aldım takıldı ve düzeldi suan özetle yıl 2017 ve hala 2000 model aracın sorununu direk tespit edecek otomatikten harbiden anlayan koca istanbul da yok hemen revizyon diyip işin içinden çıkıyorlar onlarında işine geliyor zaten ....makina bütün arızaları söylemiş bende bişey gostermuyodu gerekirse istanbuldaki bütün ustaları gezin aceleye getirip revizyon yaptirmayin hemen ..topkapida murat isimli bi ustaya bende gitmistim 2. Kat gibi bir yerde ... Sizinkide aynı problem olabilir hiçbir yerden sonuç çıkmazsa internetten otomatik sanziman yagi alın (ustaların çektiği fiyatın yarısına geliyo) 2 tanede selonoid val f bu sitede 85+kdv olarak vardı yakın zamanda gidin bi ustaya bu işlemleri yaptırın bu işlemler sırasında cikma hidrolik beyinde takılabilir valf ile birlikte hala duzelmezse o zaman yaptirirsiniz revizyon
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2017 Saat 12:29
Aracın yüzde 54 çıkması normal değil. Bence motorla alakalı bir durum var. Kaldı ki hiç lpg takilmamis. Ateşleme sistemini kontrol edin. Bobin ve buji kontrolünü yaptırın. Benim başıma gelmişti bobin arızası olduğu zaman çekiş düşüyor şanzıman sapitiyordu. 110 bin km de hiç lpg takilmamis bir aracin yüzde 54 çıkması çok mantıklı gelmedi bana. Bence önce onun çözümüne bakın. Şanzıman terleme yaptığı için eksper yag kaçağı yazmış normal bir durum o.
|
Mesajı Yazan: sonmeztolga
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2017 Saat 11:18
|
şu aşamada revizyon yaptırmayı düşünmüyorum... sonuç itibari ile araba hiç çalışmıyor yada sürekli kar spor modu uyarısı vermiyor, sadece aracın performansının düşük olması canımı sıkıyor, aynı zamanda yakıt tüketimininde fazla gibi... iyi bir servis veya usta bulup önce şanzıman yağı ve selenoid değişimi yaptırmayı düşünüyorum, umarım aracın çekiş gücünün az olmasının sebebi de bunla alakalıdır...
bu arıza kodlarının sebep ve çözümü hakkında bilginiz var mı? P0108 manifold mutlak basıncı barometrik basınç devresi yüksek giriş P0113 emilen hava sıcaklık sensör devresi artıya kısa devre veya açık devre
|
Mesajı Yazan: cgrozl
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2017 Saat 11:20
|
Hata kadlori hakkında bilgim yok
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2017 Saat 11:34
|
P0108 manifold mutlak basıncı barometrik basınç devresi yüksek giriş alttaki parça soketi oksitlenmiş yada kendisi arızalanmış hocam değişmesi gerekiyor olabilir. http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-EMME-MANIFOLD-BASINC-SENSORU,PR-359.html
P0113 emilen hava sıcaklık sensör devresi artıya kısa devre veya açık devre
emme hava sıcaklık sensörüde ya soketleri oksitlendi yada parça arızalı.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: sonmeztolga
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2017 Saat 02:32
sonerkyl Yazdı:
<span style="font-size: 13.3333px; : rgb245, 245, 255;">P0108 manifold mutlak basıncı barometrik basınç devresi yüksek giriş</span><span style="font-size: 13.3333px; : rgb245, 245, 255;">alttaki parça soketi oksitlenmiş yada kendisi arızalanmış hocam değişmesi gerekiyor olabilir.</span> <span style=": rgb245, 245, 255; font-size: 13.3333px;"> http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-EMME-MANIFOLD-BASINC-SENSORU,PR-359.html</span>" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-EMME-MANIFOLD-BASINC-SENSORU,PR-359.html</span> ; <span style=": rgb245, 245, 255; font-size: 13.3333px;"> </span> <span style="font-size: 13.3333px; : rgb245, 245, 255;">P0113 emilen hava sıcaklık sensör devresi artıya kısa devre veya açık devre</span> <span style="font-size: 13.3333px; : rgb245, 245, 255;"> </span> <span style="font-size: 13.3333px; : rgb245, 245, 255;">emme hava sıcaklık sensörüde ya soketleri oksitlendi yada parça arızalı. </span> <span style=": rgb245, 245, 255; font-size: 13.3333px;"> </span> <span style=": rgb245, 245, 255; font-size: 13.3333px;"> </span> |
Teşekkürler, önce bunları elden geçirerek devam edeyim. Sonra da vites yağı ve valfleri değiştiririm.
