307xs 3 kapı
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=10643
Tarih: 06 Ağustos 2025 Saat 18:31 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 307xs 3 kapı
Mesajı Yazan: ELANOR
Konu: 307xs 3 kapı
Mesaj Tarihi: 12 Eylül 2010 Saat 11:46
arkadaşlar öncelikle herkese merhaba aranıza yeni katıldım
ben aracımı yeni aldım 307xs 3 kapı ama aracımda ne özellik var tam olarak bilmiyorum
aracımın bütün özelliklerini nerden ve nasıl öğrenebilirim
bu arada yeni bir konu açmadan ankara da rod-balans tavsiye edebileceğiniz bir yer varmı tabi uygun fiyatlarda
------------- 307xs
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: TURAN61
Mesaj Tarihi: 12 Eylül 2010 Saat 14:12
Bende de şeytan kırmızısı var:
Genel Bilgiler
Peugeot'nun kompakt sınıftaki temsilcisi 306'nın yerini alan 307, ilk
olarak geçtiğimiz mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.
Peugeot'nun T5 adını verdiği programın ilk ürünü olarak ortaya çıkan
307'nin şimdilik sadece üç ve beş kapılı hatchback karoser seçenekleri
var. Peugeot 307'de 1.6 litre 110 HP ve 2.0 litre 138 HP'lik benzinli,
2.0 litre 90 HP'lik Common-Rail teknolojili turbo dizel motorlar
bulunuyor. Otomatik vitesin ağustos ayından itibaren satışa sunulacağı
307'de beş ayrı donanım seçeneği sunuluyor.
Karoser, iç mekan
Peugeot 307, 4202 mm'lik uzunluğu, 1746 mm'lik genişliği, 1510 mm'lik
yüksekliği ve 2610 mm'lik aks mesafesiyle kompakt hatchbackler arasında
en büyük boyutlara ve en geniş iç hacme sahip. Yerini aldığı 306
modelinden 17 cm daha uzun olan otomobil, yüksek tavan yapısı ve öne
doğru eğimli camlarıyla bir minivanı andırıyor. Önde ve arkada olduğu
gibi yanlarda da büyük camlara sahip olan 307'nin ön kapısında kelebek
camı gibi kesme bulunuyor. Otomobilin ön çamurlukları, tıpkı Renault
Clio'da olduğu gibi plastikten üretilmiş. Otomobilin ağırlığını düşüren
plastik çamurluklar, küçük çarpmalarda esneyerek onarım giderlerini
düşürüyor. Oldukça geniş açılan kapılardan geçilen iç mekanda sürücü ve
yolcuları umulmadık derecede kalite karşılıyor. Bir üst segmentin
malzeme kalitesine sahip iç mekanda kokpit ve kapı içlerindeki malzeme,
BMW 3 Serisi ve Alfa 147'yi çağrıştırıyor. Plastik kalitesi yüksek
kokpitte kumanda düğmeleri orta konsolda ergonomik konumlandırılmış.
Aydınlatma sisteminin kumandaları Alman otomobillerinde olduğu gibi
direksiyonun sol tarafına yerleştirilmiş. Ford'un yeni Mondeo'yu
tasarlarken izlediği yoldan giden Peugeot, 307'yi geliştirirken kompakt
sınıfın en çok satan modeli Golf’ü örnek almış. 307'nin kokpitindeki
gösterge tablosu, kapı içlerindeki cam kumandaları Volkswagen
modellerini çağrıştırıyor. 307'nin 17.5 litrelik soğutmalı torpido
gözünde meşrubat şişe ve kutuları için yer bulunuyor. Peugeot 307'nin ön
ve arka koltuklarında oturma alanı, omuz, baş ve diz mesafeleri oldukça
iyi. Sürücü koltuğunun yükseklik ayarı, tıpkı VW Golf’te olduğu gibi
kapı tarafındaki kolla kolayca ayarlanıyor. İç mekanda çok sayıda
kullanışlı gözün olması yararlı. Özellikle kapı içindeki gözler çok
geniş. Peugeot 307'nin 341 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların
asimetrik olarak katlanmasıyla 1330 litreye kadar genişletilebiliyor.
Motor, performans
Peugeot 307'nin alüminyum ön kaputunun altında PSA grubunun yeni
geliştirdiği 1.6 litrelik 16 supaplı motor bulunuyor. Peugeot
mühendisleri, 1587 cc hacmindeki 4 silindirli, üstten çift eksantrikli
motoru 307'ye uygularken maksimum tork ve maksimum gücün elde edildiği
devirleri ağır karosere göre yeniden düzenlemişler. 307 XS'in motoru,
5800 d/d'de 110 HP güç ve 3900 d/d'de 147 Nm tork üretiyor. Alt
devirleri çok canlı olmayan motor, 4000 d/d civarında canlanıyor ve
gerçek performansını 6000 d/d düzeyine kadar sergiliyor. Rölantide ve
sakin kullanımlarda oldukça sessiz olan motorun gürültü seviyesi üst
devirlerde yükseliyor. Peugeot 307’nin Ford Focus'la büyük benzerlik
gösteren şanzıman oranları, düşük tüketim sağlarken performanslı
kullanımlara biraz engel oluyor. Ancak tercih edilen kısa diferansiyel
dişlisi sayesinde yeterince atak bir kullanım sağlanmış. Yaptığımız
hızlanma testlerinde Peugeot 307, 0-100 km/s hızlanmasını 11.4 saniyede,
0-400 metre hızlanmasınıysa 17.9 saniyede gerçekleştirdi. Bu değerler
otomobilin ağırlığı ve uzun şanzıman oranlan göz önünde
bulundurulduğunda normal. 190 km/s'lik maksimum hızına ulaşmakta
zorlanmayan 307, ara hızlanma ölçümlerinde de yine rakipleri Focus ve
Golf’le benzer performans sergiledi. Aslında 307'nin motoru
rakiplerinden 10 HP daha güçlü ancak 1193 kg'lık ağırlığı da Focus'tan
(1077 kg) 113 kg, Golf’ten (1132 kg) 61 kg daha fazla. Peugeot 307,
60-100 km/s ara hızlanmasını dördüncü viteste 11.8, beşinci vitesteyse
16.4 saniyede gerçekleştirdi. 90-120 km/s ara hızlanmasınıysa dördüncü
viteste 10.2, beşinci viteste 15.4 saniyede tamamladı. Test süresince
100 km'de ortalama 8.2 litre yakıt tüketen 307, 60 litrelik depo
kapasitesiyle 731 km'lik menzile ulaşabiliyor.
