Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

turbo bozulmaması ıcın...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=10018
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 10:17
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: turbo bozulmaması ıcın...
Mesajı Yazan: turbo27
Konu: turbo bozulmaması ıcın...
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2010 Saat 23:13
öncelıkle her 7500 km de yagı değiştirin,10000 ı beklemeyın,10000 km boyunca motorunuz zarar gormez ama turbo zarar görür...her yaglamada yag fıltresını değiştirin,her yag değişiminde hava fıltresını değiştirin,kalıtelı ve motora uygun yagı kullanın,stop ederken eskı usul gaz verıp stop etmeyın,kalıtelı mazot kulllanın, hava fıltresı kutusu ıcını kontrol edın,en azın dan ıkı yaglamada bır,motor dakıkada 4500 devır cevırırken turbo 150 000 devır cevırır,bunu unutmayın,uzun yolda peygamber vıtesı dedıgımızGülme yönteme sakın basvurmayın,ıste bu turboyu mahveden  sebeplerde bası cekıyor......devırlı kullanın..bakın ondan sonra turbonuz nasıl 400000 km yapıyor..görün bakın...benden sıze tavsıye..yapmazsanız basımı kasıyacak zamanım olmazEmbarrassed



Cevaplar:
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2010 Saat 23:31

Yararlı bilgilerin için sağol.Kimse bu bilgileri paylaşmaz dizelciler bunu dikkatli okusun.Ek olarak bişey söylemek istiyorum eğer olurda aracınız arıza yaparsa turbodan dolayı turboyu çıkma veya sıfır alıp herhangi bi tamirciye götürmeyin aracınızı.Hem aracınızda mahfolur hem yeni aldığınız turbonuzda.Bunun sebebinede açıklık getireyim.Özellikle başıma sürekli gelen sorunları belirticem turboyu satıyoruz son kontrollerini turbocu tarafından kontrol ettiriyoruz ve müşteriye teslim ediyoruz  2 gün veya bilemedin 3 gün sonra turbo geri geliyo peki sebeb ne takan usta ya yağını değiştirmiyor yada 1.4 dizeller ve 1.6 dizel peugeotlar bahsediyorum turbonun plastik çift katlı hortumunun aşınması nedeni ile turbonun az yağlama yapması sonucu turbo arıza veriyo fakat bunu ne ustalara anlatabiliyoruz neden müşteriye.içimde kalmıştı bu başlık içinde paylaşıyım dedim.Turbocu ustamız bana hakverecektir yanlışım varsa düzeltsin



-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2010 Saat 13:24
gercektende turbonun montajını yapmak dıkkat ısteyen bır iş,bazı tamırcı arkadaslarımız zaman zaman hata yapabılıyo, ve bız bu konularda sıkıntı yasıyoruz..


Mesajı Yazan: arifziyaar
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2010 Saat 14:42
başlıkla hafiften alakalı bir soruda ben sorayım. Ben iki-üç ay kadar önce turbo arızasından dolayı turbomu yeniledim.geçen süre zarfında hiç bi sorun yok allaha şükür.ancak bu haftasonu yagına suyuna bakayım diye kaputu açtım turbonun etrafındaki keçe  sanki yanmış gibi dokunca tozlar dökülüyor.bu durumun sebebi aşırı ısınmamıdır?
  - arıza olayından beri çalıştırırken ve stop ederken çok dikkat ediyorum.ancak bu peygamber vitesi neden zararlı onu anlayamadım? turbonun 2000 devirden önce çalışmadıgını duymuştum çalışmaması turbo için zarar mı? eger zararlıysa sürekli 2000 devir üzerindemi kullanmamız gerekir.


-------------
2006 x-design 206 hdi şeytankırmızı

1980 - beylikdüzü


Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2010 Saat 16:29
Orjinalini yazan: aza1980 aza1980 Yazdı:

başlıkla hafiften alakalı bir soruda ben sorayım. Ben iki-üç ay kadar önce turbo arızasından dolayı turbomu yeniledim.geçen süre zarfında hiç bi sorun yok allaha şükür.ancak bu haftasonu yagına suyuna bakayım diye kaputu açtım turbonun etrafındaki keçe  sanki yanmış gibi dokunca tozlar dökülüyor.bu durumun sebebi aşırı ısınmamıdır?
  - arıza olayından beri çalıştırırken ve stop ederken çok dikkat ediyorum.ancak bu peygamber vitesi neden zararlı onu anlayamadım? turbonun 2000 devirden önce çalışmadıgını duymuştum çalışmaması turbo için zarar mı? eger zararlıysa sürekli 2000 devir üzerindemi kullanmamız gerekir.
turbonun etrafındakı kece derken neyi kastettınız anlayamadım,turbonun etrafında kece yoktur,hava gırıs ve cıkıs hortumlarını kastedıyosanız,korkacak bısey yok,egzos manıfoldu sıcaklıgı zarar vermemesı ıcın amyant var belkı o olabılır dedıgınız...turbo rolantıde bıle faalıyettedır,fakat motoru doyurabılmesı ıcın onunda bellı bır devıre ulasması gerekır,turbo o devirede motor 2000 devırde ıken ulasır,peygamber vıtesı olayına gelelım; bosa atınca motorda turboda rolantıye gecer,tekrar vıtese taktıgınızda 750 devırlık rolantıden 2500 3000 devır aralıgına cıkması ve bunun aniden olması tuırboyu yorar,hem yaglama eksıklıgı hem de burclarda sorun yapar...


Mesajı Yazan: muhlisoz
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2010 Saat 18:03
yararlı bilgileriniz için teşekkürler bundan sonra daha fazla dikkat edeceğim

-------------
Muhlis Özdemir
2005 206XT 1.4
Adana
1986


Mesajı Yazan: arifziyaar
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2010 Saat 19:03
turbo27 cevapladıgın çok saol gerçekten çok faydalı oldu benim için.(bu arada keçe dedigim şey sizin tabir ettiginiz gibi amyant  galiba)

-------------
2006 x-design 206 hdi şeytankırmızı

1980 - beylikdüzü


Mesajı Yazan: AydinBeyol
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2010 Saat 19:55
bilgiler için teşekkürler

-------------


Mesajı Yazan: t@lip
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2010 Saat 11:48
torbo27 çok sağol, hakikaten yararlı ve açıklayıcı bilgiler vermişsin..

-------------
En iyisi senin olandır


Mesajı Yazan: tayfunyesilyurt
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2010 Saat 01:50
walla bu bilgiler cok yararlı oldu. teşekkürler

-------------
Peugeot 307 1.4 Hdi


Mesajı Yazan: iibrahimm
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2010 Saat 13:42
  rampa aşagı inerken viteste  gaza basmadıgımız zamanki yakıt tuketimi yada boşta peygamber vitesinde iken yakıt tuketımı hakkında bir yorum yaparmısınız
 bu konu hakkında cok yorum yapılıyor kafam karışti


-------------
307 1,4 hdı


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2010 Saat 14:19
Orjinalini yazan: iibrahimm iibrahimm Yazdı:

  rampa aşagı inerken viteste  gaza basmadıgımız zamanki yakıt tuketimi yada boşta peygamber vitesinde iken yakıt tuketımı hakkında bir yorum yaparmısınız
 bu konu hakkında cok yorum yapılıyor kafam karışti
 
viteste inerseniz 0 lt.
 
boşta inerseniz ortalama 1-2 litre arası



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net