|
Mesajı Yazan: sonmeztolga
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2017 Saat 02:36
cgrozl Yazdı:
Hata kadlori hakkında bilgim yok |
İlk çalıştırma da sarsıntı, stop etmesi ve çekisin düşmesinin sebebi belki bu sensörler yüzünden olabilir. Temizlik yaptırıp yada değiştirerek çözüm bulabilirsem eğer iyi olur.
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2017 Saat 13:36
sonmeztolga Yazdı:
şu aşamada revizyon yaptırmayı düşünmüyorum... sonuç itibari ile araba hiç çalışmıyor yada sürekli kar spor modu uyarısı vermiyor, sadece aracın performansının düşük olması canımı sıkıyor, aynı zamanda yakıt tüketimininde fazla gibi... iyi bir servis veya usta bulup önce şanzıman yağı ve selenoid değişimi yaptırmayı düşünüyorum, umarım aracın çekiş gücünün az olmasının sebebi de bunla alakalıdır...
<span style="font-size: 10pt; : rgb245, 245, 255;">bu arıza kodlarının sebep ve çözümü hakkında bilginiz var mı?</span> <div style="font-size: 13.3333px; : rgb245, 245, 255;"><span style="font-size: 10pt;">P0108 manifold mutlak basıncı barometrik basınç devresi yüksek giriş</span> <div style="font-size: 13.3333px; : rgb245, 245, 255;"><span style="font-size: 10pt;">P0113 emilen hava sıcaklık sensör devresi artıya kısa devre veya açık devre</span> |
Birde yetkili servise baktırsanız. En azından onlar daha ehlidir. Onu değiştir bunu değiştir aynı paraya denk gelir zaten
|
Mesajı Yazan: sonmeztolga
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2017 Saat 17:46
emme hava sıcaklık sensörü nerede arkadaşlar? Map sensörünu biliyorum, hatta söküp ızopropil alkol kullananarak temizlemeyi düşünüyorum. Ama emme hava sıcaklık sensörü tam olarak nerede ve nasıl söküp temizlerim
|
Mesajı Yazan: sonmeztolga
Mesaj Tarihi: 14 Şubat 2017 Saat 21:42
|
Arkadaşlar vites ile alakalı bir sorun bidaha çıkmadı. Aracı özel peugeot servisine götürdüm sıkıntılarımı anlattim. Aracın verdiği p0108 hatası yani map sensörü ile alakalı bir sıkıntı çıktı. Map sensörüne bağlanan kablo da ek üstüne ek yapmışlar onuda becerememişler ve hiç çalışmıyormus. Map sensörüne bağlanan kablo komple sökülüp yenisi takıldı ve araçta farkedilir şekilde çekiş düzeldi. Artık ilk çalışmada stop etme ve sarsıntı gitti. Ayrıca pp2000 ile vites için yağ basınç testi yapıldı herhangi bir sorun yok denildi. Usta ile bir sürüş yaptık sorun yaratmayacak, hatta ben hic hissetmedim ama hafif vuruntu var dedi. Yani arkadaşlar işin özü, işini harbiden ciddiye alarak yapan ustalar bulmak önemli. Önceki iki ustadan biri km ye bakıp diğeri aracı kullanarak vites için revizyon dedi ama daha basit bir sorun olduğu tespit edildi ve tamir yapıldı. Ama ben yinede imkanım olduğunda şanzıman yağ ve selenoid değişimi yaptırmayı düşünüyorum. 700 lira fiyat verdiler, pazarlık yapmadım ama 600 e okey derlerse düşünmeden yaptırırım... Bu arada gittiğim servis lion peugeot servisi, yer Bayrampaşa çevik kuvvet arkası...
