pejo 1.6 110 bg turboları neden cabuk arızalanıyo
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=10017
Tarih: 02 Ağustos 2025 Saat 08:18 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: pejo 1.6 110 bg turboları neden cabuk arızalanıyo
Mesajı Yazan: turbo27
Konu: pejo 1.6 110 bg turboları neden cabuk arızalanıyo
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2010 Saat 22:49
arkadaslar pejo 1.4 hdi lerın turbosu ıle 1.6 110 bg motorların turbosu çalısma prensipi olarak oldukça farklı..1.4 lerde kkk marka alman malı turbo kullanılırken 1.6 larda garret marka turbo kullanılıyor..kkk ve garret bu pıyasada mercedes ve bmw gıbı..ıkısınınde kalıtesı tartısılmaz...bıldıgınız gıbı 1.6 hdı ler değişken geometrılı turbolu,1.4 hdi ise sabit....simdi değişken geometrı olayını mutlaka duymussunuzdur....vgt dıyede adlandırılır vnt dıyede..değişken geometrılı turbolar basıncı rolantıden son gaza kadar cevırım gucunu hep farklı acıdan alır, motorda ıstedıgı basıncta havayı alır...değişken geometrılı basıncın performansa kattıgı yararların yanında bırde zararları var...unutmayın,hıcbır konfor yada kolaylık bedelsiz olmaz...bu vgt dedıgımız turboların en buyuk hastalıgı bıcak dıye tabır ettıgımız pervaneye yon veren hava mekanızmasının sıkısması...dusuk devırlerde bıcaklar bıraz kapanır aradan basınclı hava pervaneyı ıyı dondursun dıye,yuksek devırde acılır basınc azalsın da pervane az donsun motora zarar vermesın dıye. bu bıcaklar kitlendıgı zaman anladıgınız uzere ya dusuk basınc verır, yada yuksek basınc..yuksek basınç ıse 100 u gecemezsınız,cunkı yuksek basınctan motor kendını korumaya aldı..dusuk basınc ıse arac yerınden bıle zor kalkar...yıne motor korumaya gecer..arıza tespıte baglarsanız anlarsınız zaten..bunların onune gecmek ıcın kalıtelı mazot kullanalım,1.4 lerde boyle bı sorunla karsılasılmaz,cunkı sabıttır,performans olarak vgt ye gore dusuk olabılır ama kolay kolay arıza yapmaz...vgt turboları her 50 000 km de sokup kurum temızlıgı yapılmalı,hatta sökülmüsken burcları o rınglerı segmanları değişmeli,turbo arıza yapmadan bu ıslemler yapılırsa fazla para odenmez,en azından motora zararın onune gecılmıs olur...
|
|