Kullanım, konfor
Peugeot 307, yüksek tavan yapısı ve büyük camları sayesinde bir üst
sınıftaki otomobiller kadar ferah iç mekan sunuyor. Peugeot 307, Fransız
otomobillerinin tipik süspansiyonuna sahip. Konfor düzeyi yüksek olan
otomobilin süspansiyon sistemi darbeleri emerken gürültülü çalışıyor.
Önde MacPherson tip helezon yaylı, bağımsız, stabilizatör çubuklu,
arkada bağımsız, torsiyon çubuklu, helezon yaylı, stabilizatörlü
süspansiyon sistemine sahip olan 307, yere sağlam basıyor. Düz gidişte
stabilitesi yüksek olan otomobil, virajlarda da diğer birçok Peugeot
modelinden alışık olduğumuz iyi tutunma özellikleri gösteriyor. Ancak
büyük karoseri ve yüksek yapısı nedeniyle ani ağırlık transferlerini pek
sevmeyen otomobil, hız artırılarak dönülen virajlarda zorlanmaya devam
edilirse arkadan kolay kopuyor. Gerçi izine kolay döndürülebiliyor ama
307'nin ani direksiyon hareketlerini sevmediği kesin. Normal bir
kullanıcı için viraj performansıysa yeterince iyi. Peugeot 307'nin
malzeme kalitesinin belirgin şekilde artmasına karşın işçilik
kalitesinin zayıf olması iç mekanda bir takım rahatsız edici seslerin
duyulmasına neden oluyor. Düşük hızlarda dahi duyulan tıkırtılar, yüksek
hızlarda rüzgar sesinin üzerine çıkabiliyor. Kimi malzemelerde de
montaj noktalarındaki aralıklar, 307'nin kalitesini gölgeliyor. Kumanda
elemanları genel olarak kullanışlı. Özgün bir yapısı olmamasına karşın
kapı kolçağındaki ayna ve cam kumandaları pratik. Keza direksiyon
kolonundaki müzik sistemi kumandası da diğer Peugeot modellerindekilere
göre geliştirilerek daha kullanışlı hale getirilmiş. Ancak sigara içen
sürücüler, kokpitte vites kolunun önüne denk gelen küllükten
hoşlanmayabilir. İç mekanda özellikle koltukların ayarı hayli kolay. Yan
destekleri yeterince iyi olan koltukların orta sertlikteki dolgu
malzemesi uzun yolculuklarda yorulmayı engelliyor. Gerek rölantide,
gerekse sakin kullanımda oldukça sessiz olan 307'nin gürültü düzeyi
yüksek hızlarda artıyor. Dördüncü viteste 100 km/s hızda ölçtüğümüz 66
dB(A), beşinci viteste 130 km/s hızda ölçtüğümüz 69 dB(A)'lık değerler,
rakiplerinin düzeyinde. Peugeot 307'nin en ucuz donanımlı modelinde
bile, dört tekerlekte disk, ABS, elektronik fren gücü dağıtıcısı, fren
destek sistemi standart olarak sunuluyor. Ancak, gelişmiş fren sistemine
rağmen 60 km/s hızdaki panik frende 15 metrede duran otomobil, 100 km/s
hızdaki panik frendeyse 41 metrede durdu. Rakiplerinin 40 metrenin
altına indiği düşünülürse 307 bu konuda sadece ortalamaları tutturuyor.
130 km/s hızdaki frende 63 metre duruş mesafesiyse tüm rakiplerinden
fazla. 307'nin standart donanımındaki ani fren yapıldığında otomatik
olarak yanan flaşör sistemi, tehlike anında arkadan gelen araçların
uyarılmasını sağlıyor.
------------- 2003 Peugeot 307 XS 3k (RC Style) 22EC327 05073069083 KDC! Yokohama,Kenwood,Sparco...Güncelleniyor..
|
Mesajı Yazan: TURAN61
Mesaj Tarihi: 12 Eylül 2010 Saat 14:14
sanırım seninki de 1.6 dır.. model kaç?
------------- 2003 Peugeot 307 XS 3k (RC Style) 22EC327 05073069083 KDC! Yokohama,Kenwood,Sparco...Güncelleniyor..
|
Mesajı Yazan: evren307
Mesaj Tarihi: 12 Eylül 2010 Saat 19:30
Hayırlı olsun,bendede var tek kapının havası başka oluyor,iyi tercih yapmıssınız.
------------- PEUGEOT 307 XS SPORT
|
|