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 14 Şubat 2017 Saat 23:37
|
Muhtemelen şimdi dyno teste girseniz motor orani %54 çıkmaz. Normal değerlerde cikar. Eğer selenoidlerde sıkıntı yoksa ve hata vermezse değiştirmeyin ama yag değişimini mutlaka yaptırın
|
Mesajı Yazan: Botulium
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2018 Saat 16:31
|
İyi günler herkese Ankarada yaşıyorum ve arabamda spor ve kar modu sorunu var.selonoidleri değiştirmem için gidebileceği veya onerebileceğimiz bir usta varmı. Yardımcı olursanız çok sevinirim
|
Mesajı Yazan: EMRAHTASDAN
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2019 Saat 18:12
|
KARDESIM MRB ELEKTRIK PROBLEMI NEYDI BENIMDE DE OLE ELEKTRIK DEDILER NE OLABILIR
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2019 Saat 17:04
|
Herkese merhabalar... 2002 model 206 XR var araç aniden kar ve spor modu yanıp sönmeye başladı daha önce yaptığında selenoidleri ve yağı değiştirmiştim o zamanlar vuruntu yapıyordu değişlim sonrasında kesilmişti. Şimdi aynı sorunu yaşadım selenoid ve yağı değiştirdim ama ışık hala yanıp sönmeye başladı. Bilgisayara sokturdum yağ basınç sorunu verdi. 500 TL verdim getirttim takdırdım sorun devam etti. Tokat'ta bir usta buldum adam elektronikçiye gönderdi orada kontroller yapıldı ama sorun gitmedi. Ustaya yönlendirdi revizyon yaptırdım ama yine sorun düzelmedi. Selenoidleri orijinal peugeot selenoidi getirttim. ustayla beraber elektronikçiye gittik elektrik sistemine bakması gerektiğini ve 3 gün sonra gelmemi söyledi. yeminle delireceğim. az kaldı balyozu alıp arabayı parça pincik edeceğim. selenoidler yeni revizyon yapıldı geçişlerde sıkıntı yok ama kar ve spor modu hala yanıyor. Birde vitesi D ye aldığımda ışığı D ışığı yanıp sönüyor. hafif oynattığımda düzeliyor. Geri kaçırma yok. şimdi bunun sorunu nerede... bilen bana yardımcı olursa sevinirim.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2019 Saat 18:25
|
Vitese takınca ışık yanıp sönüyorsa oynatınca düzeliyorsa vites pozisyon sensörü arızalıdır. Veya usta ayarını iyi yapamamıştır. Selenoid değişiminden sonra hassas bir ayarı var. Hem gözle hemde multimetre ile ölçülüp ayarlanması gerekiyor.
Her şeye rağmen arıza ışığı yine yanıyorsa şanzıman beynine takılan kablonun soketini çıkarıp içine bakın. Soketin tellerinde eğilme var mı iyice kontrol edin. Bazen zorlayıp telleri eğiyorlar farkına varamıyorlar.
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2019 Saat 20:00
|
çok teşekkür ederim. Elektronikçiye götüreceğim 3 gün sonra. revizyon yapılmadan öncede aynı sorunu veriyordu. Elektronikçi usta kablo kopmuş olabilir. ona bakalım dedi. düzelmezse ayarına tekrar baktırayım. Ayrıca birde çok hafif vuruntu yapıyor. Usta ışıklar söndüğünde oda düzelir dedi bilemedim ne derece doğru yeminle kafayı yedirtecek bana :)
|
Mesajı Yazan: lthec
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2019 Saat 17:33
|
Başka bir arkadaşa da cevap yazmıştım. burada da yazayım. Bana ilk aldığım automatic gear fault uyarısında şanzıman revizyonu demişlerdi. Aracım o zaman 75.000 km deydi. o zamandan bu zamana 3 set selenoid valf+yağ değiştirerek 200.000 km ye kadar idare ettim. 200.000 km de şanzıman revizyonu yaptırdım. İlk çözüm selenoiler fakat şanzıman yağın daı 50.000 de bir değiştirin. o yağlar ömürsüz falan değil. daha sonra yaptırmak zorunda kalacağınız revizyon 10.000 TL kadar tutuyor.
