Milliyet.com.tr 'den alıntıdır.
Fransız Peugeot, 1 milyar Euro’luk yatırım için krizdeki İspanya’yı Türkiye'ye tercih etti.10:50 | 23 Ağustos 2010  1 MİLYAR Euro’luk yeni yatırımı için aday ülkeler arasına aldığı http://www.milliyet.com.tr/index/Turkiye - Türkiye ’den son anda vazgeçip krizdeki http://www.milliyet.com.tr/index/Ispanya - İspanya ’yı seçen Fransız http://www.milliyet.com.tr/index/Peugeot - Peugeot , Türk http://www.milliyet.com.tr/index/otomotiv - otomotiv
pazarının 2010 yılı performansı sonrasında bu kararından pişman olacağa
benziyor. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux, “Peugeot bir
pazarın gelişimi için iki şeye bakıyor. Bunlardan birincisi markanın
pazardaki büyüme potansiyeli. İkincisi ise pazarın gelişme potansiyeli.
Biz Peugeot Türkiye olarak, ana merkeze markanın büyüme potansiyelini,
Türkiye’de 800 bin-1
milyon arası pazarın normal olduğunu kanıtladı” dedi. Vieux, şu an için
bir pişmanlıktan bahsetmenin doğru olmadığını ama Peugeot’nun
Türkiye’yi daha fazla mercek altına aldığını söyledi. http://www.milliyet.com.tr/index/Avrupa - Avrupa ’da ilerleme bitti Yeni modeli RCZ’nin tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuşan Vieux, Peugeot’nun Türkiye’yi Güney http://www.milliyet.com.tr/index/Amerika - Amerika , http://www.milliyet.com.tr/index/Cin - Çin ve http://www.milliyet.com.tr/index/Rusya - Rusya ’dan
sonra gelen en önemli pazarlardan biri olarak belirlediğini söyledi.
Vieux, “Avrupa’da artık ilerleme vektörü olmadığı için Peugeot, Avrupa
dışında büyümeye odaklandı. Bugün Peugeot’nun toplam satışlarının yüzde
25’i uluslararası satışlardan geliyor. Bunu 2020’de yüzde 50’ye
çıkarmayı hedefliyorlar. Bunun için http://www.milliyet.com.tr/index/Asya - Asya ,
Güney Amerika ve Rusya’dan sonra en önemli pazar potansiyeli olarak
Türkiye’ye görüyorlar” dedi. Bugün Türkiye’nin en çok Peugeot satılan
pazarlar arasında ilk 10’da pazar payı artışında ise ise birinci sırada
yer aldığını söyleyen Vieux, Türkiye’nin gerçek potansiyelini gösterdiği
zaman kısa sürede ilk sıraları zorlayacağını kaydetti. Peugeot’nun
ocak-temmuz döneminde pazar payını yüzde 16.3 artışla yüzde 5.8’e
çıkardığını hatırlatan Vieux, Türkiye’nin gerçek pazar potansiyelini
ortaya koymaya başladığını kaydetti. Tarihi rekor kırarız Otomotiv
pazarının bu yıl 700 bin adede doğru gittiğini söyleyen Vieux, bu
gerçekleşirse Peugeot’nun satış rekorunu zorlayacağını ifade etti.
Vieux, “Pazar payı hedefimiz yüzde 6. Eğer Pazar 700 bin adet olursa,
Peugeot 42 bin adetlik satışa ulaşır. Ancak, son 3 aydaki performansa
bağlı olarak pazar 700 bin adetin üzerine çıkarsa, 2005 yılında elde
ettiğimiz 45 bin adetlik satışı aşıp, tarihi bir rekora imza atabiliriz”
diye konuştu. ‘Ramazan’da satışlar durur’ diyenlere artık inanmıyorum VIEUX,
2007 yılında göreve ilk başladığında “Ramazan ayı gelince satışlar
durur, iş olmaz” diyenlere Türkiye’yi tanımadığı için inandığını ama
geçen sürede bunun doğru olmadığını gördüğünü vurguladı. Vieux, “Son 3
yıldır gördük ki Ramazan ayında satışlar hiç de durmuyor. Zaten
anlamadığım nokta herşey aynen devam ederken otomobil niye satılmasın
ki? İnsanlar oruçlu diye otomobil almayacak mı? Keza bayramlarda da ben
satışların durmayacağına artık inanıyorum. Bu ayda Ramazan olmasına
rağmen satışlar temmuzun bile üzerinde seyrediyor” dedi. Ucuz otoyla imaj bozmak yerine ikinci ele garanti vereceğiz JEAN
Pierre Vieux, Türkiye’de ucuz otomobille satışların arttığını ama bir
süre sonra imajın yerle bir olduğunu savunarak, şunları söyledi: “Çünkü
bir otomobil eğer çok ucuzsa günümüz teknolojilerinin gerisindedir. Yani
güvenlik ekipmanları günümüzü yakalayamaz. Siz eğer pazar payını
yükseltmek için bu tip otomobilleri satarsanız, kısa süre sonra bir çok
sorunla karşılaşırsınız. Biz bu yüzden günümüz teknolojisine sahip
güvenli araçların ikinci ellerini uygun fiyatla satma yoluna gideceğiz.
Bunu başarmak için de http://www.milliyet.com.tr/index/ikinci%20el - ikinci el araçlara garanti vermeyi planlıyoruz. ” Aslan, 70 bin TL’ye sıfırsız yola çıktı PEUGEOT’nun
isminin ortasında sıfır ya da çift sıfır kullanılmayan ilk sıradışı
otomobili RCZ’i 69 bin 700 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa
sundu. Türkiye’de bu yıl 300, 2011 yılında ise 600 adet RCZ satışı
hedeflediklerini kaydeden Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre
Vieux, “Daha satışa sunulmadan şimdiden 40 adedini sattık. Biz RCZ ile
yeni bir kapı açtık. Sportif bu modelimizin etkisiyle satışlarımızı
artıracağız” dedi. Euro 5 standarlarına sahip 2 farklı motor seçeneği
ile satışa sunulan RCZ’nin manuel ve otomatik vites seçenekleri bulunan
1.6 THP motoru, 156 beygir güç ve 240 Nm tork üretiyor. Beyaz ve Siyah
olmak üzere 2 renk seçeneğine sahip olan Peugeot RCZ Yearling 1.6 THP
156 beygir manuel 69 bin 700 TL anahtar teslim fiyatla sunulurken, 6
ileri otomatik vites kutusu ile donatılan versiyonun fiyatı 72 bin 700
TL olarak belirlendi. Peugeot RCZ’in diğer motor seçeneği 6 ileri manuel
vites kutusu ile sunulan 200 bg gücündeki 1.6 THP motor, 275 Nm tork
üretiyor. Sadece siyah renkli olarak pazarda yerini alacak olan RCZ
Yearling 1.6 THP 200 beygir versiyonunun anahtar teslim fiyatı ise 78
bin 250 TL seviyesinde olacak.
------------- Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)
Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4
|