Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yeni Nesil Dizel'de Yakıt Bitmemeli.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=1008
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 09:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yeni Nesil Dizel'de Yakıt Bitmemeli.
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Yeni Nesil Dizel'de Yakıt Bitmemeli.
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2008 Saat 02:26

Yeni nesil dizel araç sahiplerinin, araçlarının yakıt, yağ ve su seviyeleri konusunda duyarlı olmaları gerektiği, aksi taktirde yolda kalmalarının yanında tamiri için de yüksek maliyetlerle karşılaşabilecekleri bildirildi.

Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, son yıllarda tasarruflu olmaları nedeniyle vatandaşların dizel araca yönelik taleplerinin arttığını söyledi.

Dizel araç sahiplerini olumsuz bir durumla karşılaşmamaları için araçlarının yakıt, yağ ve su seviyesine mutlaka dikkat etmeleri konusunda uyaran Aydın, ayrıca, yeni nesil dizel araçlarda kükürt oranı 50 PPM'in altında olan motorinin kullanılması gerektiğini ifade etti.

Aydın, yeni nesil dizel araçların çok lüks olmalarının yanında motorlarının da bir o kadar hassas olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

'Püskürtme özelliklerinin en düşüğü 1400 barda yapılıyor. Hatta 2 bin 145 barda çalışan dizel motorlar var. Dolayısıyla bu yükseklikte basınçta çalışan bir araç hatayı kesinlikle affetmez. Bu nedenle gösterge tablosundaki en hassas uyarılar bile dikkate alınmalı. Eğer yakıtın azaldığını gösteren uyarı sinyali dikkate alınmaz ve yakıt tamamen biterse motor hava yapacağından sürücünün aracını çalıştırabilmesi mümkün olmaz. Aracın hareket etmesi için mutlaka servisin çağrılması gerekiyor.''

''YAKITIN BİTMEMESİ GEREKİYOR''

Prof. Dr. Aydın, eski dizel araçlarda enjektör ve pompa ayarı ile hava yapan motorun ayarlanabildiğini hatırlatarak, ''Ancak, şimdiki araçlar çok hassas oldukları için bunu yapmanın imkanı yok. Tamiri olanaksız olduğundan komple değiştirmek gerekiyor, bunun maliyeti de bin 500 YTL'den başlıyor'' dedi.

Dizel araçların hava yapmaması için yakıt kontrolüne azami önem verilmesi gerektiğini anlatan Aydın, ''Son aşamasına kadar tüketme yerine yakıt deposu uyarı sinyalini görür görmez takviye yapın. Dizel araç sürücüleri yüksek oranlardaki maliyetlerle karşılaşmamak için araçlarının yakıtına, yağına ve su seviyesine dikkat etmeliler'' dedi.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2008 Saat 08:11
paylaşım için teşekkürler


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2008 Saat 08:49
paylaşım için teşekkürler......


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2008 Saat 10:47
dizel mi o da ne


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2008 Saat 10:47
Orjinalini yazan: 306TT 306TT Yazdı:

dizel mi o da ne
 
=) hehe


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2008 Saat 10:59
gır gır gır gır    bu siyah 307 çamlıcada debriyajı yakan araç değilmi bana mı öyle geldi :)


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2008 Saat 13:02
Paylaşım için saol...
 
En iyisi benzinli..


Mesajı Yazan: Cnccoder
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2008 Saat 13:06
acı bazen zevk veriyo Big%20smile hande yener  demiş

benzin pahalı ama güzel Wink

Paylaşım için teşekkürler Clap


-------------
Beni sevmek için programlanma devrelerini yakarım...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2008 Saat 13:13
Clap



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net