------------- L T H E C
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2019 Saat 09:01
|
Hocam teşekkürler selenoidler değişti yağda değişti revizyonda yapıldı bugün (22 Ekim 2019) elektronikçi bakacak. Canım bağrım yandı vallahi bakalım ne çıkacak. Işıklar hala yanıp sönüyor. Vuruntu gitti ama bilemedim satacağım aracı 2 kişi var istiyor. İçimde elvermiyor hem ilk aracım hemde bu şekilde satmaya hayırlısı olsun
|
Mesajı Yazan: lthec
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2019 Saat 09:24
Sanıyorum beyin veya bağlantıları ile ilgili sorun yaşıyorsunuz. Bende revizyon sonrası aynı sorun ile karşılaşmıştım, revizyonu yapan firma işlemi memnuniyet garantili yaptığı için beyni ücretsiz değiştirmişti. Bence Talip kardeşimizin dediği gibi bağlantıları bir kontrol ettirin. İnşallah sorununuzu çözersiniz. Revizyon sonrası da olsa bir miktar vuruntu bu şanzımanda olabiliyor. Olursa da fazla takılmayın.
------------- L T H E C
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2019 Saat 18:32
|
Beyin kontrolu yapıldı sağlam çıktı bugüne yetiştiremedi elektronikçi usta bakalım ama inanın arabadan soğudum satacağım :) bilgiler için çok teşekkür ederim.
|
Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2019 Saat 19:24
|
öncelikle aracı bu durumda satmak için alıcıya söylemen gerektiğini düşünüyorum. Sorununa gelince, yurtdışı bir web sitesinde okuduğuma ve yanlış hatırlamadığıma göre sorunun iletişim kaynaklı olabilir. Aküden ecu ya giden kablolara baktırabilirsin. Oksit veya temazsızlık olabilir. Ayrıca araç akü kutup başını 5 dk gibi bir süre sökük bırakırsan ecu hataları siliniyormuş. En azından kendin bunu deneyebilirsin. Eski mantık çalışmıyorsa önce fişini çek :)
|
Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2019 Saat 21:03
|
bir kullanıcıda aşağıdaki malzemeyi değiştirmiş. Ne olduğunu pek bilmiyorum. Ama adından da anlaşılacığı üzere , otomatik şanzıman emniyet şalteri Ucuz bir parçaya benziyor. Denenebilir.
automatic transmission neutral safety switch
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2019 Saat 22:03
|
çok teşekkürler zaten bu şartlarda satmam aracı kimseye kendime küfrettirmem ah almakta istemem. yapıldığında satacağım inşallah ilgin için teşekkür ederim
|
Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2019 Saat 08:08
|
sorunun çözüldüğünde ne yapıldığını yazmayı unutma. Başkalarına yardımcı oluruz Ama sensör tam ne işe yarıyormuş bilgi al. Sorun o olabilir. Ecu arızası haricinde herşeyi yapmışsın zaten
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2019 Saat 08:22
|
Arabayı aldım beyinde yazılımsal bir arıza dedi usta onunda parçasını getirtmiş hangi parça bilmiyorum. Ancak araç 2 den 3 e atarken vuruntu yapıyor. Kar ve spor modu yanmaya başlıyor. Selenoidler değiştiği halde bu sıkıntı var ustayı bugün yeniden arayacağım. bakalım ne diyecek.
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2019 Saat 10:58
|
Sabah ustaya gittim elektronik aksamda sıkıntı çıkmadı, selenoidlerde düzgün çıktı. şanzımanı yapan ustaya götürdüm. Hatayı gösterdim mekanik beyinde sıkıntı değişmesi lazım dedi arkadaş kafayı yedirecekler bana
|
Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2019 Saat 23:21
|
bahsettiğim swich, otomatik vites kontaktörüymüş. Bu, vitesin konumunu şanzımana ve bilgi ekranına D P vs yazan ekrana ileten parçaymış. Yeri hava filtresini sökünce şanzımana monteli siyah parçaymış. Bu kontaktöre vites kolundan gelen bir halat bağlıymış. Bu halatın gerginliği vs konum bozukluğu yaratabilirmiş. Senin o D ye alıp ışığın yanıp sönmesi, sonra hafif oynayınca düzelmesinin sorunu bu gibi. Bence buna baktır.
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 14 Kasım 2019 Saat 09:52
|
tekrar merhabalar. 40 gün oldu aracım hala sanayide ve sıkıntıyı bulamıyorlar. şanzıman revizyonu yapıldı. selenoidler değişti.. yani aklınıza gelecek herşey yapıldı. ancak araba hala 80 e geldiğinde vuruntu yapıyor. Usta mekanik beyin getirtcem deneyeceğim dedi. hatta bana vermeyi ve bu şekilde 80 i geçmeden kullanmamı söyledi almadım. arabamı yap tertemiz teslim et dedim. Bu vuruntu sebebi sizce ne olabilir tecrübelerinize dayanarak yardımcı olurmusunuz? ha unutmadan bazen 130-140 la gidince sıkıntı yok. ama araç hız kestiğinde yeniden hızlanmaya geçerken vuruntu yapıyor Bilgisayara bağlandığında sürekli arıza. basınç ayar arızası(fark/tavsiye) diye bir şey çıkıyor.
|
Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 14 Kasım 2019 Saat 21:39
|
kar ve spor modu ışıkların yanıp sönüyordu. O geçti mi.?
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2019 Saat 09:48
|
ilk çıkışta hiç bir arıza vermiyor. ama araba 70 80 i geçtiğinde vuruntu yapıp kar ve spor ışıkları yanıyor. Bunu her zamanda yapmıyor. usta denedi 130 140 da sıkıntı yok kavşaktan döndük devam ederken 80 de küt diye bir ses ışıklar yandı belli zaman sonra stop etti araba. Mekanik beyine bakacaklar. Yok ben bu arabayı yakacam az kaldı
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2019 Saat 15:36
|
kısa bilgilendirme yapayım. Arabayı az önce usta ile denedik hiçbir sıkıntı çıkmadı. ustayı dükkana bıraktım dönüşte yine vuruntu yaptı. geri döndüm arabayı bıraktım ben artık yeni taktırdığım selenoidlerden şüphelenmeye başladım. yakacam arabayı az kaldı. Elektronikçisi baktı sorun yok dedi nedir bu arkadaş ya
|
Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2019 Saat 00:45
|
Merter bey. Sorununuzu bulmuş olabilirim. Sayenizde deli gibi al4 gearbox makaleleri okuyorum :) Senin sorunun aynısını yazmışlar gibi çevirdim. Aşağıda linki veriyorum. Transmission output speed sensor den bahsediyor. Buna bak lütfen. Bir ihtimal.
https://www.scribd.com/doc/185960921/All-About-AL4-Gear-Box" rel="nofollow - https://www.scribd.com/doc/185960921/All-About-AL4-Gear-Box
|
Mesajı Yazan: muzzy35
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2019 Saat 10:00
|
unscarred dostum özelden görüşme imkanımız var mı acaba iletişim numaranı patlaşabilirsen sevinirim 🤗
|
Mesajı Yazan: blue107
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2019 Saat 16:00
|
Merhabalar,
Selenoid valf değişiminden sonra şanzıman beynine bağlanılıp şanzıman km sayacı güncellendimi ?? Şanzıman sayacı 30 bin km'ye güncellenmeli.Her 30 bin km bir şanzıman yağı değiştirilmelidir.
Kendi aracımın selenoidlerini değiştirdikten sonra aracı bilgisayara bağladık şanzıman km sayacı ile oyanadık örneğin 40 bin yaptık spor ve kar modu hatalarını tekrardan aldık.Sonra 30 bin km güncelledik ve hata almadık.
Vuruntular içinde selenoidler harici vites valfleri var selenoidlerin olduğu kutuda.Bu valflerin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için aracı bilgisayara bağlayıp her vitesi tek tek bilgisayardan deneyip valflerin düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilebiliyor.Şayet 2. vitesten 3. vitese geçişte hata alınıyorsa o valfin arızalı olup olmadığı ortaya çıkar.Burada dikkat edilmesi en önemli şey şanzıman yağının miktarı çok önemli.Az koyulduysa veya çok koyulduysa bilgisayardan hata alınabilir.Vuruntularada yağın fazla veya eksik olması çok etki eder.Yağı koyan ustanın o hassas ayarını yapmayı bilmesi gerekiyor.İnternette birçok bilgi var şanzıman yağ ayarı ile ilgili. Son olarak aracı bilgisayara bağlattığınızda sizde başında olun ve resimlerini çekinki forumdaki arkadaşlarda hata kodlarına bakarak size yardımcı olabilirler.
Umarım sorununuz bir an önce çözülür.
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2019 Saat 10:01
omerb Yazdı:
Merter bey. Sorununuzu bulmuş olabilirim. Sayenizde deli gibi al4 gearbox makaleleri okuyorum :)Senin sorunun aynısını yazmışlar gibi çevirdim. Aşağıda linki veriyorum. Transmission output speed sensor den bahsediyor. Buna bak lütfen. Bir ihtimal.
https://www.scribd.com/doc/185960921/All-About-AL4-Gear-Box" rel="nofollow - https://www.scribd.com/doc/185960921/All-About-AL4-Gear-Box |
Kusuruma bakmayın işlerimin yoğunluğundan giremedim. Link için tşk ederim hemen bakıyorum. Bu arada araba hala sanayide ama nasipse 16 Aralıkta teslim edecekler.
|
Mesajı Yazan: uNSCaRReD
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2019 Saat 22:36
blue107 Yazdı:
Merhabalar,
Selenoid valf değişiminden sonra şanzıman beynine bağlanılıp şanzıman km sayacı güncellendimi ?? Şanzıman sayacı 30 bin km'ye güncellenmeli.Her 30 bin km bir şanzıman yağı değiştirilmelidir.
Kendi aracımın selenoidlerini değiştirdikten sonra aracı bilgisayara bağladık şanzıman km sayacı ile oyanadık örneğin 40 bin yaptık spor ve kar modu hatalarını tekrardan aldık.Sonra 30 bin km güncelledik ve hata almadık.
Vuruntular içinde selenoidler harici vites valfleri var selenoidlerin olduğu kutuda.Bu valflerin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için aracı bilgisayara bağlayıp her vitesi tek tek bilgisayardan deneyip valflerin düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilebiliyor.Şayet 2. vitesten 3. vitese geçişte hata alınıyorsa o valfin arızalı olup olmadığı ortaya çıkar.Burada dikkat edilmesi en önemli şey şanzıman yağının miktarı çok önemli.Az koyulduysa veya çok koyulduysa bilgisayardan hata alınabilir.Vuruntularada yağın fazla veya eksik olması çok etki eder.Yağı koyan ustanın o hassas ayarını yapmayı bilmesi gerekiyor.İnternette birçok bilgi var şanzıman yağ ayarı ile ilgili. Son olarak aracı bilgisayara bağlattığınızda sizde başında olun ve resimlerini çekinki forumdaki arkadaşlarda hata kodlarına bakarak size yardımcı olabilirler.
Umarım sorununuz bir an önce çözülür.
|
yarın aracı nasipse alacağım şayet 2 3 gün sonra yine vuruntu yaşarsam önce kavga edeceğim :) sonra dediklerinizi başka bir yerde uygulatacağım. teşekkür ederim
|
Mesajı Yazan: clkmuco
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2021 Saat 19:11
Bende 2003 model otomatik var.Ne yapsak düzeltemedik.Şanzımanı komple sıfır orjinal aldık taktık sorunu yine arada bir yapıyor.Çok önemli bir problem değil ama neden olsun.İşin aslı bu arızanın selenoidlerle filan ilgisi yok.Ben sırasıyla yaptırdıklarımı yazıyorum,Siz yaptırmadan önce bunları göze alarak hareket ediniz bence
1 - şanzıman yağı ve selenoidleri değiştirdim. DÜZELMEDİ 2 - komple şanzıman revize ettik. DÜZELMEDİ 3 - komple şanzımanı sıfırı ile değiştirdik . DÜZELMEDİ 4 - dedik oldu olacak bari şanzıman beyninide değişelim, onuda sıfırı ile değiştik.DÜZELMEDİ 5 - daha sonra elektriksel sorunları var aracın dediler tesisatı komple elden geçirttik,benzin pompası vs arızalı dediler değiştik ne varsa DÜZELMEDİ. 6 - Bu arada arabayıda bi yandan kullanıyorum tabi dediğim gibi kullanıma engel bir durumda yok ortada.Aracı alalı 1.5sene oldu yaklaşık 30 bin liraya almıştım, ogünden beri yaklaşık 25-30 arası bir para harcadım ama neyaptıysak düzelmedi aracı baştan topladık resmen:) Bi nebze aklınızdaki sorulara cevap olabildiysem ne mutlu...:)
|
Mesajı Yazan: efemax
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2024 Saat 18:51
Merhabalar, sizin yorumunuzu okuduktan sonra gerçekten çok şaşırdım. Peugeot 206 ne kadar bela bir arabaymış. Resmen her şeyi sıfırlamışsınız hiç bir şey kalmamış ve hala çözülmemiş. Ne yaptınız peki sorun çözüldü mü?
|
|